Aktīvie lietotāji: 48 Šodien ievadītie novērojumi: 165 Kopējais novērojumu skaits: 1018951
Tu neesi reģistrējies

28.02.2021.

27.02.2021.

26.02.2021.

25.02.2021.

24.02.2021.

18.01.2021.

17.01.2021.

16.01.2021.

09.01.2021.

21.12.2020.

20.12.2020.

Pēdējie novērojumi
Krauķis Corvus frugilegus
8-Mar-2021, Māris Puķītis
Lauku balodis Columba palumbus
8-Mar-2021, visvaldis.s
Zoss Anser sp. Anser sp.
8-Mar-2021, visvaldis.s
Dižraibais dzenis Dendrocopos major
8-Mar-2021, Arnis65
Koksngrauzis (nenoteikts) Cerambycidae sp.
23-May-2018, Rainy
Dižraibais dzenis Dendrocopos major
8-Mar-2021, Arnis65
Koksngrauzis (nenoteikts) Cerambycidae sp.
23-May-2018, Rainy
Rožvabole (nenoteikta) Cetonia/Potosia sp.
22-May-2018, Rainy
21-May-2018, Rainy
Sēne Botryobasidium aureum Botryobasidium aureum
22-Feb-2021, Laimeslācis
Lielā gaura Mergus merganser
17-Feb-2021, editez
Sisenis (nenoteikts) Acrididae sp.
20-May-2018, Rainy
20-May-2018, Rainy
20-May-2018, Rainy
Aveņu astainītis Callophrys rubi
20-May-2018, Rainy
Aveņu astainītis Callophrys rubi
20-May-2018, Rainy
Piepe (nenoteikta) Polypores sp.
22-Feb-2021, Laimeslācis
20-May-2018, Rainy
Zvirbuļu vanags Accipiter nisus
8-Mar-2021, ligausis
Linu krāšņpūcīte Autographa gamma
20-May-2018, Rainy
Plaisājošā trihija Trichia botrytis
22-Feb-2021, Laimeslācis 2
Kajaks Larus canus
5-Mar-2021, Edgars Smislovs
Zaļžubīte Chloris chloris
8-Mar-2021, mocckba
Melnais strazds Turdus merula
8-Mar-2021, mocckba
17-Feb-2021, editez
Ķīvīte Vanellus vanellus
7-Mar-2021, LudmilaL
Gaigala Bucephala clangula
17-Feb-2021, editez
Zaļžubīte Chloris chloris
17-Feb-2021, editez
Sēne Propolis farinosa Propolis farinosa
22-Feb-2021, Laimeslācis
Pelēkais strazds Turdus pilaris
8-Mar-2021, angel
Dzērve Grus grus
7-Mar-2021, LudmilaL
Zvirbuļu vanags Accipiter nisus
17-Feb-2021, editez
Dižknābis Coccothraustes coccothraustes
30-Jan-2021, editez
Mizložņa Certhia familiaris
23-Feb-2021, editez
Melnais strazds Turdus merula
7-Mar-2021, LudmilaL
Rožvabole (nenoteikta) Cetonia/Potosia sp.
20-May-2018, Rainy
22-Feb-2021, Laimeslācis 2
Mizložņa Certhia familiaris
5-Mar-2021, LudmilaL
Melnais strazds Turdus merula
24-Feb-2021, editez
Zilzīlīte Cyanistes caeruleus
8-Mar-2021, editez
Dzilnītis Sitta europaea
5-Mar-2021, LudmilaL
Dzērve Grus grus
8-Mar-2021, Siona
Lielā gaura Mergus merganser
8-Mar-2021, Siona
Lielā zīlīte Parus major
8-Mar-2021, editez
Bišu skudrulītis Trichodes apiarius
20-May-2018, Rainy
22-Feb-2021, Laimeslācis
6-Jun-2009, editez
Dzeltenā stērste Emberiza citrinella
8-Mar-2021, Dambīši
Režģa hemitrihija Hemitrichia serpula
22-Feb-2021, Laimeslācis 1
Dzeltenā stērste Emberiza citrinella
8-Mar-2021, Dambīši
5-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Stirna Capreolus capreolus
8-Mar-2021, Ievaalpa
Dundurs (nenoteikts) Tabanidae sp.
19-May-2018, Rainy
19-May-2018, Rainy
22-Feb-2021, Laimeslācis
22-Feb-2021, Laimeslācis
Mārīte (nenoteikta) Coccinellidae sp.
19-May-2018, Rainy
Pelēkais strazds Turdus pilaris
8-Mar-2021, angel
Parastā vāverastīte Leucodon sciuroides
22-Feb-2021, Laimeslācis
Bālā sklerofora Sclerophora pallida
5-Mar-2021, Mežirbe777
Zāģlapsene (nenoteikta) Tenthredinidae sp.
19-May-2018, Rainy
19-May-2018, Rainy
19-May-2018, Rainy
Sprakšķis Selatosomus cruciatus Selatosomus cruciatus
19-May-2018, Rainy
Muša (nenoteikta) Muscidae sp.
19-May-2018, Rainy
Dundurs (nenoteikts) Tabanidae sp.
19-May-2018, Rainy
Muša (nenoteikta) Muscidae sp.
19-May-2018, Rainy
Dižraibais dzenis Dendrocopos major
4-Mar-2021, artis113
8-Mar-2021, Ilona_rasa
Dzērve Grus grus
8-Mar-2021, rix22
Lielā zīlīte Parus major
8-Mar-2021, angel
Zilzīlīte Cyanistes caeruleus
8-Mar-2021, angel
Vidējais dzenis Dendrocoptes medius
8-Mar-2021, angel
Melnais strazds Turdus merula
8-Mar-2021, angel
Ķīvīte Vanellus vanellus
8-Mar-2021, IevaM
Melnais strazds Turdus merula
7-Mar-2021, Gunta79
Garastīte Aegithalos caudatus
8-Mar-2021, Elms 1
Sila cīrulis Lullula arborea
8-Mar-2021, Aigars
Zeltgalvītis Regulus regulus
8-Mar-2021, Aigars
Cekulzīlīte Lophophanes cristatus
8-Mar-2021, Aigars
Garastīte Aegithalos caudatus
8-Mar-2021, Aigars
Cekulzīlīte Lophophanes cristatus
8-Mar-2021, Aigars
Krauklis Corvus corax
8-Mar-2021, Aigars
Pelēkā vārna Corvus cornix
8-Mar-2021, Aigars
Jūras ērglis Haliaeetus albicilla
8-Mar-2021, Алексей
Pelēkā vārna Corvus cornix
8-Mar-2021, Aigars
Pelēkā vārna Corvus cornix
8-Mar-2021, Aigars
Pelēkā vārna Corvus cornix
8-Mar-2021, Aigars
Mizložņa Certhia familiaris
8-Mar-2021, Aigars
Zilzīlīte Cyanistes caeruleus
8-Mar-2021, Aigars
Dzilnītis Sitta europaea
8-Mar-2021, Aigars
Kovārnis Coloeus monedula
8-Mar-2021, Aigars
Pelēkā vārna Corvus cornix
8-Mar-2021, Aigars
Pēdējās sugu izmaiņas
CerambyX 8-Mar-2021 17:18:26

Dienastauriņš (nenoteikts) ->


CerambyX 8-Mar-2021 17:17:51

Zirneklis (nenoteikts) Araneae sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 17:17:42

Dienastauriņš (nenoteikts) ->


CerambyX 8-Mar-2021 17:17:33

Dienastauriņš (nenoteikts) ->


CerambyX 8-Mar-2021 17:17:20

Kukainis (nenoteikts) ->


CerambyX 8-Mar-2021 17:17:00

Naktstauriņš (nenoteikts) ->


dziedava 8-Mar-2021 16:45:53

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


CerambyX 8-Mar-2021 16:01:46

Vabole (nenoteikta) Coleoptera sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 16:01:35

Sprakšķis (nenoteikts) Elateridae sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 16:01:33

Muša (nenoteikta) Muscidae sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 16:01:02

Muša (nenoteikta) Muscidae sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 15:55:01

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


dziedava 8-Mar-2021 15:43:31

Sēne (nenoteikta) ->


dziedava 8-Mar-2021 15:42:59

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


Laimeslācis 8-Mar-2021 15:31:50

Lampiņgļotsēne (nenoteikta) Lamproderma sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 15:31:50

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


dziedava 8-Mar-2021 15:07:50

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 14:59:40

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 14:57:42

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 14:54:06

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


dziedava 8-Mar-2021 14:34:01

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 13:17:29

Vilkzirneklis (nenoteikts) Lycosidae sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 13:16:41

Sienāzis (nenoteikts) Tettigonidae sp. ->


CerambyX 8-Mar-2021 13:15:39

Smecernieks (nenoteikts) Curculionidae sp. ->


Rainy 8-Mar-2021 12:16:51

Kukainis (nenoteikts) ->


Edgars Smislovs 8-Mar-2021 11:44:23

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


Sacristan 8-Mar-2021 11:35:25

Ausainā pūce Asio otus ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:43:44

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:30:51

Cietpiepe (nenoteikta) Phellinus sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:28:33

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:27:47

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:26:40

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:26:09

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:25:30

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:24:54

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:23:59

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:23:23

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:22:42

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:22:01

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:20:46

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:19:45

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:19:10

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:17:06

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:16:21

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:14:35

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:09:55

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:07:06

Sēne (nenoteikta) ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:06:12

Sēne (nenoteikta) ->


Ivars L. 8-Mar-2021 10:05:09

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Kukainis 8-Mar-2021 07:05:36

Ērce Leptus trimaculatus Leptus trimaculatus ->


CerambyX 8-Mar-2021 01:17:12

Piešcikāde (nenoteikta) Delphacidae sp. ->


Carum carvi 7-Mar-2021 22:06:06

Krīklis Anas crecca ->


felsi 7-Mar-2021 20:49:17

Šokolādes gļotsēne (nenoteikta) Stemonitis sp. ->


sandis 7-Mar-2021 20:38:26

Diderma (nenoteikta) Diderma sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 20:28:41

Vītols, kārkls (nenoteikts) Salix sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 20:23:13

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 20:10:53

Ūdensroze (nenoteikta) Nymphaea sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 20:09:24

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 7-Mar-2021 20:06:33

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 7-Mar-2021 20:00:47

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 7-Mar-2021 19:57:50

Dzegužpirkstīte (nenoteikta) Dactylorhiza sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 19:55:59

Augs (nenoteikts) ->


CerambyX 7-Mar-2021 19:43:31

Nezināms ->


dziedava 7-Mar-2021 17:59:50

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


Ansis 7-Mar-2021 17:42:27

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


dziedava 7-Mar-2021 16:51:19

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


felsi 7-Mar-2021 16:46:24

Lampiņgļotsēne (nenoteikta) Lamproderma sp. ->


dziedava 7-Mar-2021 16:17:57

Maldinošā trihija Trichia decipiens ->


CerambyX 7-Mar-2021 15:28:40

Smilšbite Andrena tibialis Andrena tibialis ->


dziedava 7-Mar-2021 15:28:36

Maldinošā trihija Trichia decipiens ->


dziedava 7-Mar-2021 14:29:27

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


roosaluristaja 7-Mar-2021 13:46:50

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


roosaluristaja 7-Mar-2021 13:04:19

Sēne (nenoteikta) ->


roosaluristaja 7-Mar-2021 13:02:20

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 7-Mar-2021 10:22:21

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


Rallus 7-Mar-2021 10:12:01

Balodis (nenoteikts) Columba sp. ->


Laimeslācis 7-Mar-2021 08:39:55

Ķērpis (nenoteikts) Lichenes ->


Ansis 6-Mar-2021 22:55:19

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:54:19

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:53:26

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:52:18

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:50:19

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:49:17

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:47:28

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:46:49

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:45:36

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:44:45

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:43:34

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Laimeslācis 6-Mar-2021 22:43:19

Sēne (nenoteikta) ->


Ansis 6-Mar-2021 22:42:44

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:41:44

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:40:37

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:34:57

Vasaras jānītis Erigeron annuus ssp. annuus ->


Ansis 6-Mar-2021 22:16:00

Asais jānītis Erigeron acris subsp. acris ->


IevaM 6-Mar-2021 21:34:33

Pūce (nenoteikta) Asio sp. ->


Matrus 6-Mar-2021 20:47:16

Pelēkvaigu dūkuris Podiceps grisegena ->


Edgars Smislovs 6-Mar-2021 20:20:19

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


roosaluristaja 6-Mar-2021 19:26:55

Sikspārnis (nenoteikts) Vespertilionidae sp. ->


roosaluristaja 6-Mar-2021 18:51:20

Lapiņsēne (nenoteikta) ->


sandis 6-Mar-2021 18:47:20

Kribrārija (nenoteikta) Cribraria sp. ->


dziedava 6-Mar-2021 18:16:49

Kribrārija (nenoteikta) Cribraria sp. ->


sandis 6-Mar-2021 17:59:39

Fizāra (nenoteikta) Physarum sp. ->


CerambyX 6-Mar-2021 17:56:14

Zoss Anser sp. Anser sp. ->


dziedava 6-Mar-2021 17:06:20

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


dziedava 6-Mar-2021 15:58:53

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


CerambyX 6-Mar-2021 13:49:27

Nezināms ->


CerambyX 6-Mar-2021 13:49:19

Nezināms ->


CerambyX 6-Mar-2021 13:48:52

Nezināms ->


CerambyX 6-Mar-2021 13:48:40

Lēcējzirneklis Salticus sp. Salticus sp. ->


nekovārnis 6-Mar-2021 13:42:33

Zivs (nenoteikta) Pisces sp. ->


roosaluristaja 6-Mar-2021 13:08:56

Nezināms ->


roosaluristaja 6-Mar-2021 13:07:26

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


dziedava 5-Mar-2021 22:28:56

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


dziedava 5-Mar-2021 21:52:33

Lampiņgļotsēne (nenoteikta) Lamproderma sp. ->


Ansis 5-Mar-2021 21:39:12

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 5-Mar-2021 21:37:57

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 5-Mar-2021 21:35:49

Augs (nenoteikts) ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:33:57

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:32:29

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


Ansis 5-Mar-2021 21:32:27

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 5-Mar-2021 21:31:19

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 5-Mar-2021 21:30:16

Augs (nenoteikts) ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:28:21

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:27:54

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:26:43

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:24:25

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:22:20

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:19:53

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:17:55

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:15:59

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:15:45

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:15:18

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:13:39

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:11:51

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:04:31

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 21:04:24

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


dziedava 5-Mar-2021 20:56:41

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


CerambyX 5-Mar-2021 20:56:19

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 20:55:19

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


Edgars Smislovs 5-Mar-2021 20:49:25

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


CerambyX 5-Mar-2021 20:42:42

Cikādiņa (nenoteikta) Cicadellidae sp. ->


dziedava 5-Mar-2021 19:31:20

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:24:19

Vaskaine (nenoteikta) Peniophora sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:16:01

Tauriņpiepe (nenoteikta) Trametes sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:13:19

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:12:47

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:12:24

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:11:50

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:10:36

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:07:19

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:06:26

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:03:59

Ķērpis (nenoteikts) Lichenes ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:03:24

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:02:57

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:02:20

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:01:20

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 19:00:19

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 18:59:19

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 18:58:29

Piepe (nenoteikta) Polypores sp. ->


roosaluristaja 5-Mar-2021 18:55:37

Purva/pelēkā zīlīte Poecile sp. ->


dziedava 5-Mar-2021 18:33:07

Trihija (nenoteikta) Trichia sp. ->


felsi 5-Mar-2021 18:09:18

Mālkrāsas kribrārija Cribraria argillacea ->


dziedava 5-Mar-2021 17:11:30

Gļotsēne (nenoteikta) Myxomycetes ->


dziedava 5-Mar-2021 14:27:50

Mālkrāsas kribrārija Cribraria argillacea ->


dziedava 5-Mar-2021 13:18:49

Mālkrāsas kribrārija Cribraria argillacea ->


CerambyX 5-Mar-2021 11:49:37

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


raoz 5-Mar-2021 08:20:53

Putns (nenoteikts) Aves sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 22:49:56

Ūdensroze (nenoteikta) Nymphaea sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 22:44:09

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 4-Mar-2021 22:41:57

Bērzs (nenoteikts) Betula sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 22:39:09

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:57:19

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:54:47

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:53:21

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:52:20

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:51:20

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:50:19

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:49:20

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:46:45

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:41:37

Grīslis (nenoteikts) Carex sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:17:42

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:16:51

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:15:32

Vītols, kārkls (nenoteikts) Salix sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:14:18

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:12:18

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:10:19

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:09:22

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 21:07:09

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 4-Mar-2021 21:05:27

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 4-Mar-2021 21:02:43

Augs (nenoteikts) ->


Ansis 4-Mar-2021 20:55:28

Naktsvijole (nenoteikta) Platanthera sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 20:53:24

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 20:48:37

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 20:41:24

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->


Ansis 4-Mar-2021 20:37:07

Vijolīte (nenoteikta) Viola sp. ->

Pēdējie komentāri novērojumiem
Vladimirs S 08.marts, 17:39

Svilpis,mātitē.


felsi 08.marts, 17:34

Ja jau tik gudri piezīmēs esmu rakstījusi, jācer, ka paraudziņš arī ievākts:)


Līga Strazdiņa 08.marts, 17:26

Dabā un vēl citos tuvplānos meklēju sporu vācelītes, bet līdzīgas struktūras pieder vai nu citām sūnu sugām, vai ir nobiras no eglēm


megere 08.marts, 17:15

Tā jau nu drīzāk būs dzeltenā stērste.


dziedava 08.marts, 16:57

Sporām būtu jāgrupējas pa 4-20 kopā. Sporas tādas ne gluži apaļas, kārpas uz sporām divu veidu - vienā/otrā pusē atšķiras. Sporu izmērs svarīgs.


dziedava 08.marts, 16:49

Ja nav pietiekami gari kātiņi, lai būtu spīdīgā pūšļu badhāmija, tad varētu mēģināt pierādīt, piemēram, jaunu sugu Latvijā - Badhamia capsulifera. Bet pati tml. neesmu mikroskopējusi, grūti pateikt, cik viegli būtu pierādīt.


Laimeslācis 08.marts, 15:31

Paldies, Julita! :)


Laimeslācis 08.marts, 15:28

Paldies, Ivar, par piepēm!


dziedava 08.marts, 15:27

Enertenēma ar pavedieniem ar āķīšiem mūsu reģionā iespējama (zināma) tikai viena suga. 2. foto labajai malējai man pat šķiet, ka augšā redzama bedrīte. Un ja vēl tas brīnumainais mājās augšanas novērojums turpat blakus, tad jau būs īstā.


Laimeslācis 08.marts, 15:27

Paldies, Edgar, par viedokli!


Laimeslācis 08.marts, 15:23

Vainadziņu nemanīju, bet pēc pavedienu āķīšiem, un īpaši pārējām bildēm (kur pie kātiņa palikuši tikai daži kapilīciju pavedieni ar sporu grupiņām) izskatās pēc pēc manis ķidātās. Tieši tā izskatījās, kad mēģināju atdalīt sporas, tikai man nāca nost ar visiem kapilīcija pavedieniem. Ir vēl viens fakts kas varētu liecināt par labu jāņogu enertenēmai - uz šī paraudziņa substrāta, blakus, (mājas apstākļos) izauga bariņš ar Enerthenema papillatum, kuras tad arī ieziņoju. https://dabasdati.lv/lv/observation/cl8pua8t5dsq4f3op842oboi10/ Domāju ka ir Enerthenema_papillatum, ja nav vēl kāds tikpat līdzīgs kandidāts.


dziedava 08.marts, 15:04

Apaļīgā forma liek domāt par T.crateriformis, arī pēdējos foto it kā nodalās vāciņš pa apli; varbūt vairāki kopā ir nejauši. Jebkurā gadījumā paraudziņu redzēt būs interesanti :)


dziedava 08.marts, 14:47

Te var būt jebkas no tās kompānijas T.scabra, T.persimilis, T.affinis. T.affinis ārēji ir mazākas - d= 0,3-1mm, pārējās ir no 0,5mm. T.scabra salīdzinoši retāk horizontāli stiepjas, tāpēc max garums uzrādīts 0,9mm. Tāpēc pēc dotajiem ārējiem lielumiem vislīdzīgākā ir T.persimilis, bet bez mikroskopijas to droši pateikt nevarēs. Mikroskopiski svarīgi dabūt izcilu sporu attēlu, pēc kā T.scabra viegli atfiltrējas ar regulāru tīkliņu, bet T.persimilis un T.affinis ir līdzīgas, taču T.affinis ārējais gredzens ir līdzenāks, arī elateras gludākas. Bet tā kā praksē T.affinis vēl nav atrasta, tad kā tas izskatās mikroskopā, droši nezinu.


dziedava 08.marts, 14:35

Ja tikšu pie paraudziņa, priecāšos :)


Ilona_rasa 08.marts, 12:02

Jā, Krister, tie ir iereģistrēti atsevišķā novērojumā ;)


gints 08.marts, 11:45

Paldies, Edgar!


Matrus 08.marts, 11:19

Droši vien lielākais šīs sugas bars, kāds kadreiz ir novērots Rīgā/Latvijā...)


Bekuvecis 08.marts, 11:02

Jā, viedokli - bet ne verdiktu. Ja arī man pieredzes maz: esmu sastapis tikai vienu reizi (2013), tiesa, uzreiz abās stadijās un visādos vecumos, kas ļoti palīdzēja. Vērtējot pēc tolaik pieejamajiem materiāliem, makroskopisko pazīmju kopums pilnīgi atbilda C.cerasi. Šeit visas diemžēl ir vienā stadijā/vecumā, taču izskatās pēc tās pašas sugas. Pēdējo gadu sistemātikas piruetēm attiecībā uz šo sugu/ģinti neesmu sekojis, tā ka par C.cerasi vs. C.incarnatum - 'no comment'.


Kristers K 08.marts, 10:59

Bildē, keisajā pusē ir šķiet ziemeļu gulbji


Ivars L. 08.marts, 10:43

Piepēm noderētu apakšpuses foto, lai redzētu poru rakstu. Izskatās pēc dzeltenās tauriņpiepes, bet nedaudz atgādina arī parasto labirintpiepi.


Vīksna 08.marts, 10:35

Paldies !


Ivars L. 08.marts, 10:33

Kāpēc ne lazdu brūnsvārcene? Vairāk izskatās pēc tās.


Ivars L. 08.marts, 10:11

Uz kā?


dziedava 07.marts, 22:31

Galviņām augšpusē nebija vainadziņš? Tādi āķīši kapilīcija pavedieniem ir enertenēmai http://www.myxomycetes.net/Species_galleries-D-L/section-2/Enerthenema_papillatum/#&gid=1&pid=enerthenema-papillatum-108


Laimeslācis 07.marts, 22:10

8) Skaistas bildes!!!


Laimeslācis 07.marts, 21:50

Pievienoju mikroskopiju bildes. Šī neparko nepadevās ķidāšanai - ļoti trausla, bira, lūza pa gabaliem. Noņēmos pamatīgi un man pašai liekas, ka diez ko labi nesanāca. Galviņa 1 - 1,5mm, kātiņš 1,1mm. Tikai vienu kātiņu izdevās izmērīt. Sporu izmēri man sanāk 10,5 -16,83 mkm.


pustumsa 07.marts, 20:54

Reizēm kkā gadās. Paldies par vērību! ;))


pustumsa 07.marts, 20:52

Tā nav mana bilde!!


pustumsa 07.marts, 20:50

Baidījos noticēt, tāpēc minēju, ka mājas balodis! Jauki gan1 Paldies!


felsi 07.marts, 20:49

Pievienoju mikroskopiju. Sporas 5,2-5,6 mkm.


sandis 07.marts, 20:41

Paldies, Inguna!


felsi 07.marts, 20:31

Paldies Julita! Tā ir laimes spēle, atrast galviņas īstajā kondīcijā.


marsancija 07.marts, 19:51

Jāāā! Ilgi pētīju! Labi, ka autore pieminēja kvadrātiņus :)


anthicus 07.marts, 19:37

Laphria sp., iespējams, L. gibbosa (Asilidae).


marsancija 07.marts, 19:08

Paldies par komentāru!


Sintija Martinsone 07.marts, 18:53

Es nevaru noteikt. Kura zaļžubītes daļa tā ir? :)


dziedava 07.marts, 18:04

Šeit - nākamās stadijas konservi :) - sarkanbrūni. Un melni. Tā ka droši sugu precizēt nevarēs.


dziedava 07.marts, 17:59

Paraudziņā viennozīmīgi atrodama tikai Metatrichia floriformis, sporu stadijā, droši nosakāma. Kas ar tiem oranžajiem - nezinu. Neko trihijai atbilstošu neatradu.


andrisb 07.marts, 17:57

Paldies, Julita! Pievienoju.


andrisb 07.marts, 17:39

Paraudziņu dažādu stadiju iegūšanas veidi. :))


dziedava 07.marts, 17:14

Jā, iespējams, tas ir iemesls, kāpēc ļoti smuki iekonservējusies tieši oranžā stadija (telpiska, nevis sažuvusi un sačervelējusies!). Sugu līdz ar to precizēt nevarēs, jo nebūs sporu, bet kā paraudziņš oranžajai stadijai - lielisks! :)


dziedava 07.marts, 17:07

Andri, ja ir novērojums, var pievienot arī šo foto: https://dziedava.lv/dok/Polycephalomyces_tomentosus11_180720.jpg


dziedava 07.marts, 17:05

Forši un pārliecinoši! :)


Ansis 07.marts, 17:03

Vai tā tik rādās, vai tiešām tuvplāna bildē redzama arī jauna sporu vācelīte?


Ansis 07.marts, 16:55

Ir veselas 3 sugas, kuras aplūko arī kā pasugas: ssp. septentrionalis pie mums tā biežākā - ar šaurām (gandrīz lineārām), veselmalu lapām, mēlziedi parasti balti; ssp. annuus ar platām (lancetiskām) lapām, kuru mala rupji zobaina, mēlziedi parasti gaiši violeti; ssp. strigosus atšķiras ar stublājam piegulošiem matiņiem (abām iepriekšējām pasugām atstāvoši); lapas šauras un mēlziedi balti, garāki


felsi 07.marts, 16:45

Pievienoju mikroskopiju. Galviņa 0,5-0,6 mm, kātiņš 0,8-1 mm. Sporas 7,8-8,0 mkm.


andrisb 07.marts, 16:42

Un vēl arī parazītsēnei: https://dabasdati.lv/lv/observation/u78u80239dvf9am2g6saaqr421/


dziedava 07.marts, 16:34

Paldies! :)


andrisb 07.marts, 16:29

Izveidoju novērojumu 2.foto: https://dabasdati.lv/lv/observation/5dv45f2m202n5ek6sq5a7399s2/


dziedava 07.marts, 15:30

Paraudziņš nebija līdz galam nobriedis, vāciņš vēl neplīsa, tāpēc tipisko pazīmi īsti redzēt nevarēja, tomēr pēc zemās, apaļīgās formas un vēl pāris citām pazīmēm drīzāk T.crateriformis.


felsi 07.marts, 15:05

APSVEICU!


AfroBrazilian 07.marts, 14:59

Viņi arī laimīgi redzēt šo novērojumu tik tālu no zināma areāla.) Un es vēl vairāk!))


CerambyX 07.marts, 14:58

O, forši! Ja cikāžu spečuki tā saka, tad laboju sugu uz Jassidaeus lugubris :)


Laimeslācis 07.marts, 14:48

Paldies, Julita! Lai pagaidām paliek. Varbūt kādreiz arī Edgars pieslēdzas un pasaka savu viedokli...


AfroBrazilian 07.marts, 14:48

FB tajā grupā ir jau atbilde, saka ka šī ir Jassidaeus lugubris, jo īpatņa izmērs it dikti mazāks nekā Metropis ģints pārstāvjiem, un tik vēlīna atradne arī var liecināt par šo sugu (11. augusts), jo ziemo imago stadijā, bet Metropis nimfas stadijā. Šī var būt pirmā atradne Latvijā.


andrisb 07.marts, 14:43

Paldies par “dīvainīti”! :)


dziedava 07.marts, 14:43

Diemžēl sistemātika mainās pa stundām un tas, kas tika noteikts pirms gadiem, šodien var nebūt aktuāls. Bet lai nu būtu, ja var augt uz apses, tad var. Mani samulsināja tikai fakts, ka lielajā Eiropas sēņu grāmatā bija uzsvērts, ka iespējams, tikai uz Prunus sp. Un visiem no Salicaceae tika piedāvāta cita suga Ditangium incarnatum, bet ar mazākām sporām. Ja sporas atbilst šim variantam, lai paliek. Es pati laikam nemaz neesmu redzējusi, tā ka pieredzes nav nekādas.


Laimeslācis 07.marts, 14:34

Šķiet ka ir pareizā suga, jo arī Ivara novērojumā ir uz apses mizas un sugu noteicis Edgars Mūkins. https://dabasdati.lv/lv/observation/v5mcegd5n60ud214h4q6cl3g42/


grieze 07.marts, 14:20

Dīvaini tomēr... Dabā pelēkie strazdi parasti lido ar balsi (un tādēļ viegli nosakāmi), vārnas vai ķīvītes, vai strazdi - lido dažādi. Bet te - "mystery photograph" - savu mūžu man nav patikuši šie fotokonkursi. Tikko atradu Jāņa Baumaņa kladi ar OL prognozēm un pareizajām atbildēm. Secinājums - visi kļūdās, pat Baumanis!


andrisb 07.marts, 13:51

:))


Laimeslācis 07.marts, 13:44

Paldies, Julita, papētīšu, pameklēšu vēl info arī.


dziedava 07.marts, 13:41

Man jau ar nav pieredzes. Te: https://www.mycodb.fr/fiche.php?genre=Ditangium&espece=cerasi rakstīts, ka .cerasi ar var būt uz apses.


Laimeslācis 07.marts, 13:09

Paldies, Uldi!


roosaluristaja 07.marts, 13:05

Droši vien veca dziedzerainā eksīdija. Nekas cits it kā nevarētu būt.


CerambyX 07.marts, 13:00

Paduses gan pelēkajam strazdam ir baltas, bet nu jā - vēdera sāni gan ir raibi jā, piekrītu, kas labi te attēlos redzams, ka tā nav. Tā ka mana versija par pelēkajiem strazdiem ir bijusi kļūdaina - atsaucu. Citi tomēr bišk acīgāki. Tā ir, ka putnus vairs neskatās :D


bišudzenis 07.marts, 10:17

Pelēkajam strazdam paduses ir raibas. Šis ir pelēkās vārnas


Laimeslācis 07.marts, 09:17

Mazo gareno mzmēri - 8,5-11x2,5-3,5mkm atbilst Craterocolla cerasi. Varbūt pameklēt vēl mazākus un pamērīt?


dziedava 07.marts, 09:01

Mazie atbilst kurai sugai? Pēc substrāta (apses) garuma un platuma izmēriem vajadzētu būt mazākiem nekā manis minētie priekš Ditangium cerasi, lai atbilstu substrātam atbilstošākajai sugai Ditangium incarnatum (kam man precīzi izmēri nav zināmi).


andrisb 07.marts, 08:12

O! Liels paldies, Julita!


Mangusts 07.marts, 00:20

Paldies!


davis_wi 07.marts, 00:13

Paldies par noteikšanu!


Laimeslācis 06.marts, 23:55

Mazie 'gurķīši' izmēriem atbilst, bet tur pa retam peldēja arī garie 'gurķi' (pēdējā bildē, apakšā) - lielākajam garums 16,10 mkm un platums 3,72mkm.


marsancija 06.marts, 23:35

Hm, interesanti! No "Vasaras" par "Ziemeļu" :) Paldies, Ansi, par sugas precizēšanu, bet man īsti nav skaidrs kā šie Erigeron annuus atšķirami? Ja nu vienīgi ziedēšanas laiks? Priecāšos, ja mazliet paskaidrosi.


Laimeslācis 06.marts, 23:30

Paldies, Ansi!


dziedava 06.marts, 23:09

P.S. čūskiņas gan jau ir vēl kāda cita suga, varbūt kāds dzīvnieciņš? :) Mikroskopā daudz visādus brīnumus var redzēt :D, man ar nav diža pieredze un saprašana


dziedava 06.marts, 23:07

O! Šādas mikroskopēt un saprast ir nopietni! :) Apskatīju Eiropas sēņu grāmatā, tur sporām rakstīti izmēri - 8,5-11x2,5-3,5mkm. Varētu atbilst? Tur gan minēts, ka aug uz lapkoku mizas, iespējams, tikai uz Prunus sp. Apse nav minēta.. Ģintī ir vēl citas sugas. Uz vītolu dzimtas kokiem (apse) esot Ditangium incarnatum, kam mazākas un šaurākas sporas. Vajag samērīt garumu platumu - vai nebūs šī? Gan jau jauna suga LV ;)


Laimeslācis 06.marts, 22:33

Pievienoju mikroskopuju bildes, pēc kurām iskatās ka ir Craterocolla cerasi. Tikai nevienā interneta mikroskopiju bildē neatradu tādas saritinājušās 'šūskiņas'.


LīgaKrā 06.marts, 21:35

Paldies!


CerambyX 06.marts, 21:17

Iespējams punkts kartē nav pareizi atzīmēts? Līdz šim mandarīnpīle Kuldīgā ir atzīmēta vienīgi dīķī pie Lapegļu ielas apļa kas kādu 1km uz D no šī punkta.


dziedava 06.marts, 21:03

O, cik smuka! :)


VijaS 06.marts, 20:54

Pēdējā bilde - sporu stadija - 06. 03. 2021.


gunars 06.marts, 19:15

Abi ziemeļu sikspārņi


VijaS 06.marts, 18:56

Paldies, Uldi!


roosaluristaja 06.marts, 18:46

Varētu būt Phellinus laevigatus. Nevar īsti saprast


sandis 06.marts, 18:46

Julita, pie viena ieziņoju arī pirmo C. microcarpa atradumu, kuru gan toreiz līdz galam nenoteicu (un, ja nebūtu atradums Cīrulīšos, droši vien arī nenoteiktu). Vismaz man pēc visām pazīmēm izskatās identiska Cīrulīšu eksemplāram.


sandis 06.marts, 18:41

Paldies! Laba sajūta, jo viens no parādiem nokārtots :) Pamazām jau vajadzētu arī ar visu pārējo kolekciju tikt galā, bet šobrīd jauni pienākumi - mazāk brīvā laika. Tomēr kaut kā jau tas savulaik nospraustais mērķis - 100 sugas Cēsīs - jāīsteno :D Ja kaut kas aprēķinos nav nogājis šķērsām, šī tad būtu 74. dabasdatos ieziņotā un Tevis akceptētā suga Cēsīs.


dziedava 06.marts, 18:19

Nu tad apsveicu! Pa gariem laikiem atkal Tev jauna suga :)). Citiem novērojumiem ar ķersies klāt, vai tikai pēcrallija parāds tika atdots? ;)


sandis 06.marts, 18:11

Gan jau "sīkā" :)


dziedava 06.marts, 18:04

Paldies, tas jau izklausās pārliecinošāk! :) Latviskais? :)


sandis 06.marts, 17:28

Paldies, Julita par komentāru! Vēlreiz izgāju cauri C. microcarpa un C. stellifera pazīmēm (tās pievienoju kā P.P.S. novērojuma piezīmju laukā) un vēl vairāk stiprinājos pārliecībā, ka šī ir C. microcarpa. Visa noteikšanas atslēga (jeb tās finišs) slēpjas perīdija tīkliņa sabiezinājumos :D


dziedava 06.marts, 17:07

Paraudziņā kopā ar kribrāriju atradās arī ķērpis Coenogonium pineti. Tā kā ķērpi atradu es:), tad atļāvos pievienot atsevišķā novērojumā: https://dabasdati.lv/lv/observation/ktoh25aspoipcmjvaif7oht5r0/


dziedava 06.marts, 15:58

Tik vecas ievākt laikam nav lielas jēgas, jo kvalitatīvas sporas var neizdoties atrast . Toties sēnes tur gan laikam ir vairākas sugas, tikai manas mikro-zināšanas vēl nav tik lielas, lai noteiktu pēc sporām vien. :)


dziedava 06.marts, 15:11

2. foto var redzēt un arī paraudziņā bija arī šūnu metatrihija M.vesparia, bet tā kā tā ir netālu jau ieziņota, atsevišķu novērojumu šai nevajag, tikai informēju.


dziedava 06.marts, 14:27

Jāaa.... Šīs galīgi nav no vieglā gala. Es paliku pie divām versijām - Cribraria microcarpa un Cribraria stellifera. Cik labi redzēji to, ka to izaugumu ap uzbiezinājumiem nav? Skat. Cribraria stellifera: http://myxomycetes.net/Species-galleries-A-C/Section-4/Cribraria_stellifera/ Šajos foto arī tos izaugumus neredz! Bet suga tomēr noteikta kā C.stellifera. Iespējams, ka Tu savā mikroskopā redzi skaidrāk un zini droši, ka nav, tad viss labi. Bet šādām smalkām lietām droši vien ticamāk ir, ka ir tas, ko redz, nevis, ka nav tas, ko neredz. Bet te jāredz, ka nav. :) Dilemma par to paraudziņa sabojāšanu arī ir nopietna un pamatota. Ja redzētu sporu izmēru un granulu izmēru, tad šaubu starp šīm abām sugām nebūtu, jo šie parametri abām atšķiras (6-8mkm / 8-10mkm sporas un 0,5-1,2mkm/ 3-4mkm granulas), turklāt granulas kribrārijām ir viens no pamatpunktiem, pēc kā tās atšķiras. Kāpēc vēl šaubos - jo te tas kātiņš nav tik garš. 6-12x, protams, iekļaujas arī 6x, bet C.stellifera ar 6-8x tomēr tipiski ir īskātaināka. Citi parametri gan tuvāki C.microcarpa. Ja būtu tās sporas un granulas, šaubas būtu izslēgtas. Saki vēl kādu vārdu S.microcarpa aizstāvībai :). Vai tiešām esi pārliecināts, ka to izaugumu tiešām nav, vai ir vēl kāda cita pazīme, kas, Tavuprāt, izslēdz C.stellifera?


dziedava 06.marts, 13:03

Atradu vēl vienu paraudziņu, kas datēts ar šo pašu laiku, un šoreiz varētu atbilst apakšējam foto. Andri, izdali, lūdzu, to atsevišķā novērojumā kā Metatrichia floriformis. Mikroskopēju 6.03.2021., elateras gludas. Turklāt šī gļotsēne bija apaugusi ar parazītsēni Polycephalomyces tomentosus.


dziedava 06.marts, 12:52

Šī ir tipiska, nav kur piesieties :)


sandis 06.marts, 00:53

Julita - beidzot laikam pienāca "svētdiena pēc putnu rallija" :)


felsi 06.marts, 00:11

Pievienoju mikroskopiju. Sporas 6,3-6,4-6,8-7,1 mkm.


AfroBrazilian 05.marts, 22:02

Jā, laba padoma , tūlīt pamēģināšu


felsi 05.marts, 21:58

Paldies, tāda doma bija!


CerambyX 05.marts, 21:58

Šis kaut kas interesants, jā. Pagaidām pētu un skatos - nevaru saprast :) Metropis it kā ziemeļeiropā nav konstatēti (pat ne Zviedrijas dienvidos), bet nu tas obligāti nav rādītājs. It kā visos pieejamajos attēlos M.inermis dzeltenas kājas. Nez - varbūt variācija par tēmu. Šo vajadzētu kādiem gudrākiem cikāžu pazinējiem parādīt. Feisbukā ir viena cikāžu grupa (True Hoppers (Hemiptera, Auchenorrhyncha) of Europe) - varbūt tur var ielikt. Labs resurss arī šis (Rietumpaleakrtikas cikāde): https://truehopperswp.com/families


AfroBrazilian 05.marts, 21:53

Šo es arī fotoatlantā atradu. Tur tikai viena suga bija melna ar īsiem spārniem, ar tādu pašu skulptūru uz augšējiem spārniem un tādu pašu ekstremitšu krāsojumu. Bet man šī liekas interesants, tāpēc ļoti centos to nobildēt labā kvalitātē (ap 1.5-2 mm gara cikāde).


dziedava 05.marts, 21:53

Te gan sporu stadijā smukas apkaklītes! :) Pārējie parametri arī atbilst.


AfroBrazilian 05.marts, 21:49

Arī fotoantlantā skatījos šīs Kelisis sugas un arī ilgi domāju, un arī pamanīju to melnu punktu sānos. Bet bildes no sāna nav, diemžēl. Lai paliek ģints statusā bilde


AfroBrazilian 05.marts, 21:47

Es cenšos ilgi atrast īsto starp tām divām sugām Vācijas cikādišu Fotoatlantā, kaut kā likās ka šīs ir drošākais variants


AfroBrazilian 05.marts, 21:45

Kaut kā dīvaini - 19. gadā redzēju katru dienu tieši tādas nokrāsas cikādes, gados iepriekš un pēc tām vairs nebija manāmas. Tāpēc, ja veiksies cikādītes es centīšos arī ievākt


felsi 05.marts, 21:12

Paldies Julita!


felsi 05.marts, 21:11

Pievienoju mikroskopiju. Galviņa 0,6-0,7 mm, kātiņš 0,8-1.0 mm. Sporas 8,5-8,1-8,0-7,7-8 mkm.


CerambyX 05.marts, 21:02

Par šo jāpadomā, varbūt vienkārši Populicerus populi.


dziedava 05.marts, 21:02

Tikko skatīju līdzīgu paraudziņu ar netipisku sporu mākoņa krāsu (oranžu) un nesaskatāmiem kātiņiem, kas rada sajūtu, ka galviņas ir katra par sevi. Un ir elateras ar āķīšiem, M.vesparia. Tā ka atceļu šaubas. Šis no skata tiešām līdzīgs tam otram.


CerambyX 05.marts, 20:56

Njā, Platymetopius - tur undulatus un major, tikai pēc ievākta eksemplāra droši.


CerambyX 05.marts, 20:54

Nu tūliņ ņemšu cikāžu bībeles un skatīšos :D Būs grūti - daudzas sugas tikai pēc tēviņu ģenitālijām, līdz ar to baidos, ka visus sugu minējumus nevarēs apstiprināt un iekļaut DD.lv datubāzē. Šī man, piemēram, vairāk izskatās pēc Kelisia pallidula, bet jāredz vairāk no sāna - vai ir tumši punktiņi priekšrūšu vairoga sānos (izskatās ka nav?) un galvai zem acs (nevar redzēt).


AfroBrazilian 05.marts, 20:37

Kelisia confusa Linnavuori, 1957


CerambyX 05.marts, 20:26

Nav man jaunais noteicējs - iesprūdis kaut kur Vācijā muitā ;(


Rallus 05.marts, 19:50

Jaunais noteicējs palīdz pelēko strazdu izslēgt: http://www.10000birds.com/flight-identification-of-european-passerines-and-select-landbirds.htm


Edgars Smislovs 05.marts, 19:45

Šajā gadījumā īpaši negribu balasot, gan ar pārliecību - pelēkā vārna. https://www.alamy.com/stock-photo-bonte-kraai-in-de-vlucht-hooded-crow-in-flight-177567344.html?pv=1&stamp=2&imageid=CF20A42A-2E9E-480F-9BD1-E3DDCC93400B&p=638512&n=0&orientation=0&pn=1&searchtype=0&IsFromSearch=1&srch=foo%3dbar%26st%3d0%26pn%3d1%26ps%3d100%26sortby%3d2%26resultview%3dsortbyPopular%26npgs%3d0%26qt%3dhooded%2520crow%2520in%2520flight%26qt_raw%3dhooded%2520crow%2520in%2520flight%26lic%3d3%26mr%3d0%26pr%3d0%26ot%3d0%26creative%3d%26ag%3d0%26hc%3d0%26pc%3d%26blackwhite%3d%26cutout%3d%26tbar%3d1%26et%3d0x000000000000000000000%26vp%3d0%26loc%3d0%26imgt%3d0%26dtfr%3d%26dtto%3d%26size%3d0xFF%26archive%3d1%26groupid%3d%26pseudoid%3d%26a%3d%26cdid%3d%26cdsrt%3d%26name%3d%26qn%3d%26apalib%3d%26apalic%3d%26lightbox%3d%26gname%3d%26gtype%3d%26xstx%3d0%26simid%3d%26saveQry%3d%26editorial%3d1%26nu%3d%26t%3d%26edoptin%3d%26customgeoip%3d%26cap%3d1%26cbstore%3d1%26vd%3d0%26lb%3d%26fi%3d2%26edrf%3d%26ispremium%3d1%26flip%3d0%26pl%3d


Rallus 05.marts, 19:43

Liels tas spārns tomēr, ar tādu apjomu no locītavas - diezi strazds. Arī kontrasts starp melno pazodi un pārējo, tīrs bez raibumiem arī citiem putniem. Es par pelēko vārnu. Kaut kas līdzīgs būs te: https://www.picuki.com/media/2164881208306178013


Rallus 05.marts, 18:28

Šo savulaik pārņēmām no Artportalen, zviedru parauga. līdzīgi ir arī clanga.com poļiem - savā ziņā novērojums ir kā vienība un tas automātiski nav jāšķiro. Paši zina, kurš un kad pirmais atrada. Ūdeņu čipste arī tad pēc pirmā novērojuma pie Liepājas mola varētu netikt vairs atzīmēta, bet tā jau gluži nav. Par d un E kategoriju gan piekristu Aivim, ka to var paregulēt, neatzīmēt. Pēc bildēm tāpat nojautīs un pabrīnos tie, kuriem tas būs jaunums.


dziedava 05.marts, 18:25

Kurpju kastes izrādās vērtīga lieta! Man arī tām ir otrā dzīve :D


felsi 05.marts, 18:08

Vēl viena kurpju kaste ar paraudziņiem, teorētiski ir jābūt.


ivars 05.marts, 17:41

Tad jau vismaz Strix sp. "Ūjina" gan arī ūpis.


Rallus 05.marts, 16:19

Paldies, Ansi, par sugas precizējumu!


Rainy 05.marts, 15:55

visticamāk - jā


CerambyX 05.marts, 14:45

Agni, kas tur interesants? :)


dziedava 05.marts, 14:39

Šiem ir paraudziņš? Neesmu droša par mālkrāsas..


dziedava 05.marts, 14:31

Noteikti nav mālkrāsas. C.piriformis, C.persoonii, .. Jāpēta


dziedava 05.marts, 14:23

Varbūt C.piriformis


ivars 05.marts, 13:31

Es par pelēkajiem strazdiem.


dziedava 05.marts, 13:18

Un uzbiezinātajos mezglos jābūt sīkām granulām, to diametrs


dziedava 05.marts, 13:17

Caurskatot mālkrāsas kribrārijas, uzgāju šo - šī nav mālkrāsas! Retāka! Jāskatās. Mālkrāsas nav tāds tīkliņš ar uzbiezinātiem mezgliem. Te vajadzētu visus izmērus - garums, diametrs, īpaši diametrs


ivars 05.marts, 13:11

Bet kā interesantam vajadzētu rādīties tikai pirmajam šī garstilbja novērojumam.


IlzeP 05.marts, 12:51

Es balsotu par pelēkajiem strazdiem, bet lai nu paliek nenoteikts.


dekants 05.marts, 12:15

Jā, tad var diskutēt par mandarīnpīli vai to automātiski likt pie interesantajiem vai nē - arī vairāk sliektos, ka nē. Es vairāk par to aspektu, ka ja suga ir interesanta, tad pat 10 dažādiem lietotājiem ieziņojot, piemēram, vienu un to pašu garstilbi, tā visiem rādīsies kā interesanta un 10 garstilbji (bez kādas nodalīšanas) būs pie interesantajiem novērojumiem.


CerambyX 05.marts, 11:57

Lielā mērā piekrītu Aivim. D un E kategorijas sugām (http://www.putni.lv/zz-pielikums.htm), manuprāt, Dabasdatos nevajadzētu automātiski filtrā atlasīties kā interesantiem novērojumiem. Nu Ok, varbūt par D vēl varētu diskusija, bet nu no E kategorijas interesanti varētu būt tikai tādu eksemplāru novērojumi, kam, piemēram, uz kājas ir kaut kāds interesants gredzens, kas liecinātu par to izcelsmi no kādas tālākas vietas vai tamlīdzīgi. Bet tas tad būtu manuāls ķeksis nevis automātisks.


Durkts 05.marts, 11:34

es galīgi ne par to, ka nevajag ziņot...


Durkts 05.marts, 11:25

Vai šo nevar nokomentēt?


dekants 05.marts, 11:16

Jā, tā šī sistēmas filtrs darbojas - mandarīnpīle ir interesants novērojums. Tavi mandarīnpīļu novērojumi šeit arī visi tiek atzīmēti kā interesanti. Un ir apsveicami, ka cilvēki ziņo Dabasdatos savus novērojumus, kaut vai 5x dažādi cilvēki dienā vienu un to pašu mandarīnpīli. Tas ir labāk nekā neziņot :)


Durkts 05.marts, 10:46

Nekā personīga, bet to pīli tak var 5 x dienā ziņot un visi būs interesanti novērojumi :)


Sintija Martinsone 05.marts, 07:38

Šeit portālā jau pievienotam novērojumam vairs nevar mainīt vietu. Arī novērojuma ievadīšanas procesā, ja ir tikusi izvēlēta kāda "saglabātā vieta", tad to mainīt nevar - jāvada vieta no jauna, liekot tajā jaunu punktu. Ar aplikāciju man arī ir bijis līdzīgi :( Kaut kā tas beigās atrisinājās


Edgars Smislovs 05.marts, 06:54

Meža pūce? http://www.putni.lv/balsis/stralu_2004-04-03_melnsils_a.kurochkin.mp3


Laimeslācis 04.marts, 22:12

Aha, noskaidroju un arī internetā mikroskopiju bildes redzēju.


CerambyX 04.marts, 22:09

Ok, ja tik dažādas versijas izskan, tad varbūt labāk šos atstāt kā 'putns Aves sp.' :D Ja tā piedomā, tad es varu tur teorētiski saskatīt arī pelēko vārnu (pēc izmēra tas arī būtu tuvāk sākotnējai ķīvītes versijai), bet nu vai ar šādiem foto pietiek 100% pārliecībai, nezinu gan. Vajag vēl citus viedokļus 'uz balsošanu' kā iNaturalist :)


felsi 04.marts, 22:02

Kad skatīju ar lupu, metatrihija, pat likās šūnu, nospriedu, ka sala dēļ pabalojusi, bet tās jau būs muļķības.


Laimeslācis 04.marts, 22:01

Ievākts ir, bet vairs nav tik smuks un kas tas ir Craterocolla cerasi?


felsi 04.marts, 21:59

Pievienoju mikroskopiju. Sporas 6,3-6,5 mkm. Reti 6,9 mkm.


dziedava 04.marts, 21:51

Tā vispār ir metatrihija, nevis trihija?


dziedava 04.marts, 21:47

Bet ievākts tad ir?


dziedava 04.marts, 21:46

Atgādina jaunu Craterocolla cerasi. Varbūt ir arī :)


Laimeslācis 04.marts, 21:14

Nē, cits. :) Šis sakalta, kamēr ņēmos ap didermu un arcīriju. Šo arī gribēju, bet svārstījos, vai vajag un kā to izdarīt, un vai būtu jēga. To brīnumu, ko šodien mikroskopēju, arī pielikšu :)


Edgars Smislovs 04.marts, 21:02

Manuprāt gan pelēkās varnas.


dziedava 04.marts, 20:59

Šitas brīnums tika mikroskopēts?


felsi 04.marts, 20:51

Paldies Ansi!


BioEliina 04.marts, 20:48

Bet, šķiet, ka tomēr pelēkajam strazdam pazīmes vairāk atbilst lidojumā, jā..paldies, Uģi!


BioEliina 04.marts, 20:46

Tuvumā gan neredzēju, bet pa lielu gabalu, tādēļ 100% pārliecības nav un tādēļ klāt arī foto..


dziedava 04.marts, 20:12

Kribrāriju gan nebija, acīmredzot, foto ir tikai lampiņgļotsēnes dažādās attīstības stadijās.


CerambyX 04.marts, 19:57

Diez vai attēlos ir ķīvīte? Pelēkie strazdi varbūt?


nekovārnis 04.marts, 19:48

Nu, jā - trūkst vēdera tāpēc grūti būs noteikt sugu. Man drīzāk pēc riteņzirnekļa Araneidae izskatās, bet neesmu drošs :)


IevaM 04.marts, 19:42

Paldies! :)


Ansis 04.marts, 19:41

Bērza auglīši; tie katrai sugai atšķirīgi, labi noder bērzu noteikšanai.


Laimeslācis 04.marts, 17:59

Paldies, Julita! Tā aizrāvos ar kaut kāda nenosakāma brīnuma mikroskopēšanu, ka aismirsu ieskatīties Dabasdatos! :)


dziedava 04.marts, 16:27

Pēdējais foto man izskatās pārliecinošs. :) Būs vien neparasti apaļīga pelēcīgā. Bet vērtīgs novērojums līdz ar to!


Laimeslācis 04.marts, 16:00

Pieliku trīs attēlus, kuros varētu teikt, ka pavedieni bez kārpiņām. Bet ļoti ilgi un rūpīgi meklēju, jo visur tikai kārpainie.


VinetaB 04.marts, 13:12

Sveika, Sintija, paldies par ziņu! Kaut kā neizdodas ar savu login tikt iekšā aplikācijā, un, mēģinot datorā mainīt kartē punktu, viss sastingst un uzkaras. Saņemšos un pievērsīšos precizitātei.:) Bet par pīlēm tiešām nezinu, vai manis redzētās tā arī uzturas kapu tuvumā, vai arī tās ir tās pašas, kuras nākamā dienā redzēju pretī mājai. Vineta


dziedava 04.marts, 10:50

Pievienotais foto nav kļūdainā vietā pievienots? Paraudziņš atbilst 1. foto, 2. foto izskatās mēc metatrihijas, un nekā tml. paraudziņā neatradu


Matrus 04.marts, 09:53

EV429 - 27.02.2021. kontrolēts pie Starpiņupītes ietekas...)


Laimeslācis 04.marts, 09:20

Paldies, Ansi, par ziepenīti!


marsons 04.marts, 08:27

Paldies par viedokļiem un ieteikumiem. Ar Diānu jau saistījos, attēlus nosūtīju, nogādāšu arī paraudziņu. Uz ātru atbildi gan neceru, nu jau trīs mēnešus tur bez kustības guļ Laxitextum bicolor paraugs. Kas attiecas uz izplatību, ar laiku viss mainās, arī grandu zināšanas un viedokļi. Drusku pameklēju - Cervina ir atrasta arī Piemaskavā , Kostromas apgabalā Krievijā, Tatarstānā un arī divās vietās Igaunijā. Varbūt nemaz nav tik sensacionāli. Nedomāju, ka igauņu mikologi kļūdījušies, viņu Parmasto arī pieskaitāms grandiem.


Cardinal 03.marts, 23:28

Ahaa, paldies! Jā, apkārt ledus.


Laimeslācis 03.marts, 22:01

Paldies, Ansi, par dadžiem!


dziedava 03.marts, 21:44

Kas tas par koku?


dziedava 03.marts, 20:23

.. tāpēc es arī domāju, ka tā nevar būt smadzeņveida, jo tā aug uz skujkokiem, turklāt nekad nav redzēta tādos daudzumos. Tā ir kāda cita sēne. Te grūti saprast - vai apsalusi? Apkārt ledus?


Cardinal 03.marts, 20:17

Grūti nosakāms, bez mizas; varētu būt apse.


Vīksna 03.marts, 20:16

Paldies !


dziedava 03.marts, 20:15

Uz kādas sugas koka?


nekovārnis 03.marts, 20:11

Varbūt kāds Silvanidae sp. kāpurs.


dziedava 03.marts, 19:12

:D Kas necīnās, tas nekļūdās. Un otrādi.


felsi 03.marts, 19:07

Bet tas ir ļoti mīļi, atgādina gļotsēņniekus:)


felsi 03.marts, 19:06

Es ari ne tā, ne tā, un paraudziņu neievācu(:


Ivars L. 03.marts, 14:32

Paldies, Julita, par padomu! Ati, piedod, bet es pagaidām vairāk paļaujos uz ziemeļvalstu mikologu grandu pētījumiem, zināšanām, publikācijām par sugu izplatību un iecienīto substrātu Eiropā. Kanādā (citā kontinentā) virknei sugu ir nedaudz specifiskas vides, t.sk.substrāta, prasības. Pagaidām lai paliek "Piepe (nenoteikta)". Patiesi priecāšos, ja apstiprināsies sensacionālā versija!


Ansis 03.marts, 14:20

Daurijas rododendra šķirne 'April White' vai 'April Snow'.


raoz 03.marts, 13:01

Ziemas žubīte?


dziedava 03.marts, 12:08

Ansi, kas ir pazīmes, kas atšķir īslapu zeltdadzi no garlapu un parastā zeltdadža?


dziedava 03.marts, 11:48

Fotogrāfijā bumbiņas ir ļoti ciešas, bet paraudziņā, kas pēc minētā laika atbilst līdz minūtei, bumbiņas ir vairāk nošķirtas, un paraudziņā ir T.varia. Pēc fotogrāfijas es šaubītos starp T.scabra un T.persimilis. Vai tika ievākts tieši foto redzamais vai "kaut kur blakus"? Man pašai ir gadījies, ka vienā paraudziņā ir gan T. varia, gan T.scabra, bet vākusi esmu ar domu, ka viss viena suga.


dziedava 03.marts, 11:23

Ivar, es tādos gadījumos ieviešu sugu, atzīmēju kā "hipotētiski jauna suga Latvijā", un tiek gaidīts paraudziņš Dabas muzejā. Nav paraudziņa, nav droša sugas apstiprinājuma, jo bez tā neviens eksperts sugu nevarēs arī nākotnē ne apstiprināt, ne noliegt. Paraudziņš obligāts.


Ivars L. 03.marts, 11:13

Es īsti nezinu, ko iesākt. Man šķiet, ka no piepēm tikai vienu reizi DD datu bāzē esmu iekļāvis sugu, kuras izplatības areāls ir patālu uz dienvidiem no Latvijas - Bondarzewia mesenterica, bet toreiz sugas versiju pēc parauga izteica Dabas mezejā Diāna Meiere. Neesmu drošs, ka drīkstu DD datubāzē iekļaut T.cervina, neskatoties uz to, ka Atis ar sugas noteikšanu noņēmies ne pa jokam, un savu versiju gatavs aizstāvēt līdz pēdējam elpas vilcienam. Varbūt tomēr derētu paraugu gādāt uz Dabas muzeju, un dabūt vēl kāda piepju zinātāja apstiprinājumu.


Ivars L. 03.marts, 10:36

Gan jau, ka Ansim taisnība, droši vien, nav nekāda O.tenellum.


Ivars L. 03.marts, 10:27

Varbūt, ka Tev taisnība.;) Kā redzi, es te diezgan bieži kļūdos, kaut ko sajaucu, kaut ko pārgudrojos utt.


Ivars L. 03.marts, 10:17

Aīīī, Inguna, man jāatvainojas Tev vēlvienreiz. Papētīju P.brumalis, kas DD saziņots, salīdzināju, beidzot arī padomāju, un secināju, ka ir divas iespējas: 1.Latvijā ir visai daudz P.arcularius, vai - 2.Latvijā vispār nav P.arcularius. Ņemot vērā, ka pēc tās izplatības aprakstiem suga Eiropā sastopama vidusdaļā un dienvidos, bet ziemeļvalstīs nav atrasta, tad 1. iespēja ir atmetama. Tava sākotnējā versija par P.brumalis bija absolūti pareiza, bet es te esmu kautko pārgudrojies un saputrojies (acīmredzami - piepes man aizvien vēl jāpamācās). Viltus ceļos ievilināja, un veicināja sacerēšanos uz P.arcularius, 2002.gada Latvijas piepju konspekts, kur P.arcularius ir iekļauts, bet tā, visticamāk, ir kļūda.


marsons 03.marts, 09:26

Es te neredzu nekā no minētajām mīkstpiepēm, tās jau vēlā rudenī ir putrā, vēl jo vairāk šīs ziemas salā. Šī ir izteikti elastīga, var pārlocīt uz pusēm un nepārlūst. Kāda nu tur "fragilis". Pieskārienu vietās krāsu nemaina, jau sākotnēji ir viscaur dzeltenbrūna, sašķelto stobriņu starpsienu galiņi un cepurītes mala (kas ir plāna un asa) ir tumši brūni. Cervina gan skaitās viengadīga, bet pārziemojoša un pavasarī var turpināt augt. Tas, ka tā līdz šim atrasta Centrāleiropā (vai Polija un Ukraina ir Centrāleiropa?) mani nemaz nemulsina, jo es vispirms skatos uz pazīmēm. Uz skujukokiem - egles, priedes, lapegles, hemlokegles, duglāzijas aug arī Kanādā, ne tikai Sibīrijā. Īsi sakot, man Tava versija par postiju neizklausās pārliecinoša.


Diāna 03.marts, 09:22

Domāju, ka veca apmalpiepe parastā :-)


Ivars L. 03.marts, 09:18

:D Tad nezinu, kas tas ir.


Puķu Ilze 03.marts, 09:03

Dabā nekā no rozīgā toņa nebija, tur augļķermenim krāsu pamainījusi saule un tālrunis. Dabā tumši salmu dzeltena piepe.


Wija 03.marts, 07:25

Jā!Taisnība!Paldies!


CerambyX 02.marts, 23:38

Pievienojos Mārtiņam. Man ar kaut kā ne visai pārliecinoši izskatās pēc lapkoku praulgrauža. Par kaku formu attēlos jau grūti tā spriest, bet tieši tas kūniņas kokons tāds aizdomīgs. Man mājās savulaik kastītē kkur 'mētājās' tukšs praugrauža kokons (laikam pats dziļā juanībā izķeksēju kkādā dobumā kopā ar beigta praulgrauža fragmentem, vairs precīzi neatceros) un tas tiešām bija tādu visai gludu, cietu ārējo virsmu, bez kaut kādiem kauku fragmentiem vai citiem izteiktiem grumbuļiem. Ja atrastu to kastīti, tad varētu pamērīt, bet pēc atmiņas tā uz 3cm garumā, ovālas formas. Internetā kaut kas līdzīgs atrodams, ja meklē 'Osmoderma barnabita pupa'.


dziedava 02.marts, 23:17

Man ir aizdomas, ka ši ir kazeņu. Rīt uzrakstīšu noteicēju, kā atšķirt


Martins 02.marts, 22:47

Var jau liepas praulos parakņāties (siltākā laikā) un mēģināt sameklēt kāpurus. Ja gadās kādu atrast jānobildē galva no augšas un vēdera pakaļgals no apakšas. Tad varēs precīzāk pateikt - rožvabole vai praulgrauzis. Tiesa gan - vienā dobumā var dzīvot arī abas sugas.


dziedava 02.marts, 22:45

A.cinerea atsevišķos gadījumos var būt apaļīgs. Izmēri atbilst


felsi 02.marts, 22:44

Man liekas, ka arī cepurītes virspuses atšķiras, šeit tā kā matēta ar birzgulīšiem.


Laimeslācis 02.marts, 22:43

Ahā, pameklēšu. Paldies!


Martins 02.marts, 22:40

Neņemiet ļaunā, bet tur nav pārliecinošu lapkoku praulgrauža ekskrementu. Nedaudz saplacināti ekskrementi var būt arī rožvabolēm. Ja ekskrementi ir daudz, tad vienmēr atrodas arī labi iztiekti, saplacinātu UN lieli ekskrementi. Kokoni ir par mazu praulgrauzim. Un vēl noteicējos neaprakstīta pazīme (varbūt nav droša vai pārbaudīta) - rožvaboles kokonos parasti ir "ielipināti" ekskrementi kā redzams attēlā, bet praulgrauzim parasti nav. Praulgrauža kokonu izmērs ir x2. Neapgalvoju, ka turpat nevar būt arī praulgrauzis, bet pagaidām nepārliecinoši. Mums ir diezgan daudz atradņu, kur it kā ziņots praulgrauzis, bet pārbaudot nav. Un tādas atradnes rada problēmas - atkal un atkal kāds tās "atrod" vecos info avotos, rodas iespaids, ka sugai klājas labāk kā patiesībā ir, bet tas, ka kāds ir pārbaudījis un atzinis, ka nav - tas jau paliek tikai "blociņos" un atskaitēs...

Pēdējie komentāri rakstiem
Daknis 4-Mar-2021, 13:50

Es pieņemu, ka Sintija domāja kaut ko šādu: https://mapviewer.ebba2.info/?species=Turdus%20merula


Kurmata 3-Mar-2021, 23:18

Pietiek ar Zoss.sp., ja citādi nekādi nesanāk. Protams, skaits (vismaz - desmiti vai tūkstoši) būtu jāmēģina novērtēt. Bet kas svarīgi - ar cienību un mīlestību izturēties pret laukiem "Statuss" un "Biotops". Ja statuss ir tikai "Nov   (..)


CerambyX 1-Mar-2021, 22:13

Nē, ja tā 'pilno sarasktu' funckionalitāte ir tāda kā Andris apraksta (un tas jau nav nekas slikts - ja putniem tā vajag, tad tas ir Ok), tad nē, tā es negribu tā ziņot :) Bet ja tā tīri teorētiski prāto, tad iespēja ziņot kaut kādu   (..)


IlzeP 1-Mar-2021, 20:20

Uģi, varbūt nesaprotu, bet kādēļ Tu gribi kukaiņiem ziņot pilnos sarakstus, tāpat jau katrs novērojums pa vienam jāievada? (Es laikam vienkārši neesmu pieradusi lietot pilnos sarakstus...)


CerambyX 1-Mar-2021, 20:00

Ok, paldies - palika tagad skaidrāks, jā jeb nu acīmredzot gribēju 'apčakarēt sistēmu' un lietot aplikācijas sarakstus ne tādam mērķim kam tie speciāli tikuši aplikācijā izstrādāti :) Nevis putniem, bet kukaiņu (nu ne tikai - citas   (..)


grieze 1-Mar-2021, 14:27

Labdien! Tāpat kā ar jebkuru novērojumu - pēc iespējas precīzāk noteikta suga un skaits. Ir diezgan ticami, ka dažas zosis var saskaitīt precīzi, bet lielos baros - novērtēt skaitu. Var jau būt, ka kāds spēj arī saskaitīt 3562, bet a   (..)


dekants 1-Mar-2021, 11:18

Uģi, lietotne veidota tā, lai ērti ziņotu esot dabā 'uz vietas'. Tādēļ tā nav pielāgota, lai ērti ziņotu iepriekšējos datus. Arī man gadījies, kad jāizveido saraksts par iepriekšējo dienu - tas nav ērti, jo kā raksti, tad katram   (..)


CerambyX 28-Feb-2021, 14:08

Pamēģināju vēlreiz - vakardienas 3 novērojumi aplikācijas sarakstam ar datumu 27.II ar konkrētu laika periodu, bet ziņojumu pardās ar to laiku ko tikko tagad ziņoju (28.februāris). Kā darīt pareizi, lai var tādu sarasktu tomēr arī 'po   (..)


CerambyX 28-Feb-2021, 14:04

Radīšu situāciju uzdot jautājumu, kas man šķiet gana aktuāls - nesaistīti ar putnu akciju, bet par DD aplikāciju un sarakstiem tajā. Vai ir iespējams ziņot sarakstu, kur norādīts novērojum laiks no, piemēram, 12:00 līdz 15:00, tā la   (..)


IlzeP 28-Feb-2021, 12:31

Ar web versiju viss kārtībā. Problēma bija tiem, kas ziņoja aplikācijā, jo nebija pateikts, ka jāizvēlas "pilnais saraksts", lai novērojumus pieskaitītu akcijai (jo citādi aplikācijā nevar norādīt laikus no-līdz, ja neskaita piezīmj   (..)


Mangusts 28-Feb-2021, 12:09

Noteikumos skaidri rakstīts - stunda. Un pievienojot novērojumus saprotams, kur laiks rakstāms. Vienmēr (šķiet, 4 gadus) esmu to rakstījusi un arī šoreiz problēmu nebija. Vismaz, ja runa par datu ievadīšanu no datora caur Pievienot novēr   (..)


Laimeslācis 28-Feb-2021, 12:00

Liels paldies par rakstu un kukaiņu medīšanas padomiem! Ļoti noderēs! Sevi pieskaitu pie 'hipnotizētājiem' :)) jo ļoti patīk ilgāku laiku vērot, kas notiek kādā konkrētā vietā, vai tas būtu zāles cers, zars, sekls ūdens, koka stu   (..)


Mareks Kilups 28-Feb-2021, 07:08

Oskar, šis komentārs nav vietā. ja tas, kā jāfiksē novērojums, lai tas būtu izmantojams, nav precīzi aprakstīts nosacījumos/metodikā (pārlasīju - tas, ko Agnis apraksta, nav minēts: https://dabasdati.lv/lv/article/zino-par-putniem-darz   (..)


grieze 27-Feb-2021, 18:57

Man šķiet, ka tas 1 stundas nosacījums ir jau vairākus gadus. Žēl, ka atkal un atkal to nepamana.


Sintija Martinsone 27-Feb-2021, 12:26

Paldies! Norādītajā saitē gan tikai septiņām sugām ir izpaltības kartes. Bet prieks, ka ir cerības uz jaunajām kartēm elektroniski.


Sintija Martinsone 27-Feb-2021, 11:53

Paldies, Agni, par skaidrojumu! Izlaboju savus iesniegtos datus. Jāatzīst gan, ka norādījums šīs akcijas uzsaukumā "Par novērojumiem jāziņo dabas novērojumu portālā Dabasdati.lv, pievienojot tos tāpat kā jebkuru citu novērojumu" nebij   (..)


Agnis 27-Feb-2021, 11:29

Šīs akcijas ietvaros tika izmantoti dati, kurus bija iespējams atlasīt pēc akcijas kritērijiem - novērojumi veikti stundas garumā. To varēja atlasīt 2 veidos - pēc laika no-līdz (ja ziņots no portāla) un pilnā saraksta ilguma (ja ziņo   (..)


Agnis 27-Feb-2021, 10:52

LOB interneta vietne vēl ir pārkārtošanas stadijā un tāpēc visu vēl nevar atrast kā gribētos. Lai gan caur meklētāju lielāko daļu atrast var. LLPA2 projekta lapa ar daļu no kartēm ir pieejama šeit: https://www.lob.lv/projekti/latvija   (..)


dekants 26-Feb-2021, 16:44

Piekrītu Uģim. Jāsaprot vai būtisks ir arī skaits? Cik precīzs? Vai pietiek, ka braucot ar auto pamana tikai 'kaut kādas zosis' uz lauka, bet nav laika tās skaitīt vai pētīt sugas? Vai būtiski arī reģistrēt vakaros/naktīs pāri migrē   (..)


CerambyX 26-Feb-2021, 13:09

Ieteiktu izveidot arī kaut kādu noteicēju vai tamlīdzīgas vadlīnijas ziņošanai (t.i. varbūt nemaz suga nav būtiska un nav jānorāda? Pietiek ar 'Zoss sp.'?), jo kā līdzšinējā Dabadsati.lv pieredze rāda, tad daudziem cilvēkiem, kas   (..)


CerambyX 26-Feb-2021, 11:39

Laikam visi labākie LOB karšu zīmētāji un datu apkopotāji bija aizņemti atlantu grāmatas veidošanā - šim projektam neitka piesaistīti :) Bet tā man tad rodas jautājums - ja tādas un citas vietas neparādās kartē, tad iespējams tās   (..)


Sarmīte 26-Feb-2021, 11:09

Karte gan ir,bet saprotu,ka ļoti neprecīza.Ieziņoju savu barotavu,bet kartē pat miņas no tās nav.Krimuldas novads ir Turaida un Lēdurga,bet Raganā tukšums.Ļoti žēl,jo putni barotavā visas ziemas garumā ir ļoti daudz.


angel 26-Feb-2021, 10:02

Es arī no 2 vietām Smiltenē noziņoju, bet novadā 0.


Sintija Martinsone 26-Feb-2021, 09:32

Karte jau smuka, bet mana dārza un barotavas tajā nav :(


Sintija Martinsone 25-Feb-2021, 08:52

Milzīgs prieks par šo izdevumu! Ņemot vērā, cik svarīga informācija ir apkopota, vai grāmata nebūs pieejama arī elektroniski? Agrāk LOB mājaslapā bija pieejamas atlanta 2000-2004 izplatības kartes. Šobrīd tās vairs neatrodu. Domāju,   (..)


Matrus 24-Feb-2021, 15:05

Ilgi gaidīts notikums – četru ligzdojošo putnu atlantu izdošana grāmatas veidā! Šodienas notikums viennozīmīgs tiks ierakstīts Latvijas ornitoloģijas vēsturē, apsveikumi sastādītājiem un visiem iesaistītajiem putnu draugiem! Pat ne   (..)


CerambyX 24-Feb-2021, 12:34

Paldies par karti - cita lieta! Piekrītu Ruslanam, ka negaidīti vienmērīgs novērojumu vietu izvietojums visā Latvijas teritorijā. Arī no reģioniem, kas tradicionāli ir ar mazāk ziņotājiem. Tātad ziņa tīri labi aizgājusi 'tautās' un   (..)


Matrus 24-Feb-2021, 11:39

Diezgan labs novērošanas punktu pārklājums pa visu Latviju!


IlzeP 24-Feb-2021, 11:26

Ziņai ir pievienota karte ar novērojumu vietām.


Wiesturs 22-Feb-2021, 11:12

Jā, nu pliki skaitļi ir diezgan neinteresanti, nezinot, kur tie iegūti. Kartes (vairākas) šādam pārskatam vismaz citreiz noteikti būtu jāpievieno.


IlzeP 18-Feb-2021, 19:26

... Un infografikas kreisajā malā zīdaste ir.


IlzeP 18-Feb-2021, 19:25

Jāni, datu atlasē man parādās (viens no trijiem 29. janvāra zīdastu novērojumiem). Varbūt kļūdījāties, izvēloties novērojumu atlasē novērojuma vai tā pievienošanas laika periodu?


joonc 18-Feb-2021, 16:01

savā dārzā novēroju 40- 45 zīdastes, bet novērojums neparādās ne šajā infografikā, ne novērojumu atlasē, tikai manā profilā- mani novērojumi.


nekovārnis 15-Feb-2021, 19:29

Jā, līķi labi piesaista kukaiņus :D Jau pagājušo gadu gribēju izlikt kādu zivi, bet kaut kā izkrita no galvas. Aizpagājušajā gadā Kolkā uz pūstošas zivs smaku bija salidojuši sauja lielo Creophilus maxillosus īsspārņu, bet toreiz   (..)


Vīksna 15-Feb-2021, 16:59

Nelabi smaržo tie beigtie, bet kukaiņu tiešām tur diezgan.Pārāk smalki gan nevaru nobildēt,bet mušas tik dažādas, fotogēnas, ka vienalga bildēju, var, vai nevar noteikt.


Kukainis 15-Feb-2021, 14:31

Uģi Paldies, laba info par klasiskajām metodēm. Protams eksistē vēl desmitiem vairāk specilalizētu metožu. Taču ļoti laba un efektīga metode nav pieminēta! Ēsmas lamatas! Man laba pieredze ar beigtām cūkām un nekrofāgiem - galvenok   (..)


ūdensvistiņa 15-Feb-2021, 09:23

13.02. ieziņoju novērojumus 2 kvadrātos, 5411-11 un 21, novēr. punkti parādās pareizās vietās, bet statistikā visi novēr. reģistrēti vienā kvadrātā ( 21.)


W 14-Feb-2021, 14:47

Paldies! Šodien pat sameklēšu kādu lielāku praulu un ielikšu kastē. Intriga!


Vīksna 14-Feb-2021, 13:43

Pat ne ko īpaši nedarot, tikko ārā plusi, tā ārā tumsā gar ēku sienām - vairāk var visādus kukaiņus, zirnekļus ieraudzīt ložņājam, nekā dienā.Protams ar labu lukturi. Bildes dienā gan labākas. Tauriņus diemžēl bildēju ar pad   (..)


CerambyX 14-Feb-2021, 11:54

Paldies par interesantiem komentāriem! :) Mārtiņam - jā, tā arī ļoti laba metode. Jāatzīmē gan, ka man personīgi nav pārāk liela pieredze - vien pagājušā gada ziemā kaut eksmerimentēju šajā jautājumā. Saskāros ar galveno prob   (..)


IlzeP 14-Feb-2021, 09:47

Anete, Gulbja laboratorijā arī jāmaksā nav... Un jāprasa arī nav :)


Anete PB 13-Feb-2021, 23:23

Paldies, Uģi, ļoti iesācējam draudzīgs un saprotams izklāsts! Ja nu kāds nezina, kur ņem Mareka minētos "plastmasas trauciņus ar vāciņu", tad bieži vien tie ir aptiekā pērkamie urīna analīžu trauciņi. Aptiekāre gan uz mani diezga   (..)


Martins 13-Feb-2021, 22:33

Nu ko - atsaucamies uz aicinājumu dalīties pieredzē un pievienojam vēl vienu metodi tiem, kam ātrāk gribas kukaiņu pavasari! Sagriežam, sazāģējam atmirušas koksnes fragmentus un ieliekam kādā noslēdzamā traukā (burkā, plastmasas kas   (..)


Vīksna 13-Feb-2021, 22:14

Tauriņus pie gaismas bildēju, bet varbūt arī kas cits jāpamēģina.


nekovārnis 13-Feb-2021, 21:59

Interesants raksts! Nebūtu sniega ietu purināt zarus :D Manā somā ir: 1. neliela diametra salokāms tīkliņš. Bez kāta, tikai gredzens, kuram var pievienot jebkuru koka kātu, kuru pievilkt ar skrūvi kā zīmējumā. Kātu, kuru pēc vajadzī   (..)


forelljjanka 13-Feb-2021, 21:02

Noskatījos vidaku,nu tur jau pa ātro un brutālo-ar savilcējiem !!!:DD Kāpēc to augšmalu smuki nenošūt?+ iznīdēja tenisa raketi,kāpēc vienkārši nepietīt nerūstošā tērauda stiepli pie koka gabala?Slinkums ar rokām,stieple netraucē   (..)


forelljjanka 13-Feb-2021, 20:56

Pirmais,ko uz ātro iedomājos,ir tādi smalksieta auduma maisi saudzīgai mazgāšanai veļasmašīnā,kā audums var noderēt!Rāmi mierīgi uzloca no resnākas stieples.Ir jau arī zivju uztveramie ar smalku aci,ēsmas zivtiņu ķeršanai.Iespēja   (..)


CerambyX 13-Feb-2021, 20:31

Ne visas lielo zīlīšu novērojumu vietas gan būs akcijas dalības vietas (ja es tā to pareizi saprotu - zīlītes mežā un lauka vidū pastaigu laikā neskaitījās šīs akcijas ietvaros). Piekrītu Jurim, ka kādu karti ar punktiem jau varēj   (..)


CerambyX 13-Feb-2021, 20:23

Ha, labs - ko tik jūtūbā nevar atrast :D Tad jāsaka, ka teorētiski pastāv iespēja arī kukaiņu tīkliņu uzmeistarot mājas apstākļos. Vispār tas rāmis un kāta piestiprināšana ir sarežģītākais risinājums - un šī video kontekstā   (..)


Arnis2 13-Feb-2021, 17:57

Nejauši atradu kādu oriģinālu ātri uzmeistarojamu ķeramo tīkliņu. https://www.youtube.com/watch?v=JfnpVZV56Gc


Arnis2 13-Feb-2021, 17:18

Paņem izvēlni ''Novērojumu atlase'', izvēlies datumu no 29. līdz 31 janvārim, uzliec lielo zīlīti kā meklējamo un uz kartes parādīsies vietas, kur veikti novērojumi.


Juris Zalāns 13-Feb-2021, 11:25

Būtu interesanti, ja varētu redzēt uz kartes tās 280 vietas.


kaarlisfrei 7-Feb-2021, 10:15

Njā zemi patiesi klāj sniegs. :D galīg nevelk rušināties, bet varbūt ka tā arī ir labāk, beidzot īsta ziema ( pagājušogad gan šajā laikā bija kādas 25 sugas jau). Mēģināšu arī šogad kko darīt blakšu apzināšanā, mazliet pag   (..)


Laimeslācis 6-Feb-2021, 19:38

Paldies, Uģi, par pārskatu! :) Ļoti gribējas zināt, kā veicies. Pati diez ko līdzi neskaitīju, tikai sekoju skaitļiem, ko rāda personīgajā novērojumu datu tabulā un priecājos par katru jaunu, pašas, vai ar Uģa palīdzību noteikto   (..)


nekovārnis 6-Feb-2021, 16:58

Paldies, Uģi! Noderīga karte - derēs arī koksngraužiem :)


CerambyX 6-Feb-2021, 12:42

Ar tām mizasblaktīm ziemā visādi ir bijis - vienu reizi vienu (Mezira tremulae) ziemā noķertu eksemplāru ieliku saldētavā (veids kā samērā humāni nogalināt kukaiņus, ja nav pie rokas kādas indes) uz pāris nedēļām. Neko - pēc izņ   (..)


nekovārnis 6-Feb-2021, 10:20

Labs apkopojums! Būs vēl viens stimuls pamedīt sugas un iekrāsot kvadrātus :) Jā, tās priežu mizasblaktis diezgan bieži atrodamas uz tievākām, ar abu roku pirkstiem aptveramām, priedītēm, vismaz tad, kad atceras pārbaudīt :D Parasti j   (..)


IlzeP 6-Feb-2021, 09:35

Paldies, Uģi, ļoti interesants apkopojums! Ja būtu bijusi iespējama pulcēšanās, šis ziņojums būtu ļoti gaidīts kopsapulces darba kārtībā... Taču šogad kopsapulce izpaliek. Noteikti pameklēšu priežu mizasblaktis - man tā ir viena   (..)


Vīksna 5-Feb-2021, 22:24

Interesanti par blaktīm. Varbūt kādu vēl neesmu ielikusi, bet maz. Pagrūtāk vasarā bija kaut kur aizklibot. Kā šogad redzēs, pagaidām sniega daudz.


CerambyX 5-Feb-2021, 18:15

Par aizsargājamām sugām tā interesanta tēma blakšu kontekstā, jo dažos ārvalstu (Somija, Zviedrija) aizsargājamo sugu listēs blaktis ir gana ražīgi pārstāvētas (FIN - 55, SWE - 44). Tas ir kontrasts pret mūsu 0. Cik esmu šos sarakst   (..)

Aicinājums ziņot zosu novērojumus (4)

2021. gadā Latvijas Universitātes Bioloģijas institūta Ornitoloģijas laboratorija ar Latvijas Vides aizsardzības fonda finansējumu veic pavasarī migrējošo zosu monitoringa programmas izveidošanai nepieciešamo izpēti. Šo pētījumu Bioloģijas institūts veic sadarbībā ar Dabas aizsardzības pārvaldi, lai radītu priekšnoteikumus zemkopības nozares konfliktu novēršanai ar caurceļojošajām zosīm. Baltpieres zosis Anser albifrons. Foto: Igors Deņisovs Ņemot vērā to, ka [...]

Nākusi klajā grāmata “Latvijas ligzdojošo putnu atlanti 1980–2017” (5)

Latvijas Ornitoloģijas biedrība laidusi klajā grāmatu "Latvijas ligzdojošo putnu atlanti 1980–2017. Putnu skaits, izplatība un to pārmaiņas". Publikācija, kuras 512 lappusēs apkopota informācija par visām vairāk nekā 220 Latvijā ligzdojošo putnu sugām un to skaita un izplatības pārmaiņām, uzskatāma par pēdējās desmitgadēs apjomīgāko un informatīvi bagātāko izdevumu par putniem Latvijā. Grāmatas autori ir Viesturs Ķerus, [...]

Bose Igaunijā

Februāra sākumā saņēmām priecīgu ziņu, ka Igaunijas ZR daļā ir novērots viens no mūsu "kameru ligzdu" jaunajiem jūras ērgļiem – Bose, kas 2018. gada vasaras beigās atstāja ligzdu Kurzemes ziemeļu daļā. Jūras ērgļu mazuļi Bose (lielākais, pa kreisi) un Knips ligzdā 2018. gada 7. jūnijā. Foto: Jānis Ķuze Putns viesojās pie īpaši ērgļu piebarošanai izveidotas barotavas, [...]

Kā noķert vairāk kukaiņu? (16)

[jeb stāsts par kukaiņu pētniecības rīkiem, kas ir vērtīgi palīgi sugu medībās]. Tie kas portālu Dabasdati.lv lieto regulāri iespējams būs pamanījuši, ka ir atsevišķi dabas vērotāji, kas ir īpaši ražīgi tieši kukaiņu novērojumu ziņotāji. Un ne tikai novērojumu skaitliskā ziņā, bet ir arī visai liela ziņoto sugu daudzveidība. Protams, rodas loģisks jautājums - kā viņiem tas [...]

Saskaitīti gandrīz 10 000 putnu pie barotavām 280 vietās Latvijā (26)

Janvāra beigās Latvijas Ornitoloģijas biedrības rīkotajā akcijā "Ziņo par putniem dārzā" 280 putnu barošanās vietās Latvijā saskaitīti 9838 putni, pārstāvot 53 putnu sugas. "Šogad putnu vērotāji bijuši īpaši naski, jo esam saņēmuši visvairāk ziņojumu piecu gadu laikā, kopš akcija norisinās arī Latvijā. Ja pērn uzzinājām, kas barojas ziemā 40 dārzos, tad šogad ziņotāji vēroja 280 [...]

Atskats uz blaktīm Dabasdati.lv 2020. gadā (9)

Ir pienācis laiks atskatīties uz aizgājušo 2020. gadu - kā mums Dabasdatos ir veicies ar blakšu novērojumiem? Šī gada sākums ir gana pateicīgs šādām apcerīgām pārdomām, jo pārmaiņas pēc aiz loga ir dziļi sniegi - jebkādi nopietnāki blakšu meklējumi pagaidām jāatliek. Tie, kas Dabasdatos notiekošajam seko gana uzmanīgi, droši vien būs pamanījuši, ka arī šogad [...]

Dabas novērojumu portālā Dabasdati.lv – miljonais novērojums (13)

Ziemīgajā 31. janvārī dabas novērojumu portāls Dabasdati.lv ir sasniedzis apaļu rekordu – tajā reģistrēts miljonais dabas novērojums. Tas ir sveiciens no vasaras – 2020. gada 6. jūnijā Talsu novadā novērotais mazais svilpis, ko portālā 31. janvārī reģistrējis Normunds Zeidaks. Mazais svilpis Carpodacus erythrinus. Foto: Viktors Ivanovs "Dabasdati.lv jau vairāk nekā divpadsmit gadus ir Latvijā lielākais dabas novērojumu [...]

Dabasdati.lv ziņojumu apkopojums: 2020. gada oktobris-decembris

2020. gads noslēdzās mājsēdes zīmē, kas daļai no mums radīja vairāk iespēju būt dabā, bet daļai padarīja nokļūšanu sev iemīļotās dabas vērošanas vietās sarežģītāku. Šoziem sākās datu vākšana Latvijas ziemojošo putnu atlantam, un putnu novērojumu daudzums un īpatsvars līdz ar to palielinājās – decembrī tika ziņoti 12 547 putnu novērojumi jeb 90% no visiem novērojumiem [...]

Gada sēne 2021 – smailā stiklene (1)

Latvijas Mikologu biedrība par Gada sēni 2021 ir izvēlējusies smailo stikleni Hygrocybe conica. Tā ir Latvijā visbiežāk sastopamā un visvieglāk atšķiramā stikleņu suga. Cepurītes krāsa variē no dzeltenīgas līdz oranžai un pat izteikti sarkanai. Tomēr ir kāda pazīme, pēc kuras smailā stiklene viegli atšķirama no citām stikleņu sugām: šai sugai un arī tās varietātēm augļķermeņi [...]

Gada koks 2021 – divirbuļu vilkābele (11)

Divirbuļu vilkābele Crataegus laevigata (Poir.) DC. ir liels krūms vai zems, līdz 8 m augsts koks, kam raksturīgas sīkas, 1,5-3 cm garas, sekli daivainas lapas, īsi 1-1,5 cm gari ērkšķi. Galvenā pazīme, kas to labi atšķir no citām Latvijas savvaļas vilkābelēm – divi irbuļi ziedā (šo pazīmi var redzēt arī augļu laikā), līdz ar to [...]

loading...


Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2021
© dabasdati.lv
Saglabāts