Aktīvie lietotāji: 218 Šodien ievadītie novērojumi: 477 Kopējais novērojumu skaits: 2015104
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Novērojuma dati
Izdrukāt

Putni -> Čakstes ->

Brūnā čakste, Lanius collurio

Īpaši aizsargājama suga!  
Novērojuma laiks 18-Jul-2024 plkst. 10:40
Pievienots18-Jul-2024
Administratīvā teritorijaRēzeknes novads
Ziņotāja saglabāts vietas nosaukums
Skaits1
StatussUzturas ligzdošanai piemērotā biotopā (B)
NovērotājsEdgars Smislovs
Pilnais saraksts
Gredzenots putns
Piezīmes

Pievienotie foto:


Pēdējie novērojumi
Lactarius sp. - 2024-08-16 guta7
Cortinarius alboviolaceus - 2024-08-17 Ziemelmeita
Clitocybe odora - 2024-08-16 guta7
- 2024-08-16 guta7
Cortinarius semisanguineus - 2024-08-17 Ziemelmeita
Myxomycetes sp. - 2024-08-17 Ziemelmeita
Mycena sp. - 2024-08-16 guta7
Nezināms
Ignotus
@ Ziemelmeita
Pēdējie komentāri novērojumiem
Bekuvecis 17.augusts, 22:37

Izskatās, ka kaut kas incantāks - ūdensjoslu pienaine (Lactarius aquizonatus), kuras DD sugu sarakstā nav. Lokāla pārgaismojuma dēļ tās ūdensjoslas gar malu īsti saskatīt nevar, taču šķiet, ka nojaušu. Viss pārējais atbilst.


Mo 17.augusts, 22:12

Sadalīju sugās.


dziedava 17.augusts, 21:54

ja uz ilgāku laiku, vnm vajag mitras slavetes apakšā, jo tas ir galvenais, ka no apakšas mitrums. Nu, redzēs, interesanti, ja atdzīvosies


VijaS 17.augusts, 21:40

Kastītē, bet ne uz salvetēm. Uzsmidzināju ūdeni, un jau tagad sāk izskatīties mazliet gaišākas. Jācer tikai, ka nebūs kā ar greizajām pilienītēm, kuras ilgi tā laistījām, bet kā pārstāj mitrināt, tā atkal sačokurojas...


VijaS 17.augusts, 21:36

Rūsganajam plazmodijs būtu dzeltens, un arī struktūra šķiet mazliet savādāka...


dziedava 17.augusts, 21:19

Uz mitrām salvetēm nebija atstāts? To gan noteikti vajadzēja mitrināt, baigi žēl :/


ekologs 17.augusts, 21:18

Paldies, Uģi! :)


dziedava 17.augusts, 21:17

Tiešam gludais, ne rūsganais?


BI 17.augusts, 21:09

Gredzenots kā pull ligzdā 15.07.2015. Vieta: Orehovcy, Pskov district, Pskov region (Lat, lon: 58.422069, 27.876452). Kopš 2019.gada ligzdo Ropažu nov., Bāliņi. Arī šogad novērota pie ligzdas


Ziemelmeita 17.augusts, 20:53

Paldies,Ansi!


VijaS 17.augusts, 20:52

Piektajā bildē paraudziņš, kas tagad diemžēl izskatās apkaltis. Pamēģināšu samitrināt, varbūt atdzīvojas.


adata 17.augusts, 20:48

Manā (austrumu) pusē nekā no šāda skaistuma, visas meža veltes (no ogulājiem) pavasarī apsala...


VijaS 17.augusts, 20:42

5. bilde - pēc 4 stundām. 6. bilde - pēc 12 dienām.


VijaS 17.augusts, 20:36

5. bilde pēc gandrīz 14 stundām. 6. bilde - pēc desmit dienām.


Ilgonis 17.augusts, 20:34

Paldies par noteikšanu, man viņa arī Inciema pusē bija.


Ilgonis 17.augusts, 20:29

Paldies par labojumu, šodien bija problēmas atrast jūrmalas augus, vienīgi apskatīju ko pēdējos gados Smaļinskis salicis.


VijaS 17.augusts, 20:22

4. bilde - pēc nepilnām 12 stundām. 5. bilde - pēc desmit dienām.


VijaS 17.augusts, 20:16

4. bilde kastītē - 12 stundas vēlāk. 5. bilde - pēc desmit dienām. Paraudziņš sakaltis un nav attīstījies līdz galam, tomēr ņemot vērā veidoties sākušo rūsgano pakāji, manuprāt, diez vai no tā biezpiena būtu izaudzis kaut kas cits. Ārā vēl nemetīšu, eksperimenta pēc uzliešu ūdeni, bet maz ticams, ka vēl varētu nobriest.


Ansis 17.augusts, 19:28

Paldies vācu kolēģiem! Grimmijas bez kārtīgas paraugu izpētes nevar noteikt ne dabā, ne pēc foto.


ekologs 17.augusts, 17:50

Manuprāt, Sitophilus oryzae. Sugu izvēlnē neatradu.


Ziemelmeita 17.augusts, 17:38

Paldies,Ruslan!


Irbe 17.augusts, 15:42

http://www.putni.lv/anapla.htm


Irbe 17.augusts, 15:39

http://www.putni.lv/musstr.htm


VijaS 17.augusts, 13:41

Paldies, Marina! :)


mufunja 17.augusts, 13:37

cik skaisti. Vija, lieliski atradumi.


mufunja 17.augusts, 13:30

Interesanti, ka es to atradu nejauši. Agri no rīta tumšā mežā. Es domāju par citu sugu, jo iepriekš biju redzējis plasmodij. Es tikko to redzēju mājās.


Karmena 17.augusts, 13:00

Julita, es atcerējos kādu būtisku sīkumu, pēc kura varu to sēni vēlreiz atrast, ja tas ir tik svarīgi.


Karmena 17.augusts, 12:50

Julita, koordinātas ir aptuvenas, jo tur nebija nekā raksturīga, ko paturēt prātā par konkrēto vietu. Šaubos, vai pati atrastu to sīko sūnas ''zariņu'' vēlreiz.


meža_meita 17.augusts, 12:16

Pēc parauga pārnoteica Anna Mežaka un kolēģi no Vācijas.


Mimi Serada 17.augusts, 12:01

Paldies, Marek, par labojumiem un vērtīgu informāciju! Lai Tev jaukas brīvdienas!


adata 17.augusts, 11:42

Un atrasta nobriedušā stadijā, kas, kā Julita raksta, novērota samērā reti!


nekovārnis 17.augusts, 10:04

Izskatās ka sakļauti spārni nenosegtu vēdera galu - tad jau S.scripta.


nekovārnis 17.augusts, 10:01

Līdzīgs Latibulus argiolus. Ar šiem gan nejūtos drošs :)


Bekuvecis 17.augusts, 09:55

Visdrīzāk zeltainā korallene (Ramaria aurea), tomēr stipri līdzīgu sugu esamība un šķietamās neprecizitātes attēla krāsu tonalitātē neļauj to apgalvot.


Bekuvecis 17.augusts, 09:49

Smalkās morfoloģiskās pazīmes (attēlos labi fiksētas!) norāda drīzāk uz pelēko mušmiri. Vai tikai vieglais sarkanīgums nav foto artefakts? P.S. Pirmais foto izcili skaists!


Ziemelmeita 17.augusts, 09:46

Paldies,Edgar!


Bekuvecis 17.augusts, 09:12

Lai gan netieku pie piensulas pagaršošanas, visas vizuālās pazīmes liecina par šo sugu.


dziedava 17.augusts, 09:02

Koordinātas ir precīzas? Ja paraugs nav ievākts, rīt mēs tur varētu braukt garām un mēģināt atrast, ievākt.


dziedava 17.augusts, 09:01

Krāsa ir ļoti neparasta. Ja tā tiešām bija oranža, tad tā gļotsēne (kas nav sēne) būtu jāgaida, kamēr nobriest, un jāievāc mikroskopēšanai. Varbūt kāda ļoti reta vai vispār vēl nenoteikta suga. Šobrīd nav pat īsti hipotēžu.


Karmena 17.augusts, 08:42

Julita, šī sēne bija ļoti sīciņa. Ar neapbruņotu aci redzami tikai sīki, oranži punktiņi uz zaļas sūnas. Pievienoju vēl vienu foto.


dziedava 16.augusts, 22:11

Cik skaista!! Te tikai nevar saprast mērogu un vai nobriedusi. Varbūt ir arī kopskata bilde / bilde dabā?


dziedava 16.augusts, 22:09

Smukas bildes :)


Ziemelmeita 16.augusts, 21:03

Paldies,Marek!


nekovārnis 16.augusts, 20:13

Paldies, Julita! :)


dziedava 16.augusts, 20:10

Nu tik veca nemaz nav, ļoti smuks tīkliņš :). Par vecu saucu tādas, kas vairs praktiski nav nosakāmas - no šokolādes gļotsēnēm tik melns kātiņš utml. Te sugu droši nevar pateikt - var gadīties, ka pušķainā S.axifera, kājiņas garums uz robežas, bet var gadīties arī kāda cita suga, ko būtu jāmikroskopē.


Ansis 16.augusts, 18:52

Pēdējā bildē ir cita suga - vīrpaparde (Dryopteris filix-mas).


Ziemelmeita 16.augusts, 15:18

Paldies,Edgar! Lapińas šai sēnei bija tiešām łoti violētzilas, tas arī sajauca galvu. Pat pańēmu sēni uz mājām skatīties sporu krāsu.


Bekuvecis 16.augusts, 14:22

Lapiņu zilganums bikiņ par traku, bet norakstīsim to uz fotoierīces niķiem. Citus variantus vnk neredzu.


InetaJ 16.augusts, 13:21

Šogad ligzdošana notika vieksmīgi, sāka perēt vēlu, jūnijja sākumā, bet šodien16.08.2024 viens vienīgais bērns veiksmīgi ir izaudzis un izlidojis.


mufunja 16.augusts, 10:54

Man toreiz nebija mikroskopa (


dziedava 16.augusts, 10:20

Te gan nav sporu izmēru, bet, visticamāk, vajadzētu būt šai sugai.


mufunja 16.augusts, 08:07

Jā,Iveta, es domāju, ka tas ir viņš.


adata 15.augusts, 18:03

Marina, vai Physarum virescens neatbilst?


Igors 15.augusts, 16:40

Pasuga?


mufunja 15.augusts, 15:42

Interesanti, kā būs, kad būs gatavs


dziedava 15.augusts, 15:19

Jā, Marina, nekad nebiju redzējusi lākturītes tādā krāsā!!


mufunja 15.augusts, 15:12

kāds skaistums


čūskis 15.augusts, 11:18

šis būs dzeloņvaigu vēzis


kamene 15.augusts, 10:32

Paldies par noteikšanu!


Kiwi 15.augusts, 06:52

Marek, paldies par sugu noteikšanu!


Kiwi 15.augusts, 06:46

Paldies, Egdar, par sugu noteikšanu!


Irbe 14.augusts, 23:20

Čipste, pēc sānu svītrām it kā pļavu...


Ziemelmeita 14.augusts, 21:44

Paldies,Uģi!


Gradin 14.augusts, 21:14

Izskatās pēc lielā šņibīša


Ziemelmeita 14.augusts, 20:25

Paldies,Marek!


BI 14.augusts, 18:49

Jā, paldies. Es arī saņēmu info.


mufunja 14.augusts, 18:45

Es arī ļoti ceru


alexborzenko 14.augusts, 18:15

Jā, poļu. Viņi atbildēja: Distance: 416 km, Direction: 40°, Elapsed time: 52 days


dziedava 14.augusts, 18:06

Cerams, nobriedīs, lai var redzēt iekšas :)


Ziemelmeita 14.augusts, 16:14

Pēdējie četri attēli šodien - 14.07.


Gaidis Grandāns 14.augusts, 15:23

Maigā mīkstpore


Ilgonis 14.augusts, 12:26

man arī krāsa radīja šaubas, tāpēc pieliku pieaugušu kur jau normāls brūnums


Bekuvecis 14.augusts, 08:27

Ja gredzens patiešām gluds - bez smalkām rieviņām, tad OK, panteru. Bildēs to nevarēja redzēt, toties aizdomīgu sarkanīgumu gan.


Ilgonis 13.augusts, 21:17

gredzens kā grāmatā rakstīts - balts, plats, gluds, nokarens


Ilgonis 13.augusts, 21:11

Paldies, pirmoreiz redzēju pelēku beku


nekovārnis 13.augusts, 21:07

Paldies, Uģi! :)


Bekuvecis 13.augusts, 21:03

Drīzāk sarkstošā, taču bilde par švaku.


Bekuvecis 13.augusts, 20:59

Latvijā kopumā reta, akurāt Siguldas novadā nez kāpēc diezgan bieža.


BI 13.augusts, 17:41

Izskatās poļu, redzēsim, ko atbildēs.


dziedava 13.augusts, 17:37

Tieši tā, pēc parastās šī neizskatās :)


adata 13.augusts, 16:56

Ir! Tik bez skaidas, novēlās kā tas kukainis augšpēdus! Šī pēc skata citāda- stobriņus redz jau no ārmalas, citai manējai atkal mala nolaidena kā kukulītim. Tai arī ir paraugs.


alexborzenko 13.augusts, 16:09

LEFT YELLOW JO864 RIGHT 077


dziedava 13.augusts, 14:44

Šo ir vērts ievākt! Ar avenītēm es vēl "taustos", bet mikroskopijā vismaz sporu izmērus var noteikt, kas palīdz.


dziedava 13.augusts, 13:38

Paldies, Ansi! To arī patiesībā vācu, ričija nāca komplektā ;)


Ansis 13.augusts, 13:23

Kopā ar Trichodon cylindricus


mufunja 13.augusts, 10:53

mēģināšu to izpētīt


mufunja 13.augusts, 10:34

Es domāju, ka tā ir Physarum murinum.


dziedava 13.augusts, 10:16

Kopumā jau izskatās ļoti līdzīgi kā gļotsēņu kalendāra augusta mēneša foto :)


dziedava 13.augusts, 10:12

Kājiņas nebija? Un kolumellu visā izmērā neizdevās atrast?


mufunja 13.augusts, 09:28

paldies meitenes


mufunja 13.augusts, 09:26

Julita,es nevaru saprast


dziedava 13.augusts, 09:15

Piekrītu!


Kiwi 13.augusts, 07:43

Paldies, Artur un Ilze!


Kiwi 13.augusts, 07:42

Paldies, Uģi, par tauriņu sugu noteikšanu!


dziedava 12.augusts, 23:08

Degu nepacietībā uzzināt :), jo man šķiet, ka sāku saprast abu sugu atšķirību, kas ir ievērojama vispār.. Nav nemaz tik līdzīgas sugas


dziedava 12.augusts, 23:06

Ā, varbūt salīdzināšanai arī bija ievākts. Nu tad varēs salīdzināt :)


VijaS 12.augusts, 23:04

Atliekas no rūsganā ragansviesta?


VijaS 12.augusts, 22:51

Paldies, Ansi!


VijaS 12.augusts, 22:44

Jā, ievākts ir - tas, kas otrajā bildē augšpusē, ja pareizi atceros.


VijaS 12.augusts, 22:41

Paldies, Julita! :) Pa kādu brīdi noteikti centīšos apskatīt. Vai Tu uz tās kritalas arī neatradi kaut ko līdzīgu? Jo, šķiet, kaut kāda runa bija, ka varēs salīdzināt. Vai varbūt tikai mikroskopijas grasījāmies salīdzināt...


Ziemelmeita 12.augusts, 19:42

Šogad visādi brīnumi - 19.07. satiku pavisam svaigu un skaistu aveņu astainīti. Bija sajūta, ka rēgojas. Arī rudens sēnes agri sākušas augt.


Ilgonis 12.augusts, 19:39

Paldies, nevaru purvraibeņus atšķirt


nekovārnis 12.augusts, 19:39

Šis nu gan maķenīt aizkavējies :) Parasti Alosterna tabacicolor līdz jūlija vidum.


dziedava 12.augusts, 19:35

Tā, kas 1. foto, līdzīga ievākta arī man, tā ir Dianema corticatum, bet 2. un 3. foto man izskatās pēc Reticularia liceoides - cerams, ir ievākts??


nekovārnis 12.augusts, 19:33

Izskatās ka inficēts ar sēni Entomophaga grylli


Ziemelmeita 12.augusts, 19:33

Paldies,Uģi!


Ziemelmeita 12.augusts, 19:32

Paldies,Marek!


ekologs 12.augusts, 19:26

Paldies, Uģi! :)


ekologs 12.augusts, 19:25

Jā, tas man bija otrs variants:)


Kristers K 12.augusts, 19:20

Gan jau lielie ķīri bija


CerambyX 12.augusts, 19:05

Vai Paromalus parallelepipedus? Tā uz skujkokiem bieži. Platylomalus it kā uz apsēm g.k..


ekologs 12.augusts, 18:34

Paldies! :)


Stach 12.augusts, 18:30

Tādu milzeni pirmo reizi redzu :)


dziedava 12.augusts, 18:27

Neatceros, kāpēc man arī ievākta un ar laiku 15:01, bet vrb vnk sajaukts. Nemikroskopēju, bet pēc ārējā izskatā jābūt šai. Vari pārbaudīt, vai sporas ar tumšākām grupām.


IlzeP 12.augusts, 18:16

Skaists foto!


guta7 12.augusts, 17:40

Paldies par noteikšanu!


ekologs 12.augusts, 17:38

Nevarētu būt Strupvabole (Platylomalus complanatus)?


ekologs 12.augusts, 17:35

Vai gadījumā nav Athripsodes cinereus?


ekologs 12.augusts, 17:34

Četrjoslu koksngrauzis (Leptura quadrifasciata).


dziedava 12.augusts, 16:51

Tipisks S.fusca izskats un garums, bet sporas ar raustītu, nevis smalku un regulāru tīkliņu. Arī sporu izmērs pamazs. Būtu jāpapēta, vai nav kāda varietāte.. Pagaidām lieku sugu, kas atbilst pamatpazīmēm, lai nepazūd.


Irbe 12.augusts, 16:42

Dzeltenā stērste


Irbe 12.augusts, 16:38

Pelēkais mušķērājs juv.


dziedava 12.augusts, 15:45

Strīdīgais gadījums ar līdzīgo pagaru Stemonitis marjana. Izšķīros par cilindrīti, jo ārējais tīkliņš ar diezgan lieliem caurumiem, trausls, nav tik stingrs kā vālenītēm.


ekologs 12.augusts, 15:38

Skrejvabole (Carabus granulatus).


Irbe 12.augusts, 13:18

Citi sīkumi - pirmkārt knābis, tad baltie spalvu galiņi kā svītra uz spārna...


mufunja 12.augusts, 11:56

Jā, es arī to noskatījos.


dziedava 12.augusts, 11:36

Vairāk izskatās pēc kādas sēnes..


dziedava 12.augusts, 11:35

Es domāju, ka jā! :) Tikai nākotnei - ir līdzīga arī Physarum citrinum, bet tai lielāki, redzamāki, apaļi dzeltenie kapilīcija mezgli.


mufunja 12.augusts, 11:20

Julita, varbūt Physarum viride ?


megemege 12.augusts, 11:09

Paldies par komentāru! Tad sveros uz meža strazdu, jo tur viņš parasti redzams un dzīvojās.


nekovārnis 12.augusts, 11:03

Paldies, Uģi! :)


Ilgonis 12.augusts, 10:11

Paldies par komentāru. Skatījos čipsti - te izteikta svītra pie acīm, bet laikam jums taisnība.


Irbe 12.augusts, 10:00

Varbūt koku čipste


mufunja 12.augusts, 09:59

Paldies Julita. Es apskatīšu no cita parauga


Irbe 12.augusts, 09:53

Visbiežāk šādi pīkstam dzirdēts melnais mežastrazds, bet pīkst arī sarkanrīklīte, zīlītes...


dziedava 12.augusts, 09:19

Ja patiesībā ir redzēts vairāk sporu un ir skaidrs, cik lielas tās tipiski ir, tad uzraksti tekstā tipisko amplitūdu, no cik līdz cik izmērā tipiskākās sporas ir.


dziedava 12.augusts, 09:18

Tur, kur mērīts, tur maz sporu redzams, nevar saprast, kas ir tipiskākais izmērs, jo lielākās ir palielas priekš P.conglomeratum, bet mazākās pamazas priekš P.contextum. Mērot sporas, vajag saprast to tipisko amplitūdu un "izlēcējus" neņemt vērā. Sporu rakstu un tumšumu arī grūti saprast.


mufunja 12.augusts, 08:43

Julita,man šķiet, ka šis Physarum conglomeratum.


ekologs 12.augusts, 07:32

Labs!


VijaS 12.augusts, 01:07

Paldies, Ansi!


Aleksejs Šarīpins 12.augusts, 00:17

Mazais ērglis.


pustumsa 11.augusts, 23:21

Varbūt kļūdos


Amanda 11.augusts, 22:56

Izskatās pēc mazajiem ērgļiem.


CerambyX 11.augusts, 21:51

Pēdējie divi taustekļu posmiņi tievāki par pārējiem un puntēti spārni = Lyctocoris, 2. taustekļu posmiņš izskatās īsāks par galvas platumu (vai katrā ziņā ne garāks), tad jau būtu jābūt Lyctocoris campestris! Labs atradums! Šī tad tā suga, ko it kā varot pamestos siena ruļļos meklēt - pagaidām man nav izdevies :)


dziedava 11.augusts, 21:41

Saulaina :))


Lemmus 11.augusts, 21:39

Ehh, tagad apskatoties bildi, tieši otrādi - liekas miglaina. :))


Alvis Āboliņš 11.augusts, 21:36

Juv., iespējams tuvu ir ligzda.


dziedava 11.augusts, 20:24

Tāda saulaina :)


dziedava 11.augusts, 20:09

Super, izdevās! :)


mufunja 11.augusts, 19:43

Es mokos ar kolumellu


Rocky 11.augusts, 19:02

Paldies! Ļoti interesanti.


BI 11.augusts, 15:29

Pēc kombinācijām Krievijas gredzens, ziemeļ-rietumu apgabals (Pēterburga, Pleskava, Novgoroda, Tvera)


Kristers K 11.augusts, 13:08

Zivjērglis


Ilgonis 11.augusts, 10:04

Paldies, bija jau man aizdomīgi, tagad zināšu ko skatīties.


VijaS 11.augusts, 00:44

Parastā cirvene, ja nemaldos.


VijaS 11.augusts, 00:36

"Koka mati" - atliekas no kādas vālenītes.


adata 10.augusts, 11:06

Julita, augstums konkrētajam paraugam 4mm, diametrs 3-3,5cm, bet uz kritalas bija dažādu izmēru, arī formu.


dziedava 10.augusts, 10:38

Dzeltenās jau intriģējošas, bet ar to noteikšanu jau jā, grūti, ja nav nobriedusi līdz galam un sporas var izpūst, lai saskatītu ārējo tīkliņu - tam jāredz, vai uz ārējā tīkliņa ir mazi āķīši..


dziedava 10.augusts, 10:36

Ja paņemts paraudziņš, tad labi, bet varētu būt no grūti nosakāmajām, jo sporu stadijā izjūk, put, grūti iekšas saprast.


dziedava 10.augusts, 10:34

Kādi izmēri (diametrs, augstums)?


dziedava 10.augusts, 10:28

Jāmikroskopē!


dziedava 10.augusts, 10:27

Pelītes pumpurīte Physarum murinum un apaļgalvas pumpur'īte Physarum globuliferum ir ļoti līdzīgas, atšķiras ar to, ka pirmajai kaļķa granulas vairāk ir dzeltenas, bet otrajai - baltas.


dziedava 10.augusts, 10:22

Priekš milzu brefeldijas izmērs nav liels. Gļotsēne ir vēl jauna, sugu grūti noteikt. Vajadzētu redzēt sporu stadiju.


dziedava 10.augusts, 10:20

Jāmikroskopē. Grūti pateikt pat ģinti. Minējums - Diderma umbilicatum


dziedava 10.augusts, 10:15

Pēc kūlītes gan neizskatās. Izskatās vienota masa, nevis sastāv no atsevišķām vālītēm. Derētu redzēt sporu stadiju. Izskatās pēc aveņgļotsēnes


dziedava 10.augusts, 10:07

Varētu gribēt, lai nobriest par Badhamia nitens. Olītes tādas dzeltenbrūnas nav redzētas, bet kas zina. Galvenais, lai kārtīgi nobriestu..


dziedava 10.augusts, 09:59

Maz ticams, ka ragansviests, un pie ezera, ja purvains, var būt arī purva dzelksnīte. Bet jebkurā gadījumā - pārāk jauns, lai noteiktu.


dziedava 10.augusts, 09:57

Visticamāk ir, bet bez mikroskopēšanas var palaist garām sugas, kas izskatās līdzīgi un kādas Latvijā vēl nav atrastas, piemēram, Didymium angularisporum vai Didymium verrucosporum.


dziedava 10.augusts, 09:40

Varbūt ir, bet noteikšanai svarīgi apskatīt, vai galviņā ir gara kolumella, kas ir svarīga pazīme. Vajadzētu arī mikroskopēt ar visām sporām, jo ar šo sugu mums ir maza pieredze.


dziedava 10.augusts, 09:35

Visdrīzāk zemesriekstu pumpurīte Physarum contextum (Nannengaella contexta), bet var būt arī konglomerāta pumpurīte Physarum conglomeratum. Jāmikroskopē, jāskatās sporas. Pirmajai tās būs lielākas un tumšākas.


dziedava 10.augusts, 09:30

Atgādina Dudkas aveņgļotsēni Tubifera dudkae, bet bez sporu stadijas un mikroskopēšanas neņemtos droši apgalvot.


dziedava 10.augusts, 09:29

Ar šīm sarežģīti. Ja nevar redzēt, ka sastāv no atsevišķām vālītēm (virsma diezgan gluda), tad var būt retais gals, kam ir svarīgi redzēt šo - jauna augļķermeņa stadiju, tās krāsu, - un ir svarīgi dabūt arī brūnu nobriedušu mikroskopēšanai, jo svarīgs ir arī sporu izmērs.


dziedava 10.augusts, 09:25

Kaut kā tā, jā, jāmikroskopē.


VijaS 10.augusts, 09:25

Ja gļotsēne, tad vislīdzīgāk izskatās pārslainā cukurīte.


dziedava 10.augusts, 09:23

Ja ap kājiņu gļota, tad sudrabainā


dziedava 10.augusts, 09:22

Vertikāli gari izstieptas būs medainās bumbulītes Oligonema favogineum


dziedava 10.augusts, 09:20

Jautājums, vai paspiežot ar pirkstu izšķīda? Jo izskatās pēc kādas sēnes, kas neizšķīstu paspiežot.


dziedava 10.augusts, 09:18

Varbūt pelītes pumpurīte Physarum murinum


dziedava 10.augusts, 09:17

Vai tā nav sudrabainā cilindrīte Stemonitopsis typhina?


dziedava 10.augusts, 09:15

Visticamāk jā!


Bekuvecis 10.augusts, 08:47

Jūsu sākotnējā versija bija daudz daudz ticamāka! Saldā krimilde NEKAD nevar būt tik balta. Bet par labu tieši baltajai (ne sīvajai vai citai līdzīgai) liecina lapiņu izskats.


guta7 10.augusts, 00:10

Ok, kungi, bet cepurīte bija mulsinošā krāsā, tāpēc arī radīja problēmu ar noteikšanu.


ekologs 09.augusts, 23:05

Priežu celmu rudais koksngrauzis (Arhopalus rusticus).


CerambyX 09.augusts, 17:25

Nepagāja ne desmit gadi, kā var, manuprāt, tomēr šo apstiprināt kā Anthidium florentinum! :D Manuprāt, pirmais zināmais sugas novērojums Latvijā.


Ziemelmeita 09.augusts, 15:43

Paldies,Marek!


Ivetta 09.augusts, 15:35

Paldies, Marek!


nekovārnis 09.augusts, 15:09

Derētu redzēt ūsu vālītes


Kristers K 09.augusts, 12:50

Gaigala


roosaluristaja 09.augusts, 11:18

Nu tad Leccinum sp. nebūs kļūda


Bekuvecis 09.augusts, 09:48

Nav tik vienkārši. "Ar laiku ikviena baltkāta apšubeka pārvēršas par parasto apšubeku" [Inita D.]. Tīšuprāt pārspīlēti, taču fakts paliek fakts: kātiņa baltās zvīņas vecumā un/vai pēc apgrābstīšanas mēreni tumsnē. Otrkārt, šī konkrētā fotoierīce jau ir ievērota neadekvāti atainojam dabiskās krāsas (piemēram, šeit pat: poru slāņa virsma apšubekai ne sitama nevar būt ietonēta uz hlorociborijas pusi). Tā ka nebūt nav nereāls vēl trešais variants: dzeltenbrūnā apšubeka, atainota ar pārsātināti košu cepurīti. V.V.Z. ...


Ivars Leimanis 09.augusts, 08:50

Gan jau, ka jūsu aktivitāte saistīta ar jaunveidojamā dabas parka “Istra” pārvaldības plāna izstrādi, kam jātop gatavam līdz nākošā gada vasarai: https://latvianature.daba.gov.lv/jaunumi/uzsakta-dabas-parka-istra-parvaldibas-plana-izstrade-iedzivotaji-aicinati-sniegt-priekslikumus/


roosaluristaja 09.augusts, 07:49

Gļotsēne tā ir. Nosaukums kaut kā ar šokolādi saistījās. Vismaz kādreiz.


roosaluristaja 09.augusts, 07:40

Nu nez, manuprāt parastā. Tas kātiņš nemaz tīri balts nav


edzhus 09.augusts, 04:54

Paldies par info, Ilmār!


VijaS 09.augusts, 01:02

Paldies, Uģi! Kaut kur ne tur iebakstīju. :)


BI 09.augusts, 00:59

Gredz. mazulis 25.06.2022. Pāles pagastā, Limbažu nov.


dziedava 08.augusts, 22:57

:))) Ivar, Tu esi vērīgs :D Teritorija tika apzināta, jā, ar akcentu uz gļotsēnēm (un sūnām) no divu padevīgo kalpu puses. Kādi bija virsmērķi, būtu precīzāk jāprasa trešajam, bet ne gluži tas, ko Tu [šķiet] domā.


Mežirbe777 08.augusts, 22:28

Xanthoparmelia sp.


Ziemelmeita 08.augusts, 20:46

Paldies,Marek!


Ivars Leimanis 08.augusts, 20:31

Tad noprotu, ka pati Istra nav pazudusi, un nav jādodas palīgā to atrast, bet, diemžēl, mežos pazudušas daudzas sūnu sugas, un tās kļūst arvien grūtāk atrast, un "trīs musketieri" (vai "trīs velna kalpi"?) devušies tās pameklēt uz kādu no vietām, kur vēl kaut kas paglābies no saules cepiena kailcirtēs.


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2024
© dabasdati.lv
Saglabāts