Aktīvie lietotāji: 290 Šodien ievadītie novērojumi: 236 Kopējais novērojumu skaits: 2013847
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Novērojuma foto
Nezināms
Nezināms, Ignotus
Foto: Mari
2020-08-16 00:00:00
Komentāri
Komentāri tagad tikai pie novērojuma
Pēdējie novērojumi
Arcyria cinerea - 2024-08-14 dziedava
Noctuidae sp. - 2024-08-09 Amanda
Ciconia ciconia - 2024-08-09 Amanda
Clanga pomarina - 2024-08-09 Amanda
Sympetrum sanguineum - 2024-08-14 inita_h
Russula subfoetens - 2024-08-09 Amanda
Oxythyrea funesta - 2024-08-14 inita_h
Nezināms
Ignotus
@ Vuks
Pēdējie komentāri novērojumiem
Ziemelmeita 14.augusts, 16:14

Pēdējie četri attēli šodien - 14.07.


Gaidis Grandāns 14.augusts, 15:23

Maigā mīkstpore


Ilgonis 14.augusts, 12:26

man arī krāsa radīja šaubas, tāpēc pieliku pieaugušu kur jau normāls brūnums


Bekuvecis 14.augusts, 08:27

Ja gredzens patiešām gluds - bez smalkām rieviņām, tad OK, panteru. Bildēs to nevarēja redzēt, toties aizdomīgu sarkanīgumu gan.


Ilgonis 13.augusts, 21:17

gredzens kā grāmatā rakstīts - balts, plats, gluds, nokarens


Ilgonis 13.augusts, 21:11

Paldies, pirmoreiz redzēju pelēku beku


nekovārnis 13.augusts, 21:07

Paldies, Uģi! :)


Bekuvecis 13.augusts, 21:03

Drīzāk sarkstošā, taču bilde par švaku.


Bekuvecis 13.augusts, 20:59

Latvijā kopumā reta, akurāt Siguldas novadā nez kāpēc diezgan bieža.


BI 13.augusts, 17:41

Izskatās poļu, redzēsim, ko atbildēs.


dziedava 13.augusts, 17:37

Tieši tā, pēc parastās šī neizskatās :)


adata 13.augusts, 16:56

Ir! Tik bez skaidas, novēlās kā tas kukainis augšpēdus! Šī pēc skata citāda- stobriņus redz jau no ārmalas, citai manējai atkal mala nolaidena kā kukulītim. Tai arī ir paraugs.


alexborzenko 13.augusts, 16:09

LEFT YELLOW JO864 RIGHT 077


dziedava 13.augusts, 14:44

Šo ir vērts ievākt! Ar avenītēm es vēl "taustos", bet mikroskopijā vismaz sporu izmērus var noteikt, kas palīdz.


dziedava 13.augusts, 13:38

Paldies, Ansi! To arī patiesībā vācu, ričija nāca komplektā ;)


Ansis 13.augusts, 13:23

Kopā ar Trichodon cylindricus


mufunja 13.augusts, 10:53

mēģināšu to izpētīt


mufunja 13.augusts, 10:34

Es domāju, ka tā ir Physarum murinum.


dziedava 13.augusts, 10:16

Kopumā jau izskatās ļoti līdzīgi kā gļotsēņu kalendāra augusta mēneša foto :)


dziedava 13.augusts, 10:12

Kājiņas nebija? Un kolumellu visā izmērā neizdevās atrast?


mufunja 13.augusts, 09:28

paldies meitenes


mufunja 13.augusts, 09:26

Julita,es nevaru saprast


dziedava 13.augusts, 09:15

Piekrītu!


Kiwi 13.augusts, 07:43

Paldies, Artur un Ilze!


Kiwi 13.augusts, 07:42

Paldies, Uģi, par tauriņu sugu noteikšanu!


dziedava 12.augusts, 23:08

Degu nepacietībā uzzināt :), jo man šķiet, ka sāku saprast abu sugu atšķirību, kas ir ievērojama vispār.. Nav nemaz tik līdzīgas sugas


dziedava 12.augusts, 23:06

Ā, varbūt salīdzināšanai arī bija ievākts. Nu tad varēs salīdzināt :)


VijaS 12.augusts, 23:04

Atliekas no rūsganā ragansviesta?


VijaS 12.augusts, 22:51

Paldies, Ansi!


VijaS 12.augusts, 22:44

Jā, ievākts ir - tas, kas otrajā bildē augšpusē, ja pareizi atceros.


VijaS 12.augusts, 22:41

Paldies, Julita! :) Pa kādu brīdi noteikti centīšos apskatīt. Vai Tu uz tās kritalas arī neatradi kaut ko līdzīgu? Jo, šķiet, kaut kāda runa bija, ka varēs salīdzināt. Vai varbūt tikai mikroskopijas grasījāmies salīdzināt...


Ziemelmeita 12.augusts, 19:42

Šogad visādi brīnumi - 19.07. satiku pavisam svaigu un skaistu aveņu astainīti. Bija sajūta, ka rēgojas. Arī rudens sēnes agri sākušas augt.


Ilgonis 12.augusts, 19:39

Paldies, nevaru purvraibeņus atšķirt


nekovārnis 12.augusts, 19:39

Šis nu gan maķenīt aizkavējies :) Parasti Alosterna tabacicolor līdz jūlija vidum.


dziedava 12.augusts, 19:35

Tā, kas 1. foto, līdzīga ievākta arī man, tā ir Dianema corticatum, bet 2. un 3. foto man izskatās pēc Reticularia liceoides - cerams, ir ievākts??


nekovārnis 12.augusts, 19:33

Izskatās ka inficēts ar sēni Entomophaga grylli


Ziemelmeita 12.augusts, 19:33

Paldies,Uģi!


Ziemelmeita 12.augusts, 19:32

Paldies,Marek!


ekologs 12.augusts, 19:26

Paldies, Uģi! :)


ekologs 12.augusts, 19:25

Jā, tas man bija otrs variants:)


Kristers K 12.augusts, 19:20

Gan jau lielie ķīri bija


CerambyX 12.augusts, 19:05

Vai Paromalus parallelepipedus? Tā uz skujkokiem bieži. Platylomalus it kā uz apsēm g.k..


ekologs 12.augusts, 18:34

Paldies! :)


Stach 12.augusts, 18:30

Tādu milzeni pirmo reizi redzu :)


dziedava 12.augusts, 18:27

Neatceros, kāpēc man arī ievākta un ar laiku 15:01, bet vrb vnk sajaukts. Nemikroskopēju, bet pēc ārējā izskatā jābūt šai. Vari pārbaudīt, vai sporas ar tumšākām grupām.


IlzeP 12.augusts, 18:16

Skaists foto!


guta7 12.augusts, 17:40

Paldies par noteikšanu!


ekologs 12.augusts, 17:38

Nevarētu būt Strupvabole (Platylomalus complanatus)?


ekologs 12.augusts, 17:35

Vai gadījumā nav Athripsodes cinereus?


ekologs 12.augusts, 17:34

Četrjoslu koksngrauzis (Leptura quadrifasciata).


dziedava 12.augusts, 16:51

Tipisks S.fusca izskats un garums, bet sporas ar raustītu, nevis smalku un regulāru tīkliņu. Arī sporu izmērs pamazs. Būtu jāpapēta, vai nav kāda varietāte.. Pagaidām lieku sugu, kas atbilst pamatpazīmēm, lai nepazūd.


Irbe 12.augusts, 16:42

Dzeltenā stērste


Irbe 12.augusts, 16:38

Pelēkais mušķērājs juv.


dziedava 12.augusts, 15:45

Strīdīgais gadījums ar līdzīgo pagaru Stemonitis marjana. Izšķīros par cilindrīti, jo ārējais tīkliņš ar diezgan lieliem caurumiem, trausls, nav tik stingrs kā vālenītēm.


ekologs 12.augusts, 15:38

Skrejvabole (Carabus granulatus).


Irbe 12.augusts, 13:18

Citi sīkumi - pirmkārt knābis, tad baltie spalvu galiņi kā svītra uz spārna...


mufunja 12.augusts, 11:56

Jā, es arī to noskatījos.


dziedava 12.augusts, 11:36

Vairāk izskatās pēc kādas sēnes..


dziedava 12.augusts, 11:35

Es domāju, ka jā! :) Tikai nākotnei - ir līdzīga arī Physarum citrinum, bet tai lielāki, redzamāki, apaļi dzeltenie kapilīcija mezgli.


mufunja 12.augusts, 11:20

Julita, varbūt Physarum viride ?


megemege 12.augusts, 11:09

Paldies par komentāru! Tad sveros uz meža strazdu, jo tur viņš parasti redzams un dzīvojās.


nekovārnis 12.augusts, 11:03

Paldies, Uģi! :)


Ilgonis 12.augusts, 10:11

Paldies par komentāru. Skatījos čipsti - te izteikta svītra pie acīm, bet laikam jums taisnība.


Irbe 12.augusts, 10:00

Varbūt koku čipste


mufunja 12.augusts, 09:59

Paldies Julita. Es apskatīšu no cita parauga


Irbe 12.augusts, 09:53

Visbiežāk šādi pīkstam dzirdēts melnais mežastrazds, bet pīkst arī sarkanrīklīte, zīlītes...


dziedava 12.augusts, 09:19

Ja patiesībā ir redzēts vairāk sporu un ir skaidrs, cik lielas tās tipiski ir, tad uzraksti tekstā tipisko amplitūdu, no cik līdz cik izmērā tipiskākās sporas ir.


dziedava 12.augusts, 09:18

Tur, kur mērīts, tur maz sporu redzams, nevar saprast, kas ir tipiskākais izmērs, jo lielākās ir palielas priekš P.conglomeratum, bet mazākās pamazas priekš P.contextum. Mērot sporas, vajag saprast to tipisko amplitūdu un "izlēcējus" neņemt vērā. Sporu rakstu un tumšumu arī grūti saprast.


mufunja 12.augusts, 08:43

Julita,man šķiet, ka šis Physarum conglomeratum.


ekologs 12.augusts, 07:32

Labs!


VijaS 12.augusts, 01:07

Paldies, Ansi!


Aleksejs Šarīpins 12.augusts, 00:17

Mazais ērglis.


pustumsa 11.augusts, 23:21

Varbūt kļūdos


Amanda 11.augusts, 22:56

Izskatās pēc mazajiem ērgļiem.


CerambyX 11.augusts, 21:51

Pēdējie divi taustekļu posmiņi tievāki par pārējiem un puntēti spārni = Lyctocoris, 2. taustekļu posmiņš izskatās īsāks par galvas platumu (vai katrā ziņā ne garāks), tad jau būtu jābūt Lyctocoris campestris! Labs atradums! Šī tad tā suga, ko it kā varot pamestos siena ruļļos meklēt - pagaidām man nav izdevies :)


dziedava 11.augusts, 21:41

Saulaina :))


Lemmus 11.augusts, 21:39

Ehh, tagad apskatoties bildi, tieši otrādi - liekas miglaina. :))


Alvis Āboliņš 11.augusts, 21:36

Juv., iespējams tuvu ir ligzda.


dziedava 11.augusts, 20:24

Tāda saulaina :)


dziedava 11.augusts, 20:09

Super, izdevās! :)


mufunja 11.augusts, 19:43

Es mokos ar kolumellu


Rocky 11.augusts, 19:02

Paldies! Ļoti interesanti.


BI 11.augusts, 15:29

Pēc kombinācijām Krievijas gredzens, ziemeļ-rietumu apgabals (Pēterburga, Pleskava, Novgoroda, Tvera)


Kristers K 11.augusts, 13:08

Zivjērglis


Ilgonis 11.augusts, 10:04

Paldies, bija jau man aizdomīgi, tagad zināšu ko skatīties.


VijaS 11.augusts, 00:44

Parastā cirvene, ja nemaldos.


VijaS 11.augusts, 00:36

"Koka mati" - atliekas no kādas vālenītes.


adata 10.augusts, 11:06

Julita, augstums konkrētajam paraugam 4mm, diametrs 3-3,5cm, bet uz kritalas bija dažādu izmēru, arī formu.


dziedava 10.augusts, 10:38

Dzeltenās jau intriģējošas, bet ar to noteikšanu jau jā, grūti, ja nav nobriedusi līdz galam un sporas var izpūst, lai saskatītu ārējo tīkliņu - tam jāredz, vai uz ārējā tīkliņa ir mazi āķīši..


dziedava 10.augusts, 10:36

Ja paņemts paraudziņš, tad labi, bet varētu būt no grūti nosakāmajām, jo sporu stadijā izjūk, put, grūti iekšas saprast.


dziedava 10.augusts, 10:34

Kādi izmēri (diametrs, augstums)?


dziedava 10.augusts, 10:28

Jāmikroskopē!


dziedava 10.augusts, 10:27

Pelītes pumpurīte Physarum murinum un apaļgalvas pumpur'īte Physarum globuliferum ir ļoti līdzīgas, atšķiras ar to, ka pirmajai kaļķa granulas vairāk ir dzeltenas, bet otrajai - baltas.


dziedava 10.augusts, 10:22

Priekš milzu brefeldijas izmērs nav liels. Gļotsēne ir vēl jauna, sugu grūti noteikt. Vajadzētu redzēt sporu stadiju.


dziedava 10.augusts, 10:20

Jāmikroskopē. Grūti pateikt pat ģinti. Minējums - Diderma umbilicatum


dziedava 10.augusts, 10:15

Pēc kūlītes gan neizskatās. Izskatās vienota masa, nevis sastāv no atsevišķām vālītēm. Derētu redzēt sporu stadiju. Izskatās pēc aveņgļotsēnes


dziedava 10.augusts, 10:07

Varētu gribēt, lai nobriest par Badhamia nitens. Olītes tādas dzeltenbrūnas nav redzētas, bet kas zina. Galvenais, lai kārtīgi nobriestu..


dziedava 10.augusts, 09:59

Maz ticams, ka ragansviests, un pie ezera, ja purvains, var būt arī purva dzelksnīte. Bet jebkurā gadījumā - pārāk jauns, lai noteiktu.


dziedava 10.augusts, 09:57

Visticamāk ir, bet bez mikroskopēšanas var palaist garām sugas, kas izskatās līdzīgi un kādas Latvijā vēl nav atrastas, piemēram, Didymium angularisporum vai Didymium verrucosporum.


dziedava 10.augusts, 09:40

Varbūt ir, bet noteikšanai svarīgi apskatīt, vai galviņā ir gara kolumella, kas ir svarīga pazīme. Vajadzētu arī mikroskopēt ar visām sporām, jo ar šo sugu mums ir maza pieredze.


dziedava 10.augusts, 09:35

Visdrīzāk zemesriekstu pumpurīte Physarum contextum (Nannengaella contexta), bet var būt arī konglomerāta pumpurīte Physarum conglomeratum. Jāmikroskopē, jāskatās sporas. Pirmajai tās būs lielākas un tumšākas.


dziedava 10.augusts, 09:30

Atgādina Dudkas aveņgļotsēni Tubifera dudkae, bet bez sporu stadijas un mikroskopēšanas neņemtos droši apgalvot.


dziedava 10.augusts, 09:29

Ar šīm sarežģīti. Ja nevar redzēt, ka sastāv no atsevišķām vālītēm (virsma diezgan gluda), tad var būt retais gals, kam ir svarīgi redzēt šo - jauna augļķermeņa stadiju, tās krāsu, - un ir svarīgi dabūt arī brūnu nobriedušu mikroskopēšanai, jo svarīgs ir arī sporu izmērs.


dziedava 10.augusts, 09:25

Kaut kā tā, jā, jāmikroskopē.


VijaS 10.augusts, 09:25

Ja gļotsēne, tad vislīdzīgāk izskatās pārslainā cukurīte.


dziedava 10.augusts, 09:23

Ja ap kājiņu gļota, tad sudrabainā


dziedava 10.augusts, 09:22

Vertikāli gari izstieptas būs medainās bumbulītes Oligonema favogineum


dziedava 10.augusts, 09:20

Jautājums, vai paspiežot ar pirkstu izšķīda? Jo izskatās pēc kādas sēnes, kas neizšķīstu paspiežot.


dziedava 10.augusts, 09:18

Varbūt pelītes pumpurīte Physarum murinum


dziedava 10.augusts, 09:17

Vai tā nav sudrabainā cilindrīte Stemonitopsis typhina?


dziedava 10.augusts, 09:15

Visticamāk jā!


Bekuvecis 10.augusts, 08:47

Jūsu sākotnējā versija bija daudz daudz ticamāka! Saldā krimilde NEKAD nevar būt tik balta. Bet par labu tieši baltajai (ne sīvajai vai citai līdzīgai) liecina lapiņu izskats.


guta7 10.augusts, 00:10

Ok, kungi, bet cepurīte bija mulsinošā krāsā, tāpēc arī radīja problēmu ar noteikšanu.


ekologs 09.augusts, 23:05

Priežu celmu rudais koksngrauzis (Arhopalus rusticus).


CerambyX 09.augusts, 17:25

Nepagāja ne desmit gadi, kā var, manuprāt, tomēr šo apstiprināt kā Anthidium florentinum! :D Manuprāt, pirmais zināmais sugas novērojums Latvijā.


Ziemelmeita 09.augusts, 15:43

Paldies,Marek!


Ivetta 09.augusts, 15:35

Paldies, Marek!


nekovārnis 09.augusts, 15:09

Derētu redzēt ūsu vālītes


Kristers K 09.augusts, 12:50

Gaigala


roosaluristaja 09.augusts, 11:18

Nu tad Leccinum sp. nebūs kļūda


Bekuvecis 09.augusts, 09:48

Nav tik vienkārši. "Ar laiku ikviena baltkāta apšubeka pārvēršas par parasto apšubeku" [Inita D.]. Tīšuprāt pārspīlēti, taču fakts paliek fakts: kātiņa baltās zvīņas vecumā un/vai pēc apgrābstīšanas mēreni tumsnē. Otrkārt, šī konkrētā fotoierīce jau ir ievērota neadekvāti atainojam dabiskās krāsas (piemēram, šeit pat: poru slāņa virsma apšubekai ne sitama nevar būt ietonēta uz hlorociborijas pusi). Tā ka nebūt nav nereāls vēl trešais variants: dzeltenbrūnā apšubeka, atainota ar pārsātināti košu cepurīti. V.V.Z. ...


Ivars Leimanis 09.augusts, 08:50

Gan jau, ka jūsu aktivitāte saistīta ar jaunveidojamā dabas parka “Istra” pārvaldības plāna izstrādi, kam jātop gatavam līdz nākošā gada vasarai: https://latvianature.daba.gov.lv/jaunumi/uzsakta-dabas-parka-istra-parvaldibas-plana-izstrade-iedzivotaji-aicinati-sniegt-priekslikumus/


roosaluristaja 09.augusts, 07:49

Gļotsēne tā ir. Nosaukums kaut kā ar šokolādi saistījās. Vismaz kādreiz.


roosaluristaja 09.augusts, 07:40

Nu nez, manuprāt parastā. Tas kātiņš nemaz tīri balts nav


edzhus 09.augusts, 04:54

Paldies par info, Ilmār!


VijaS 09.augusts, 01:02

Paldies, Uģi! Kaut kur ne tur iebakstīju. :)


BI 09.augusts, 00:59

Gredz. mazulis 25.06.2022. Pāles pagastā, Limbažu nov.


dziedava 08.augusts, 22:57

:))) Ivar, Tu esi vērīgs :D Teritorija tika apzināta, jā, ar akcentu uz gļotsēnēm (un sūnām) no divu padevīgo kalpu puses. Kādi bija virsmērķi, būtu precīzāk jāprasa trešajam, bet ne gluži tas, ko Tu [šķiet] domā.


Mežirbe777 08.augusts, 22:28

Xanthoparmelia sp.


Ziemelmeita 08.augusts, 20:46

Paldies,Marek!


Ivars Leimanis 08.augusts, 20:31

Tad noprotu, ka pati Istra nav pazudusi, un nav jādodas palīgā to atrast, bet, diemžēl, mežos pazudušas daudzas sūnu sugas, un tās kļūst arvien grūtāk atrast, un "trīs musketieri" (vai "trīs velna kalpi"?) devušies tās pameklēt uz kādu no vietām, kur vēl kaut kas paglābies no saules cepiena kailcirtēs.


nekovārnis 08.augusts, 20:08

Šī drīzāk Panorpa cognata - paši spārnu gali caurspīdīgi.


Ziemelmeita 08.augusts, 17:56

Paldies,Ansi! Nākošvasar centīšos pieskatīt to vietu. Varbūt izdodas atrast ziedošu.


Bekuvecis 08.augusts, 17:48

Ir īstā, atļāvos ielabot. Arī otrs DD figurējošais novērojums (14-Sep-2018) ir OK. Taču iepriekš Latvijā par Lentinellus cochleatus tika kļūdaini uzskatītas kādas citas sīkstenītes, tapēc šo divu DD ziņojumu salīdzinājums ar agrākajiem novērojumiem (ārpus DD) var mulsināt.


Linards Dedzis 08.augusts, 17:43

Paldies par labojumu Uldi!


ekologs 08.augusts, 17:38

Māņzirneklis (Opiliones sp.).


Ansis 08.augusts, 17:34

Varētu būt gan zilganā brūnkāte! Bet tagad to nevar apstiprināt.


meža_meita 08.augusts, 11:21

Paldies Ilze, nepaspēju ievadīt.


Ziemelmeita 08.augusts, 00:01

Paldies,Lilita!


dziedava 07.augusts, 23:26

Kad šim foto pamanīju, ka ir komentārs, pirmā doma bija - Ivars. Kaut gan - izvēle jau nav diez cik liela.. Godīgi - meklēju uz šī apses stumbeņa Neckera pennata. Atradu! Bet vispirms tur atradu gļotsēnes paliekas. Ja mana hipotēze apstiprināsies, būs 3. atradne LV. Bet gludlape - tā šai apkārtnē nemaz tik bieži nebija.


guta7 07.augusts, 22:49

Paldies, Artur!


ekologs 07.augusts, 22:41

Lielais priežu koksngrauzis (Monochamus galloprovincialis).


Ziemelmeita 07.augusts, 22:29

Vai varētu būt sēne Entomophaga grylli, kuras ietekmē sisenis uzrāpjas stiebrā, cieši tam apķeras un mirst?


Ivars Leimanis 07.augusts, 21:55

Ko jūs tur meklējat? :)


meža_meita 07.augusts, 20:08

Vai, tas bija sen :) Jekaterīna, doma ir ļoti pareiza, jo Calicium viride aug uz gaiši zaļa lapoņa un augļķermenis arī +- līdzīgs. Tomēr attēlā tās ir brīvi augošās aļģes, kas nepieder konkrētajam ķērpim, tāpēc mazliet mulsina.


meža_meita 07.augusts, 20:02

Jā, Raivo, pilnīgi piekrītu! Acis reibst, galva dulla, nevar saprast uz kuru pusi skatīties! Ja būtu vietējā, tur tik vien dzīvotos. Noteikti šī vieta slēpj visvisādus vēl retumus, diemžēl sugas uz akmeņiem ir mans vājais punkts.


ekologs 07.augusts, 19:36

Līķvabole (Phosphuga atrata).


Mari 07.augusts, 19:25

Paldies, Artūr! Ņemšu vērā padomu, ja vēl kādreiz šie iemaldīsies un iemigs telpās :}


Mari 07.augusts, 19:18

Paldies, Edgar! Tad jau visticamāk ka mērkaziņa, esmu redzējusi pa kādai barojamies šajā rajonā.


ekologs 07.augusts, 17:12

Lai noteiktu līdz sugai, būtu ieteicams nobildēt no visām pusēm. Ļoti svarīgi nobildēt seju un ausis, to formu.


Vīksna 07.augusts, 15:23

Paldies !


Vīksna 07.augusts, 15:21

Paldies !


žurciņš_4 07.augusts, 14:23

Nevar būt Calicium viride?


IlzeP 07.augusts, 13:29

Skaidrs!


Ivetta 07.augusts, 12:02

Paldies, Uģi, par visiem noteiktajiem!


CerambyX 07.augusts, 11:43

Tā izskatās, ka caelestialium, bet savā ziņā mistika ir otra suga - ruficornis, kurai arī nevajadzētu būt retai, bet kaut kā nav izdevies sastapt kādu eksemplāru, ko tā varētu par tādu 'atzīmēt. Uz gaismu šie Trigonotylus mēdz būt taudz, bet 'visi' (cik apskatīti) vienmēr kā caelestialium. Varbūt tur tā atšķirība ne vienmēr ir tik izteikta un kāds no caelestialium ir tomēr ruficornis?


CerambyX 07.augusts, 11:42

Pirmajā foto - kāds zilenītis


CerambyX 07.augusts, 09:52

Njā, lai arī interneta plašumos u.c resursos īsti neko līdzīgu nevar atrast arī starp Palomena nimfu attēliem, tomēr droši vien būs jāpiekrīt, ka tas ir ticams variants, jā. Patiesībā praktiski nevaru atrast tādus labus vairogblakšu nimfu attēlus tieši tajā ādas maiņas procesā un kādu brīdi pēc. Pašam tā atmiņā nav palicis, ka būtu pats tā fotografējis (no nimfas uz pieaugušo gan vismaz 1x ir gadījies Troilus luridus), attiecīgi pieredze ar īsti nav. Varbūt tur tiešām visādas ķermeņa virsmas deformācijas uz īsu brīdi, kas tad izskaidrotu kāpēc tā blakts tik nepazīstama te attēlā izskatās. Būtu varbūt jāmēģina paaudzēt kādreiz kāda Palomena nimfa (to patiesībā būtu interesanti darīt arī tāpēc, lai pārmaiņas pēc iegūtu drošus attēlus ar nepieaugušu viridissima).


roosaluristaja 07.augusts, 09:49

Iespējams Lentinellus cochleatus


Cardinal 07.augusts, 09:48

Dzēsu iemaldījušos cita novērojuma bildi.


IlzeP 07.augusts, 09:33

Ko un kādēļ izdzēsāt? Ja nav nosakāms, nav taču jādzēš. Vai arī runa ir par citu novērojumu?


nekovārnis 07.augusts, 09:19

Vakar ieliku šo inaturalist - tur tomēr ģeogrāfija plašāka un kāds var ieteikt variantu par kuru paši nemaz neiedomātos. Pēc pāris stundām nimfa tika noteikta kā - Palomena prasina :) Tad nu pieķēros šim variantam cītīgāk. Jā, pēc virspuses 5.(pēdējās) stadijas nimfas ir diezgan līdzīgas. Bet nu tas punktējums, izciļņi un krāsojums īsti neatbilst. Bet ja nu ādas maiņas brīdis no 4. uz 5. nimfas stadiju vai no 5. uz pieaugušo? Otrajā variantā, kad nimfas āda sāk atdalīties. Bet tad krāsojums nebūtu tik svaigs. Ja šī ir Palomena tad visdrīzāk, nupat 4.stadijas ādu nometusi, 5.stadijas nimfa. Ūsas nav redzamas, iespējams žūst. Āda vēl nav kārtīgi izžuvusi, tāpēc arī tas neizteiksmīgais punktējums un salātzaļais krāsojums. Un tie pampumi priekškrūšu sānos - manuprāt uz brīdi kad tiek mainīta āda blakts jau savu veco čaulu ir pāraugusi un tās iekšpusē sakumpusi, attiecīgi jāpaiet kādam brīdim kamēr pēc ādas maiņas vis izlīdzinās. Es teiktu ka būs vien Palomena. Bet tu vēl šosezon papļaušu.


Edgars Smislovs 06.augusts, 23:16

Mērkaziņa vai Ķikuts


Cardinal 06.augusts, 22:57

Padomāju, ka apkaltušas ausenes, tāpēc lielu uzmanību nepievērsu un no zemes neizvilku. Mēģināšu nākamajā braucienā apskatīt rūpīgāk. Nebija lielas, max 1,5 cm diametrā.


Cardinal 06.augusts, 22:53

Uj, paldies. Izdzēsu.


CerambyX 06.augusts, 22:26

Tad tikai no virspuses sugu nevarēs īsti atpazīt.


Mežirbe777 06.augusts, 18:42

Konkrētā vieta ir ļoti interesanta no ķērpju skatupunkta. Kad tur pabiju (~5gadus atpakaļ), pārsteidza lielais apjoms ar ko noklāti akmeņi. Lai gan no sugām tad daudz ko nezināju :)


roosaluristaja 06.augusts, 17:40

Droši vien Lepiota cristata. Bet ir dažas līdzīgas sugas. Neņemos viennozīmīgi pateikt pēc šāda foto


zane_ernstreite 06.augusts, 17:13

Diemžēl nefiksēju apakšpusi...


CerambyX 06.augusts, 14:23

Vai apakšpuse arī redzēta?


CerambyX 06.augusts, 13:17

Kaut kas uz Acanthosoma haemorrhoidale pusi it kā ir, bet nu arī tomēr ne.


nekovārnis 06.augusts, 13:01

Varbūt nemaz nav Pentatomidae? Arī nevaru saprast :)


CerambyX 06.augusts, 12:51

Kaut kāda mistika! Nu nevaru iedomāties/atrast kaut ko līdzīgu :D No tādām mūsu reģiona sugām vienīgām kam īsti varbūt nav skaidrs kā nimfa izskatās ir Antheminia aliena, bet citām Antheminia ģints sugām it kā nepieauguši īp. tomēr savādāki, tā ka nez vai tas maz ir variants (tiesa tā ir purvainu vietu suga). Arī, ja pieņem, ka varētu būt aberanti krāsots citas parastākas sugas (Carpocoris? Graphosoma?) eksemplaŗs un krāsu neņem vērā, tā priekškrūšu vairoga virsma ar padziļinājumu vidusdaļā ļoti dīvaina - it kā nekam neatbilst. Defektīvs kaut kas? Interesanti.. Vērts tajā vietā papļaut varbūt vēl :D


Ilgonis 06.augusts, 12:45

Paldies par noteikšanu!


Karmena 06.augusts, 09:28

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


ElinaOgsta 06.augusts, 08:28

Saite uz novērojuma video – https://youtube.com/shorts/qFu8oUHLqIw?si=Ewtgakwws-JYRD1x


Ivetta 06.augusts, 00:33

Paldies, Marek!


Ziemelmeita 05.augusts, 22:50

Paldies,Uģi, par sugu noteikšanu.


Ziemelmeita 05.augusts, 20:21

Attēlos ir parastais nātru raibenis.


Irbe 05.augusts, 19:53

Paldies!


Irbe 05.augusts, 19:52

Paldies!


Ance.p 05.augusts, 18:13

Kuram putnam pieder šī olas čaumala?


Igors 05.augusts, 17:22

Gredzenošanas vieta: Neumünster / Stadtpark, Germany Koordinātas: 54°04'00" N 09°59'00" E. Vecums 3cy+


roosaluristaja 05.augusts, 17:18

Laikam jau tomēr jauna sērpiepe


mufunja 05.augusts, 16:40

Liels paldies Uldis.


zemesbite 05.augusts, 12:12

Paldies, Ilmār! Es arī domāju, ka Lietuva, kas ir salīdzinoši netālu..:)


edzhus 05.augusts, 11:45

Paldies, Edgar!


laumae 05.augusts, 11:32

Paldies par precizējumu!


Ilgonis 05.augusts, 10:00

paldies par labojumu!


Ziemelmeita 05.augusts, 08:42

Paldies,Lilita, tādas aizdomas jau bija.


ElinaOgsta 05.augusts, 08:12

Pievienoju foto, kas iepriekš tehnisku iemeslu dēļ nepievienojās un netika saglabāts.


zane_ernstreite 05.augusts, 08:01

Paldies, Marek!


guta7 05.augusts, 07:44

Paldies, Astra un Uldi!


BI 05.augusts, 00:52

LTU - vajadzētu būt saistībai ar Lietuvu, 2024 - gan jau norāda gadu. Krāsas un citi cipari laikam zināmi tikai gredzena licējam. Uz dažiem esmu redzējis telefona numurus, bet ši neizskatās tas gadījums.


Ziemelmeita 04.augusts, 22:19

Vistene gan tā nav, vai tik nebūs sarkanzvīņu tīmeklene vai vēl kas cits.


Ziemelmeita 04.augusts, 22:10

Paldies,Uldi, par apstiprinājumu, prieks,ka pareizi atpazinu.


zemesbite 04.augusts, 22:08

Paldies, Ilze! :)


nekovārnis 04.augusts, 21:45

Neesmu drošs, bet man drīzāk pēc S.obscura izskatās - tās ribas uz segspārniem tādas necilas priekš S.tristis.


Ziemelmeita 04.augusts, 21:39

Paldies,Marek! Matińi uz segspārniem nojauca domu, nebiju ievērojusi,ka skujkoku sarkanajam tie ir.


IlzeP 04.augusts, 21:36

Paldies, Uģi!


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2024
© dabasdati.lv
Saglabāts