Активные пользователи: 58 Сегодня добавленные наблюдения: 612 Общее количество наблюдений: 1063296
У вас статус гостя

05.04.2021.

28.02.2021.

27.02.2021.

26.02.2021.

25.02.2021.

24.02.2021.

Последние наблюдения
зяблик Fringilla coelebs
19-Apr-2021, Edgars Smislovs
19-Apr-2021, Edgars Smislovs
теньковка Phylloscopus collybita
19-Apr-2021, Edgars Smislovs
сойка Garrulus glandarius
19-Apr-2021, Edgars Smislovs
18-Apr-2021, Leksis
Bruha sprogaine Ulota bruchii
19-Apr-2021, Ivars L.
зяблик Fringilla coelebs
19-Apr-2021, kripoks
Bērzu raibenis Nymphalis antiopa
19-Apr-2021, kripoks
19-Apr-2021, erts
Melnā spulgpiepe, čaga Inonotus obliquus
19-Apr-2021, VijaS
белый аист Ciconia ciconia
19-Apr-2021, Dzidra
19-Apr-2021, erts
Kazeņu metatrihija Metatrichia floriformis
19-Apr-2021, VijaS
19-Apr-2021, erts
19-Apr-2021, erts
19-Apr-2021, VijaS
глухарь Tetrao urogallus
17-Apr-2021, Lindes
Aveņu astainītis Callophrys rubi
19-Apr-2021, aijach
московка Periparus ater
19-Apr-2021, DD
19-Apr-2021, DD
средний дятел Dendrocoptes medius
19-Apr-2021, DD
Parastā cietpiepe Phellinus igniarius (iesk. Phellinus alni, Phellinus nigricans)
19-Apr-2021, VijaS
лось Alces alces
19-Apr-2021, Dzidra
волк Canis lupus
19-Apr-2021, Dzidra
Melnā spulgpiepe, čaga Inonotus obliquus
19-Apr-2021, VijaS
Šūnu metatrihija Metatrichia vesparia
19-Apr-2021, VijaS
вяхирь Columba palumbus
18-Apr-2021, Arturidzhan
18-Apr-2021, Martins
зарянка Erithacus rubecula
18-Apr-2021, Arturidzhan
Piepe (nenoteikta) Polypores sp.
19-Apr-2021, VijaS
7-Apr-2021, DD
7-Apr-2021, DD
7-Apr-2021, DD
воробьиный сыч Glaucidium passerinum
7-Apr-2021, DD
зяблик Fringilla coelebs
7-Apr-2021, DD
вяхирь Columba palumbus
7-Apr-2021, DD
воробьиный сыч Glaucidium passerinum
8-Apr-2021, DD
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
крапивник Troglodytes troglodytes
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
снегирь Pyrrhula pyrrhula
17-Apr-2021, dekants
чиж Spinus spinus
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
московка Periparus ater
17-Apr-2021, dekants
хохлатая синица Lophophanes cristatus
17-Apr-2021, dekants
пухляк Poecile montanus
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
крапивник Troglodytes troglodytes
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
зарянка Erithacus rubecula
17-Apr-2021, dekants
снегирь Pyrrhula pyrrhula
17-Apr-2021, dekants
чиж Spinus spinus
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
зяблик Fringilla coelebs
17-Apr-2021, dekants
поползень Sitta europaea
17-Apr-2021, dekants
лазоревка Cyanistes caeruleus
17-Apr-2021, dekants
лазоревка Cyanistes caeruleus
17-Apr-2021, dekants
московка Periparus ater
17-Apr-2021, dekants
сойка Garrulus glandarius
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
певчий дрозд Turdus philomelos
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
17-Apr-2021, dekants
вальдшнеп Scolopax rusticola
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
вяхирь Columba palumbus
17-Apr-2021, dekants
19-Apr-2021, kripoks
19-Apr-2021, VijaS
Pēdējās sugu izmaiņas
Ansis 19-Apr-2021 15:20:34

->


IlzeP 19-Apr-2021 15:07:51

Columba sp. ->


IlzeP 19-Apr-2021 13:57:58

Arion lusitanicus ->


Alvis Āboliņš 19-Apr-2021 12:57:41

лесная завирушка Prunella modularis ->


IlzeP 19-Apr-2021 10:14:00

усатая синица Panurus biarmicus ->


IlzeP 19-Apr-2021 10:09:22

Entoloma sp. ->


CerambyX 19-Apr-2021 01:40:30

Andrena sp. ->


CerambyX 19-Apr-2021 00:26:25

Неизвестно ->


CerambyX 18-Apr-2021 23:30:33

Histeridae sp. ->


felsi 18-Apr-2021 23:27:22

Arcyria sp. ->


Lemmus 18-Apr-2021 23:17:12

->


CerambyX 18-Apr-2021 23:10:00

Pterotmetus staphyliniformis ->


CerambyX 18-Apr-2021 23:09:28

Coleoptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 23:09:03

Lygaeidae sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 23:08:43

Chrysomela populi ->


Edgars Smislovs 18-Apr-2021 22:43:22

Неизвестно ->


Laimeslācis 18-Apr-2021 22:32:46

Lygaeidae sp. ->


felsi 18-Apr-2021 22:19:45

Trichia sp. ->


Ivars L. 18-Apr-2021 22:15:22

Orthotrichum pumilum ->


Ivars L. 18-Apr-2021 22:12:07

Orthotrichum pumilum ->


Ivars L. 18-Apr-2021 22:11:22

Orthotrichum pumilum ->


Edgars Smislovs 18-Apr-2021 22:04:29

Aves sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:25:30

Heteroptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:25:23

Heteroptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:25:04

Heteroptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:24:21

Heteroptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:22:23

->


CerambyX 18-Apr-2021 21:21:41

Gerridae sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:21:23

Coleoptera sp. ->


Martins 18-Apr-2021 21:20:40

Coleoptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:20:02

Heteroptera sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 21:19:21

Heteroptera sp. ->


MoreOrLess 18-Apr-2021 20:55:55

большая белая чяпля Ardea alba ->


Ansis 18-Apr-2021 20:37:25

Equisetum sp. ->


Acenes 18-Apr-2021 20:19:22

Aves sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 20:00:57

Coleoptera sp. ->


VijaS 18-Apr-2021 19:48:10

Aves sp. ->


Siona 18-Apr-2021 19:46:14

Aves sp. ->


Ara 18-Apr-2021 19:23:34

Aves sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 19:07:26

Cerambycidae sp. ->


Bekuvecis 18-Apr-2021 18:36:01

->


nekovārnis 18-Apr-2021 18:28:36

Coleoptera sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 18:27:38

Heteroptera sp. ->


Bekuvecis 18-Apr-2021 18:22:05

Ciboria caucus ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:43:48

Cerambycidae sp. ->


Edgars Smislovs 18-Apr-2021 16:41:57

речная крачка Sterna hirundo ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:40:58

Araneae sp. ->


Edgars Smislovs 18-Apr-2021 16:40:35

Sterna/Chlidonias sp. ->


visvaldis.s 18-Apr-2021 16:38:26

Gavia sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:29:55

Rana sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:29:32

Heteroptera sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:03:29

->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:02:31

Pentatomidae sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:01:43

Pentatomidae sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 16:01:00

->


nekovārnis 18-Apr-2021 15:59:34

Nymphalis xanthomelas ->


nekovārnis 18-Apr-2021 15:57:46

->


nekovārnis 18-Apr-2021 15:56:49

Неизвестно ->


nekovārnis 18-Apr-2021 15:55:30

Cerambycidae sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 10:18:21

Lepidoptera sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 09:39:12

Araneae sp. ->


nekovārnis 18-Apr-2021 09:27:31

Araneae sp. ->


IlzeP 18-Apr-2021 08:49:23

Cова Asio sp. Asio sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 00:08:56

Lygaeidae sp. ->


CerambyX 18-Apr-2021 00:08:32

Cerambycidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 23:28:03

->


VijaS 17-Apr-2021 20:56:46

->


VijaS 17-Apr-2021 20:55:03

->


CerambyX 17-Apr-2021 20:42:22

Gerridae sp. ->


Vīksna 17-Apr-2021 20:37:31

Bombyliidae sp. ->


IevaM 17-Apr-2021 20:18:22

->


visvaldis.s 17-Apr-2021 19:52:45

->


BioEliina 17-Apr-2021 19:47:38

черный дятел Dryocopus martius ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:54:36

Trichoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:52:30

Heteroptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:50:45

Lygaeidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:50:25

Coleoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:49:59

Heteroptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:49:13

Heteroptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:48:55

->


CerambyX 17-Apr-2021 18:47:41

Lygaeidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:47:39

Araneae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:46:35

Coleoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:46:22

Gerridae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:45:56

Hymenoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:44:25

Неизвестно ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:44:05

Diptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:44:01

Coleoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:42:25

Coleoptera sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:42:03

Syrphidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:41:55

Coccinellidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 18:41:50

Coleoptera sp. ->


Ansis 17-Apr-2021 18:37:25

->


Ansis 17-Apr-2021 18:34:26

Неизвестно ->


Ansis 17-Apr-2021 18:33:30

Неизвестно ->


Ansis 17-Apr-2021 18:32:44

Неизвестно ->


Ansis 17-Apr-2021 18:31:45

Неизвестно ->


Ansis 17-Apr-2021 18:28:22

->


IlzeP 17-Apr-2021 18:17:53

Colias sp. ->


IlzeP 17-Apr-2021 18:17:21

Coccinellidae sp. ->


IlzeP 17-Apr-2021 18:16:57

Elateridae sp. ->


IlzeP 17-Apr-2021 18:16:01

Rana sp. ->


IlzeP 17-Apr-2021 18:15:41

Неизвестно ->


meža_meita 17-Apr-2021 18:04:32

Lichenes ->


Edgars Smislovs 17-Apr-2021 17:49:43

красный коршун Milvus milvus ->


dziedava 17-Apr-2021 17:33:47

Myxomycetes ->


IevaM 17-Apr-2021 17:08:16

Anas sp. ->


dziedava 17-Apr-2021 17:06:50

Trichia sp. ->


W 17-Apr-2021 16:46:21

->


asaris 17-Apr-2021 15:41:44

Bombyliidae sp. ->


asaris 17-Apr-2021 15:33:57

Aradus sp. ->


dziedava 17-Apr-2021 14:41:44

Неизвестно ->


merilda 17-Apr-2021 14:13:49

Aves sp. ->


artis113 17-Apr-2021 12:40:16

горная трясогузка Motacilla cinerea ->


IlzeP 17-Apr-2021 12:35:46

бурый медведь Ursus arctos ->


CerambyX 17-Apr-2021 11:06:31

Scolytidae sp. ->


dziedava 17-Apr-2021 10:59:41

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:57:49

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:55:59

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:55:26

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:53:36

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:40:00

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:33:21

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:31:03

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:28:20

Myxomycetes ->


dziedava 17-Apr-2021 10:26:57

Myxomycetes ->


CerambyX 17-Apr-2021 10:20:21

Lycia lapponaria ->


CerambyX 17-Apr-2021 10:04:46

->


CerambyX 17-Apr-2021 10:03:46

->


CerambyX 17-Apr-2021 00:55:53

Apidae sp. ->


CerambyX 17-Apr-2021 00:31:40

->


Ilze Ķuze 16-Apr-2021 23:46:24

->


dziedava 16-Apr-2021 22:51:56

Myxomycetes ->


Edgars Smislovs 16-Apr-2021 22:16:20

тетеревятник Accipiter gentilis ->


Ivars L. 16-Apr-2021 21:17:59

Orthotrichum affine (syn. Lewinskya affinis) ->


nekovārnis 16-Apr-2021 20:56:27

Неизвестно ->


nekovārnis 16-Apr-2021 18:38:58

->


nekovārnis 16-Apr-2021 18:33:47

Tetrix sp. ->


nekovārnis 16-Apr-2021 18:29:21

Araneae sp. ->


roosaluristaja 16-Apr-2021 17:48:26

->


CerambyX 16-Apr-2021 16:01:21

Heteroptera sp. ->


Edgars Smislovs 16-Apr-2021 14:37:15

Aves sp. ->


ML 16-Apr-2021 10:10:36

Poecile sp. ->


Edgars Smislovs 16-Apr-2021 09:46:47

Turdus sp. ->


ĢirtsST 16-Apr-2021 09:39:42

певчий дрозд Turdus philomelos ->


Rekmanis 16-Apr-2021 01:54:59

дроздовидная камышевка Acrocephalus arundinaceus ->


CerambyX 15-Apr-2021 23:30:34

Aves sp. ->


dziedava 15-Apr-2021 22:57:58

Неизвестно ->


dziedava 15-Apr-2021 22:31:23

->


CerambyX 15-Apr-2021 22:09:20

Nymphalidae sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 21:38:29

Acari sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 21:38:22

Dermacentor marginatus ->


Ansis 15-Apr-2021 19:15:06

->


Ansis 15-Apr-2021 19:12:40

хохлатка полая Corydalis cava ->


Edgars Smislovs 15-Apr-2021 17:49:21

Aves sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 17:31:11

->


CerambyX 15-Apr-2021 15:59:28

Неизвестно ->


IevaM 15-Apr-2021 15:10:22

чечевица Carpodacus erythrinus ->


CerambyX 15-Apr-2021 13:47:22

Coleoptera sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 13:47:14

Coleoptera sp. ->


Ivars L. 15-Apr-2021 12:06:21

->


dziedava 15-Apr-2021 11:21:04

Myxomycetes ->


Laimeslācis 15-Apr-2021 09:31:10

Salticidae sp. ->


IlzeP 15-Apr-2021 08:34:26

Aves sp. ->


IlzeP 15-Apr-2021 08:33:59

Aves sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 00:24:26

Coleoptera sp. ->


CerambyX 15-Apr-2021 00:22:02

Pterostichus sp. ->


CerambyX 14-Apr-2021 23:48:27

Cobitis taenia ->


Ilmarsok 14-Apr-2021 23:46:44

Lampetra sp. ->


Ansis 14-Apr-2021 21:55:22

->


Ansis 14-Apr-2021 21:54:22

->


Ansis 14-Apr-2021 21:51:57

->


Ansis 14-Apr-2021 21:47:50

->


Ivars L. 14-Apr-2021 21:08:12

Seligeria recurvata (syn. Blindiadelphus recurvatus) ->


CerambyX 14-Apr-2021 19:58:21

Pieris brassicae ->


CerambyX 14-Apr-2021 19:58:01

Pieris brassicae ->


CerambyX 14-Apr-2021 19:57:55

->


CerambyX 14-Apr-2021 19:56:34

Limenitis camilla ->


paliec 14-Apr-2021 18:58:52

Gastropoda sp. ->


paliec 14-Apr-2021 18:57:22

Gastropoda sp. ->


paliec 14-Apr-2021 18:52:26

Limax sp. ->


IevaM 14-Apr-2021 18:10:39

Aves sp. ->


Lemmus 14-Apr-2021 17:52:26

->


Lemmus 14-Apr-2021 17:51:44

->


meža_meita 14-Apr-2021 17:46:35

Chilopoda sp. ->


andrisb 14-Apr-2021 17:45:57

Myxomycetes ->


dziedava 14-Apr-2021 17:38:23

Неизвестно ->


dziedava 14-Apr-2021 17:05:47

Myxomycetes ->


dziedava 14-Apr-2021 16:44:43

Myxomycetes ->


CerambyX 14-Apr-2021 13:20:40

->


Novērotāja 14-Apr-2021 12:39:49

Aves sp. ->


marsons 14-Apr-2021 08:58:20

->

Последние комментарии novērojumiem
IlzeP 19.aprīlis, 15:08

Šāds liels balts plankums uz kakla ir raksturīga lauku baloža pazīme


dziedava 19.aprīlis, 14:20

Hipotēze - Cribraria rufa. Rūsgans tonis


anthicus 19.aprīlis, 13:26

Limax maximus - lūdzu izlabot sugas nosaukumu


Divpēdis 19.aprīlis, 10:19

Paldies, ticēt attēlam!;)


dzenis 19.aprīlis, 10:14

Jā, aizmirsu pierakstīt. Gandrīz tieši uz Z.


IlzeP 19.aprīlis, 10:14

Attēlā niedru stērste


Divpēdis 19.aprīlis, 10:12

Paldies kolēģiem par precīzajām norādēm!


Divpēdis 19.aprīlis, 10:09

Neizdevās izprovocēt. Bet šis laikam dziedās citu dziesmu...


fotonieks 19.aprīlis, 10:00

Atkal, paldies!


Laimeslācis 19.aprīlis, 09:48

Man šie tika, 'kā aklai vistai miežu grauds'. :)) Es pat necerēju, ka vispār savā mūžā tādas atradīšu, jo domāju ka tādas pamana tikai lieli speciālisti un īpašos biotopos :D. Hipnotizējot miltenājus, lai nomedītu, sen kārotu blakti un 'še ku brīnums' - bezlapu buksbaumija :)


dziedava 19.aprīlis, 09:19

Viena no manām sapņu sugām. nekad nevienas buksbaumijas vācelītes neesmu redzējusi.


Laimeslācis 19.aprīlis, 09:00

Šitādas šur tur skraidīja pa nobirām un es vienmēr nodomāju - atkal Pterotmetus staphyliniformis, bet izrādās tik vienkārši nemaz nav. Paldies, Uģi, par labojumu! :)


Laimeslācis 19.aprīlis, 08:54

Paldies, Uģi, par ovācijām un jaunu izaicinājumu! :)


Laimeslācis 19.aprīlis, 08:43

Paldies, Evita, par apstiprinājumu! :)


Mareks Kilups 19.aprīlis, 06:36

paldies, Uģi!


nekovārnis 19.aprīlis, 06:12

Paldies, Uģi! :)


CerambyX 18.aprīlis, 23:32

Manuprāt Platysoma deplanatum - segspārniem 4 pilna garuma rievas un viena saīsināta. Citām līdzīgas formas sugām tikai 3 pilna garuma rievas (ja 4, tad ķermenis slaidāks). Apses šai sugai ar der.


Lemmus 18.aprīlis, 23:17

Ir īstā. :)


CerambyX 18.aprīlis, 23:15

Super - ir 'fēnikss'! :) Ja par milteņu mētrām, tad te vispār pie reizes varu pieminēt vienu citu sugu - bruņublakti Phimodera lapponica, kas Latvijā pagiadām nav konstatēta, bet ir Somijā un pat Polijā (bet visur diezgan reti). Gan jau, ka ir pie mums ar. Bet nu pati blakts tāda baigi neuzkrītoša - izskatās pēc nobirušas nokaltušas melleņu lapas :) Pats esmu Krievupes apkārtnē tos milteņu paklājus skatījis, bet nu pagaidām nav veiksmes. It kā suga pārziemo kā pieaugusi blakts - tā ka tagad pavasara puse varētu būt piemērots brīdis skatīt (nu līdz maija beigām droši vien mierīgi). Barības augs tikai viens - miltene.


dziedava 18.aprīlis, 23:14

Paldies, Uģi!


Ivars L. 18.aprīlis, 23:14

Izskatās interesantas sporu vācelītes - nedaudz līdzinās spurainajai pūkcepurenei, bet pēc bildes vien šeit precīzi noteikt sugu diezgan neiespējami.


VijaS 18.aprīlis, 23:13

Paldies, Uģi!


Laimeslācis 18.aprīlis, 22:23

Paldies, Ivar!


andrisb 18.aprīlis, 21:28

Uz paraudziņa ir Buxbaumia viridis protonēma (atsevišķs novērojums) un nenoteiktas “nagliņas” ar zaļām un melnām galviņām, arī atsevišķi.


CerambyX 18.aprīlis, 21:20

Gaņjau museorum, bet nu ūsu vālīte u.c. jāpārbauda.


IevaM 18.aprīlis, 21:13

Meža pīle?


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 21:01

Starp agrākajiem novērojumiem, dziedāja varbūt arī? Vizuāli tomēr diezgan grūti nosakāms.


VijaS 18.aprīlis, 20:42

Paldies, Ansi!


andrisb 18.aprīlis, 20:36

Paldies par noteikšanu, Edgar!


forelljjanka 18.aprīlis, 20:15

Jā.


Irbe 18.aprīlis, 19:55

Mazais ērglis?


VijaS 18.aprīlis, 19:47

Paldies, Margarita!


Siona 18.aprīlis, 19:47

Paldies! :) Izrādās, ka, neredzot sānus, neatpazīstu :D


Irbe 18.aprīlis, 19:45

Mežirbe


Irbe 18.aprīlis, 19:40

Otra mērkaziņa


MJz 18.aprīlis, 19:26

Žubīte :)


Mari 18.aprīlis, 19:18

Paldies, Marek! :)


nekovārnis 18.aprīlis, 19:08

Izskatās ka māņkoksngrauzis Calopus serraticornis


IevaM 18.aprīlis, 18:57

Marek, paldies!


IevaLeite 18.aprīlis, 18:36

Liku lietā savas ne visai spožās angļu valodas zināšanas un uzrakstīju Jari uz Somiju. Tā puskuitala ir gredzenota 2017.gada 9.jūnijā.Bet nu šie ir pirmie dati par šo putnu.


Bekuvecis 18.aprīlis, 18:22

Tikai pēc šī rakursa..., bet gan jau būs.


Bekuvecis 18.aprīlis, 18:20

Patiesībā aprīļa sartlapīte (Entoloma aprile), bet nav listē.


andrisb 18.aprīlis, 17:50

Buxbaumia viridis paraudziņa mikroskopija.


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 16:47

Vai laiks ir atzīmēts precīzi?


visvaldis.s 18.aprīlis, 16:38

Paldies!


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 16:32

Bildē melnkakla.


OKK 18.aprīlis, 16:06

Parastā varde


zemesbite 18.aprīlis, 14:23

Sūnu didīmija?


AndrejsD 18.aprīlis, 13:33

Vai tas ir gredzens uz kājas pēdējā bildē?


dziedava 18.aprīlis, 11:21

Skaista kompozīcija :)


Vīksna 18.aprīlis, 10:08

Paldies !


gunitak 18.aprīlis, 10:05

Aveņu astainītis.


IevaM 18.aprīlis, 10:05

Aveņu astainītis


arvidds 18.aprīlis, 08:42

Putns sēdēja uz vada, dziedāja(radīja skaņu), vizuāli noteicu, ka kāda no čipstēm un tad mēģināju salīdzināt balsi ar paraugiem (bird id aplikācijā), likās vislīdzīgākā koku čipstei. Bet iespējams, ka bušu kļūdījies. Var droši kaut ko palabot.


Laimeslācis 18.aprīlis, 00:19

Paldies, Uģi, arī par šo! Pirmo reizi redzēju tik mazu koksngrauzīti, ja neskaita tos lapseņveidīgos. :)


Laimeslācis 18.aprīlis, 00:14

Paldies, Uģi! Necerēti izhipnotizēju no skaidām :)


CerambyX 18.aprīlis, 00:10

Forši! Šo sugu pašam vēl nav sanācis dabā ieraudzīt :)


Diāna 17.aprīlis, 23:14

Cik man zināms, šis ir pirmais apstiprinātais sugas novērojums Latvijā. Ievakta Dabas muzeja fungārijam


tiktaks 17.aprīlis, 22:43

pie Ilze Priedniece > Paldies par bildēm, it īpaši, http://www.birdphoto.fi/lajikuvat/kuvahtml/3capeur352.html , ļoti, ļoti līdzīgs , ja iedomātos, kā būtu, ja no mugurpuses. Protams, lai paliek kā neatpazīts, tomēr es priekš sevis pielieku - 'bija vai nebija' ??! ... Nākotne rādīs.... ;)


Laimeslācis 17.aprīlis, 22:28

Man arī ienāca prātā doma ka varbūt kaut kāds melns pelējums... (?)


felsi 17.aprīlis, 22:19

Kāda sēne? Man līdzīgas nūdeles, kad gļotsēnei bija pelējums.


felsi 17.aprīlis, 22:16

Ievākta!


felsi 17.aprīlis, 22:15

Ir ievākta!


goba 17.aprīlis, 22:04

Milzīgs dažādu zosu bars, galvenokārt baltpieres un sējas zosis. Arī vismaz 10 baltvaigu zosis. Skaitu nemāku precīzi noteikt, bet bildē redzamās ir lielākais, bet ne vienīgais bars Burtniekos šajā laikā.


Edgars Smislovs 17.aprīlis, 22:02

Urālpūce (?).


andrisb 17.aprīlis, 21:55

Maldina maldinošās. :)


andrisb 17.aprīlis, 21:48

Paldies, Julita! Jautājums labs! :)


Laimeslācis 17.aprīlis, 21:46

Sporu tikpat kā nebija. Tos dažus graudveidīgos noturēju par sporām un tos arī nomērīju. Tikai mati, mati, mati, pinkas :) Nez kas tas varētu būt? Pameklēju internetā neko līdzīgu pagaidām neatradu.


Vīksna 17.aprīlis, 21:25

Paldies par informāciju ! Parastās pūkmušas tur tiešām bija daudz piesaulē, un tikai pāris druknākās, brūnākās, arī ātrākās ar raibumiem ievēroju. Vēl varbūt ziedmušu nevarēju nobildēt, iešu vēl. Maza strīpa veca apšu meža ar kritalām blakus izcirtumam.


Laimeslācis 17.aprīlis, 21:11

Tas gan labi, apsveicu!, man gan vēl jāpacīnās :)


dziedava 17.aprīlis, 21:07

Es skatījos ar lupu, kur jātīra, redzēju, kā pamazām tīrās nost, škiet, izdevās notīrīt :)


Laimeslācis 17.aprīlis, 20:56

Tīrīju, drusciņ labāk palika, bet laikam jātīra vēl


CerambyX 17.aprīlis, 20:49

Jā, šitā ar punktiņiem noteikti retāka par Bombylius major, ka ir biežākā no šitāda izskata pūkmušām. Pagājušā gadā pat tā skatījos un meklēju, bet man visas pavarī bija major, nevienu discolor tā ar nepamanīju. Vispār Eiropā ir vēl kaut kāda sauju sugu - šai līdzīga, piemēram, ir Bombylius medius (sastopama Zviedrijā), kam vēdera matiņi galā gaiši (discolor - tumši). B.major tādu izteikti līdzīgu sugu nav, bet ir Bombylius sugas, kam spārniem nav nedz punktiņi, nedz izteiktā tumšā mala (vien tāds izplūdis tonējums varbūt) - tās varbūt pēc foto grūtāk noteikt.


CerambyX 17.aprīlis, 20:42

Paldies, ir labi - var saskatīt sudrabainu matiņu joslas gar vairodziņa malām (tur tā pa vidu, divas slīpas gaišākas). Gerris argentatus :)


Vīksna 17.aprīlis, 20:14

Dabas datos visas atzīmētās pūkmušas var atrast un cik bieži. ?


visvaldis.s 17.aprīlis, 20:08

Aizgāju nobildēt no augšas. Gaismas gan pamaz.


CerambyX 17.aprīlis, 19:53

Nedaudz no virspuses būtu jauki redzēt :) Gerris argentatus vai odontogaster.


visvaldis.s 17.aprīlis, 19:53

Paldies!


gunitak 17.aprīlis, 19:45

Bērzu raibenis.


kripoks 17.aprīlis, 19:28

Šī gana glīta, bet pati neatradu, kas par sugu. Un vispār, tās divas pēdējās bija izaicinājums, super sīkas un ātras :)


CerambyX 17.aprīlis, 18:52

O forši, šai sugai katrs atradums gana vērtīgs :)


CerambyX 17.aprīlis, 18:50

Nu vismaz pirmajā foto G.argentatus. Tas otrs varbūt ar cits, bet nu tāds pusaudzis. Tie citreiz tādi 'nesaprotamāki'.


Ansis 17.aprīlis, 18:35

Ir īstā :)


fotonieks 17.aprīlis, 18:32

Liels paldies! Pirmo reizi dzirdu tādu nosaukumu! :)


asaris 17.aprīlis, 17:40

Racējblakts Adomerus biguttatus


IevaM 17.aprīlis, 17:07

Citrontauriņš


IevaM 17.aprīlis, 17:07

Melnā klija, jā


Rekmanis 17.aprīlis, 17:02

Melnā klija, manuprāt.


asaris 17.aprīlis, 16:25

Halyzia sedecimguttata


asaris 17.aprīlis, 15:39

Ampedus balteatus


merilda 17.aprīlis, 14:16

Jā, tie ir jūras kraukļi! Šodien ar tālskati izpētīju! Pie tam vēl aizvien tepat vien ir vesels bars - apmēram 50 putni. Ik pa laikam kādi nošķiras no bara - papeld pa upi turp un atpakaļ.


OKK 17.aprīlis, 13:07

Parastā varde


Vīksna 17.aprīlis, 12:59

Sārtā bezlape, Lathraea squamaria.


Vīksna 17.aprīlis, 12:55

Paldies !


IlzeP 17.aprīlis, 12:48

Te daudz raksturīgu bilžu, bet ne gluži sēžam no aizmugures: www.birdphoto.fi/lajikuvat/capeur/


dziedava 17.aprīlis, 12:46

Skaisti! :)


IlzeP 17.aprīlis, 12:43

Iesāņus: https://www.shutterstock.com/image-photo/european-nightjar-43262098 Nezinu gan, vai tas var daudz palīdzēt


artis113 17.aprīlis, 12:41

Kļūda reģistrējot, tas bija paceplītis. Paldies par komentāru!


IlzeP 17.aprīlis, 12:37

Tas, kam tās spalvas, noteikti vairs nav starp dzīvajiem


IlzeP 17.aprīlis, 12:35

Te nu ir pārāk daudz iespēju, lai aizdomas kristu tieši uz lāci.


IlzeP 17.aprīlis, 12:33

Mainu uz nenoteiktu, jo gārgaļu uzturēšanās šajā vietā nešķiet ticama.


dziedava 17.aprīlis, 11:31

Izdevās tikt galā ar mikroskopa miglu?


Laimeslācis 17.aprīlis, 11:14

Šo noteikti brīvdienās paķidāšu


Laimeslācis 17.aprīlis, 11:12

Jau samikroskopēju, tik nav bijis laika un spēka lai pieliktu... varbūt vakarā.


Rallus 17.aprīlis, 11:11

Nebija labu attēlu L.pomonaria salīdzinājumam, taču piekrītu, jā. Nebūs 'purvenieks' aizmigrējis ārpus savas ierastās vietas.


CerambyX 17.aprīlis, 11:09

Varbūt tomēr baltā cielava? Pēc kādām pazīmēm noteikta, ka pelēkā cielava?


dziedava 17.aprīlis, 11:02

Skaisti!


dziedava 17.aprīlis, 11:01

Šītā līdzīga kapsulu badhāmijai, kas bij Laimai. Man ar līdzīga ievākta, būs jāskata


dziedava 17.aprīlis, 10:59

Ar garu kātiņu var būt T.decipiens vai T,crateriformis. Medainā ir bez kātiņa


dziedava 17.aprīlis, 10:57

Vai tās nav kādas saknītes nevis gļotsēne?


dziedava 17.aprīlis, 10:54

Kaut kas labs!


dziedava 17.aprīlis, 10:52

Bet, ja ļoti sīka (no foto grūti saprast), tad var būt nokarenā fizāra


dziedava 17.aprīlis, 10:51

To ar vajadzētu zem mikroskopa


dziedava 17.aprīlis, 10:50

Var pabāzt zem mikrosopa, tad vieglāk saprast, kāda tipa organisms :)


dziedava 17.aprīlis, 10:48

T.varia?


dziedava 17.aprīlis, 10:44

Šis prasās pēc mikroskopēšanas - kkas uz Perichaena pusi.


dziedava 17.aprīlis, 10:43

Varbūt T.varia, bet var tikai minēt


dziedava 17.aprīlis, 10:32

Skaidrs, ka trihija. Jautājums, vai galviņai vāciņš noplīsis pa taisnu līniju (T.crateriformis) vai galviņa plīsusi plēksnēs (T.decipiens)


dziedava 17.aprīlis, 10:30

Tādas elateru galu šķelšanās, dalīšanās ir diezgan netipiskas, bet redzētas.


dziedava 17.aprīlis, 10:27

Pēc šiem foto droši nosakāma! :)


dziedava 17.aprīlis, 10:26

Jā, izrādās daudz biežāk sastopamas nekā šķita kādreiz


CerambyX 17.aprīlis, 10:24

Būs 'vien' pomonaria, manuprāt - spārnu malas bārkstiņas raibas (tumšs/gaišs/tumšs/utt), krūšu krāsojums u.c. Bet nu arī labi - pirmais ziņojums Dabasdatos. L.lapponaria tāda tipiska augsto purvu suga.


Laimeslācis 17.aprīlis, 08:44

Paldies, Ansi!


merilda 17.aprīlis, 07:10

Šķiet jūras krauklis ir lielāks! Bet siluets ļoti līdzīgs! Diemžēl man nav tālskatis, ar ko varētu tuvāk putnus novērot... Bet tie 5 putni vēl aizvien vēl tepat pie mums. Nekur nelido prom. :)


Ilze Ķuze 16.aprīlis, 23:47

Paldies, Ivar! Jā, drīzāk tā (apskatoties bildes internetā).


marsancija 16.aprīlis, 23:46

Cik man zināms, arī mežacūkas izrakņā skudru pūžņus.


Ivars L. 16.aprīlis, 23:12

Man šķiet, ka tas ir ķērpis. Micarea prasina, varbūt.


tiktaks 16.aprīlis, 22:40

Būtu ļoti pateicīgs par saiti kur būtu redzams Vakarlēpis sēžam uz mietiņa no aizmugures lai var identificēt arī pēc astes. Var arī shematiski. WP īsti neatradu. Galvas profils WP labi redzams. Pustumsā , citādi negadās redzēt , tas būtu rādītājs. Lidojumā var noteikt viegli, pat gandrīz lielā tumsā.


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 22:23

4,5 bilde -Peļu klijāns/Jūras ērglis (?).


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 22:13

Spalvas - Lielais dumpis.


IevaM 16.aprīlis, 22:05

Tā var būt arī dzilna


Irbe 16.aprīlis, 21:56

Parastas sugas pierādīšanai pietiek ar 1 foto.


IevaLeite 16.aprīlis, 21:32

Man likās 8M, bet ja tā padomā , varbūt BM


Ivars L. 16.aprīlis, 21:19

... Lewinskya...


Ivars L. 16.aprīlis, 21:01

Un šī - arī nevarētu būt drīzāk necilā pūkcepurene?


Ivars L. 16.aprīlis, 20:58

Ansi, šī nav Levynskia affinis?


felsi 16.aprīlis, 20:24

Paldies Marek!


anthicus 16.aprīlis, 20:02

Necrodes littoralis (Coleoptera: Silphidae)


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 19:53

Jūras krauklis? http://www.putni.lv/phacar.htm


andrisb 16.aprīlis, 19:12

Bumbulīši pirmajā foto apakšā, neasajā daļā. Ļoti aizdomīgi!


nekovārnis 16.aprīlis, 18:34

Manuprāt Tetrix subulata


felsi 16.aprīlis, 17:06

Varētu būt medainā trihija.


felsi 16.aprīlis, 17:05

Varētu būt kazeņu metatrihija.


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 16:55

FB ir grupa par gredzenotiem putniem, varbūt kāds tur varēt izzīlēt? Uz dzeltenā ir 8M vai BM. https://www.facebook.com/groups/1604329259801335


Vīksna 16.aprīlis, 12:26

Kur nu vēl parastos mežos - brauc pa jaunu meža ceļu starp uzartiem izcirtumiem, vēji pūš kā tīrumā. Kur vēl kaut kas aizsargājams, kāds meža pudurīts palicis, pārējās meža atliekas sakrāsotas uz zāģēšanu. Vietām regulāri trimmerējot ilgi izcirtumi gandrīz tukši, ar tehniku retinātas jaunaudzes izmīcītas.


Ilze Ķuze 16.aprīlis, 12:11

Te it kā ir doma veidot vietējas nozīmes ĪADT, tā kā būtu cerības uz saglabāšanu.


Ivars L. 16.aprīlis, 12:09

Mežizstrādei beigas - mikrolieguma zieģelis jāliek virsū!!!


W 16.aprīlis, 06:30

Paldies, Julita!


W 16.aprīlis, 06:27

Paldies! Kaut kā tās miniatūrās spīļastes nav gadījies redzēt:)


dziedava 16.aprīlis, 05:57

Ja gļotsēnei var būt patikuši laika apstākļi, tad nogatavojas dienas vai pāris dienu laikā.


dziedava 16.aprīlis, 05:47

Vēlāks foto varētu palīdzēt noteikt ģinti (izskatās tiešām neparasti), bet ievākšana nav sarežģīta - vislabāk ar kādu nazīti atlupināt gabaliņu ar koksni un grupiņu eksemplāru un ielikt kastītē, kur nesaspiestos, bet kas nav hermētiski noslēgta; lai ir sausumā un nesapelē.


Tomass 15.aprīlis, 23:43

Ievākts nav. Diemžēl nav arī zināšanu gļotsēņu vākšanā un noteikšanā. :( Varētu vēlāk vēl nobildēt, bet tas laikam neko daudz nedos...


ivars 15.aprīlis, 23:27

Akmeņčakstīte.


dziedava 15.aprīlis, 22:58

Ievākts nav? Vākšanai gan labāk būtu, ja vēl drusku nogatavotos..


felsi 15.aprīlis, 21:42

Vou! Varbūt cilindrītes?


Mo 15.aprīlis, 21:39

Paldies, cerēju uz ko jaunu... P.S. Vēlāk papildināšu ar apakšskatu.


CerambyX 15.aprīlis, 21:38

Šķiet apakšpusē bija jāskatās sugu noteikšanas pazīmes un, ja nemaldos, tad Latvijā tomēr ir sastopama tikai D.reticulatus (ornamentētā pļavērce), bet nu gan jau Voldemārs Spuņģis palabos, ja kļūdos.


Laimeslācis 15.aprīlis, 20:56

Ļoti skaisti! Izskatās ka kāda no gļotsēnēm, varbūt šokolādes.


Mo 15.aprīlis, 20:51

Vai kāds var apstiprināt, ka šī ir raibā pļavērce?


nekovārnis 15.aprīlis, 19:43

Spīļastēm ir nepilnīgā pārvēršanās, tas ir - no olas izšķiļas miniatūra pieaugušās spīļastes kopija (ok, gandrīz kopija :)), kas vairākkārt met ādu līdz sasniedz pieaugušo stadiju.


W 15.aprīlis, 17:20

Vai tas varētu būt spīļastes kāpurs?


CerambyX 15.aprīlis, 17:07

Var mēģināt vismaz valsti izpīpēt pēc šī: https://www.rug.nl/research/gelifes/ceg/_pdf/btgodwit_key_v6.2l.pdf Ātri pārlaidu aci cauri - somija?


ivars 15.aprīlis, 16:44

Dziedātājstrazds.


dekants 15.aprīlis, 16:33

Pēc kādām pazīmēm noteikta suga? Ko putns darīja? Būtu ļoti agrs novērojums. Ticamāka būtu pļavu čipste.


IevaLeite 15.aprīlis, 16:07

Gredzenus diemžēl nevarēju nolasīs


IevaM 15.aprīlis, 15:09

Julita, paldies! :)


Luksevics 15.aprīlis, 11:35

Purvā uz dienvidiem no Lūcijas ielas, apmēram 400 m attālumā


IlzeP 15.aprīlis, 11:15

Nē, vajadzēja rādīties! Pajautāšu Andim Dekantam. Iespējams, ka ir problēma ar poligonu atlasi.


Aigars 15.aprīlis, 10:43

Kādā virzienā putns ar ligzdas materiālu aizlidoja? Tas palīdzētu noteikt potenciālās ligzdas atrašānās vietu.


laaga 15.aprīlis, 10:27

Labu dienu Tikko ar Agni Bušu šo izrunājām, bet lai piefiksētu arī pie konkrētā novērojuma. Jautājums - kapēc šis novērojums nav iekritis uz LLPA3 statistiku kvadrātā 3334-51? Poligons ir ielikts viena kvadrata ietvaros. Tagad gan ienāca prātā doma, ka iespējams datums par agru, lai ieskrietu tur automātiski, un vēlāk tiks manuāli pievienots - tā varētu būt?


Aidzinieks 15.aprīlis, 09:36

Paldies Margarita un Ilze!


IlzeP 15.aprīlis, 08:33

Šo risinām. Arī manuāli ir iespējams noslēpt.


IlzeP 15.aprīlis, 08:32

Varbūt foto par lielu? Vai pievienojat jpg?


Grislis 15.aprīlis, 08:27

Šo būtu vērts redzēt dabā. Nedaudz iesārtas apziedņa lapas no ārpuses tiešām izskatās (un tas ir svarīgi), bet piezemes lapas neliekas līdz 0,5 mm šauras. G. erubescens vajadzētu būt vēl vairāk ziediem smalkos ziedkātos. Ansi? Iespējams tikko esi kādu svaigu G. erubescens atradni pārbaudīji, ko saki?


MoreOrLess 15.aprīlis, 07:32

Paldies, Uģi!


Irbe 15.aprīlis, 02:56

Žubīte


Irbe 15.aprīlis, 02:54

Žubīte M


Ilmarsok 14.aprīlis, 23:56

Neizdodas pievienot foto.


Ilmarsok 14.aprīlis, 23:48

Iespējams, ka strauta nēģis, spriežot pēc mutes.


IevaM 14.aprīlis, 23:41

Oj, nepaņēmu gan. Bet varētu rīt atrast


Alvis Āboliņš 14.aprīlis, 22:41

Ievēroju, ka šogad mazo ērgļu novērojumi vairs netiek slēpti citiem lietotājiem. Bet kāpēc redzama iespējamā ligzdas vieta (V)?


angel 14.aprīlis, 22:41

Prieks sekot Igora Deņisova pirmajiem (un ne tikai) novērojumiem putnu migrācijas laikā! Bildes arī ļoti skaistas. Kopš ārpus Rīgas, tas īpaši palīdz gaidīt, kad Vidzemē migrējošie putni parādīsies un arī kopumā daudz ko mācīties. Gribēju jautāt - kāpēc Ādaži/Kadaga/Kalngale/Garkalne/Eimuri (viss kopā) migrējošiem putniem ir tik pievilcīgI? Vai tur kādi migrācijas ceļu stop-overs?


Ilmarsok 14.aprīlis, 22:38

Lāčupītē.


tiktaks 14.aprīlis, 22:37

100% noteikti nevaru dot, vadījos (krēslā) pēc aprisēm, apmēram 5-10 sekundes sēdēja. Vasarā ļoti bieži pustumsā (tumsā) diezgan līdzīgu aprišu droši lidinās gar māju. Varētu domāt ka Dzeguze, bet kūkošana nedzirdās. Piekrītu, ka zinātniski apstiprināt nevar.


Ilze Ķuze 14.aprīlis, 22:11

Paldies, Ansi!


Arturidzhan 14.aprīlis, 22:01

Paldies par info. Papētīšu.


Ansis 14.aprīlis, 21:51

Līdzīga ir! Vai paraudziņu pārbaudei paņēmi?


Ansis 14.aprīlis, 21:46

Jauna suga Gaujas kreisajam krastam Siguldas pagastā! Šodien ar pa šo gravu staigāju, bet zemāk, kur vairs nav karbonātu klinis :)


marsancija 14.aprīlis, 21:42

Paldies Edgaram par gliemja noteikšanu!


zemesbite 14.aprīlis, 21:23

Paldies, Evita! :)


zemesbite 14.aprīlis, 21:21

Uz viena celma, netālu. Tad es ielikšu atsevišķā novērojumā.


dziedava 14.aprīlis, 21:11

Oho, tad šitādu (lai kas tā būtu) es būšu palaidusi garām!


CerambyX 14.aprīlis, 19:57

Pirmajos divos foto - parastais sīksamtenis.


paliec 14.aprīlis, 18:55

Otrai Limax sugai - milzu kailgliemezim - mantija ir ar raibumiem. šim tā ir vienkrāsaina, tumša. vēlams apskatīties pēdas krāsojumu. pieaugušiem tumšiem kailgliemežiem ir balta josla pa vidu un pēdas malas tumšas, bet milzu kailgliemezim visa pēda ir vienkrāsaina.


dziedava 14.aprīlis, 17:43

Man izskatās, ka 2. un 3. foto dažādas sugas. 2. foto tiešām redzams režģis, bet 3. foto redzamas atsevišķas izstieptas bumbiņas, kas velk uz medainās trihijas Trichia favoginea pusi. Kāds ir abos foto redzamo objektu savstarpējais novietojums dabā?


zemesbite 14.aprīlis, 17:41

Paldies! Izskatās iespaidīgi:)


dziedava 14.aprīlis, 17:39

Vareni gan tās mušu mājas saveidotas!


zemesbite 14.aprīlis, 17:07

Ai, tas gan bija zibenīgi! Paldies, Julita, tāda vēl nebija gadījusies! :)


dziedava 14.aprīlis, 16:45

Šo būs grūti pateikt, izskatās sapelējusi


Novērotāja 14.aprīlis, 16:43

Paldies, Ivar! :)

Последние комментарии rakstiem
IlzeP 19-Apr-2021, 11:34

Piedodiet, protams, ka olas izdēšanas datums bija domāts 17. aprīlis, nevis marts.


Matrus 19-Apr-2021, 11:19

Vistu vanaga ligzdošana Rīgā konstatēta pirms 40 gadiem - 1981. gadā, kad viens pāris mēģināja ligzdot Mežaparkā (Strazds 1983)


IlzeP 19-Apr-2021, 11:03

17. marts Dabasdati.lv tiešsaistes skatītājiem atnāca ar patīkamu pārsteigumu – vistu vanagu ligzdā Rīgas industriālajā zonā iedēta pirmā ola! Eksperta Arņa Zacmaņa komentārs: “Lai gan par ligzdu interesi pavasarī izrādīja vai   (..)


puke 13-Apr-2021, 20:37

Ornitologs Aigars Kalvāns atsūtīja informāciju par Somijā gredzenoto zivjērgli, kas 12.04. apmēklēja ligzdu Kurzemē. JNH was ringed 8.7.2014 as a nestling in Kangasala, Central Finland


OKK 13-Apr-2021, 01:55

Klausamies dziesmu par Godu Ansim https://www.youtube.com/watch?v=He_xRIFAugY


meža_meita 10-Apr-2021, 10:07

Komentāri lieki, visu cieņu Ansim! P.S. Novēlu savam jaundzimušajam dēlam Ansim vismaz 1% no Anša Opmaņa dotībām! :D Julita - tajā gadā man nebija nekādas sajēgas, kas īsti ir LBB un gada atraduma balva. :)


Laimeslācis 9-Apr-2021, 18:27

Sūnas mani vienmēr gan vilina, gan mulsina, jo tās visas ir zaļos toņos, smalkas un līdzīgas. Vienmēr saminstinos pirms ieziņoju, jo galvā šaudās doma - vai tik tieši šo es jau neieziņoju 7 reizi un vēl jo projām neprotu atpazīt. B   (..)


kamene 9-Apr-2021, 15:55

Paldies Ansim par viņa lielisko darbu un zināšanām un Anitrai par jauko interviju. Ansis gan ir liels optimists, ja teic, ka ziedaugus un sūnas ikviens var apgūt. Sen jau mācos, bet vēl arvien vairāk nezinu nekā zinu. Interesanti par silpur   (..)


anitra 9-Apr-2021, 11:49

Jā, Julita, tev taisnība, kaut Ansi pazīstu gadus 30, uzzināt par viņu no paša ir teju neiespējami. Viņš ir tik līdzsvaroti kluss, ka dikti līst viņa dvēselē vnk ir kauns.


OKK 9-Apr-2021, 00:55

Un, pēc vecās tradīcijas, dziesma par godu Ansim https://www.youtube.com/watch?v=p_IMULfb75k&list=RDo2WjFSvkXec&index=4


OKK 9-Apr-2021, 00:31

Liels paldies Ansim par sugu noteikšanu! Par "akadēmisko izglītību" viņa laikos ir tā, ka nevienu, kurš beidza B. fakultāti, te , DD, neredzu


Ilze Ķuze 8-Apr-2021, 22:07

Liels paldies Ansim par sugu noteikšanu! Protams, sākumā visas sūnas izskatās vienādas, tādēļ ir patīkami apzināties, ka, ievietojot novēroto Dabasdatos, tas tiks pārskatīts un koriģēts, ja nepieciešams. Pievienojos Valdas vēlējuma   (..)


Grislis 8-Apr-2021, 17:27

Ansis botāniķu aprindās pazīstams jau no 80-iem gadiem, kad kā jauns puika dažkārt brauca līdzi Bioloģijas institūta ekspedīcijās un ar lielu entuziasmu meklēja retumus. Viņa interese par vēsturiskajiem atradumiem ir gluži neizsmeļam   (..)


dziedava 8-Apr-2021, 09:33

Anitras interviju liela pievienotā vērtība ir video, taču pašā intervijā, manuprāt, par Ansi pateikts pārāk maz. Viens, kas būtu obligāti jāpiemin, ir Anša bezgalīgā pacietība, mācot sugas. Nekad tik daudz no viņa nebūtu iemācīj   (..)


Wija 8-Apr-2021, 08:24

Ir patīkami just Anša gudro klātbūtni sūnu un ziedaugu atpazīšanas procesā.Paldies!


Vīksna 7-Apr-2021, 23:56

Man arī Ansis daudz interesantas sugas noteicis. Kādu daļu augu zinu, bet graudzāles, grīšļi liekas sarežģīti, Sūnas maz zinu.


alante 1-Apr-2021, 11:09

Jau vakar vienu nogādāju otrpus ceļam . Visus viņus būtu jāuzmana .


marsancija 28-Mar-2021, 22:16

Manuprāt, šādas glābšanas akcijas būtu jārīko ne tikai uz krupju, bet arī uz varžu migrācijas ceļiem ūdenstilpju tuvumā. Latgales pusē beidzamos gados vardi var ieraudzī vēl retāk nekā krupi (tie vismaz vēl pavasaros rāpjas pār   (..)


IevaM 28-Mar-2021, 21:26

Jā, tad B :)


nekovārnis 28-Mar-2021, 21:24

Paldies, Ieva! Par baložiem aizmirsu piebilst, ka ciema teritorijā - tad jau laikam B.


IevaM 28-Mar-2021, 21:00

Es rakstītu tā: 1. B (ticami, ka turpat kaut kur ligzdo) 2. N (ja nebūtu blakus ligzdošanas vieta - piemēram, kāda ferma vai tml. Ja tāda ir, tad B) 3. N (jo šobrīd daudzi migrē) 4. B 5. N (joprojām daudz migrējošo)


nekovārnis 28-Mar-2021, 20:27

Man daži jautājumi par atlanta pazīmju pielietošanu. It kā jau izskatās vienkārši, bet kad nākas pielietot dabā, tad parasti azarts noplok :) Reāli piemēri no vakardienas izbrauciena (vērots caur auto logu): 1. Viena žagata ciemā. 2.   (..)


Vīksna 27-Mar-2021, 14:42

Rundāles pusē krupji, vardes jau retums paliek, sabrauktus zalkšus gan var redzēt. Drīzāk sabrauktu stirnu atradīs kā vardi vai krupi.


Agnis 18-Mar-2021, 10:29

Šeit ir iespēja noskatīties Oskara Keiša lekciju par zosu noteikšanu un Dmitrija Boiko stāstījumu par gulbju noteikšanu: https://youtu.be/Bo7uYYEauJI


Daknis 4-Mar-2021, 13:50

Es pieņemu, ka Sintija domāja kaut ko šādu: https://mapviewer.ebba2.info/?species=Turdus%20merula


Kurmata 3-Mar-2021, 23:18

Pietiek ar Zoss.sp., ja citādi nekādi nesanāk. Protams, skaits (vismaz - desmiti vai tūkstoši) būtu jāmēģina novērtēt. Bet kas svarīgi - ar cienību un mīlestību izturēties pret laukiem "Statuss" un "Biotops". Ja statuss ir tikai "Nov   (..)


CerambyX 1-Mar-2021, 22:13

Nē, ja tā 'pilno sarasktu' funckionalitāte ir tāda kā Andris apraksta (un tas jau nav nekas slikts - ja putniem tā vajag, tad tas ir Ok), tad nē, tā es negribu tā ziņot :) Bet ja tā tīri teorētiski prāto, tad iespēja ziņot kaut kādu   (..)


IlzeP 1-Mar-2021, 20:20

Uģi, varbūt nesaprotu, bet kādēļ Tu gribi kukaiņiem ziņot pilnos sarakstus, tāpat jau katrs novērojums pa vienam jāievada? (Es laikam vienkārši neesmu pieradusi lietot pilnos sarakstus...)


CerambyX 1-Mar-2021, 20:00

Ok, paldies - palika tagad skaidrāks, jā jeb nu acīmredzot gribēju 'apčakarēt sistēmu' un lietot aplikācijas sarakstus ne tādam mērķim kam tie speciāli tikuši aplikācijā izstrādāti :) Nevis putniem, bet kukaiņu (nu ne tikai - citas   (..)


grieze 1-Mar-2021, 14:27

Labdien! Tāpat kā ar jebkuru novērojumu - pēc iespējas precīzāk noteikta suga un skaits. Ir diezgan ticami, ka dažas zosis var saskaitīt precīzi, bet lielos baros - novērtēt skaitu. Var jau būt, ka kāds spēj arī saskaitīt 3562, bet a   (..)


dekants 1-Mar-2021, 11:18

Uģi, lietotne veidota tā, lai ērti ziņotu esot dabā 'uz vietas'. Tādēļ tā nav pielāgota, lai ērti ziņotu iepriekšējos datus. Arī man gadījies, kad jāizveido saraksts par iepriekšējo dienu - tas nav ērti, jo kā raksti, tad katram   (..)


CerambyX 28-Feb-2021, 14:08

Pamēģināju vēlreiz - vakardienas 3 novērojumi aplikācijas sarakstam ar datumu 27.II ar konkrētu laika periodu, bet ziņojumu pardās ar to laiku ko tikko tagad ziņoju (28.februāris). Kā darīt pareizi, lai var tādu sarasktu tomēr arī 'po   (..)


CerambyX 28-Feb-2021, 14:04

Radīšu situāciju uzdot jautājumu, kas man šķiet gana aktuāls - nesaistīti ar putnu akciju, bet par DD aplikāciju un sarakstiem tajā. Vai ir iespējams ziņot sarakstu, kur norādīts novērojum laiks no, piemēram, 12:00 līdz 15:00, tā la   (..)


IlzeP 28-Feb-2021, 12:31

Ar web versiju viss kārtībā. Problēma bija tiem, kas ziņoja aplikācijā, jo nebija pateikts, ka jāizvēlas "pilnais saraksts", lai novērojumus pieskaitītu akcijai (jo citādi aplikācijā nevar norādīt laikus no-līdz, ja neskaita piezīmj   (..)


Mangusts 28-Feb-2021, 12:09

Noteikumos skaidri rakstīts - stunda. Un pievienojot novērojumus saprotams, kur laiks rakstāms. Vienmēr (šķiet, 4 gadus) esmu to rakstījusi un arī šoreiz problēmu nebija. Vismaz, ja runa par datu ievadīšanu no datora caur Pievienot novēr   (..)


Laimeslācis 28-Feb-2021, 12:00

Liels paldies par rakstu un kukaiņu medīšanas padomiem! Ļoti noderēs! Sevi pieskaitu pie 'hipnotizētājiem' :)) jo ļoti patīk ilgāku laiku vērot, kas notiek kādā konkrētā vietā, vai tas būtu zāles cers, zars, sekls ūdens, koka stu   (..)


Mareks Kilups 28-Feb-2021, 07:08

Oskar, šis komentārs nav vietā. ja tas, kā jāfiksē novērojums, lai tas būtu izmantojams, nav precīzi aprakstīts nosacījumos/metodikā (pārlasīju - tas, ko Agnis apraksta, nav minēts: https://dabasdati.lv/lv/article/zino-par-putniem-darz   (..)


grieze 27-Feb-2021, 18:57

Man šķiet, ka tas 1 stundas nosacījums ir jau vairākus gadus. Žēl, ka atkal un atkal to nepamana.


Sintija Martinsone 27-Feb-2021, 12:26

Paldies! Norādītajā saitē gan tikai septiņām sugām ir izpaltības kartes. Bet prieks, ka ir cerības uz jaunajām kartēm elektroniski.


Sintija Martinsone 27-Feb-2021, 11:53

Paldies, Agni, par skaidrojumu! Izlaboju savus iesniegtos datus. Jāatzīst gan, ka norādījums šīs akcijas uzsaukumā "Par novērojumiem jāziņo dabas novērojumu portālā Dabasdati.lv, pievienojot tos tāpat kā jebkuru citu novērojumu" nebij   (..)


Agnis 27-Feb-2021, 11:29

Šīs akcijas ietvaros tika izmantoti dati, kurus bija iespējams atlasīt pēc akcijas kritērijiem - novērojumi veikti stundas garumā. To varēja atlasīt 2 veidos - pēc laika no-līdz (ja ziņots no portāla) un pilnā saraksta ilguma (ja ziņo   (..)


Agnis 27-Feb-2021, 10:52

LOB interneta vietne vēl ir pārkārtošanas stadijā un tāpēc visu vēl nevar atrast kā gribētos. Lai gan caur meklētāju lielāko daļu atrast var. LLPA2 projekta lapa ar daļu no kartēm ir pieejama šeit: https://www.lob.lv/projekti/latvija   (..)


dekants 26-Feb-2021, 16:44

Piekrītu Uģim. Jāsaprot vai būtisks ir arī skaits? Cik precīzs? Vai pietiek, ka braucot ar auto pamana tikai 'kaut kādas zosis' uz lauka, bet nav laika tās skaitīt vai pētīt sugas? Vai būtiski arī reģistrēt vakaros/naktīs pāri migrē   (..)


CerambyX 26-Feb-2021, 13:09

Ieteiktu izveidot arī kaut kādu noteicēju vai tamlīdzīgas vadlīnijas ziņošanai (t.i. varbūt nemaz suga nav būtiska un nav jānorāda? Pietiek ar 'Zoss sp.'?), jo kā līdzšinējā Dabadsati.lv pieredze rāda, tad daudziem cilvēkiem, kas   (..)


CerambyX 26-Feb-2021, 11:39

Laikam visi labākie LOB karšu zīmētāji un datu apkopotāji bija aizņemti atlantu grāmatas veidošanā - šim projektam neitka piesaistīti :) Bet tā man tad rodas jautājums - ja tādas un citas vietas neparādās kartē, tad iespējams tās   (..)


Sarmīte 26-Feb-2021, 11:09

Karte gan ir,bet saprotu,ka ļoti neprecīza.Ieziņoju savu barotavu,bet kartē pat miņas no tās nav.Krimuldas novads ir Turaida un Lēdurga,bet Raganā tukšums.Ļoti žēl,jo putni barotavā visas ziemas garumā ir ļoti daudz.


angel 26-Feb-2021, 10:02

Es arī no 2 vietām Smiltenē noziņoju, bet novadā 0.


Sintija Martinsone 26-Feb-2021, 09:32

Karte jau smuka, bet mana dārza un barotavas tajā nav :(


Sintija Martinsone 25-Feb-2021, 08:52

Milzīgs prieks par šo izdevumu! Ņemot vērā, cik svarīga informācija ir apkopota, vai grāmata nebūs pieejama arī elektroniski? Agrāk LOB mājaslapā bija pieejamas atlanta 2000-2004 izplatības kartes. Šobrīd tās vairs neatrodu. Domāju,   (..)


Matrus 24-Feb-2021, 15:05

Ilgi gaidīts notikums – četru ligzdojošo putnu atlantu izdošana grāmatas veidā! Šodienas notikums viennozīmīgs tiks ierakstīts Latvijas ornitoloģijas vēsturē, apsveikumi sastādītājiem un visiem iesaistītajiem putnu draugiem! Pat ne   (..)


CerambyX 24-Feb-2021, 12:34

Paldies par karti - cita lieta! Piekrītu Ruslanam, ka negaidīti vienmērīgs novērojumu vietu izvietojums visā Latvijas teritorijā. Arī no reģioniem, kas tradicionāli ir ar mazāk ziņotājiem. Tātad ziņa tīri labi aizgājusi 'tautās' un   (..)


Matrus 24-Feb-2021, 11:39

Diezgan labs novērošanas punktu pārklājums pa visu Latviju!


IlzeP 24-Feb-2021, 11:26

Ziņai ir pievienota karte ar novērojumu vietām.


Wiesturs 22-Feb-2021, 11:12

Jā, nu pliki skaitļi ir diezgan neinteresanti, nezinot, kur tie iegūti. Kartes (vairākas) šādam pārskatam vismaz citreiz noteikti būtu jāpievieno.


IlzeP 18-Feb-2021, 19:26

... Un infografikas kreisajā malā zīdaste ir.


IlzeP 18-Feb-2021, 19:25

Jāni, datu atlasē man parādās (viens no trijiem 29. janvāra zīdastu novērojumiem). Varbūt kļūdījāties, izvēloties novērojumu atlasē novērojuma vai tā pievienošanas laika periodu?


joonc 18-Feb-2021, 16:01

savā dārzā novēroju 40- 45 zīdastes, bet novērojums neparādās ne šajā infografikā, ne novērojumu atlasē, tikai manā profilā- mani novērojumi.


nekovārnis 15-Feb-2021, 19:29

Jā, līķi labi piesaista kukaiņus :D Jau pagājušo gadu gribēju izlikt kādu zivi, bet kaut kā izkrita no galvas. Aizpagājušajā gadā Kolkā uz pūstošas zivs smaku bija salidojuši sauja lielo Creophilus maxillosus īsspārņu, bet toreiz   (..)


Vīksna 15-Feb-2021, 16:59

Nelabi smaržo tie beigtie, bet kukaiņu tiešām tur diezgan.Pārāk smalki gan nevaru nobildēt,bet mušas tik dažādas, fotogēnas, ka vienalga bildēju, var, vai nevar noteikt.


Kukainis 15-Feb-2021, 14:31

Uģi Paldies, laba info par klasiskajām metodēm. Protams eksistē vēl desmitiem vairāk specilalizētu metožu. Taču ļoti laba un efektīga metode nav pieminēta! Ēsmas lamatas! Man laba pieredze ar beigtām cūkām un nekrofāgiem - galvenok   (..)

Vairogu pārvada putnu atbiedēšanas metode nedarbojas (3)

15.11.2012. был обследован путепровод Вайрога в Риге (открытый в сентябре 2011.), который был оборудован стеклянными панелями для шумозащиты близлежащих домов. Участок путепровода над проспектом Межа проходит по сосновому лесу, затрагивая верхний ярус деревьев по которому перемещается большое количество кочующих и скорее всего мигрирующих птиц. Прозрачные стекла установлены на участке более полукилометровой длинны с обоих сторон [...]

loading...

Последние наблюдения
Fringilla coelebs - 2021-04-19 Edgars Smislovs
Motacilla alba - 2021-04-19 Edgars Smislovs
Phylloscopus collybita - 2021-04-19 Edgars Smislovs
Garrulus glandarius - 2021-04-19 Edgars Smislovs
Zootoca vivipara - 2021-04-18 Leksis
Ulota bruchii - 2021-04-19 Ivars L.
Fringilla coelebs - 2021-04-19 kripoks
Nymphalis antiopa - 2021-04-19 kripoks
Viola odorata - 2021-04-19 erts
Inonotus obliquus - 2021-04-19 VijaS
Ciconia ciconia - 2021-04-19 Dzidra
Gagea minima - 2021-04-19 erts
Metatrichia floriformis - 2021-04-19 VijaS
Gagea minima - 2021-04-19 erts
Gagea minima - 2021-04-19 erts
Trichia sp. - 2021-04-19 VijaS
Tetrao urogallus - 2021-04-17 Lindes
Callophrys rubi - 2021-04-19 aijach
Periparus ater - 2021-04-19 DD
Parus major - 2021-04-19 DD
Dendrocoptes medius - 2021-04-19 DD
Phellinus igniarius (iesk. Phellinus alni, Phellinus nigricans) - 2021-04-19 VijaS
Alces alces - 2021-04-19 Dzidra
Canis lupus - 2021-04-19 Dzidra
Inonotus obliquus - 2021-04-19 VijaS
Metatrichia vesparia - 2021-04-19 VijaS
Columba palumbus - 2021-04-18 Arturidzhan
Langermania gigantea - 2021-04-18 Martins
Erithacus rubecula - 2021-04-18 Arturidzhan
Polypores sp. - 2021-04-19 VijaS
Grus grus - 2021-04-07 DD
Picus canus - 2021-04-07 DD
Turdus merula - 2021-04-07 DD
Glaucidium passerinum - 2021-04-07 DD
Fringilla coelebs - 2021-04-07 DD
Columba palumbus - 2021-04-07 DD
Glaucidium passerinum - 2021-04-08 DD
Prunella modularis - 2021-04-17 dekants
Regulus regulus - 2021-04-17 dekants
Regulus regulus - 2021-04-17 dekants
Troglodytes troglodytes - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Pyrrhula pyrrhula - 2021-04-17 dekants
Spinus spinus - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Periparus ater - 2021-04-17 dekants
Lophophanes cristatus - 2021-04-17 dekants
Poecile montanus - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus merula - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Prunella modularis - 2021-04-17 dekants
Regulus regulus - 2021-04-17 dekants
Troglodytes troglodytes - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Erithacus rubecula - 2021-04-17 dekants
Pyrrhula pyrrhula - 2021-04-17 dekants
Spinus spinus - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Fringilla coelebs - 2021-04-17 dekants
Sitta europaea - 2021-04-17 dekants
Cyanistes caeruleus - 2021-04-17 dekants
Cyanistes caeruleus - 2021-04-17 dekants
Periparus ater - 2021-04-17 dekants
Garrulus glandarius - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus philomelos - 2021-04-17 dekants
Turdus merula - 2021-04-17 dekants
Dendrocopos major - 2021-04-17 dekants
Scolopax rusticola - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Columba palumbus - 2021-04-17 dekants
Pulsatilla patens - 2021-04-19 kripoks
Acari sp. - 2021-04-19 VijaS
Неизвестно
@ sandis
Неизвестно Неизвестно Неизвестно Неизвестно
Последние комментарии novērojumiem
IlzeP 19.aprīlis, 15:08

Šāds liels balts plankums uz kakla ir raksturīga lauku baloža pazīme


dziedava 19.aprīlis, 14:20

Hipotēze - Cribraria rufa. Rūsgans tonis


anthicus 19.aprīlis, 13:26

Limax maximus - lūdzu izlabot sugas nosaukumu


Divpēdis 19.aprīlis, 10:19

Paldies, ticēt attēlam!;)


dzenis 19.aprīlis, 10:14

Jā, aizmirsu pierakstīt. Gandrīz tieši uz Z.


IlzeP 19.aprīlis, 10:14

Attēlā niedru stērste


Divpēdis 19.aprīlis, 10:12

Paldies kolēģiem par precīzajām norādēm!


Divpēdis 19.aprīlis, 10:09

Neizdevās izprovocēt. Bet šis laikam dziedās citu dziesmu...


fotonieks 19.aprīlis, 10:00

Atkal, paldies!


Laimeslācis 19.aprīlis, 09:48

Man šie tika, 'kā aklai vistai miežu grauds'. :)) Es pat necerēju, ka vispār savā mūžā tādas atradīšu, jo domāju ka tādas pamana tikai lieli speciālisti un īpašos biotopos :D. Hipnotizējot miltenājus, lai nomedītu, sen kārotu blakti un 'še ku brīnums' - bezlapu buksbaumija :)


dziedava 19.aprīlis, 09:19

Viena no manām sapņu sugām. nekad nevienas buksbaumijas vācelītes neesmu redzējusi.


Laimeslācis 19.aprīlis, 09:00

Šitādas šur tur skraidīja pa nobirām un es vienmēr nodomāju - atkal Pterotmetus staphyliniformis, bet izrādās tik vienkārši nemaz nav. Paldies, Uģi, par labojumu! :)


Laimeslācis 19.aprīlis, 08:54

Paldies, Uģi, par ovācijām un jaunu izaicinājumu! :)


Laimeslācis 19.aprīlis, 08:43

Paldies, Evita, par apstiprinājumu! :)


Mareks Kilups 19.aprīlis, 06:36

paldies, Uģi!


nekovārnis 19.aprīlis, 06:12

Paldies, Uģi! :)


CerambyX 18.aprīlis, 23:32

Manuprāt Platysoma deplanatum - segspārniem 4 pilna garuma rievas un viena saīsināta. Citām līdzīgas formas sugām tikai 3 pilna garuma rievas (ja 4, tad ķermenis slaidāks). Apses šai sugai ar der.


Lemmus 18.aprīlis, 23:17

Ir īstā. :)


CerambyX 18.aprīlis, 23:15

Super - ir 'fēnikss'! :) Ja par milteņu mētrām, tad te vispār pie reizes varu pieminēt vienu citu sugu - bruņublakti Phimodera lapponica, kas Latvijā pagiadām nav konstatēta, bet ir Somijā un pat Polijā (bet visur diezgan reti). Gan jau, ka ir pie mums ar. Bet nu pati blakts tāda baigi neuzkrītoša - izskatās pēc nobirušas nokaltušas melleņu lapas :) Pats esmu Krievupes apkārtnē tos milteņu paklājus skatījis, bet nu pagaidām nav veiksmes. It kā suga pārziemo kā pieaugusi blakts - tā ka tagad pavasara puse varētu būt piemērots brīdis skatīt (nu līdz maija beigām droši vien mierīgi). Barības augs tikai viens - miltene.


dziedava 18.aprīlis, 23:14

Paldies, Uģi!


Ivars L. 18.aprīlis, 23:14

Izskatās interesantas sporu vācelītes - nedaudz līdzinās spurainajai pūkcepurenei, bet pēc bildes vien šeit precīzi noteikt sugu diezgan neiespējami.


VijaS 18.aprīlis, 23:13

Paldies, Uģi!


Laimeslācis 18.aprīlis, 22:23

Paldies, Ivar!


andrisb 18.aprīlis, 21:28

Uz paraudziņa ir Buxbaumia viridis protonēma (atsevišķs novērojums) un nenoteiktas “nagliņas” ar zaļām un melnām galviņām, arī atsevišķi.


CerambyX 18.aprīlis, 21:20

Gaņjau museorum, bet nu ūsu vālīte u.c. jāpārbauda.


IevaM 18.aprīlis, 21:13

Meža pīle?


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 21:01

Starp agrākajiem novērojumiem, dziedāja varbūt arī? Vizuāli tomēr diezgan grūti nosakāms.


VijaS 18.aprīlis, 20:42

Paldies, Ansi!


andrisb 18.aprīlis, 20:36

Paldies par noteikšanu, Edgar!


forelljjanka 18.aprīlis, 20:15

Jā.


Irbe 18.aprīlis, 19:55

Mazais ērglis?


VijaS 18.aprīlis, 19:47

Paldies, Margarita!


Siona 18.aprīlis, 19:47

Paldies! :) Izrādās, ka, neredzot sānus, neatpazīstu :D


Irbe 18.aprīlis, 19:45

Mežirbe


Irbe 18.aprīlis, 19:40

Otra mērkaziņa


MJz 18.aprīlis, 19:26

Žubīte :)


Mari 18.aprīlis, 19:18

Paldies, Marek! :)


nekovārnis 18.aprīlis, 19:08

Izskatās ka māņkoksngrauzis Calopus serraticornis


IevaM 18.aprīlis, 18:57

Marek, paldies!


IevaLeite 18.aprīlis, 18:36

Liku lietā savas ne visai spožās angļu valodas zināšanas un uzrakstīju Jari uz Somiju. Tā puskuitala ir gredzenota 2017.gada 9.jūnijā.Bet nu šie ir pirmie dati par šo putnu.


Bekuvecis 18.aprīlis, 18:22

Tikai pēc šī rakursa..., bet gan jau būs.


Bekuvecis 18.aprīlis, 18:20

Patiesībā aprīļa sartlapīte (Entoloma aprile), bet nav listē.


andrisb 18.aprīlis, 17:50

Buxbaumia viridis paraudziņa mikroskopija.


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 16:47

Vai laiks ir atzīmēts precīzi?


visvaldis.s 18.aprīlis, 16:38

Paldies!


Edgars Smislovs 18.aprīlis, 16:32

Bildē melnkakla.


OKK 18.aprīlis, 16:06

Parastā varde


zemesbite 18.aprīlis, 14:23

Sūnu didīmija?


AndrejsD 18.aprīlis, 13:33

Vai tas ir gredzens uz kājas pēdējā bildē?


dziedava 18.aprīlis, 11:21

Skaista kompozīcija :)


Vīksna 18.aprīlis, 10:08

Paldies !


gunitak 18.aprīlis, 10:05

Aveņu astainītis.


IevaM 18.aprīlis, 10:05

Aveņu astainītis


arvidds 18.aprīlis, 08:42

Putns sēdēja uz vada, dziedāja(radīja skaņu), vizuāli noteicu, ka kāda no čipstēm un tad mēģināju salīdzināt balsi ar paraugiem (bird id aplikācijā), likās vislīdzīgākā koku čipstei. Bet iespējams, ka bušu kļūdījies. Var droši kaut ko palabot.


Laimeslācis 18.aprīlis, 00:19

Paldies, Uģi, arī par šo! Pirmo reizi redzēju tik mazu koksngrauzīti, ja neskaita tos lapseņveidīgos. :)


Laimeslācis 18.aprīlis, 00:14

Paldies, Uģi! Necerēti izhipnotizēju no skaidām :)


CerambyX 18.aprīlis, 00:10

Forši! Šo sugu pašam vēl nav sanācis dabā ieraudzīt :)


Diāna 17.aprīlis, 23:14

Cik man zināms, šis ir pirmais apstiprinātais sugas novērojums Latvijā. Ievakta Dabas muzeja fungārijam


tiktaks 17.aprīlis, 22:43

pie Ilze Priedniece > Paldies par bildēm, it īpaši, http://www.birdphoto.fi/lajikuvat/kuvahtml/3capeur352.html , ļoti, ļoti līdzīgs , ja iedomātos, kā būtu, ja no mugurpuses. Protams, lai paliek kā neatpazīts, tomēr es priekš sevis pielieku - 'bija vai nebija' ??! ... Nākotne rādīs.... ;)


Laimeslācis 17.aprīlis, 22:28

Man arī ienāca prātā doma ka varbūt kaut kāds melns pelējums... (?)


felsi 17.aprīlis, 22:19

Kāda sēne? Man līdzīgas nūdeles, kad gļotsēnei bija pelējums.


felsi 17.aprīlis, 22:16

Ievākta!


felsi 17.aprīlis, 22:15

Ir ievākta!


goba 17.aprīlis, 22:04

Milzīgs dažādu zosu bars, galvenokārt baltpieres un sējas zosis. Arī vismaz 10 baltvaigu zosis. Skaitu nemāku precīzi noteikt, bet bildē redzamās ir lielākais, bet ne vienīgais bars Burtniekos šajā laikā.


Edgars Smislovs 17.aprīlis, 22:02

Urālpūce (?).


andrisb 17.aprīlis, 21:55

Maldina maldinošās. :)


andrisb 17.aprīlis, 21:48

Paldies, Julita! Jautājums labs! :)


Laimeslācis 17.aprīlis, 21:46

Sporu tikpat kā nebija. Tos dažus graudveidīgos noturēju par sporām un tos arī nomērīju. Tikai mati, mati, mati, pinkas :) Nez kas tas varētu būt? Pameklēju internetā neko līdzīgu pagaidām neatradu.


Vīksna 17.aprīlis, 21:25

Paldies par informāciju ! Parastās pūkmušas tur tiešām bija daudz piesaulē, un tikai pāris druknākās, brūnākās, arī ātrākās ar raibumiem ievēroju. Vēl varbūt ziedmušu nevarēju nobildēt, iešu vēl. Maza strīpa veca apšu meža ar kritalām blakus izcirtumam.


Laimeslācis 17.aprīlis, 21:11

Tas gan labi, apsveicu!, man gan vēl jāpacīnās :)


dziedava 17.aprīlis, 21:07

Es skatījos ar lupu, kur jātīra, redzēju, kā pamazām tīrās nost, škiet, izdevās notīrīt :)


Laimeslācis 17.aprīlis, 20:56

Tīrīju, drusciņ labāk palika, bet laikam jātīra vēl


CerambyX 17.aprīlis, 20:49

Jā, šitā ar punktiņiem noteikti retāka par Bombylius major, ka ir biežākā no šitāda izskata pūkmušām. Pagājušā gadā pat tā skatījos un meklēju, bet man visas pavarī bija major, nevienu discolor tā ar nepamanīju. Vispār Eiropā ir vēl kaut kāda sauju sugu - šai līdzīga, piemēram, ir Bombylius medius (sastopama Zviedrijā), kam vēdera matiņi galā gaiši (discolor - tumši). B.major tādu izteikti līdzīgu sugu nav, bet ir Bombylius sugas, kam spārniem nav nedz punktiņi, nedz izteiktā tumšā mala (vien tāds izplūdis tonējums varbūt) - tās varbūt pēc foto grūtāk noteikt.


CerambyX 17.aprīlis, 20:42

Paldies, ir labi - var saskatīt sudrabainu matiņu joslas gar vairodziņa malām (tur tā pa vidu, divas slīpas gaišākas). Gerris argentatus :)


Vīksna 17.aprīlis, 20:14

Dabas datos visas atzīmētās pūkmušas var atrast un cik bieži. ?


visvaldis.s 17.aprīlis, 20:08

Aizgāju nobildēt no augšas. Gaismas gan pamaz.


CerambyX 17.aprīlis, 19:53

Nedaudz no virspuses būtu jauki redzēt :) Gerris argentatus vai odontogaster.


visvaldis.s 17.aprīlis, 19:53

Paldies!


gunitak 17.aprīlis, 19:45

Bērzu raibenis.


kripoks 17.aprīlis, 19:28

Šī gana glīta, bet pati neatradu, kas par sugu. Un vispār, tās divas pēdējās bija izaicinājums, super sīkas un ātras :)


CerambyX 17.aprīlis, 18:52

O forši, šai sugai katrs atradums gana vērtīgs :)


CerambyX 17.aprīlis, 18:50

Nu vismaz pirmajā foto G.argentatus. Tas otrs varbūt ar cits, bet nu tāds pusaudzis. Tie citreiz tādi 'nesaprotamāki'.


Ansis 17.aprīlis, 18:35

Ir īstā :)


fotonieks 17.aprīlis, 18:32

Liels paldies! Pirmo reizi dzirdu tādu nosaukumu! :)


asaris 17.aprīlis, 17:40

Racējblakts Adomerus biguttatus


IevaM 17.aprīlis, 17:07

Citrontauriņš


IevaM 17.aprīlis, 17:07

Melnā klija, jā


Rekmanis 17.aprīlis, 17:02

Melnā klija, manuprāt.


asaris 17.aprīlis, 16:25

Halyzia sedecimguttata


asaris 17.aprīlis, 15:39

Ampedus balteatus


merilda 17.aprīlis, 14:16

Jā, tie ir jūras kraukļi! Šodien ar tālskati izpētīju! Pie tam vēl aizvien tepat vien ir vesels bars - apmēram 50 putni. Ik pa laikam kādi nošķiras no bara - papeld pa upi turp un atpakaļ.


OKK 17.aprīlis, 13:07

Parastā varde


Vīksna 17.aprīlis, 12:59

Sārtā bezlape, Lathraea squamaria.


Vīksna 17.aprīlis, 12:55

Paldies !


IlzeP 17.aprīlis, 12:48

Te daudz raksturīgu bilžu, bet ne gluži sēžam no aizmugures: www.birdphoto.fi/lajikuvat/capeur/


dziedava 17.aprīlis, 12:46

Skaisti! :)


IlzeP 17.aprīlis, 12:43

Iesāņus: https://www.shutterstock.com/image-photo/european-nightjar-43262098 Nezinu gan, vai tas var daudz palīdzēt


artis113 17.aprīlis, 12:41

Kļūda reģistrējot, tas bija paceplītis. Paldies par komentāru!


IlzeP 17.aprīlis, 12:37

Tas, kam tās spalvas, noteikti vairs nav starp dzīvajiem


IlzeP 17.aprīlis, 12:35

Te nu ir pārāk daudz iespēju, lai aizdomas kristu tieši uz lāci.


IlzeP 17.aprīlis, 12:33

Mainu uz nenoteiktu, jo gārgaļu uzturēšanās šajā vietā nešķiet ticama.


dziedava 17.aprīlis, 11:31

Izdevās tikt galā ar mikroskopa miglu?


Laimeslācis 17.aprīlis, 11:14

Šo noteikti brīvdienās paķidāšu


Laimeslācis 17.aprīlis, 11:12

Jau samikroskopēju, tik nav bijis laika un spēka lai pieliktu... varbūt vakarā.


Rallus 17.aprīlis, 11:11

Nebija labu attēlu L.pomonaria salīdzinājumam, taču piekrītu, jā. Nebūs 'purvenieks' aizmigrējis ārpus savas ierastās vietas.


CerambyX 17.aprīlis, 11:09

Varbūt tomēr baltā cielava? Pēc kādām pazīmēm noteikta, ka pelēkā cielava?


dziedava 17.aprīlis, 11:02

Skaisti!


dziedava 17.aprīlis, 11:01

Šītā līdzīga kapsulu badhāmijai, kas bij Laimai. Man ar līdzīga ievākta, būs jāskata


dziedava 17.aprīlis, 10:59

Ar garu kātiņu var būt T.decipiens vai T,crateriformis. Medainā ir bez kātiņa


dziedava 17.aprīlis, 10:57

Vai tās nav kādas saknītes nevis gļotsēne?


dziedava 17.aprīlis, 10:54

Kaut kas labs!


dziedava 17.aprīlis, 10:52

Bet, ja ļoti sīka (no foto grūti saprast), tad var būt nokarenā fizāra


dziedava 17.aprīlis, 10:51

To ar vajadzētu zem mikroskopa


dziedava 17.aprīlis, 10:50

Var pabāzt zem mikrosopa, tad vieglāk saprast, kāda tipa organisms :)


dziedava 17.aprīlis, 10:48

T.varia?


dziedava 17.aprīlis, 10:44

Šis prasās pēc mikroskopēšanas - kkas uz Perichaena pusi.


dziedava 17.aprīlis, 10:43

Varbūt T.varia, bet var tikai minēt


dziedava 17.aprīlis, 10:32

Skaidrs, ka trihija. Jautājums, vai galviņai vāciņš noplīsis pa taisnu līniju (T.crateriformis) vai galviņa plīsusi plēksnēs (T.decipiens)


dziedava 17.aprīlis, 10:30

Tādas elateru galu šķelšanās, dalīšanās ir diezgan netipiskas, bet redzētas.


dziedava 17.aprīlis, 10:27

Pēc šiem foto droši nosakāma! :)


dziedava 17.aprīlis, 10:26

Jā, izrādās daudz biežāk sastopamas nekā šķita kādreiz


CerambyX 17.aprīlis, 10:24

Būs 'vien' pomonaria, manuprāt - spārnu malas bārkstiņas raibas (tumšs/gaišs/tumšs/utt), krūšu krāsojums u.c. Bet nu arī labi - pirmais ziņojums Dabasdatos. L.lapponaria tāda tipiska augsto purvu suga.


Laimeslācis 17.aprīlis, 08:44

Paldies, Ansi!


merilda 17.aprīlis, 07:10

Šķiet jūras krauklis ir lielāks! Bet siluets ļoti līdzīgs! Diemžēl man nav tālskatis, ar ko varētu tuvāk putnus novērot... Bet tie 5 putni vēl aizvien vēl tepat pie mums. Nekur nelido prom. :)


Ilze Ķuze 16.aprīlis, 23:47

Paldies, Ivar! Jā, drīzāk tā (apskatoties bildes internetā).


marsancija 16.aprīlis, 23:46

Cik man zināms, arī mežacūkas izrakņā skudru pūžņus.


Ivars L. 16.aprīlis, 23:12

Man šķiet, ka tas ir ķērpis. Micarea prasina, varbūt.


tiktaks 16.aprīlis, 22:40

Būtu ļoti pateicīgs par saiti kur būtu redzams Vakarlēpis sēžam uz mietiņa no aizmugures lai var identificēt arī pēc astes. Var arī shematiski. WP īsti neatradu. Galvas profils WP labi redzams. Pustumsā , citādi negadās redzēt , tas būtu rādītājs. Lidojumā var noteikt viegli, pat gandrīz lielā tumsā.


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 22:23

4,5 bilde -Peļu klijāns/Jūras ērglis (?).


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 22:13

Spalvas - Lielais dumpis.


IevaM 16.aprīlis, 22:05

Tā var būt arī dzilna


Irbe 16.aprīlis, 21:56

Parastas sugas pierādīšanai pietiek ar 1 foto.


IevaLeite 16.aprīlis, 21:32

Man likās 8M, bet ja tā padomā , varbūt BM


Ivars L. 16.aprīlis, 21:19

... Lewinskya...


Ivars L. 16.aprīlis, 21:01

Un šī - arī nevarētu būt drīzāk necilā pūkcepurene?


Ivars L. 16.aprīlis, 20:58

Ansi, šī nav Levynskia affinis?


felsi 16.aprīlis, 20:24

Paldies Marek!


anthicus 16.aprīlis, 20:02

Necrodes littoralis (Coleoptera: Silphidae)


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 19:53

Jūras krauklis? http://www.putni.lv/phacar.htm


andrisb 16.aprīlis, 19:12

Bumbulīši pirmajā foto apakšā, neasajā daļā. Ļoti aizdomīgi!


nekovārnis 16.aprīlis, 18:34

Manuprāt Tetrix subulata


felsi 16.aprīlis, 17:06

Varētu būt medainā trihija.


felsi 16.aprīlis, 17:05

Varētu būt kazeņu metatrihija.


Edgars Smislovs 16.aprīlis, 16:55

FB ir grupa par gredzenotiem putniem, varbūt kāds tur varēt izzīlēt? Uz dzeltenā ir 8M vai BM. https://www.facebook.com/groups/1604329259801335


Vīksna 16.aprīlis, 12:26

Kur nu vēl parastos mežos - brauc pa jaunu meža ceļu starp uzartiem izcirtumiem, vēji pūš kā tīrumā. Kur vēl kaut kas aizsargājams, kāds meža pudurīts palicis, pārējās meža atliekas sakrāsotas uz zāģēšanu. Vietām regulāri trimmerējot ilgi izcirtumi gandrīz tukši, ar tehniku retinātas jaunaudzes izmīcītas.


Ilze Ķuze 16.aprīlis, 12:11

Te it kā ir doma veidot vietējas nozīmes ĪADT, tā kā būtu cerības uz saglabāšanu.


Ivars L. 16.aprīlis, 12:09

Mežizstrādei beigas - mikrolieguma zieģelis jāliek virsū!!!


W 16.aprīlis, 06:30

Paldies, Julita!


W 16.aprīlis, 06:27

Paldies! Kaut kā tās miniatūrās spīļastes nav gadījies redzēt:)


dziedava 16.aprīlis, 05:57

Ja gļotsēnei var būt patikuši laika apstākļi, tad nogatavojas dienas vai pāris dienu laikā.


dziedava 16.aprīlis, 05:47

Vēlāks foto varētu palīdzēt noteikt ģinti (izskatās tiešām neparasti), bet ievākšana nav sarežģīta - vislabāk ar kādu nazīti atlupināt gabaliņu ar koksni un grupiņu eksemplāru un ielikt kastītē, kur nesaspiestos, bet kas nav hermētiski noslēgta; lai ir sausumā un nesapelē.


Tomass 15.aprīlis, 23:43

Ievākts nav. Diemžēl nav arī zināšanu gļotsēņu vākšanā un noteikšanā. :( Varētu vēlāk vēl nobildēt, bet tas laikam neko daudz nedos...


ivars 15.aprīlis, 23:27

Akmeņčakstīte.


dziedava 15.aprīlis, 22:58

Ievākts nav? Vākšanai gan labāk būtu, ja vēl drusku nogatavotos..


felsi 15.aprīlis, 21:42

Vou! Varbūt cilindrītes?


Mo 15.aprīlis, 21:39

Paldies, cerēju uz ko jaunu... P.S. Vēlāk papildināšu ar apakšskatu.


CerambyX 15.aprīlis, 21:38

Šķiet apakšpusē bija jāskatās sugu noteikšanas pazīmes un, ja nemaldos, tad Latvijā tomēr ir sastopama tikai D.reticulatus (ornamentētā pļavērce), bet nu gan jau Voldemārs Spuņģis palabos, ja kļūdos.


Laimeslācis 15.aprīlis, 20:56

Ļoti skaisti! Izskatās ka kāda no gļotsēnēm, varbūt šokolādes.


Mo 15.aprīlis, 20:51

Vai kāds var apstiprināt, ka šī ir raibā pļavērce?


nekovārnis 15.aprīlis, 19:43

Spīļastēm ir nepilnīgā pārvēršanās, tas ir - no olas izšķiļas miniatūra pieaugušās spīļastes kopija (ok, gandrīz kopija :)), kas vairākkārt met ādu līdz sasniedz pieaugušo stadiju.


W 15.aprīlis, 17:20

Vai tas varētu būt spīļastes kāpurs?


CerambyX 15.aprīlis, 17:07

Var mēģināt vismaz valsti izpīpēt pēc šī: https://www.rug.nl/research/gelifes/ceg/_pdf/btgodwit_key_v6.2l.pdf Ātri pārlaidu aci cauri - somija?


ivars 15.aprīlis, 16:44

Dziedātājstrazds.


dekants 15.aprīlis, 16:33

Pēc kādām pazīmēm noteikta suga? Ko putns darīja? Būtu ļoti agrs novērojums. Ticamāka būtu pļavu čipste.


IevaLeite 15.aprīlis, 16:07

Gredzenus diemžēl nevarēju nolasīs


IevaM 15.aprīlis, 15:09

Julita, paldies! :)


Luksevics 15.aprīlis, 11:35

Purvā uz dienvidiem no Lūcijas ielas, apmēram 400 m attālumā


IlzeP 15.aprīlis, 11:15

Nē, vajadzēja rādīties! Pajautāšu Andim Dekantam. Iespējams, ka ir problēma ar poligonu atlasi.


Aigars 15.aprīlis, 10:43

Kādā virzienā putns ar ligzdas materiālu aizlidoja? Tas palīdzētu noteikt potenciālās ligzdas atrašānās vietu.


laaga 15.aprīlis, 10:27

Labu dienu Tikko ar Agni Bušu šo izrunājām, bet lai piefiksētu arī pie konkrētā novērojuma. Jautājums - kapēc šis novērojums nav iekritis uz LLPA3 statistiku kvadrātā 3334-51? Poligons ir ielikts viena kvadrata ietvaros. Tagad gan ienāca prātā doma, ka iespējams datums par agru, lai ieskrietu tur automātiski, un vēlāk tiks manuāli pievienots - tā varētu būt?


Aidzinieks 15.aprīlis, 09:36

Paldies Margarita un Ilze!


IlzeP 15.aprīlis, 08:33

Šo risinām. Arī manuāli ir iespējams noslēpt.


IlzeP 15.aprīlis, 08:32

Varbūt foto par lielu? Vai pievienojat jpg?


Grislis 15.aprīlis, 08:27

Šo būtu vērts redzēt dabā. Nedaudz iesārtas apziedņa lapas no ārpuses tiešām izskatās (un tas ir svarīgi), bet piezemes lapas neliekas līdz 0,5 mm šauras. G. erubescens vajadzētu būt vēl vairāk ziediem smalkos ziedkātos. Ansi? Iespējams tikko esi kādu svaigu G. erubescens atradni pārbaudīji, ko saki?


MoreOrLess 15.aprīlis, 07:32

Paldies, Uģi!


Irbe 15.aprīlis, 02:56

Žubīte


Irbe 15.aprīlis, 02:54

Žubīte M


Ilmarsok 14.aprīlis, 23:56

Neizdodas pievienot foto.


Ilmarsok 14.aprīlis, 23:48

Iespējams, ka strauta nēģis, spriežot pēc mutes.


IevaM 14.aprīlis, 23:41

Oj, nepaņēmu gan. Bet varētu rīt atrast


Alvis Āboliņš 14.aprīlis, 22:41

Ievēroju, ka šogad mazo ērgļu novērojumi vairs netiek slēpti citiem lietotājiem. Bet kāpēc redzama iespējamā ligzdas vieta (V)?


angel 14.aprīlis, 22:41

Prieks sekot Igora Deņisova pirmajiem (un ne tikai) novērojumiem putnu migrācijas laikā! Bildes arī ļoti skaistas. Kopš ārpus Rīgas, tas īpaši palīdz gaidīt, kad Vidzemē migrējošie putni parādīsies un arī kopumā daudz ko mācīties. Gribēju jautāt - kāpēc Ādaži/Kadaga/Kalngale/Garkalne/Eimuri (viss kopā) migrējošiem putniem ir tik pievilcīgI? Vai tur kādi migrācijas ceļu stop-overs?


Ilmarsok 14.aprīlis, 22:38

Lāčupītē.


tiktaks 14.aprīlis, 22:37

100% noteikti nevaru dot, vadījos (krēslā) pēc aprisēm, apmēram 5-10 sekundes sēdēja. Vasarā ļoti bieži pustumsā (tumsā) diezgan līdzīgu aprišu droši lidinās gar māju. Varētu domāt ka Dzeguze, bet kūkošana nedzirdās. Piekrītu, ka zinātniski apstiprināt nevar.


Ilze Ķuze 14.aprīlis, 22:11

Paldies, Ansi!


Arturidzhan 14.aprīlis, 22:01

Paldies par info. Papētīšu.


Ansis 14.aprīlis, 21:51

Līdzīga ir! Vai paraudziņu pārbaudei paņēmi?


Ansis 14.aprīlis, 21:46

Jauna suga Gaujas kreisajam krastam Siguldas pagastā! Šodien ar pa šo gravu staigāju, bet zemāk, kur vairs nav karbonātu klinis :)


marsancija 14.aprīlis, 21:42

Paldies Edgaram par gliemja noteikšanu!


zemesbite 14.aprīlis, 21:23

Paldies, Evita! :)


zemesbite 14.aprīlis, 21:21

Uz viena celma, netālu. Tad es ielikšu atsevišķā novērojumā.


dziedava 14.aprīlis, 21:11

Oho, tad šitādu (lai kas tā būtu) es būšu palaidusi garām!


CerambyX 14.aprīlis, 19:57

Pirmajos divos foto - parastais sīksamtenis.


paliec 14.aprīlis, 18:55

Otrai Limax sugai - milzu kailgliemezim - mantija ir ar raibumiem. šim tā ir vienkrāsaina, tumša. vēlams apskatīties pēdas krāsojumu. pieaugušiem tumšiem kailgliemežiem ir balta josla pa vidu un pēdas malas tumšas, bet milzu kailgliemezim visa pēda ir vienkrāsaina.


dziedava 14.aprīlis, 17:43

Man izskatās, ka 2. un 3. foto dažādas sugas. 2. foto tiešām redzams režģis, bet 3. foto redzamas atsevišķas izstieptas bumbiņas, kas velk uz medainās trihijas Trichia favoginea pusi. Kāds ir abos foto redzamo objektu savstarpējais novietojums dabā?


zemesbite 14.aprīlis, 17:41

Paldies! Izskatās iespaidīgi:)


dziedava 14.aprīlis, 17:39

Vareni gan tās mušu mājas saveidotas!


zemesbite 14.aprīlis, 17:07

Ai, tas gan bija zibenīgi! Paldies, Julita, tāda vēl nebija gadījusies! :)


dziedava 14.aprīlis, 16:45

Šo būs grūti pateikt, izskatās sapelējusi


Novērotāja 14.aprīlis, 16:43

Paldies, Ivar! :)


Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2021
Данную домашнюю страницу поддерживает Европейский Союз с посредничеством Европейского Социального фонда, в рамках проекта «Защита общественных интересов в сохранении разновидности природы» Латвийского фонда природы. Деятельность администрирует Государственная канцелярия в сотрудничестве с Фондом Интеграции общества.
Saglabāts