Aktīvie lietotāji: 67 Šodien ievadītie novērojumi: 3 Kopējais novērojumu skaits: 1456341
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Novērojuma dati
Izdrukāt

Augi -> Vilkābeles ->

Vienirbuļa vilkābele, Crataegus monogyna

Novērojuma laiks 02-Jun-2017 plkst. 00:00
Pievienots11-Feb-2018
Administratīvā teritorijaRundāles novads
Ziņotāja saglabāts vietas nosaukumsUpes krastā pie pļavas.
Skaits1
StatussNovērots (redzēts)
NovērotājsVīksna
Pilnais saraksts
PiezīmesVarbūt vēdekļlapu vilkābele kā biežākā.

Pievienotie foto:


Pēdējie novērojumi
Strix aluco - 2022-09-25 kilgorstrauts
Aves sp. - 2022-09-24 Mimi Serada
Sympetrum vulgatum - 2022-09-24 Mimi Serada
Larus canus - 2022-09-24 Amanda
Columba oenas - 2022-09-24 Amanda
Cygnus olor - 2022-09-24 Amanda
Calidris pugnax - 2022-09-24 Amanda
Nezināms
Ignotus
@ zemesbite
Nezināms Nezināms Nezināms Nezināms
Pēdējie komentāri novērojumiem
dziedava 24.septembris, 23:42

Šo pēc foto varētu nebūt droši noteikt.


Ilgonis 24.septembris, 21:41

uh kāda sugu daudzveidība, vispirms ceļmalā ieraudzīju smilšu alas, tālāk ejot palaimējās redzēt saimniekus


IlzeP 24.septembris, 21:38

Ir gan!


Carum carvi 24.septembris, 20:40

Vai šis varētu būt kazeņu vērpēja kāpurs?


dziedava 24.septembris, 18:35

Paldies, Ilze!


dziedava 24.septembris, 18:01

Šī būtu jāredz nobrieduša dzeltenbrūna sporu stadijā, lai varētu noteikt līdz sugai - vai krāterformas, ja vāciņš noplīst pa apli, vai maldinošā, ja saplīst neregulāri.


Tasty_Y 24.septembris, 15:51

Unio tumidus


Tasty_Y 24.septembris, 15:50

Droši vien macrogastra plicatula, bet nevar 100% teikt pēc šādas fotogrāfijas.


Tasty_Y 24.septembris, 15:49

Cochlodina laminata


Ziemelmeita 24.septembris, 09:42

Savādāks nekā iepriekš atrastās milnenes


Ziemelmeita 24.septembris, 09:19

Paldies, Ivar


felsi 24.septembris, 05:14

Interesanti, ka tai pašā vietā, kur 2x bija dražejas.


dziedava 23.septembris, 22:22

Kaut kas neredzēts!


dziedava 23.septembris, 22:21

Oho!


Irbe 23.septembris, 21:48

Baltais gārnis


VijaS 23.septembris, 17:35

Ko šādi uzraksti varētu nozīmēt?


Ilze Ķuze 23.septembris, 16:08

Paldies, Ansi!


meža_meita 23.septembris, 09:40

Forši!


Ziemelmeita 23.septembris, 09:35

Ok, ielikšu baltās atseviškā novērojumā


dziedava 23.septembris, 09:12

Smukas izmaiņas :), bet novērojumus jāsadala. Paraudziņi noderēs.


Ziemelmeita 23.septembris, 08:29

Paldies,Julita.


Ziemelmeita 23.septembris, 08:28

Paraudzińš ir ievākts gan dzeltenajām,gan baltajām. Dzeltenās blīva grupa, baltās vairāk atseviški. Pievienoju bildes kā izskatās 22.09.


dziedava 22.septembris, 23:33

Varētu būt C.macrocarpa, drošāk, protams, skatīt nobriedušāku


dziedava 22.septembris, 23:32

Skaisti, dažādas stadijas :)


dziedava 22.septembris, 23:27

Dzeltenās trihijas ir viena suga, kas jāmikroskopē, lai noteiktu (T.scabra vai T.persimilis), baltās - cita suga, Trichia varia. Jāsadala 2 novērojumos. Blīva grupa vai atsevišķas bumbiņas ir būtiska atšķirības pazīme.


Ansis 22.septembris, 23:04

1 bilde - Brachythecium rutabulum; 2 - Pleurozium schreberi


Ansis 22.septembris, 23:00

Netipiska vieta, derētu pārbaudīt sīkās pazīmes. Atrichum angustatum (?)


dziedava 22.septembris, 22:27

O, paldies Marek, gaišredzība iepriekš pasteidzās :D


dziedava 22.septembris, 22:24

Protams, priekš Tevis, Renāt, ievācu, 6dien atdošu :)


VijaS 22.septembris, 20:47

Nē, Renāt, baltās bumbiņas bija citur, šie bija tumši. Ir ievākts paraudziņš, sestdien parādīšu. :)


VijaS 22.septembris, 20:36

Paldies, Uldi!


VijaS 22.septembris, 20:35

Paldies, Ivar!


VijaS 22.septembris, 20:34

Paldies, Marek!


meža_meita 22.septembris, 19:39

Vai galos ir balti eļļas pilieni - bumbiņas? Ja tā, tad Micarea misella.


meža_meita 22.septembris, 19:38

Pārāk tālu,lai no attēla noteiktu. Ja paraugs ir,cita runa :)


nekovārnis 22.septembris, 19:12

Nu re - skujkoku lielais arī :)


nekovārnis 22.septembris, 19:08

Tauriņi kāpuru stadijā augot vairākkārt maina ādu. Šo dažādo stadiju krāsojums var būt diezgan atšķirīgs. Šis jau, domājams, pēdējā stadijā - pārziemos kā kāpurs un pavasarī iekūņosies. Jaunie, svītrainie kāpuri parādīsies ap/pēc jāņiem. Citām sugām savādāki grafiki :)


Ziemelmeita 22.septembris, 13:30

Pakdies, Ivar. Krāsas maińa ieskrāpējot vedinaja uz domu par asinssarkano sīkpiepi.


Ziemelmeita 22.septembris, 13:01

Paldies, Uldi.


zemesbite 22.septembris, 13:00

Oho! Apsveicu!!! :)


sandis 22.septembris, 10:31

Wow! Liels paldies Uģim un Nikolajam Savenkovam, ka novedāt šo intrigu līdz galam! Tā kā jūlija novērojumus esmu "apstrādājis", redzu, ka 12. jūlija nakts ir bijusi īpaši interesanta tieši mikro naktstauriņu ziņā. Terasei jaunas tādas DD reti ziņotas sugas kā Hypsopygia glaucinalis, Tortrix viridana, Archips crataegana, Yponomeuta irrorella, nu un kronis visam, protams, Scirpophaga praelata! Izņemot Y. irrorella, pārējās sugas atkārtoti uz terases gaismu šovasar vairs neatlidoja. Galvenais nākamībā šādas naktis "nenogulēt" :)


dziedava 22.septembris, 10:14

Oi, paldies Marek, nokļūdījos


Ilgonis 22.septembris, 09:49

paskatījos citus novērojumus - tas apmatojums ļoti dažāds, tas tā var būt?


Kiwi 22.septembris, 08:45

Paldies, Uldi!


girtsbar 22.septembris, 07:51

Paldies!


Lemmus 22.septembris, 06:24

Izcili! Apsveicu!!


Irbe 21.septembris, 23:22

Akmeņčakstīte


roosaluristaja 21.septembris, 22:16

Spriežot pēc cepurītes un adatiņu krāsas, ši ir zilganā


nekovārnis 21.septembris, 22:09

Pēc izmēra visdrīzāk skujkoku lielā koksngrauža izskreja


Edgars Smislovs 21.septembris, 20:43

Manuprāt bildē lauku piekūns.


gunitak 21.septembris, 20:06

Kāļu baltenis


Kiwi 21.septembris, 10:14

Paldies, Uldi, par sēņu sugu noteikšanu! Dižsardzeni pavērošu arī rītdien, cerams, neviens nebūs izrāvis, jo auga pašā ietves malā.


Ilze Ķuze 21.septembris, 10:08

Liels paldies par noteikšanu!


dziedava 21.septembris, 09:33

Paldies! Sugas un ģints eksperts D.Leontyev apstiprināja, ka ļoti pēc šīs sugas izskatās, un tad tā ir 2. atradne Eiropā :)


Ilgonis 21.septembris, 08:28

man tā doma par makstsēni iepatikās, jp uz dažām līdzīgām pamanīju mušas un šajā pat reizē uz vienas nobildēju kailgliemēzi


pustumsa 21.septembris, 08:26

Paldies, Gunita!


gunitak 21.septembris, 08:03

Rāceņu baltenis


gunitak 21.septembris, 08:03

Kāļu baltenis


Tasty_Y 20.septembris, 23:40

Bulgarica cana


pustumsa 20.septembris, 21:13

Paldies


Lietuviete 20.septembris, 20:58

Liels paldies, Marek!


dziedava 20.septembris, 19:10

Maldinošā vai krāterformas, šai stadijā vēl nevar pateikt, kura.


Rekmanis 20.septembris, 18:38

Vienreizēji! Nav ne kur jābrauc, lai dabūtu jaunu sugu Latvijai. Vienkārši jātusē balkonā un viss jāfotogrāfē.


Aleksejs 20.septembris, 18:27

Erickiņš.


dziedava 20.septembris, 16:44

Jau ieziņoju kā gļotsēni, skatīšu :)


Edgars Smislovs 20.septembris, 16:26

Labāk bildi pievienot šeit, starp vēlākaijiem novērojumiem Latvijā un uzreiz 3 putni.


felsi 20.septembris, 15:34

Ievācu daudz plazmodija materiālu, izauga 2 eksemplāri. Plazmodijs no dabā gatavā eksemplārā bija 15 -10 cm attālumā.


meža_meita 20.septembris, 15:23

Tās bumbiņas nav gļotsēne?


CerambyX 20.septembris, 14:57

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 14:56

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 14:56

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 14:55

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 14:54

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 14:43

Det. N.Savenkovs


CerambyX 20.septembris, 13:22

Apsveicu - ir jauna suga Latvijai! :) Tika iegūti arī daži citu ārvalstu speciālistu komentāri, visi piekrīt - Scirpophaga praleata!


Kiwi 20.septembris, 12:38

Paldies, Edgar, par palīdzību sugu noteikšanā!


zemesbite 20.septembris, 11:43

Labi, šef! :)


AAvj 20.septembris, 11:33

gugatņi, visi septiņi


roosaluristaja 20.septembris, 11:23

Iespējams, ka sarkstošā mušmire (Amanita rubescens). Brūnā noteikti nav.


Edgars Smislovs 20.septembris, 11:22

Labajā pusē, tālākā upes tilbīte, arī var ieziņot atsevišķi.


Edgars Smislovs 20.septembris, 11:21

Sasmērējies putns, kajaks.


Ilgonis 20.septembris, 10:45

šādu mežā ir daudz un tas brūnums tāds niecīgs


Ilgonis 20.septembris, 10:42

paldies, bija tāds variants


Kiwi 20.septembris, 08:24

Paldies, Uldi!


CerambyX 20.septembris, 02:15

Labi, kā jau to [cerams] varēja saprast, tas bija joks no manas puses. "Ne mana cūka, ne mana druva" jeb tā teikt pilnīgi ***** par 'B' pazīmes lietojumu pavasarī putniem. :D Kaut gan es būtu ļoti pateicīgs, ja maniem novērojumiem tomēr statusu neimainītu, OK? Es negribu nekādos ligzdojošo putnu atlantos parādīties. PALDIES!


Karmena 19.septembris, 23:32

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


dziedava 19.septembris, 23:00

1.un pēdējais ir dažādi ex. tuvu viens otram?


sandis 19.septembris, 22:36

Distance no balkona līdz lijai ~0,9-1,2 km, bildēts ar 500 mm objektīvu, nav jau gluži pa visu kadru tas putns :D Pirmās divas bildes ir izkadrētas, nākamās divas - tie paši kadri, tikai neizkadrēti. Tuvākais kadrs (virs mežiem) ap to vietu, kur kartē māju grupa (Priedes, Buli, Zālītes), tālākais - aptuveni tur, kur iekartēts novērojums. Paveicās, ka šis bija ad T. Būtu bijusi M vai 1cy, nez vai tādā attālumā varētu droši noteikt.


Vīksna 19.septembris, 22:22

Parasti vēlākie paplukuši, bet šis tāds pasvaigs izskatījās. Dienas pirmajā pusē kukaiņus vēl var manīt, bet vakarpusē švaki. Žēl, ka vasarā maz sanāca bildēt.


Vīksna 19.septembris, 22:10

Paldies !


IlzeP 19.septembris, 22:02

Pēc definīcijas "Uzturas ligzdošanai piemērotā biotopā (B) - suga novērota (vai dzirdēti saucieni) ligzdošanas sezonas laikā ligzdošanai piemērotā biotopā." Pavasarī dažkārt grūtāk saprast, vai konkrētais putns vēl migrējošs vai jau apmeties ligzdot...


CerambyX 19.septembris, 22:01

Sārmeņu resngalvītis septembrī? Tas gan šķiet visai unikāls novērojums - acīmredzot otras paaudzes īpatnis? Dabasdatos tāds pirmais! R-Eiropā it kā varot tā būt, tas tā varbūt pat 'normāli'.


DaceV 19.septembris, 21:56

Puķu sprigane


Vīksna 19.septembris, 21:39

Varbūt Aegomorphus clavipe ?


felsi 19.septembris, 20:26

Pievienoju attīstības 3 foto 2 dienu laikā.


felsi 19.septembris, 20:23

Pievienoju atīstibas foto pēc 2 dienām.


felsi 19.septembris, 20:21

Pievienoju foto, kas izauga pēc dienas no plazmodija.


felsi 19.septembris, 19:44

Pievienoju mikroskopiju, lielāka daļa materiāla transportēšanas laikā izzuda izplatījumā, tik kātiņi.


dziedava 19.septembris, 18:51

Vai piezīmēs, vai noteikšanas pazīmēs


dziedava 19.septembris, 18:51

Jauki :), citreiz var ierakstīt komentāros, ka vilkšanas procedūra izveikta. Tad nebūs jautājumu :)


CerambyX 19.septembris, 17:38

Tāda doma man ienāca prātā, bet kaut kā noairēju, jo šķita, ka priekš tādas distances pārāk labi dokumentālie kadri :D Labs!


CerambyX 19.septembris, 17:24

llze, bet vai nu tā ir? Šķiet ļoti bieži B lieto arī pavasara migrācijas laikā :D


Tasty_Y 19.septembris, 16:53

Tik maza ar smalkam rībam - c. bidentata vairāk ticama, bet droši teikt nevar. Lai droši saprast, varat salīdzināt zem lielāka palielinājuma: https://i.imgur.com/cHOa5be.jpg Vai ar šim, smukākam bildēm: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Clausilia_dubia_(MNHN-IM-2010-13058).jpeg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Clausilia_bidentata_(MNHN-IM-2010-13055).jpeg


adata 19.septembris, 16:03

Mātes Dabas volānus un rišiņas neviens nevar pārspēt! Skaisti!


janis.garsils 19.septembris, 15:24

Paldies, Ritvar. Mainu uz Peļu klijānu :)! Aplūkoju vēl citus attēlus, diezgan ļoti izskatās pēc peļu klijāna.


zemesbite 19.septembris, 15:21

Pavilku - nestiepās, tāpēc zināju, ka kazeņu. :)


Rekmanis 19.septembris, 15:13

Peļu klijāns.


IlzeP 19.septembris, 14:20

Pazīmi "B" lieto tikai ligzdošanas sezonā.


Rxq 19.septembris, 13:33

19 septembrī bija vesels bariņš , skaitā ap 6, vairāk "jautru" dienvidu dižspāru spāru uzlidojums vīnogām. Saulīte spīdēja, un laikam viņām patika siltums.


de kje 19.septembris, 13:25

Super!


de kje 19.septembris, 13:24

Super!


Kiwi 19.septembris, 12:48

Paldies, Uldi, par sugas noteikšanu!


Kiwi 19.septembris, 12:46

Paldies, Ruslan!


de kje 19.septembris, 12:46

apsveicu!


Kiwi 19.septembris, 12:44

Paldies, Edgar, par sugu noteikšanu!


de kje 19.septembris, 12:32

ligzdo šajā rajonā!


Vita Ju 19.septembris, 10:39

Vecie putni. Nobildēju caur binokli, bet bilžu kvalitāte tiešām šausmīga un diez vai varēs saprast. Varu nosūtīt uz e pastu.


Lemmus 19.septembris, 09:09

Oho! Paldies! :)


sandis 18.septembris, 22:09

Punkts ielikts ap to vietu, kur lidoja putns, balkons joprojām turpat :D Lai gan pārlidojošam putnam tas punkts "putna atrašanās vietā novērošanas brīdī" diezgan nosacīts.


CerambyX 18.septembris, 21:44

Jauns balkons? :D (punkts kartē nav Loka ielā?)


VijaS 18.septembris, 21:33

Paldies, Ivar!


Laimeslācis 18.septembris, 21:27

Apsveicu! :)


dziedava 18.septembris, 20:21

Nu tad cerams rīt redzēšu ;)


VijaS 18.septembris, 19:37

Man jau liekas, ka tā pati suga, kas pirms diviem gadiem. https://dabasdati.lv/lv/observation/df2e41b24167c3d4663dfb0141f684e2/ Šoreiz paņēmu.:)


Edgars Smislovs 18.septembris, 19:03

Vai ir bildes? Jaunie vai vecie putni?


erts 18.septembris, 18:23

Ferlota vībotne - tādas nav sarakstā.


Arnis2 18.septembris, 18:16

Te var apskatīties, kad varētu būt interesants. Pat kādu mēnesi vēlāk. http://www.putni.lv/apuapu.htm


Lietuviete 18.septembris, 18:15

Paldies par sugas noteikšanu, Edgar!


erts 18.septembris, 18:01

Garlapu balodene - tādas nav sarakstā.


dziedava 18.septembris, 17:36

Ar tādiem kurvīšiem (vairkurvīšiem) ir maršancijas, samērā bieža sūna, aug visur kur, arī dārzos. Reizēm dārzkopji jautā, kā tikt no tās vaļā, kaut gan viņa ir skaista un daudzveidīga.


Strazdiņa 18.septembris, 17:22


Lasmas 18.septembris, 17:21

Oho, šķita, ka svīres jau prom. Šis gadījumā neskaitās interesants novērtējums?


gunitak 18.septembris, 16:34

Papuves raibenis


Edgars Smislovs 18.septembris, 16:24

Varbūt ir vēl bildes šim putnam?


dziedava 18.septembris, 15:51

Cordyceps farinosa?


Rxq 17.septembris, 19:19

Pāris atradās šajā vietā mēnesi vai vairāk. Bērnus neredzēju. Ļoti bailīgas.


dziedava 17.septembris, 18:00

Lai arī FB neviens nekomentē, domāju, ka jābūt šai sugai, aprakstam atbilst, nav kā parastā ar atsevišķām vālītēm bumbiņā, bet plakana, zema. Un pēc sporām 2 varianti vien sanāk. Plus jauna augļķermeņa krāsa, kas arī atbilst.


Mežirbe777 17.septembris, 17:19

Euonymus sp.


Edgars Smislovs 17.septembris, 16:22

http://www.putni.lv/calten.htm


dziedava 17.septembris, 14:54

Tubifera ferruginosa s. str. subsp. ferruginosa


dziedava 17.septembris, 13:44

6., 7. foto vēl vienu nepilnu dienu vēlāk, 11. septembrī no rīta. Nekas vairāk arī nesaveidojās, tas pats melnais palika plakanāks kā plēve, nekā sakarīga. Mikroskopējot skaidri bija redzamas lielas granulas, daudz (tātad - didermas, didīmijas, fizāras utml.). Kapilīciju skaidru neatradu, dažas neskaidras sporas - brūnas, kārpainas, 9-10 mkm. Ar sākotnējo hipotēzi Diderma ochraceum pretrunu nav, sporas atbilst, bet bez kapilīcija droši pierādīt arī nevar. Pēc izskata tās pēdējās melnās pogas gan ir ļoti līdzīgas citai līdz galam nenobriedušai Diderma ochraceum, ko pēc paraudziņa noteica Edvīns Johannesens: https://dziedava.lv/daba/komentet_bildi.php?id=25339


dziedava 17.septembris, 13:28

Šādām vajag pavilkt sporu mākoni - ja stiepjas, tad šūnu metatrihija, ja plīst, nestiepjas - kazeņu. Pēc šiem foto droši grūti noteikt.


dziedava 16.septembris, 17:59

Tubifera ferruginosa s. str. subsp. ferruginosa


dziedava 16.septembris, 17:30

Tubifera ferruginosa s. str. subsp. ferruginosa


dziedava 16.septembris, 16:25

Vēl ko abu sugu paraudziņiem pārbaudīju un kas atbilda aprakstam - T.dudkae ir augstāki augļķermeņi (apaļīgāki) - 1 cm un augstāk, kamēr T.montana - plakanāki, līdz 7 mm.


Ivars L. 16.septembris, 16:23

Nav porains himenofors.


Ivars L. 16.septembris, 16:23

Nav porains himenofors.


dziedava 16.septembris, 16:21

Ja nav redzēta sākuma attīstības stadija (oranža vai rozā), tad sporu stadijā Tubifera montana unT.dudkae ir ļoti līdzīgas. Sporu izmēri arī līdzīgi - T. montana (6.6–)7.1–8.1(–8.9) mkm pret T.dudkae (6.2–)6.9–7.6(–8.1) mkm. To, ko sev atzīmēju par atšķiršanas pazīmi - T.dudkae augļķermeņa virsma starp atsevišķo sporotēku galiem ir kā caurausta ar plēvjainiem "diegiem", kamēr T.montana virsma ir ar gludiem sporotēku galiem, bez kādām plēvēm apkārt. Pārējās aprakstītās pazīmes ir tādas šaubīgas, piem., sfēriskā sporotēku forma, irdinot paraudziņu, šķita atbilstam abām sugām (resp., arī šim paraudziņam). Tomēr plēvjainā pakāje te nav tik ļoti izteikta, sporas vairāk velk uz T.montana, un tā virsma pēc Ļeontjeva raksta attēliem izskatījās precīzi kā T.montana, bet ne kā T.dudkae.


Ilze Ķuze 16.septembris, 13:22

Varētu būt baltā slāņpiepe


dziedava 16.septembris, 12:16

Lai arī sugas attīstība netika noskaidrota un tāpēc droša sugas apstiprinājuma nav (lai arī ticami, ka varētu būt), pats fakts, ka gļotsēne ir tādā krāsā, noteikti ir interesanta novērojuma atzīmēšanas vērts.


dziedava 16.septembris, 12:14

Paldies par biotopa aprakstu, tas vienmēr ļoti noder :)


dziedava 16.septembris, 11:50

Un vēl, mikroskopējot dažādus paraudziņus, esmu secinājusi, ka Siphoptychium violaceum no Tubifera ferruginosa pēc sporām praktiski nekā neatšķiras - tā pati krāsa, raksts, un izmērs. Pēc Ļeontjeva Siphoptychium violaceum sporas tipiski ir 6.7–7.6 mkm, kamēr Tubifera ferruginosa s.s. sporas ir 6.4–7.3 mkm. T.montana sporas - 7.1–8.1 mkm. Protams, ir pārklājums, bet tomēr vismaz lielākas. Tāpēc ar šīm sugām ļoti vēlama gan sākuma stadijas fotogrāfija, gan sporu stadijas (kad vēl nav izjucis) foto, jo tad, kad jau viss izjucis, pēc sporām vien un augļķermeņu atliekām (neredzot formu) vairs droši neko pateikt nevar.


Aleksejs 16.septembris, 11:04

Vai var būt niedru stērste?


Ivars L. 16.septembris, 10:32

ta ka Daedalea quercina


Ivars L. 16.septembris, 10:28

Diplomitoporus flavescens varētu būt.


Ivars L. 16.septembris, 10:26

Un ir arī Ph.nigrolimitatus. Tāpēc iespējams, ka ir arī Skeletocutis chrysella. Bet tas tikai minējums,


Ivars L. 16.septembris, 10:23

Izskatās, ka ir veci Ph.ferrugineofuscus fragmenti, tad balti dzeltenā ir Skeletocutis brevispora.


Ilgonis 15.septembris, 22:11

skaista


Karmena 15.septembris, 21:53

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


dziedava 15.septembris, 21:38

Salīdzināju, kādas izskatās aveņu un kādas šūnaines sporu stadijā, kad gals izjucis un izsporojies. Šūnaines ir ar līdzenu, kā nogrieztu galu pa šūnas līniju, bet aveņu ir tādās kā plēksnēs, gals saplaisājis. Precīzi kā Tavos (un manos mikroskopijas) foto, tāpēc domāju, ka šī ir aveņu. Pēc sporu izmēriem (diemžēl Tavā foto nekādi neizdevās ciparus saskatīt, nācās pašai mikroskopēt) vairāk velk uz T.montana, arī plakanā virsma drīzāk ir par šo sugu.


Laimeslācis 15.septembris, 21:36

Paldies, Ilze!


Mežirbe777 15.septembris, 20:53

Laetiporus ?


felsi 15.septembris, 20:23

Super!


zemesbite 15.septembris, 19:43

Paldies, Marek! :)


dziedava 15.septembris, 19:29

Šī mani paņēma uz izbrīnu - ievācu kā aveņgļotsēni, bet tur iekšā izrādījās elateras ar vijumiem, ne kā pierasts arcīrijām. Tāpēc ilgs laiks pagāja, kamēr sapratu, kas tā vispār par ģinti :)


roosaluristaja 15.septembris, 19:06

parastā sērpiepe


roosaluristaja 15.septembris, 19:04

Dzeltenkakla klaidoņpele


dziedava 15.septembris, 17:42

M 15.09.2022. Sporas 6,5-7,5 mkm, T.ferruginosa s.str.


Irbe 15.septembris, 15:04

Pļavu


Irbe 15.septembris, 15:01

Varbūt mazais ērglis...


Aleksejs 15.septembris, 14:01

Jā, bet nevaru nomainīt.


asaris 15.septembris, 13:19

Kaņepītis


Laimeslācis 15.septembris, 08:38

Kožtinējs Choreutis pariana. DD nedarbojas opcija, ka pats var nomainīt sugu.


dziedava 14.septembris, 23:12

Ļoti jauki būtu, ja varētu nobildēt vēl kādu dienu, kad augļķermenis noformējies (pēc dienas vai pāris dienām). Paraudziņš noderētu arī ja suga būtu noteikta pareizi :)


Livonij_a 14.septembris, 22:42

Varu mēģināt ik pa laikam apskatīt vai noņemt paraugu, ja nepieciešams.


dziedava 14.septembris, 22:00

Vai nav iespējams pavērot, kā attīstās?


Līga Strazdiņa 14.septembris, 16:47

Aug fragmentāri 3-5 cm² lielā platībā abpus ieejai, varētu būt, ka tikai nesen ieviesusies. Paspīdinot dziļāk alā, "rūķīšu zeltu" nemanīju :)


Karmena 14.septembris, 16:00

Padies par sugas noteikšanu, Uģi!


artis113 14.septembris, 14:20

Paldies, tā jau likās kaut kāda savādāka.


Ansis 14.septembris, 13:36

Pirms gada vēl nebija (?), vismaz man nelaimējās pamanīt.


Ivars L. 14.septembris, 12:33

Korallene (ne svečtursēne).


roosaluristaja 14.septembris, 11:57

Jā, pareizi


Vita Ju 14.septembris, 11:52

Varbūt meža pūces mātīte?


dziedava 14.septembris, 10:10

Nē, pēc gļotsēnes neizskatās. Tas nolobījušais apvalks izskatās pārāk stingrs un ciets.


roosaluristaja 14.septembris, 10:07

Neizskatās gan. Inonotus dryadeus vajadzētu būt pie dzīvu ozolu saknēm nevis uz ozola baļķa. Vizuāli izskatās pēc kaut kādiem veciem pūpēžiem. Varbūt gļotsēnēm.


carbo 14.septembris, 10:02

Thanks Igors Since I don't have a good picture on which the species could be distinguished, I'll just put sp. Thanks to both of you for your comments!


dziedava 14.septembris, 09:44

Jā. Bet agrāk mēs viņas arī neatpazinām, visas bija iekš parastās aveņu. Interesanti, vai oranžo gads, vai tikai ievērotas. Jāgaida nākamais, ko tas rādīs :)


Ivars L. 14.septembris, 09:41

Pēc piepes diezko neizskatās. :)


Ziemelmeita 14.septembris, 09:01

Paldies,Julita. Šogad orzanźās īpaši daudz.


zemesbite 13.septembris, 21:44

Paldies, Uģi! :)


Laimeslācis 13.septembris, 21:01

Paldies, Uģi!


CerambyX 13.septembris, 20:31

Pirmajā foto - Plagiognathus chyrsanthemi


dziedava 13.septembris, 17:03

Mikroskopēju. Ar tik lielām sporām var būt tikai oranžā :) (abi pārējie paraudziņi arī apstiprināja oranžo)


OKK 13.septembris, 16:31


OKK 13.septembris, 16:30

Brūnais lācītis


OKK 13.septembris, 16:28

Lielais madaru sfings


lukass 13.septembris, 14:29

Ošu ordeņpūcīte?


lukass 13.septembris, 14:23

Ceļteku lācītis?


CerambyX 13.septembris, 11:41

Det. N.Savenkovs


IlzeP 13.septembris, 08:40

There are only juveniles in these photos.


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2022
© dabasdati.lv
Saglabāts