Aktīvie lietotāji: 132 Šodien ievadītie novērojumi: 328 Kopējais novērojumu skaits: 2029239
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Novērojuma foto
Nezināms
Nezināms, Ignotus
Foto: E L Jenots
2017-08-09 15:35:32
Komentāri
Komentāri tagad tikai pie novērojuma
Pēdējie novērojumi
Pararge aegeria - 2024-09-12 zane_ernstreite
Columba oenas - 2024-09-12 zane_ernstreite
Oenanthe oenanthe - 2024-09-12 zane_ernstreite
Phoenicurus ochruros - 2024-09-12 angel
Anthus pratensis - 2024-09-12 zane_ernstreite
Buteo buteo - 2024-09-12 zane_ernstreite
Carduelis carduelis - 2024-09-12 zane_ernstreite
Nezināms
Ignotus
@ meža_meita
Pēdējie komentāri novērojumiem
CerambyX 12.septembris, 22:23

Ah, ok! We usually have N.comes rather light (although it's a variable species of course), so it didn't even cross my mind as an option. Yeah, this is just an another A.livida - somewhat recent expansion species in Latvia, first recorded in 2002, but now it's already quite common in lots of places, especially in late summer/early autumn. As for 'doubtful/uncertain' there is no built-in feature for that, but you can put it as a comment in Notes if you feel the need for it? But great to see some moth records from your area! Some interesting species already - e.g. Helicoverpa armigera (but this seems to be an excellent year for them) etc. Thanks for sharing!


Berts 12.septembris, 22:05

No unfortunately not... I really wonderded if it was N. comes. It's very common in Belgium and it can be that dark, but I didn't see the underwing. So then I've got two questions: Is this also Amphipyra livida? :) and is it possible on DabasDati to mark a record as "Doubtful" when I"m uncertain about an identification? Thanks!


Ilona_rasa 12.septembris, 19:54

Jā, atkal atrādījās :)


BI 12.septembris, 19:51

Paldies, tas jau Jūsu paziņa, pirms jāņiem arī bija tur pat, gredz. 27.03.2009. Bolderāja


mufunja 12.septembris, 19:06

Es domāju, ka tie ir ziedi


dziedava 12.septembris, 18:54

Tie oranžie nav sēnes uz sūnas?


mufunja 12.septembris, 15:37

Paldies Super. Man ir vairāk fotoattēlu. Es varu nosūtīt.


dziedava 12.septembris, 14:26

Super, man vajadzēs augļķermeņu foto grāmatai :)


mufunja 12.septembris, 14:20

1,5-2 mm


mufunja 12.septembris, 14:08

Nē. Es redzu atsevišķus punktus


dziedava 12.septembris, 14:01

Un viena mazā augļķermeņa garums?


dziedava 12.septembris, 13:42

Tā jau domāju :). Sporām nav tīkliņa, ja?


mufunja 12.septembris, 13:30

Julita, es domāju, ka tas ir kaut kas no Symphytocarpus sp.


mufunja 12.septembris, 13:19

Jā Iveta, šī ir pirmā reize, kad es atrodu kaut ko tik lielu


roosaluristaja 12.septembris, 13:18

No kurienes tāda pārliecība, ka šī ir tieši meža klaidoņpeles ligzda?


Osis 12.septembris, 12:09

Paldies Uldi par kliedētām šaubām.


VijaS 12.septembris, 09:21

Paldies, Uldi!


VijaS 12.septembris, 09:19

Paldies, Ansi!


Osis 12.septembris, 09:07

Paldies Edgar!


IlzeP 12.septembris, 07:40

Pievienoju sarakstam un riskēju šo tā nodēvēt. Kaut arī varbūt vēl kā hipotēze, bet lai vieglāk atrast šo novērojumu.


adata 11.septembris, 20:03

Un vēl tik bagātīgi!


mufunja 11.septembris, 19:51

Julita, pievienoju foto. ir rievas. Bet es nesaprotu krāsu. tumšs.


mufunja 11.septembris, 18:20

Es droši vien nekad to neatceros Man viņi visi ir atšķirīgi:) :)


mufunja 11.septembris, 18:11

Redzēsim.:)


dziedava 11.septembris, 17:13

Te arī ļoti labi var redzēt, ka perīdijs daļēji nolobījies - palikušas plēksnes.


dziedava 11.septembris, 17:12

Šī suga ir viegli nosakāma - ap melno kājiņu caurspīdīga gļota un sporu stadijā ārējais apvalciņš (perīdijs) nolobījies pa daļai - kaut kas palicis, kaut kas nolibījies.


dziedava 11.septembris, 17:05

Kausiņš tiešām bez nekādām rievām un violets? Vai tā tikai foto izskatās?


dziedava 11.septembris, 16:50

Jāmikroskopē, garums. Krāsa kā S.hyperopta


roosaluristaja 11.septembris, 16:41

Vispār tā ir lapiņsēne. Nu. Gadās


dziedava 11.septembris, 16:38

Šis ir kaut kāds brīnums!! Iekšas kā Physarum, bet nekā tāda noteicējos nevar atrast.. Ceru, ka ir labs paraugs!


roosaluristaja 11.septembris, 16:30

Beka gan šī nav


dziedava 11.septembris, 16:24

Marina, Tu šo domā līdzīgu P.confertum? Es domāju, ka šis varētu būt kaut kas no cilindrīšu dzimtas, nevis Physarum. Bet jāmikroskopē, tad redzēs.


guta7 11.septembris, 16:22

Uldi, paldies par palīdzību noteikšanā!


roosaluristaja 11.septembris, 16:20

Kāda no Phaeoclavulina ģints korallenēm


ekologs 11.septembris, 15:58

Lapgrauzis (Galeruca tanaceti).


dziedava 11.septembris, 15:39

Šī interesanta, ja nav rozīga toņa, kas raksturīgs S.hyperopta. Arī kopskats to īsti neatgādina. Sporas mazas un izskatās, ka ar tīkliņu. Te būtu svarīgi tīkliņu redzēt ļoti skaidri, jo ir variants S.microspora, kam gan sporas būtu 3,5-5 mkm, bet tik sīkām grūti precīzi samērīt. Bet ja turpat blakus bija S.hyperopta, tad varbūt tomēr tā pati. Ja ne - tad labprāt pati paskatītu paraudziņu.


dziedava 11.septembris, 15:04

P.murinum / P.globuliferum atkarībā no tā, vai kapilīcija mezgli un kājiņas (mikroskopijā) dzeltenas vai baltas.


dziedava 11.septembris, 15:00

Arī izskatās S.hyperopta


dziedava 11.septembris, 14:59

Ja 2-5 mm gara, tad visdrīzāk S.hyperopta, jo rozā tonis.


dziedava 11.septembris, 14:58

Vajadzētu būt P.virescens, jo dzeltenīga. Bet var izmērīt sporas, tad būtu droši skaidrs.


dziedava 11.septembris, 14:55

Šķiet, mezgliem ir daudz brīvo galu. Vai ir iespējams izpūst sporas tā, lai var nobildēt galviņai pašu apakšu - lai saprastu, vai ir kausiņš, vai tikai "ribas", starp kurām nekā nav? Kājas/galvas proporcijas tomēr vairāk ir kā C.intricata (nevis C.intricata var dictydioides, kas būtu ar garākām kājām). Vēl vajadzētu izmērīt granulas mezglos - C.intricata tās ir 0,5-2 mkm, bet C.intricata var dictydioides esot sīkākas - tikai 0,5-1 mkm. Šīs varietātes mums vēl nav, tāpēc tur būtu jāveic rūpīgāki pētījumi, lai to pierādītu, vai arī tomēr būs C.intricata pamatsuga.


Vaku 11.septembris, 14:18

Papildinājums: Lācis tika reddzēts pēcpusdienā 15:42.


mufunja 11.septembris, 13:42

ir vēl viena fotogrāfija. varbūt var saprast


dziedava 11.septembris, 13:25

Lākturītēm svarīgi mērīt arī granulas galviņas tīkliņa mezglos. Tās gan var būt grūti saskatīt. Te tās izskatās laikam ļoti mazas. Un jāsaprot, vai tiem mezgliem ir daudz brīvu galu. Kausiņa, šķiet, nav. Tad ar tādu kātiņa proporcionālo garumu man sanāk varianti C.splendens, C.intricata var dictydioides, C.martinii. Ja mezglos daudz brīvu galu, tad C.intricata var dictydioides. Tātad galvenais jautājums - vai var teikt, ka galviņas tīkliņa mezglos ir 2-4(5) brīvi gali?


mufunja 11.septembris, 13:14

Es domāju, ka tas, ko es atradu šodien, ir tas pats.pēc izskata ļoti līdzīgs


dziedava 11.septembris, 12:42

Paldies, Marina!


IlzeP 11.septembris, 12:31

Īsta ligzda vai Android tests?


dziedava 11.septembris, 12:29

Sanāk ~ 1 km no pagājušā gada atradnes


Bekuvecis 11.septembris, 12:22

Patiešām, suga neskaitās Latvijā līdz šim atrasta. Taču pēc foto vizuālā atbilstība ir teicama (arī ar aci, bez PictureThis). Lielākai pārliecībai būtu noderējuši vēl "saknes" un garengriezuma foto. Bet nu jau laikam par vēlu...


mufunja 11.septembris, 12:19

Ceturtā fotogrāfija uzņemta 3. septembrī


dziedava 11.septembris, 12:17

Šis izskatās pēc sklerocija


dziedava 11.septembris, 12:11

Šīm ļoti grūti saprast, izskatās pa vidu starp abām sugām :). Grūti arī saprast, vai sporas gaišas, vai vienā pusē tumšākas. Izšķīros par sugu, kam vairāk atbilst sporas. Šī arī parasti ir ciešāka, te tā izskatās.


roosaluristaja 11.septembris, 11:38

Šis ir interesants veidojums. Pēc Picture This Hydnellum geogenium. Vizuāli it kā atbilst. Elurikkus.ee ir 8 ziņojumi. Par sugas sastopamību Latvijā neko neesmu dzirdējis. Augšana pie eglēm der


dziedava 11.septembris, 11:05

Te arī trūkst galviņas diametrs. Un par kājiņu vajag noskaidrot.


Ziemelmeita 11.septembris, 10:51

Paldies,Ilze, man jau likās,ka ir tumšāks kā pelēkais, bet ne tik tumšs kā melnais.


dziedava 11.septembris, 10:48

Kāds ir galviņas diametrs? Izmērus vienmēr vajadzētu pierakstīt piezīmēs. Ja ir viena ārējā kārta (perīdijs), zem visa ir redzama pakāje (hypothallus), diametrs 0,4-0,8 mm, tad varētu būt putukrējuma olīte Diderma spumarioides.


dziedava 11.septembris, 10:33

Sporas sanāk 7-8 mkm, kas perfekti atbilst oranžās aveņgļotsēnes sporu izmēriem (un krāsa arī oranža sākumā). Kad uzņemts 4. foto? Izskatās, ka tas novērots dabā kaut kad vēlāk.


IlzeP 11.septembris, 10:15

Jaunais putns


dziedava 11.septembris, 10:04

Sanāk ~100 m no iepriekšējās atradnes augustā :)


dziedava 11.septembris, 09:51

Interesanti! Jāskata mikroskopijā, vai ir kas labāks nekā tikai ragansviests.


dziedava 11.septembris, 09:49

Papētīju. Jā, sporas palielas. Ja mērījumi te ir tipiskākajām sporām, tad sanāk 9,5-11 mkm, bet P.flavicomum jābūt 7-10 mkm. Sporas vērts pamērīt vairākas reizes, dažādos sporu sakopojumos (kaut vai tajā pašā mikroskopijā, bet šaubīgos gadījumos arī jaunā mikroskopijā), jo dažu sporu nomērīšana var nedot pareizo priekšstatu. Un tad tos tipiskākos sporu izmērus vērts uzrakstīt kaut vai piezīmēs, lai nav jāmin, vai nomērīts tikai tik, cik foto redzams. Garums arī lielāks nekā tipiskais (P.flavicomum ir 1-2 mm, bet nomērīts 2,5 mm) - bet atkal, nav zināms, cik šis izmērs ir tipisks, vai citi ir tādi paši vai lielāki/mazāki. Vajadzētu saprast to kopējo ainu, ņemot vērā nomērīto(s) eksemplāru(s), un arī atsevišķi uzrakstīt kaut vai piezīmēs. Jo no viena eksemplāra mērījuma nevar izdarīt secinājumus par visu grupu, ja man nav rokās parauga un pati nevaru salīdzināt nomērīto ar pārējiem. Sporas labāk atbilstu B.bethelii, bet tas ir vēl mazāks (līdz 1,5 mm) un kājiņa šķiet citādāka. Citus variantus izskatīju, īsti piemērotu variantu nav. Domāju, ka jābūt P.flavicomum, bet citreiz gribētos sporu un garuma izmērus redzēt uzrakstītus piezīmēs, kad izpētīts vairāk nekā redzams tikai pievienotajos foto.


Vīksna 11.septembris, 09:30

Velnarutku grābeklīte, Erodium cicutarium.


dziedava 11.septembris, 08:52

Ļoti interesanti! Jāskatās. Jāredz iekšas. Pirmā doma par pārslaino cukurīti (no tām sugām, kas mums jau zināmas), bet neesmu droša. Pēc baltā ragansviesta arī īsti neizskatās. Varbūt kāda jauna, nepazīstama suga :). Protams, nevar izslēgt, ka sēne padarījusi nepazīstamu kaut ko parastu, tomēr uz tāda savdabīga substrāta es liktu uz ko neparastāku :)


Ziemelmeita 11.septembris, 08:17

Paldies,Amanda!


adata 11.septembris, 08:13

Julita, kam šis līdzinās, vai tomēr sapelējis?


Vīksna 10.septembris, 23:16

Paldies ! Ar darbiem maz ko nobildēju un to pašu, laicīgi nevaru ielikt.


Amanda 10.septembris, 20:58

Melnais mežastrazds


pilt 10.septembris, 20:58

Dati stārķa dienasgrāmatai


Valdis 10.septembris, 19:22

Atradne tika apsekota arī 13.07.2024, ir uzziedējuši seši bezlapu epipogijas augi.


dziedava 10.septembris, 17:09

Nu, Vija! :D


Valdis 10.septembris, 15:33

Drukas kļūdas vai pārrakstīšanās nav. Uz melnā mušķērāja balsi būtu grūti kļūdīties, lai gan dabā nekas nav akmenī iecirsts. Neizslēdzu, protams, arī kļūdīšanās iespēju, tas būtu tikai cilvēcīgi. Ja ļoti krīt laukā no rāmjiem, ņem novērojumu laukā, no manas puses nav problēmu.


zemesbite 10.septembris, 13:46

Paldies, Uģi! :)


IlzeP 10.septembris, 12:53

Tas būtu agrākais novērojums vēsturē... Diezgan neticami.


Edgars Smislovs 10.septembris, 12:37

Tukša piezīmju sadaļa izraisa zināmas šaubas par grūti nosakāmas sugas noteikšanu, vēlams paipildināt, cik ir iespējams.


Edgars Smislovs 10.septembris, 12:29

Vai nav sajaukta suga?


mufunja 10.septembris, 11:03

Jā Vija. Slikta fotogrāfija.


dziedava 10.septembris, 10:59

Pametu aci - tagad virs mitrās salvetes tādas zilganbaltas, bet tālāk no mitruma kastītē - joprojām baltas. Vakarā papētīšu rūpīgāk, kas tur sanācis.


dziedava 10.septembris, 10:56

man mājās šī jau vakar bija pilnīgi balta, bet mazliet sakrokojusies, tāpēc ieliku salveti pamitrināt un vēl nemikroskopēju. Hipotēze - putukrējuma olīte.


Osis 10.septembris, 09:16

Paldies Uģi!


ekologs 10.septembris, 06:26

Alu pūcīte (Scoliopteryx libatrix).


VijaS 09.septembris, 23:35

Ceturtā bilde - nākamajā dienā, pēc 17 stundām.


VijaS 09.septembris, 23:33

Ceturtā bilde - pēc 19 stundām, nākamajā rītā, piektā bilde - vēl sešas stundas vēlāk, pēcpusdienā.


VijaS 09.septembris, 23:28

Ceturtā bilde - nākamajā pēcpusdienā, gandrīz 28 stundas vēlāk. Vēl joprojām kā plazmodijs.


Mareks Kilups 09.septembris, 22:07

paldies! ļoti ceru, ka kādreiz gadīsies kāds retums :)


dziedava 09.septembris, 19:07

Nebūtu slikti pārbaudīt ar nobriedušāku eksemplāru (sporu izmērs, vai ir tumšākas kārpu grupas)


dziedava 09.septembris, 18:16

Vareni un interesanti :))


Siona 09.septembris, 17:54

Ō, forši! :)) Izskatījās jau ļoti skaisti!


adata 09.septembris, 17:08

Pēdējās divas foto veiktas un pievienotas 9.sept., joprojām veidojas un aug jaunās vietās.


VijaS 09.septembris, 16:08

Šobrīd vispār grūti saprast, kas tas ir.


gunars 09.septembris, 15:40

Ziemeļu sikspārnis


gunars 09.septembris, 15:28

Divkrāsainais sikspārnis


Ziemelmeita 09.septembris, 14:35

Paldies,Ilze, nav, nav pelēkā, kłūda ievadot.


IlzeP 09.septembris, 12:55

Vai tiešām pelēkā?


dziedava 09.septembris, 12:28

1.-4. foto 6. sept. pl.~12, 5. foto 6. sept. pl.~16:50 (pēc nepilnām 5h) 6. foto 6. sept. pl.~18:30 (vēl pēc 1h 40 min.) 7. foto 7.sept. pl.~19:30 (vēl pēc 25 h)


CerambyX 09.septembris, 10:23

Nepareizas foto? :)


dziedava 09.septembris, 10:16

Starp 4. un 5. foto nepilna diennakts (23 h)


dziedava 09.septembris, 09:41

Starp pirmo un otro foto nepilna diennakts (23h). Šis priekš manis bija liels pārsteigums un visumā izskaidro, kāpēc kāds zinātnieks jutās pierādījis, ka zarainā un porainā ragainīte ir viena suga - jo esot novērojis tās pāreju no vienas formas otrā. Bet tāda forma zarainajai ir tikai jaunai.


dziedava 09.septembris, 09:29

Tādā ziņā interesanta suga - aug gan mežā, gan mājas pagalmā. Man arī ir lauku māju pagalma sarakstā :)


dziedava 09.septembris, 09:27

Starp 4. un 5. foto (tā pati vieta) nepilna diennakts (23 h)


kamene 09.septembris, 09:13

Izrādās, ka pirms 5 gadiem biju satikusi. Tikai mežā, nevis pagalmā.


kamene 09.septembris, 09:08

Paldies, Julita! Tādu nebiju vēl satikusi. Kur nu vēl pie mājas.


dziedava 09.septembris, 08:49

Starp 4. un 5. foto gandrīz tieši diennakts


Ziemelmeita 09.septembris, 08:33

Paldies,Raivo!


dziedava 09.septembris, 07:57

Labs novērojums! Samērā reti to novēro.


dziedava 09.septembris, 07:44

4. foto 6. sept. pl.12:15 5. foto 6. sept. pl.18:30 (jeb ~6h vēlāk) 6. foto 7. sept. pl.17:30 (jeb vēl pēc nepilnas diennakts)


Paula.Kļaviņa 09.septembris, 06:53

Iespējams, pelēkā vārna.


Mežirbe777 09.septembris, 01:10

Vairāk tomēr izskatās pēc vecas Daedaleopsis confragosa.


ekologs 08.septembris, 23:22

Jā, piekrītu Marekam. Depresārijs (Agonopterix heracliana).


Ziemelmeita 08.septembris, 21:16

Papuves raibenis


Amanda 08.septembris, 20:35

Peļu klijāna spalva


IlzeP 08.septembris, 20:23

Vai kādam ir viedoklis par šo depresāriju?


IlzeP 08.septembris, 20:20

Naktssvece?


nekovārnis 08.septembris, 11:14

O, forši! :)


angel 08.septembris, 11:01

Paldies! Arī likās, bet nebija 100% pārliecība


Aleksejs Šarīpins 08.septembris, 07:30

Šeit var redzēt viņu d/m labā kvalitāte. bildēju prims 2-3 gadiem: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=705401914118530&set=pb.100039461844593.-2207520000&type=3


Aleksejs Šarīpins 08.septembris, 07:22

Kaut nu tā būtu... ;) Bet diemžēl, tas ir tikai peļu klijāns. Šo īpatni jau 3šo gadu regulāri redzu tajā rajonā.


Bekuvecis 08.septembris, 06:18

Šajos pašos attēlos saskatāma ar melnā celmlodīte (Ruzenia spermoides); pārliecinājos arī uz vietas. Varbūt der noformēt kā atsevišķu novērojumu? Nav taču tik bieža un parasta. Bet uz cita kritalas nogriežņa tajā pašā kaudzē bija vēl lielāks retums - miniatūrā askusēne Orbilia xanthostigma. Incanta multi-atradne!


Bekuvecis 08.septembris, 06:05

Zaru galos nav raksturīgie 4-žuburu "svečturīši"!


Bekuvecis 08.septembris, 06:02

Ezera vidū nu diezvai būs... Derētu pārbaudīt koordinātes arī abiem pārējiem turienes piepju novērojumiem (aknene, čemurene). Viena no aknenēm (šī?) varētu būt uz dižozola, kur to jau 2003. gadā pamanīja Ansis Opmanis.


Amanda 07.septembris, 22:52

Garkaklis


gunars 07.septembris, 22:02

Ziemeļu sikspārnis


gunars 07.septembris, 21:59

Divkrāsainais sikspārnis


Ilgonis 07.septembris, 19:53

Paldies jā ir tā!


Ilgonis 07.septembris, 19:48

Paldies par komentāru. Paskatīšos jūsu variantam vēsturi, pirmajā piegājienā arī to noraidīju.


ekologs 07.septembris, 19:30

Koksngrayzis tas nebūs. Deviņplankumu krāšņvabole (Buprestis novemmaculata) :)


Dzeerve 07.septembris, 17:00

Egles mizas spraugā


meža_meita 07.septembris, 12:31

Kamēr Pļaviņu, Ķeguma un Rīgas HES notiek remotndarbi, tiek nomests ūdens līmenis Daugavā. Īstais laiks reto un izzudušo sugu meklēšanai! Tā turpināt!


ekologs 07.septembris, 10:15

Super!


ekologs 07.septembris, 10:13

Apsveicu! :)


angel 06.septembris, 22:48

Tās tumšās tilbītes?


picapica 06.septembris, 19:36

Paldies par brīnumiņa noteikšanu!


Ziemelmeita 06.septembris, 19:15

Paldies,Marek un Artur!


ekologs 06.septembris, 18:49

Piekrītu Marekam


nekovārnis 06.septembris, 18:38

Manuprāt septiņpunktu


adata 06.septembris, 15:13

Jā, tiešām.Pārsteidzos.


dace_bio 06.septembris, 10:58

Oho! Super! Apsveicu ar jaunu atradni!


Ansis 06.septembris, 09:07

Sporogoni ir citai sugai, kuras lapas arī redz foto - purva krokvācelītei (Aulacomnium palustre).


Amanda 05.septembris, 22:35

Meža zosis


angel 05.septembris, 22:05

Paldies!


Ziemelmeita 05.septembris, 20:19

Paldies,Renāte!


mufunja 05.septembris, 20:11

Mans variants Fuligo gyrosa


Osis 05.septembris, 19:24

Depresārijs Agonopterix ciliella / heracliana varētu būt


mufunja 05.septembris, 19:13

Paldies Julita. Centīšos uztaisīt labākas bildes


Osis 05.septembris, 19:11

Svilnis Dioryctria abietella vai sylvestrella


Osis 05.septembris, 18:56

Eglāju samtenis


dziedava 05.septembris, 18:52

Un vai sporām ir tumšāku kārpu grupas? Nevar īsti saskatīt..


dziedava 05.septembris, 18:51

Marina, es centīšos Tavus novērojumus apskatīt nākamnedēļ. Šim ir drusku palielas sporas, tāpēc jāpapēta rūpīgāk. Šobrīd man galīgi nav tam laika :(


Osis 05.septembris, 18:49

Paldies Mārtiņ!!


Ivars Leimanis 05.septembris, 17:37

Laikam, tomēr sanāk jauna atradne, jo izzudusī vēsturiskā vieta minēta pie Staburaga - tātad ap 10 km attālumā no šīs.


Ivars Leimanis 05.septembris, 17:20

Vecajā Sarkanajā grāmatā aptuveni šajā vietā ir melns punkts. Iespējams, ka mans atradums ir šīs, par izzudušu uzskatītas atradnes, jaunatklāts fragments. Šķiet, šī sanāk mūsdienās otra zināmā sugas atradne Latvijā (iepriekš zināmā ir GNP Roču rezervātā).


dziedava 05.septembris, 17:00

Oho! Sapņu suga!


meža_meita 05.septembris, 16:36

Tik forši! Jauna vai zināma atradne?


meža_meita 05.septembris, 16:17

Ļoti vērtīgs atradums, lepojos!


dziedava 05.septembris, 15:59

Šajā gadījumā dabā attīstība bijusi vairāk traucēta nekā mitrinātā kastītē, jo dabā bija par sausu, dabā briedušajiem eksemplāriem sporas neizdevās atrast.


dziedava 05.septembris, 14:42

7. un 8. foto 28.08.2024. - 8 dienas vēlāk dabā nobriedušas un turpat zemē "sadīgušas" arī jaunas - uz čiekura!


adata 05.septembris, 11:47

O, šeit arī ir sporogoni, kas, pēc Julitas Klušas teiktā, straussūnām reti novēroti!


Irbe 05.septembris, 01:21

Jauna sudrabkaija?


Zigurds Krievans 04.septembris, 22:38

Man pirmā bildē vairāk pec terekijas izskatās


VijaS 04.septembris, 22:08

Paldies, Mārtiņ!


Berts 04.septembris, 05:27

Paldies!


VijaS 03.septembris, 22:48

5. bilde - kastītē pēc četrām stundām.


AZandovs 03.septembris, 22:29

Paldies ! Jums taisnība.


Amanda 03.septembris, 22:08

Nebūs žagata, izklausās pēc pelēkā strazda.


ekologs 03.septembris, 21:07

Paldies, Marek! :)


VijaS 03.septembris, 20:37

Paldies, Marek!


dziedava 03.septembris, 20:02

Izskatās varen interesanti. Man šķiet, ka varētu būt vilkpienaine no retā gala, tāda nav redzēta..


nekovārnis 03.septembris, 19:29

Staphylinus erythropterus - vairodziņš ar dzelteniem matiņiem. S.caesareus un S.dimidiaticornis vairodziņš klāts ar melniem matiņiem ar retiem dzelteniem.


IlzeP 03.septembris, 19:14

Paldies, Ilmār! Izrādījās, ka visu varēja saprast :)


Vītītis 03.septembris, 17:41

Ooops...paldies par palabošanu, protams ka tas bij ķīris.


spiigana 03.septembris, 17:39

Paldies, Uģi! Viņa ir tik neproporcionālu garu ķermeni, ka nevarēja no zemes pacelties spārnos. Domāju, ka savainota, gribēju ienest pļavā, pacēlu uz lapas un tad aizlaidās.


BI 03.septembris, 17:08

Gredz. 25.07.2023. 54°21'39" N 18°56'47" E Ujście Wisły,Gdańsk-Świbno, POMORSKIE, POLAND


ekologs 03.septembris, 15:31

Vai tomēr Staphylinus erythropterus? Uģi, Marek?


Ziemelmeita 03.septembris, 15:21

Paldies,Ansi!


editez 03.septembris, 14:10

Paldies par labojumu!


enesija 03.septembris, 11:19

Salticidae Evarcha falcata


enesija 03.septembris, 11:18

Sparassidae Micrommata virescens Zaļais medniekzirneklis


enesija 03.septembris, 11:18

Skaists Linyphiidae tēviņš. Ja būtu redzama vēdera virspuse, tad varētu pateikt vairāk (Neriene, Microlinyphia vai Linyphia sp.)


Ilgonis 03.septembris, 11:17

paldies par komentāru, paskatīšos


enesija 03.septembris, 11:13

Lycosidae Pardosa sp.


enesija 03.septembris, 11:12

Pisauridae, Dolomedes sp.


enesija 03.septembris, 11:11

Varētu būt kāds no Tetragnathidae, Tetragnatha sp.


enesija 03.septembris, 11:10

Lycosidae Pardosa sp.


enesija 03.septembris, 11:10

Philodromidae Philodromus margaritatus


enesija 03.septembris, 11:09

Pisauridae, Dolomedes fimbriatus


enesija 03.septembris, 11:09

Thomisidae, Xysticus sp.


enesija 03.septembris, 10:58

Tetragnathidae Pachygnatha degeeri


enesija 03.septembris, 10:58

Pisauridae, Dolomedes plantarius, tēviņš


enesija 03.septembris, 10:57

Araneidae, Larinioides vai Nuctenea, neskaidrs attēls


Ilze Ķuze 03.septembris, 10:47

Paldies, Ansi! Šajā vietā bija uz vairākiem akmeņiem, paliela atradne.


enesija 03.septembris, 10:47

Tetragnathidae Pacgyhnatha degeeri


Osis 03.septembris, 09:20

Paldies Uģi!


dziedava 02.septembris, 22:46

Tumša, es domāju, ka tā ir tumsnējā vālenīte Stemonitis fusca, mikroskopijā labi redzētu - sporas ar tīkliņu.


ekologs 02.septembris, 21:11

Skābeņu pelēkpūcīte (Acronicta rumicis).


dziedava 02.septembris, 18:48

Ja iekšā ir arī balts, tad droši vien baltais ragansviests


dziedava 02.septembris, 17:48

Piekrītu, Marina, visdrīzāk tā ir Physarum flavicomum


ekologs 02.septembris, 16:43

Lielā skrejvabole (Carabus coriaceus).


mufunja 02.septembris, 16:11

Paldies Julita. Es mēģināšu atcerēties.


mufunja 02.septembris, 16:08

Vija, es domāju, ka tas ir savādāk. es ievietošu fotoattēlu. Kapilīcija dzeltena


dziedava 02.septembris, 16:02

Pētot biotopus un substrātus šīs apkārtnes gļotsēnēm, un skatot Ukrainas un Vācijas sarakstus, tikai tagad pievērsu uzmanību - abas Tavas garkājainās taču pilnīgi atšķirīgas - šī nav lākturītēm tradicionālajā boreālajā uz skujkoka (egles) kritalas, bet staignājā uz melnalkšņa! Pievērsu arī uzmanību, jo Persona lākturīte Ukrainas sarakstā ir A kategorijā kā Ukrainā un pasaulē reta, un arī Vācijā pie retajām. Substrātam šīm vērts pievērst uzmanību!


dziedava 02.septembris, 14:32

Bet tās pūkainās šajā gadījumā var būt arī sapelējušas, tāpēc galviņas krāsu nevar redzēt.


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2024
© dabasdati.lv
Saglabāts