Aktīvie lietotāji: 31 Šodien ievadītie novērojumi: 60 Kopējais novērojumu skaits: 1438503
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Novērojuma dati
Izdrukāt

Naktstauriņi -> Pūcītes, mūki ->

Linu krāšņpūcīte, Autographa gamma

Novērojuma laiks 04-Aug-2022 plkst. 22:59
Pievienots04-Aug-2022
Administratīvā teritorijaAlūksnes novads
Ziņotāja saglabāts vietas nosaukums
Skaits1
StatussNovērots (redzēts)
NovērotājsLietuviete
Pilnais saraksts
Piezīmes

Pievienotie foto:


Pēdējie novērojumi
Lasiommata megera - 2022-08-18 Acenes
Coenonympha pamphilus - 2022-08-18 Acenes
Lanius collurio - 2022-08-18 Acenes
Poecile montanus - 2022-08-18 Acenes
Cribraria sp. - 2022-08-18 dziedava
- 2022-08-18 angel
Stemonitopsis sp. - 2022-08-18 dziedava
Nezināms
Ignotus
@ didzisj
Nezināms Nezināms Nezināms Nezināms
Pēdējie komentāri novērojumiem
IevaM 18.augusts, 10:42

Augustā dziedošs krūmu ķauķis?


VitaS 18.augusts, 10:24

Parastais zilenītis


asaris 18.augusts, 09:56

Alu pūcīte


dziedava 18.augusts, 08:08

Tā hipotētiskā suga šobrīd pierādīta 2 atradnēs Latvijā, vēl kādas 2 uz jautājuma. Ja interesē noskaidrot, tad jāievāc :). Īpaši šai sugai galvenais, lai nesaspiežas, tāpēc vajadzētu ievākt kastītē. Ja tur iekšā apgāžas, tas nekas, tik ļoti trauslas nav, bet nedrīkst saplacināt. Ievākt vēlams ar visu koksnes gabaliņu, kas apakšā - kā nu izdodas paņemt, lai tā grupiņa puslīdz visa kopā paliek. Ledusskapī var tad, ja pilns ar kukaiņiem, ko neizdodas nolasīt, resp., galvenie glabāšanas nosacījumi ir- lai nesapelē (kastīti mājās labāk turēt vaļā, ja koksne vēl mitra) un lai neapēd. Ja kustīgos ēdājus nemana un paraudziņš pilnībā sauss, tad var arī aiztaisīt kastīti. Labāk jau, ja tā nav hermētiska - sērkociņkastīte vtml. Citādi nekas tur nevar sabojāties - šādā stadijā var stāvēt 100 gadu.


IevaM 18.augusts, 08:06

Paldies! Tādu sakaltušu neatpazinu


Vīksna 18.augusts, 08:02

Paldies !


Aceralba 17.augusts, 23:30

Neko nemērīju, pārāk sīka :) Pēc parauga es varētu vēl aiziet, bet vai tas kā īpaši jāglabā - ledusskapī, piem., vai arī nesabojāsies tāpat?


girtsbar 17.augusts, 23:26

Paldies! Pievienoju atsevišķā novērojumā.


dziedava 17.augusts, 23:11

Pēdējā foto izskatās sabiezinājumi teju visu vālīšu galos, kā tas varētu būt virsgala šokolādes gļotsēnei. Būtu interesanti pārbaudīt. :) Paraudziņa jau nav? Garums netika nomērīts?


Aceralba 17.augusts, 22:20

Pievienoju šodienas (17.08.2022.) foto (4. un 5. foto), kur kātiņi labāk redzami.


asimetrija 17.augusts, 21:30

Jā, aste bija ar tumši sarkanām strīpām


čūskis 17.augusts, 20:22

Spriežot pēc strīpainās "astes" varētu būt dzeloņvaigu vēzis.


Sancho 17.augusts, 20:21

Plūksnu ķekarpaparde?


Bounijs 17.augusts, 20:00

Salīdzināju bildes putni.lv un šķiet tiešām būs prīkšķe. Paldies!


Irbe 17.augusts, 19:34

Prīkšķe?


IlzeP 17.augusts, 18:42

Kamene gan


Ilgonis 17.augusts, 18:33

tie atspīdumi? varbūt muša?


Ivetta 17.augusts, 18:27

Paldies, Voldemār!


dziedava 17.augusts, 17:17

Uhh, te jau divi vienā! :) Sarkanā ir irdenā arcīrija, bet pelēkā ir pelēcīgā arcīrija. Būtu labi, ja kaut šo pašu foto pievienotu arī atsevišķā novērojumā priekš pelēcīgās arcīrijas Arcyria cinerea.


Ilgonis 17.augusts, 17:17

paldies, apskatīšos


gunitak 17.augusts, 17:08

Dedestiņu baltenis


dziedava 17.augusts, 16:17

Paldies, Renāt! Tīri pēc izmēriem sporas gandrīz sanāk (pa apakšējām robežām), bet nu lai pieņemtu lēmumu par visu pārējo, tur jābūt kādam, kas saprot vairāk :)


IlzeP 17.augusts, 15:55

Paldies par skaidrojumu, Julita!


dziedava 17.augusts, 15:44

Klau, Ilze, Tev ir tik ideāls paraudziņš ar visu aprakstu, koordinātām un perfektiem, labi saglabātiem augļķermeņiem, ka nesīšu ne uz mežu, bet uz Muzeju! :) Izrādās, atradumu gana daudz, bet smuku paraudziņu tieši viens pietrūka, un no šī pagasta vēl nav.


meža_meita 17.augusts, 15:30

Pamēģini meklēt ar citu sinonīmu. Te ir: https://www.researchgate.net/publication/225713186_Taxonomic_study_on_a_threatened_polypore_Polyporus_pseudobetulinus_and_a_morphologically_similar_species_P_subvarius


meža_meita 17.augusts, 15:26

Vai, pati saputrojos ar F.gracilisporus.


dziedava 17.augusts, 15:21

Paldies, Renāt! Sporas šai sugai tur gan neatradu, bet tie citi parametri vairāk kādam gudrākam noderētu :). Visas sugu grupas smalkumos apgūt nav reāli.


meža_meita 17.augusts, 15:01

https://www.mycosphere.org/pdf/Mycosphere_8_6_7.pdf


dziedava 17.augusts, 14:46

Kā jau rakstīju - ja dikti īsi kātiņi (un te tādi izskatās), tad visdrīzāk nav visbiežākā, ir kāda no retākām, līdz ar to pēc pašreizējām zināšanām bez mikroskopēšanas nav noteikšanas. Ļoti svarīgs arī izmērs (garums), kā arī te nav. Ja būtu, var gadīties, ka nākotnē arī izdodas noteikt, kas zina, jo vismaz kājiņas proporcija ir saskatāma.


IlzeP 17.augusts, 13:30

Julita, un kā ar šo? https://dabasdati.lv/lv/observation/024d468f7a59a12c285d953d777b3844/ Bez parauga laikam nekā...


KrisVi 17.augusts, 13:16

Paldies, Margarita, par labojumu! Atkal jau es šos sajaucu. Tā arī palika sēžot, lidojumā neredzēju.


IevaM 17.augusts, 12:58

Paldies!


Ilgonis 17.augusts, 12:12

paldies, aizdomas bija bet nebiju pārliecināts


dziedava 17.augusts, 12:03

Pieliku arī sporu foto, bet tā kā nevaru atrast info par sugas sporām, tad ar tām nevaru ne apstiprināt, ne noliegt IvaraL izteikto hipotēzi pēc ārējām pazīmēm.


grieze 17.augusts, 11:27

knābis ir pārāk īss kairai, bet kas tas ir, es arī nevaru saprast - putna novietojums bildē nav tas labākais, es būtu putnu pagrozījis un nofotogrfējis no vairākiem rakursiem


gunitak 17.augusts, 11:17

Parastais zilenītis


gunitak 17.augusts, 11:08

Parastais zilenītis


gunitak 17.augusts, 11:07

Parastais zilenītis


dziedava 17.augusts, 10:41

Šokolādes gļotsēnēm svarīga pazīme ir kātiņa attiecība pret visu garumu - vai sasniedz vismaz 1/3 no visa garuma, vai ir krietni īsāki. Man te šķiet, ka ir īsi? Ja tā, tad varētu nebūt parastākā suga, un tad bez mikroskopēšanas līdz droši noteiktai sugai, šķiet, tikt nevar.


Laimeslācis 16.augusts, 23:53

Paldies! :)


Irbe 16.augusts, 23:07

Mazais ērglis


Aceralba 16.augusts, 22:57

3. un 4.foto - 15.08.2022. Iepriekšējās acīmredzot tā pārveidojušās, ka nespēju vispār tās tagad saskatīt :( .


Ivetta 16.augusts, 21:59

Paldies, Marek, par visiem brūnajiem zeltainīšiem! :)


felsi 16.augusts, 21:56

Paldies! Kaut ko izdevies noteikt pašai:)


IlzeP 16.augusts, 21:49

Gan jau būs mājas strazda juv.


dziedava 16.augusts, 21:35

Jā!


nekovārnis 16.augusts, 21:28

Šobrīd nevaru izšīrties starp M.galloprovincialis un M.sutor. It kā pēc vairodziņa vairāk pirmais variants, bet pēc matainajām? priekškrūšu vairoga malām - otrais. Rudenī, kad būs vairāk brīvā laika būs kārtīgāk jāpieķeras šai ģintij.


felsi 16.augusts, 21:03

Pievienoju mikroskopiju, man liekas, ka C. rufa.


VijaS 16.augusts, 19:08

Pēdējās divas bildes - 14.augustā, trīs nedēļas vēlāk.


VijaS 16.augusts, 19:01

Pēdējās divas bildes - 14.augustā, trīs nedēļas vēlāk.


Matrus 16.augusts, 17:00

Lūgums ievadīt sugu - Gyrinus aeratus


Linndy 16.augusts, 15:46

Putniņš piemājas dārzā barojās pēc tam, kad bija nopļauta zāle. Atlidoja arī nākošā dienā, vēlāk gan vairs netika manīts.


IevaM 16.augusts, 14:18

Nav drīzāk gārgale?


zane_ernstreite 16.augusts, 10:11

Tomēr. Kāda vilšanās. Paldies!


Kiwi 16.augusts, 09:11

Paldies, Julita, likās, ka ir, bet tik maziņas, ar aci bij grūti saskatīt, jo tumšs un zem kritalas un bildes ar ne īpaši!


Vīksna 16.augusts, 00:38

Apsveicu !


Irbe 15.augusts, 23:47

Pelēkais


dziedava 15.augusts, 22:57

Šīs velk uz tumsnējo S.fusca. Ja ir paraudziņš, var saglabāt :)


Ivetta 15.augusts, 22:40

Paldies, Marek!


Aceralba 15.augusts, 22:27

Paldies, neatpazinu, izskatījās pēc kaut kā eksotiskāka :)


Laimeslācis 15.augusts, 22:10

Vai man dieniņ!!! Paldies! Prieks neizsakāms! :D


CerambyX 15.augusts, 21:55

Ou, vāu! Sarakstā nav, jo nu - jauna suga Latvijai! :D Piekrītu Mareka sugas identifikācijai. Šis tā aboslūti un galīgi negaidīti, jo šo tā īsti nebiju iekļāvis potenciālo sugu sarakstā. Polijā gan tieši pēdējos gados ar ir konstatēta un ir atradumi arī vidienē, tā ka... Acīmredzot suga izplatās? Apsveicu ar atradumu! Jāiet pētīt kā tās kaķumētras izskatās :D


nekovārnis 15.augusts, 21:30

Man izskatās pēc Heterogaster cathariae. Kā reiz uz kaķumētrām (Nepta sp.) dzīvo. Sarakstā neredzu - varbūt zem kāda sinonīm?


Tomass 15.augusts, 21:29

Paldies! :)


Lasmas 15.augusts, 20:56

Telefona bildes sliktas, bet vai tas viens gaišākais nav līdzīgs mājas strazda radiniekam sārtajam strazdam juv.?


andriszarins 15.augusts, 20:35

Jā, visticamāk tās pašas - ļoti draudzīgas, nelido, vnk papeldēja nedaudz tālāk. Pēc tam manītas arī Ainažos


Edgars Smislovs 15.augusts, 20:27

LR DT43...


gunitak 15.augusts, 19:28

Parastais nātru raibenis


Irbe 15.augusts, 18:41

Pelēkais?


Irbe 15.augusts, 18:35

http://www.putni.lv/accgen.htm


CerambyX 15.augusts, 17:57

Tagad tā caurskatot novērojumus ar jaunu skatu uz dzīvi (zinot, ka Phytocoris nowickyi ne tikai var būt, bet ir sastopama Latvijā), šis patiesībā man šķiet arī ļoti ticams P.nowickyi kandidāts - tās gareniskās svītras uz priekškrūšu vairoga šķiet pat tā kā raksturīgas (skatot pret P.ulmi). Sugas savstarpēji šķiet labi atšķiras pēc izmēra - nowickyi ir krietni sīkāka par ulmi. To, protams, bildē grūti novērtēt. Bet nu pieņemu lēmumu šo nomainīt uz nowickyi - lai nepazūd un vismaz kaut kur saglabājas. Man jau šķiet, ka par 95% jābūt šai sugai - attiecīgi hronoloģiski pirmais sugas novērojums Latvijā! :) Mans tad sanāk tikai 'pirmais droši noteiktais'.


CerambyX 15.augusts, 17:28

Oho, otrā jaunā jau Tev šogad - izcili! :D Apsveicu ar panākumiem!


Ivetta 15.augusts, 17:08

Paldies, Ruslan!


Strazdiņa 15.augusts, 16:46

Tā laikam ir tā ģimenīte, kas kaut kur Salacgrīvas pusē izperēja 6 mazuļus un regulāri barojās, peldējās Salacas grīvā. Nu tur vairs nav manāma.


MJz 15.augusts, 14:55

Tā nav tievknābja kaira. Galva / knābis galīgi neatbilst. Es minēšu, ka kākaulis.


Edgars Smislovs 15.augusts, 14:13

Otrajā bildē krīklis


dziedava 14.augusts, 22:51

Smuki! :)


VijaS 14.augusts, 22:47

5. bilde - pa divām dienām pastiepusies augstāk.


VijaS 14.augusts, 22:44

6.-8. bildes - divas dienas vēlāk.


Gradin 14.augusts, 21:40

Abas ir purva tilbītes, pētot bildes izskatās pēc dažāda izmēra putniem. Vai tomer tiksi izskatās?


Mežirbe777 14.augusts, 20:52

Cik sugai atradņu LV ?


Kiwi 14.augusts, 20:04

Paldies, Kārli un Uldi, tagad zināšu kā tās pareizi saucas! :)


Kiwi 14.augusts, 20:03

Paldies, Uldi!


Kiwi 14.augusts, 20:01

Paldies, Vita, nevarēju telefonā saskatīt, man jau tā likās, meklēju uz nātru, bet vajadzēja uz parasto! :)


Kiwi 14.augusts, 19:59

Paldies, Vita!


Kiwi 14.augusts, 19:58

Paldies, Uldi, par sugas noteikšanu!


Kiwi 14.augusts, 19:56

Paldies, Marek!


Kiwi 14.augusts, 19:56

Paldies, Laura!


Kiwi 14.augusts, 19:55

Paldies, Edgar, par palīdzību!


Kiwi 14.augusts, 19:53

Paldies, Ivar, par palīdzību!


Kiwi 14.augusts, 19:53

Paldies, Ruslan!


dziedava 14.augusts, 19:25

Baltas bumbiņas ir ļoti jauna, grūti noteikt. Tur vēl foto redzamas arī nobriedušākas brūnas, kas varētu būt cita suga, bet tām vajadzētu labāku tuvplānu.


VitaS 14.augusts, 15:20

Lielais nātru raibenis


dziedava 14.augusts, 14:51

Vai tā varētu būt Lentinellus vulpinus? Diezgan nepatīkama smaka.


asaris 14.augusts, 14:50

Ausainā aurēlija


adata 14.augusts, 13:57

Varētu būt naktstauriņa, vītolu urbēja kāpurs.


Anete PB 14.augusts, 13:53

Visdrīzāk krastmalas krustaine Senecio paludosus (līdzīga upes krustainei Senecio fluviatilis, bet tai ir skrajāki ziedi un ne tik stāvs stublājs). Jēkaba krustaine aug atmatās, ceļmalās utml. vietās un zied vasaras sākumā.


roosaluristaja 14.augusts, 13:34

Arī attiecībā uz šo sugu "B" ir pārsteidzīgs. Klijas var lidot baroties pietiekoši tālu no ligzdošanas vietas. Konkrētajā gadījumā droši vien novērots putns no teritorijas, kas ir pie Ušuru ezera, bet tas jau ir cits kvadrāts


roosaluristaja 14.augusts, 13:31

Likt "B" šajā gadījumā nav pamata. Pie šī ezera esmu veicis putnu novērpojumus 35 gadus. Nekad nav bijis ne mazāko aizdomu, ka suga tur varētu ligzdot. Toties neligzdojošie īpatņi mīl klaiņot apkārt plašā teritorijā


VitaS 14.augusts, 12:13

Parastais nātru raibenis.


VitaS 14.augusts, 10:51

Mūru samtenis


dziedava 14.augusts, 10:27

Pēc sporām tipiska S.fusca, bet kātiņu nav! Un par kātiņa tiesu īsākas (kaut gan apakšējās robežas 6 mm sasniedz, taču visas vienādi mazas). Kaut kāda bezkātiņu forma :D. Visādi citādi atbilst gan grupējums, kolonija, gan tumšo sporu putēšana.


dziedava 14.augusts, 09:24

Sporogoni sen nav redzēti! Pa laikam paskatos, neatrodu


asimetrija 14.augusts, 00:06

Skābeņu sprīžmetis


dziedava 13.augusts, 22:56

Paldies, Marek! :)


nekovārnis 13.augusts, 22:55

Paldies! Ja kustējās, tad noderēs ne tikai izplatības kartēm, bet arī fenoloģijai :)


RedStar7 13.augusts, 22:50

Mazliet kustējās, bet neko ņiprs nebija. Puskāju bija pazaudējis.


laumae 13.augusts, 22:48

Šis jau ir skrandu bez-astainītis, paldies Marek, ka varēji piekoriģēt!


dziedava 13.augusts, 22:35

Kaut kas fantastisks! Man pat šobrīd nav varianta.


angel 13.augusts, 22:14

Paldies!


angel 13.augusts, 22:14

Paldies!


Mimi Serada 13.augusts, 22:13

Paldies, Marek, pasteidzos, neievēroju


nekovārnis 13.augusts, 21:56

Vai bija dzīvs? Pavēls novērojums.


nekovārnis 13.augusts, 21:50

Otrajā foto visdrīzāk zāģlapsene


gunitak 13.augusts, 21:02

Parastais zilenītis


Edgars Smislovs 13.augusts, 20:54

Jauni putni.


Edgars Smislovs 13.augusts, 20:48

Svītrainais ķauķis (?).


gunitak 13.augusts, 19:18

Liepu zobspārnis


gunitak 13.augusts, 19:15

Āboliņa sprīžmetis


gunitak 13.augusts, 19:09

Skābeņu sprīžmetis


gunitak 13.augusts, 19:07

Spožais tumšdzīslu sprīžmetis


asaris 13.augusts, 17:16

Skujkoku sarkanais koksngrauzis


roosaluristaja 13.augusts, 15:35

Jēkaba krustaine nav. Lapas neatbilst. Bet šitajos dzeltenziedu kurvjziežos es arī orientējos slikti. Nezinu, kas tas ir.


roosaluristaja 13.augusts, 10:28

Varētu būt kailā lāčtauce (Hypopitys hypophegea syn Monotropa hypopitys ssp. hypophegea)


KM 13.augusts, 00:18

Paldies par info! Pārvietošu otro foto atsevišķā novērojumā.


felsi 13.augusts, 00:13

Veicu mikroskopiju, sporas pārliecinoši lielas, iegarenas, tā kā līdzīga pārslainaji, tikai smalki kambarīši ar lielām iegarenām sporām, smuki kārpainas. Nobrieda mājās.


Ivars L. 12.augusts, 23:08

Forši, ka Oregonas diegabiksi var apskatīt tepat Lavijā, un nemaz nav jādodas pāri okeānam. Paldies, Edgar, par interesantajiem sēņu jaunumiem!


Laimeslācis 12.augusts, 22:56

Apsveicu, Julita! Forši! :)


Laimeslācis 12.augusts, 22:53

Apsveicu! :)


roosaluristaja 12.augusts, 22:31

Augusta vidū likt pūcēm RM nav diez ko pamatoti. Jaunie putni jau var būt uzsākuši klejojumus. Daļa, protams, vēl uzturas dzimtajās vietās, bet ne tuvu ne visi


andrisb 12.augusts, 21:48

Paldies Vita, Marek!


a.b 12.augusts, 19:48

Šaubijos,) Paldies.


IlzeP 12.augusts, 19:35

Mātīte


Kiwi 12.augusts, 17:26

Paldies! :)


adata 12.augusts, 17:24

Paldies, Uldi, par noteikšanu! Cik gan latviski "mīlīgi" un piemēroti reizēm var būt sugu nosaukumi!


zemesbite 12.augusts, 17:23

Oho! Apsveicu! :)


Kiwi 12.augusts, 17:18

Paldies, Edgar, par palīdzību sugu noteikšanā! !


Kiwi 12.augusts, 17:13

Paldies, Edgar!


Kiwi 12.augusts, 16:57

Margarita, bija galīgi sabozies, pievienoju vēl foto, mazliet labāku.


Kiwi 12.augusts, 16:55

Paldies, Edgar!


a.b 12.augusts, 16:41

Paldies par info !


Irbe 12.augusts, 16:30

Parastais šņibītis?


Bekuvecis 12.augusts, 13:16

Jauns pavērsiens: tikai nupat Latvijā apzinātā Mycena oregonensis, ko varētu dēvēt par Oregonas sēntiņu jeb skaistāk - par diega sēntiņu. Sk. http://www.senes.lv/species/mycena_oregonensis.htm (arī Inita D. piekrita).


IevaM 12.augusts, 13:01

Uz muguras raidītājs?


Ilgonis 11.augusts, 23:13

Lielā Latvijas sēņu gramata man šo sēni neizskaidro. Kautkāda brūnzobe varētu būt. Garkalnes mežos sastopu bieži.


Ilgonis 11.augusts, 22:14

paldies, priecājos ka savā apkārtnē Garkalnē (te dzīvoju kopš jaungada) iepazīstot vidi atrodu dabas retumus, šī man jau ir otra īpaši aizsargājamā suga šovasar


Igors 11.augusts, 21:28

Paldies, Aigars!


dziedava 11.augusts, 21:13

Ķemeri tiešām ir zelta bedre.. gan gļotsēnēm, gan odiem, uhh! Ka pat nevaru saprast, vai vēl vasarā tur gribu, vai negribu doties ;D


felsi 11.augusts, 21:05

Laikam vēl nē, man vēl pusmaisiņš no 2021. gada, laikam tik ātrais skatījums vai gļotsēne.


felsi 11.augusts, 21:02

Milzīgi apsveikumi! Nu gan spridzini:)


ezss 11.augusts, 20:52

Paldies, Voldemār :)


Edgars Smislovs 11.augusts, 20:08

https://dabasdati.lv/lv/observation/r1rh824n2e16jrqm7rk4q0jtk6/


dziedava 11.augusts, 19:39

Šo novērojumu grūti nodalīt no šī https://dabasdati.lv/lv/observation/6e2d1547502116e535fc1c00e49a81c0/ jo auga 20-25m attālumā, taču ievācu nenobriedušas baltas. Atšķirības novērojumos - šai novērojamas arī kājiņas (otrai neizdevās novērot nevienu), un tās ir baltas, tievas, daža izstiepusies garāka (tā der D.montanum). Noteikti nav īsas, resnas un sarkanbrūnas (kā būtu D.umbilicatum). Sporas nav ņemamas vērā pilnvērtīgi, jo nobrieda mājās, taču, lai arī ir arī kroplīgi lielas, ir arī mazākas nekā 9mkm (otrā novērojumā neizdevās atrast nevienu sporu zem 9mkm, ņēmu vairākus ex.; D.montanum ir 7-9mkm sporas). Kolumella varētu būt tikpat liela kā otrā novērojumā (starp D.montanum un D.umbilicatum). Te skaidri redzams, ka kolumellai apkārt perīdija iekša ir brūna (otrā novērojumā to nemanīju), kas raksturīgs D.montanum. Tātad kopumā vairāk pazīmju par D.montanum. Abas auga uz vienas sugas sūnām - Dicranum scoparium, tādā pašā biotopā, vizuāli sūnas noformējušas līdzīgi. Līdz ar to gaidītu, ka abas ir viena suga. Šobrīd nezinu.


iljazik 11.augusts, 17:17

Jā, tieši tā :)


CerambyX 11.augusts, 17:11

Jā, piekrītu - ir tur tās kārpiņas zemāk zem 'raga' :) Iepriekš ātrumā laikam nepamanīju.


iljazik 11.augusts, 17:08

Sākotnēji bija pareizi. Acaina sfinga kāpurs izskatās savādāk, ir dažas atšķirības. Tas ir simtprocentīgi liepu sfings.


iljazik 11.augusts, 16:44

Liepu sfings :))


dziedava 11.augusts, 16:00

Sporas šim jau nav mērītas?


Acenes 11.augusts, 14:40

:))


dziedava 11.augusts, 14:27

Tagad gan ir! :)


dziedava 11.augusts, 12:09

Nu Tu esi ieskrējies :))


Kiwi 11.augusts, 11:55

Paldies, Gunita un Marek!


Kiwi 11.augusts, 11:54

Paldies, Ilze!


Irbe 11.augusts, 11:23

Dzeguze


ievakiri 11.augusts, 11:01

Paldies!


ievakiri 11.augusts, 11:00

Paldies!


dziedava 11.augusts, 10:23

Paldies, Ansi, skatījos uz smukajām vācelītēm, lapiņas nepguvu paskatīt. Jāiemācās pazīt arī pēc vācelītēm :)


kamene 11.augusts, 09:42

paldies Ivaram un Uldim par piepēm.


Aceralba 11.augusts, 08:41

Paldies!


SA Travel 11.augusts, 03:21

Sveiki! Attēla ir 1 jūras ērglis un 1 niedru lija. Vai otrs jūras ērglis bija aizkadra?


dziedava 11.augusts, 00:11

Joprojām interesanti!


dziedava 11.augusts, 00:10

Gļotsēnes nemēdz tā sabojāties, ja ievāktas nobriedušas. Šī tāda nebija. Ja ievākta nenobrieda, tad vākums tāpat nepalīdzētu. Bet ja nobrieda (palika tumši brūna vai melna), tad jau kaut pēc gadiem var pētīt.


Ilgonis 10.augusts, 23:00

jā, tas tā ir


Ilgonis 10.augusts, 22:59

paldies


Ilgonis 10.augusts, 22:57

paldies, to variantu arī skatījos


zemesbite 10.augusts, 22:23

Paldies, Marek! :)


Vladimirs S 10.augusts, 22:20

Apgredzenots 24.05.2022 pull.


zane_ernstreite 10.augusts, 22:19

Re kā! A es vēl tā slinki nobildēju un pat šaubījos, vai ziņot, jo likās, ka kaut kas visai parasts...


felsi 10.augusts, 22:14

Pievienoju foto, kāda 09.08.


Toms Čakars 10.augusts, 21:45

Paldies!


Toms Čakars 10.augusts, 21:45

Paldies!


Toms Čakars 10.augusts, 21:45

Paldies! Ievākts bija, bet nu jau būs sabojājies


zane_ernstreite 10.augusts, 21:39

Uz priedes, ja. Bet deguma vieta īsti nebija. Vismaz ne redzamā pagātnē, kaut laukums bija skrajš.


dziedava 10.augusts, 20:59

Skaisti :)


Ivars L. 10.augusts, 20:56

Uz priedes? Varbūt manāms, ka dedzis mežs?


felsi 10.augusts, 20:54

Pievienoju 4 X palielinājumu, nogatavojās nākamajā dienā.


Ivars L. 10.augusts, 20:42

Jā, šie pirksti tik tiešām pārsteidza!


dziedava 10.augusts, 20:40

Hmm, ošus redzēju tikai maziņus. Lielie lapkoki bija melnalkšņi, ozoli, bērzi, apses. Vai tur varētu būt bijuši lieli oši - kas zin.


Ilze Ķuze 10.augusts, 20:29

Ooo! Man jau telotrēmas uz egles šķita smalki, bet šis ir tiešām interesanti!


Ivars L. 10.augusts, 20:25

Izskatās, ka osis, un uz tiem šī piepe mīl augt.


roosaluristaja 10.augusts, 20:16

Ivars gan jau zinās, kas tas ir. S.nivea it kā neskaitās baigi reta, bet es nekad neko tamlīdzīgu neesmu atradis. Taču mīksts gaišs augļķermenis ar patumšu virsmu un augšana uz lapu kokiem varētu liecināt par šo sugu. Varbūt, protams, ka kaut kas pavisam cits, bet man nekas nenāk prāta. Turklāt piepe nav klasiskā baltā klājeniskā, kuras noteikt ir kā ķīniešu valodu apgūt


gunitak 10.augusts, 19:11

Eglāju samtenis


edge 10.augusts, 18:47

Ziņa par gredzenu nodota igauņu kolēģiem. Šeit atbilde īsumā: "...AC has been ringed in 2010-07-05 in Võru county, Antsla parish, Toku village as nestling in nest (57,8***; 26,4***)..." Pilns teksts pie manis. Putns atrasts ap 70 km uz DR no gredzenošanas vietas.


Lemmus 10.augusts, 18:08

Super! Malacis,Ivar! :)


dziedava 10.augusts, 18:03

Ja nu kas, ir paraudziņš, varu pārbaudīt, ja zināms, kas jāpārbauda.


roosaluristaja 10.augusts, 17:55

Skeletocutis nivea varbūt. Neesmu gan tādu līdz šim atradis.


zemesbite 10.augusts, 17:28

Paldies, Renāte! Ļoti interesanti! Šad tad jau vēl paskatos uz nolūzušajiem zariem, bet neko līdzīgu vairs neesmu redzējusi, turpmāk pievērsīšu tiem lielāku uzmanību. Atliek cerēt, ka tas nebija vienīgais zars uz kura šis ķērpis auga. :)


VitaS 10.augusts, 17:06

Nevarētu būt ekstrēmi gaiša lucernas blakts?


Rallus 10.augusts, 14:38

Atradīšu bildi, cik atceros, tad suga šī, jā.


VitaS 10.augusts, 14:01

Parastais zilenītis, mātīte.


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2022
© dabasdati.lv
Saglabāts