Aktīvie lietotāji: 397 Šodien ievadītie novērojumi: 337 Kopējais novērojumu skaits: 2222913
Tu neesi reģistrējies
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Rakstu arhīvs
2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
Dziedavas Dabasdatu 2015. gada decembra apkopojums ... ar dažiem garākiem komentāriem
Pievienots 2016-01-04 16:33:22

Sekojošo novērojumu varētu iekļaut pat 2011. - 2015. gadu kopējā topā - ne kā atsevišķu novērojumu, bet kā pārdomas un diskusijas par vairākiem līdzīgiem novērojumiem vairāk nekā 4 gadu garumā! Balti caurspīdīgie recekļi apvienojumā ar sīkajām melnajām lodītēm radīja hipotēzes no recekļainām sēnēm un gļotsēnēm līdz abinieku ikriem, bet gan vienām, gan otrām hipotēzēm allaž bija pretinieki.

2015. gada decembrī Jānis Jansons veica rūpīgāku pētījumu, tāpēc, domājams, varam vienoties, ka šāda izskata veidojumi visdrīzāk ir abinieku, konkrētajā gadījumā - varžu ikri, kas palikuši pāri (vai atvemti) pēc kāda plēsēja maltītes.


Vardes Rana sp. ikri. Foto: Jānis Jansons

Diskusijas beigas līdz ar linkiem uz citām diskusijām par šo tēmu līdz pat 2012. gadam var atrast, sākot no šī novērojuma.

No ikriem pārejot uz citu sugu bērnības stadijām, gribas izcelt novērojumu, kurā redzama vienas sugas kūniņa kopā ar citas sugas kāpuru. Tauriņu kūniņas neizdodas atrast pārlieku bieži, bet te pa to vēl rāpo zeltactiņas kāpurs!


Raibeņa, iespējams, jāņogu raibeņa Polygonia c-album kūniņa kopā ar zeltactiņas Chrysopa sp. kāpuru. Foto: Jeļena Plinta

Lavīnveidīgi internetā parādās ziņojumi par baltiem trausliem matiem, kas, pārsvarā, izauguši uz kritušiem zariņiem laikā, kad temperatūra tikko noslīdējusi zem 0 grādiem. Izrādās, ka tā ir samērā reta dabas parādība, ko mēdz saukt par sarmas ziediem (angliski - Frost flowers). Kokam sasalstot un caur porām izspiežot ūdeni, tas sasalst, veidojot garus pavedienus. Šai parādībai attīstīties palīdzot arī koksnes sēnes Exidiopsis effusa, kā to zem attiecīgā novērojuma precizēja Edgars Mūkins.


Sarmas ziedi. Foto: Juris Kambars.

Vēl starp dīvaināka izskata atradumu ziņojumiem gribas pieminēt dīvaina paskata sēni, kas atgādina sarkanbrūnus pirkstus. Novērota novembra un decembra beigās pāris vietās netālu viena no otras. Pēc pieejamās informācijas G.Grandāna ziņotais ķērpjveida žagarainis varētu būt tikai trešā zināmā vieta Latvijā, kur tāds atrasts! Otrā zināmā atradne arī savulaik atklāta pēc ziņojuma Dabasdatos, jau 2014. gadā, un tai apkārtnē šī sēne aug joprojām, par ko atradēja M.Ramša ziņoja arī 2015. gada decembrī.


Ķērpjveida žagarainis Hypocreopsis lichenoides. Foto: Gaidis Grandāns


Ķērpjveida žagarainis Hypocreopsis lichenoides. Foto: Mārīte Ramša

Pēdējā laikā ievērojami palielinājies dažādu piepju sēņu novērojumu skaits Dabasdatos, par ko liels prieks, turklāt, jo vairāk ziņo, jo lielāka iespēja trāpīties arī kam retākam, kā tas bija arī iepriekšminētajā novērojumā. Tomēr interesentus jābrīdina, ka piepes ir visai sarežģīta sugu grupa, speciālistu tajā ir ļoti maz, tāpēc nezināmas sugas novērojums var ilgstoši palikt nenoteikts, taču tas neizslēdz iespēju ar laiku tikt noteiktam un novērtētam! Ja piepei ir t.s. cepurīte, tad centies to nobildēt gan no augšas, gan no apakšas. Vēlams arī pataustīt, varbūt pat pasmaržot un paskrāpēt - reizēm ir raksturīga krāsas maiņa skrāpējuma vietā. Jo vairāk pazīmju, jo vieglāka noteikšana.

No košākajiem novērojumiem gribas pieminēt koši sarkano kārklu citīdiju, kas šķita reta, bet 2015. gada nogalē un pat vēl decembrī Dabasdatos tika ziņota vairākkārt.


Kārklu citīdija Cytidia salicina. Foto: Sandis Laime

Savukārt sēņu starpsugu attiecību kategorijā jauks novērojums ir par melnām, cietām sēnēm, kas mēdz augt uz kritušiem stumbriem, zariņiem, uz kurām uzaugušas citas sēnes - sīkas (līdz 0,2 mm diametrā) un sarkanas bumbiņas.


Kāda no pirenomicētēm Pyrenomycetes, varbūt Diatrype disciformis, ar pirenomicēšu sarkankārpainību Nectria episphaeria. Foto: Mārīte Ramša

Atgriežoties pie decembrī ziņotajiem dzīvnieku novērojumiem, zemāk daži interesantākie kukaiņu novērojumi.

No decembrī pievienotiem senākiem un siltāka laika novērojumiem - vienā fotogrāfijā trīs dažādas mārīšu sugas.


Mārīte ar diviem punktiņiem - Chilocorus renipustulatus, trīspadsmitpunktu mārīte Hippodamia tredecimpunctata un septiņpunktu mārīte Coccinella septempunctata. Foto: Jeļena Plinta

2015. gadā jau otro gadu bija dienastauriņu vērošanas akcija, bet gribu vērst uzmanību, ka arī naktstauriņi ir skaisti, par ko liecina arī vairāki decembra ziņojumi.


Sārtais ķērpjlācītis Miltochrista miniata. Foto: Viesturs Vintulis

Arī kodes un plakankodes ir naktstauriņi, un arī tuvplānā var būt gluži glīti!


Plakankode Denisia luticiliella. Foto: Uģis Piterāns

No lielākiem dzīvniekiem decembrī veiksmīgi pieķerti vairāki ūdri, ejam ar vienādiem intervāliem cits aiz cita:


Ūdrs Lutra lutra. Foto: Roberts Bluķis

Attiecībā uz putniem kā parasti tikai pāris ļoti subjektīvi interesantākās un ievērotākās fotogrāfijas.

Man šķita interesants putns lidojumā ar galvas pagriezienu.


Lielā čakste Lanius excubitor. Foto: Igors Deņisovs

Domīgais zivju dzenītis.


Zivju dzenītis Alcedo atthis. Foto: Jānis Jansons

Un putns ar zivi knābī. Interesanti, kā autori pie šādiem foto tiek? Ilgstoši sēžot un gaidot?


Jūras krauklis Phalacrocorax carbo. Foto: Visvaldis Šteinbergs

Ar augu novērojumiem decembrī Dabasdati pārpludināti nebija, tomēr bija arī skaisti un vērtīgi novērojumi.

Te fotogrāfijā atklājas, ka arī dadzis ir skaists:


Dažādlapu dadzis Cirsium heterophyllum. Foto: Viesturs Vintulis

Bet šajā foto - rets un aizsargājams ķērpis - izplestā evernija. It kā vienkāršs pēc skata, bet tai pat laikā smalks un skaists. Lai tāds augtu, vajag īpašus apgaismojuma un mitruma apstākļus, kādu Latvijas mežos palicis maz. Dienas ķērpju grāmatiņā minēts šāds fakts: "visas Latvijā zināmās ķērpja Evernia divaricata atradnes varētu ietilpināt vienā sērkociņu kastītē."


Izplestā evernija Evernia divaricata. Foto: Gaidis Grandāns

Gribētos atzīmēt, ka pat decembrī ir arī viens Gada auga - čemuru palēka novērojums, ko ieziņojis A.Klepers.

Šai sakarā arī neliels apkopojums. Gada augam 2015. gadā Dabasdatos pievienoti 36 novērojumi, no tiem viens - senāku gadu novērojums. Līdz tam, visos iepriekšējos gados kopā ņemot, Dabasdatos bijuši tikai 8 čemuru palēka novērojumi, tāpēc prieks par aktivitāti!

2015. gadā par Gada augu ziņojuši: Andris Klepers, Antra Stīpniece, Jalmars Jesnovskis, Renāte Ondzule, Julita Kluša, Ieva M, Sintija Elferte, Anitra Tooma, Didzis Jurciņš, Guna Roze, Ralfs Pomilovskis, Jana G.-L., Laima Birziņa, Agnese Lagzdiņa un Andris Erts.

Mani personīgi visvairāk aizkustināja J. Jesnovska 18. jūlija novērojums ar saskaitītiem 105 ziedošiem augiem!


Čemuru palēka Chimaphila umbellata novērojumi Dabasdatos 2015. gadā.

Kā redzams Dabasdatu novērojumu kartē, čemuru palēkam pietrūka ziņojumu no D-Kurzemes. Vai tur tāds mūsdienās neaug? Ceru, ka 2016. Gada augam atsaucība nebūs mazāka!

2015. gadā ir ziņoti arī interesanti koki un dižkoki. Decembrī, piemēram, ir interesantas gobas ziņojums:


Parastā goba Ulmus glabra. Foto: Andris Klepers

Jau oktobrī Dabasdatos ienācās ziņojums par lielu smiltsērkšķi, kas pēc sākotnējā ziņojuma - "Lielākais indivīds 91 cm augstumā 1.88m apkārtmērā" pretendēja uz Latvijas lielākā apzinātā smiltsērkšķa titulu. Paldies novērojuma autorei Janai G.-L. par atsaucību, decembrī precizējot savu novērojumu: "Kokam ir trīs stumbri, resnākais 130 cm augstumā ir 115 cm resns".

Ja koks dalās vairākās starās zemāk nekā 1,3 m augstumā, tad kā visa koka apkārtmēru uzskata resnākās staras apkārtmēru 1,3m augstumā. Līdz ar to arī atklātā smiltsērkšķa izmērs, pēc kura tas tiek salīdzināts ar citiem sugas brāļiem un māsām, būtiski samazinājās, taču ar visu to šis smiltsērkšķis ieņem 3.-4. vietu starp visiem Latvijā apzinātajiem smiltsērkšķiem!

Parasti cilvēki pievērš uzmanību dižiem ozoliem, liepām u.c. kokiem, kuru apkārtmēri sasniedz iespaidīgus izmērus, taču ne mazāk interesanti apzināt arī citu sugu rekordistus!

Tā 27. decembrī Uldis Ļoļāns, domājams, atklāja līdz šim lielāko apzināto Latvijas parasto apsi Populus tremula ar 4,15 m apkārtmēru, par ko Dabasdatos ziņoja G.Grandāns.

Parastā apse no svešzemniecēm papelēm mēdz būt grūti atšķirama, īpaši līdzīga tai ir pelēcīgā apse Populus x canescens, ko droši var atšķirt tikai lapu laikā, tomēr tikko atklātā apse aug vietā, kur ir plaši cilvēku neskarti meži, tāpēc varbūtība, ka atrastā ir parastā apse, ir visai liela.

Ziņojumiem Dabasdatos ir viens trūkums - nav iespējams atfiltrēt dižkoku ziņojumus no lapu krāsu maiņas utml. citādiem koku ziņojumiem, tāpēc, lai ziņa par potenciālu dižkoku nepaliktu nepamanīta dižkoku interesentiem, paralēli ziņojumam Dabasdatos vēlams šī novērojuma linku nosūtīt uz e-pastu: drk [at] dziedava.lv.

Vēl pie dižkoku ziņojumiem vēlos atzīmēt arī Edmunda Račinska novembrī ziņoto kadiķi, kura foto nu ir pievienots arī Dziedavas dižo kadiķu kolekcijā http://dziedava.lv/kadiki/. Arī kadiķu ziņojumi joprojām gaidīti!

Biju domājusi šoreiz topā lapsas foto nelikt, nu vismaz ne tam pašam autoram, kam lapsa jau topā bijusi. Bet lai nu būtu - lai labs lēciens un izdevušās [foto] medības mums visiem arī 2016. gadā!


Rudā lapsa Vulpes vulpes. Foto: Viktors Ivanovs

Un jau kā 2016. gada 1. janvāra ziņojumu (un apliecinājumu, ka foto-gads sācies labi) - nespēju neielikt arī šo fotogrāfiju:


Mednis Tetrao urogallus. Foto: Gaidis Grandāns

Apkopoja Julita Kluša, dziedava.lv

Pēdējie novērojumi
- 2025-08-15 VitaS
Pernis apivorus - 2025-08-15 toms.b
Scolopax rusticola - 2025-08-15 Алексей
Sturnus vulgaris - 2025-08-15 Eggy
Lentinellus ursinus - 2025-08-14 Ziemelmeita
Russula sp. - 2025-08-14 Ziemelmeita
Pluteus salicinus - 2025-08-14 Ziemelmeita
Nezināms
Ignotus
@ Ziemelmeita
Pēdējie komentāri novērojumiem
Mari 15.augusts, 21:45

Šādus tādus kapilīcija fragmentus atradu, granulas tā kā nemanīju.


Osis 15.augusts, 21:26

Paldies Amanda!!!


Osis 15.augusts, 21:21

Paldies Amanda!


adata 15.augusts, 21:17

Paldies, Marina! Šo tā dīvaini atradu- pētīju ragansviestus uz lielā bērza kritalas, kas bija dažādās stadijās. Tur veca mājvieta ( kam tikai pamati knapi redzami) aizaugusi ar smalkiem vīteņsausseržiem. Aizķērās kāja, un tā es atrados četrrāpus tieši pretī šim skaistumam, kas savukārt auga uz nolūzuša bērza zara, ļoti satrupējuša, labi noslēpusies vēl zem lazdas.Vieta diezgan ēnaina. Pašai prieks, cik skaista! Vēl pavisam svaiga, redz arī balto plazmodiju. Nu man ir gan gada sēne, gan gļotsēne!!!


adata 15.augusts, 21:06

Varbūt kļūdos dzimtā, varbūt pumpurītes, nesaprotu. Kājiņas nav. Vairāk līdzinās nelielām piciņām, ne galviņām. Ar lupu skatoties ir tā kā drumstalas uz perīdija. Ļoti gatavas, sporu stadijā. Kaimiņos dzīvo spožās skudras, kur jau bildējot gļotsēnes juta smaržu.


Amanda 15.augusts, 20:15

Ķīvīte


Amanda 15.augusts, 20:15

Gugatņi


Amanda 15.augusts, 20:14

Dzeltenais tārtiņš


mufunja 15.augusts, 19:45

Vau, skaisti :)


kripoks 15.augusts, 18:57

Tur tik tiešām divi bija, padomāju, ka viens un tas pats :)


dziedava 15.augusts, 18:50

Izskatās pēc kādas olītes (Diderma) vai pumpurītes (Physarum). Sporas kārpainas ar tumšāku kārpu grupām. Dažādas, jo īsti normāli nenobrieda. Paraugu noteikti vajag saglabāt. Kad tikšu mājās, kkad papētīšu, kas tāds dzeltens ar tādām sporām varētu būt. No kapilīcija nekā neizdevās atrast? (Granulu sakopojumus vai pavedienus?)


Ziemelmeita 15.augusts, 14:25

Paldies,Ansi!


IlzeP 15.augusts, 11:35

Gļotsēne? Izkaltusi sausa.


kamene 15.augusts, 09:09

Paldies, Edgar!


kamene 15.augusts, 09:06

Paldies, Renāte!


kamene 15.augusts, 09:06

Paldies, Iveta!


kamene 15.augusts, 09:04

Paldies, Julita! Šai likās tāda interesanta iedzeltena krāsa. Parasti esmu redzējusi baltu.


Amanda 14.augusts, 22:49

Peļu klijāns


angel 14.augusts, 19:35

Paldies!


VitaS 14.augusts, 15:52

Lapseņzirneklis


Mari 14.augusts, 14:13

14. augusts - veselais augļķermenis ieplaisājis; "traumētais", kas izmēros bija mazāks ( 0,40 mm) kļuvis melns, tādēļ to papētīju sīkāk - sporas 1000x palielinājumā dažādos izmēros (mazākās apm 8mkm), un formās, kārpainas. Tāda dīvaina aina :D


KM 13.augusts, 21:14

Liels paldies, atdalīšu citā novērojumā.


Amanda 13.augusts, 19:47

Mazais ērglis


roosaluristaja 13.augusts, 18:00

Man jau likās, ka te ir problēmas,bet nemāku ieviest jaunu sugu no mobilā


dziedava 13.augusts, 16:50

Nu vismaz tam vienam lai izdodas nobriest un tad virsmu tikpat jauki sabildēt. Man izskatās, ka nav vilkpienaine. Glabāšanā no 1 eksemplāra nekas nepaliks, bet vrb izdotos noteikt.


Mari 13.augusts, 16:44

Nez, vai izdosies saglabāt, tur tikai divi augļķermenīši, no kuriem viens nedaudz traumēts, iespējams kāds gļotsēņēdājs pastrādājis.


Inita 13.augusts, 15:44

raibā aplocene Lepista luscina


dziedava 13.augusts, 14:37

Oho! To noteikti būtu labi saglabāt


Mari 13.augusts, 13:43

Trešā un ceturtā foto intervāls pāris stundas.


Mari 13.augusts, 13:41

Par šo nezinu ko domāt - tā kā vilkpienaine, bet tik sīka un dzeltena?


Mari 13.augusts, 12:37

Paldies, Julita! :)


dziedava 13.augusts, 12:30

Ar šīm ir sarežģīti, resp., ne vienmēr viss komplekts kkam precīzi atbilst. C.pertenuis granulas esot 1-2 mkm un mezgli lieli - te tik lieli neizskatās, un sporām tipiski esot 6-7 mkm. Priekš C.microcarpa piekrītu, ka pamaz mezglu, un granulas vēl mazākas (0,5-1,5 mkm). Šobrīd arī nezinu citus variantus, bet man teica, ka tuvākā laikā nākšot revulūcija lākturītēs, resp., tās tiks sadalītas, atbilstoši jaunākajām sekvencēšanām, tāpēc varbūt vēlāk būs vieglāk (vai tieši otrādi - sarežģītāk). Pagaidām mainīšu uz C.pertenuis, bet jāatceras pārbaudīt, kad nāks tas jaunais pētījums gatavs.


Mari 13.augusts, 12:00

Versija - Spradzeņu lākturīte (Cribraria pertenuis}


ekologs 13.augusts, 10:15

Vārdu sakot, koksngrauzis ar oranžu priekškrūšu vairogu ir Stictoleptura rubra, bet ar melnu - Anastrangalia sp. :)


ekologs 13.augusts, 10:10

P.S. Atvainojos, pirmā bildē ir cita suga - Koksngrauzis Anastrangalia sp. Man te bildes vietām mainās :)


ekologs 13.augusts, 10:08

Otrā bildē cita suga. Kāds no Anastrangalia sp.


ekologs 13.augusts, 09:40

Sarkanspārnis (Platycis minutus).


Eggy 13.augusts, 08:55

Paldies! Ja nu kādi varu palīdzēt ar šiem mērījumiem vai papildus attēliem, labprāt to darītu,ja ir manos spēkos.


dziedava 13.augusts, 08:53

Ja izdodas novērot attīstību, resp., foto novērojamas dažādas stadijas vienam un tam pašam, tad vērts statusu norādīt "Attīstība" - tas var noderēt, gan lai atlasītu novērojumus, kur var vienkopus redzēt dažādas stadijas, gan lai fiksētu, kurā laikā dabā šī suga ir augšanas procesā.


dziedava 13.augusts, 08:34

Jā, Iveta, "nodeva" krāsa. Ievācu jau ar domu, ka dažādi izmēri, bet bez krāsas palīdzības būtu stipri grūtāk, jo abos gadījumos ir gluds kausiņš un plakani mezgli - līdzīgas "konstrukcijas". Redzot, ka atšķiras krāsa (pat ar mikroskopu kopskatā nav tik viegli to pamanīt - 0,2 mm nav diez ko daudz..), nolēmu pārbaudīt abas, sākot ar sīkāko. Kad mikroskopējot bija pilnīgi violets, skaidrs bija, ka lielās, kas jau saskatāmākas, būs cita krāsa. Lielās sanāca parastā lākturīte (C.vulgaris), kas Latvijā nav nemaz tik parasta (šobrīd 10 novērojumi), ka pat savulaik domājām, vai nevajag mainīt nosaukumu. Ja būtu vienāda krāsa, piekrītu, ka garām palaist ļoti viegli, un gan jau ne reizi arī ir palaists garām.


dziedava 13.augusts, 08:25

Katrā ziņā dzīvo koku sugas tipiski atrastas uz kokiem, kuriem ir daudzveidīgas nišas - rievas, daudz sūnu, ķērpju. Acīmredzot, arī tām sūnām un ķērpjiem tie paši "putekļi" vajadzīgi, jo tie tur labi saauguši un kalpo kā indikators. Uz plikiem, gludiem stumbriem visdrīzāk nebūs.


dziedava 13.augusts, 08:22

Iveta, vajadzētu paskatīt arī parkos :)). Tām gļotsēnēm nevajag lielus kokus, visādas tamlīdzīgas aug arī uz nelieliem, maziem un pat krūmiem, ceriņiem, avenēm utml., kur man vēl nav izdevies atrast. Katrā ziņā tās nav dižkoku sugas, āķis slēpjas kaut kur citur. Pilsētas putekļos? Vēl ir hipotēze, ka tām patīk dzelzceļš. Ne tikai pavisam blakus, bet kaut kādā "dzelzceļa putekļu" sasniedzamības zonā??? Jāpēta. Paldies, ka tiek pētīts - arī negatīvs rezultāts ir rezultāts. Man Engures pagalmā arī pilnīgi pa tukšo, nekā. Ceļš tieši blakus, dzelzceļš gan nē..


adata 13.augusts, 07:38

Ar šo arī interesanti, ja nu vienīgi krāsa "nodeva", citādi izmēra dēļ es palaistu garām, domājot ka nav īsti attīstījies. Veikli ieslēpusies starp citām! Tās pārējās, sapratu, ka cita suga?


adata 13.augusts, 07:25

Apsveicu ar atradumiem! Nu, šīs, manuprāt, ir riktīgi pilsētvides gļotsēnes ( un tās citas arī, kas atrastas uz dzīviem kokiem). Esmu aplūkojusi arī savā apkārtnē dzīvus lielus kokus (bet ne pilsētu parkos), klajākās vietās, ceļmalās, pagaidām nekā. Nav tā, ka nav skatīts. Kur tad Jums pērn, sezonas nogalē - viena pēc otras!


Filips Bobinskis 13.augusts, 00:16

Jūrmalas gummeldrs?


Ziemelmeita 12.augusts, 21:07

Paldies,Uģi!


Ivetta 12.augusts, 16:03

Paldies, Uģi!


meža_meita 12.augusts, 15:47

Šeit nobildējusies no attāluma līdzīga suga. Šī varētu būt Buellia griseovirens.


Ziemelmeita 12.augusts, 15:44

Paldies.Uģi!


Ziemelmeita 12.augusts, 15:43

Paldies,Mārīte!


Mari 12.augusts, 13:17

Paldies, Julita! :)


zemesbite 12.augusts, 12:57

Mazais tritons :)


zemesbite 12.augusts, 12:54

Paldies, Ansi! :)


dziedava 12.augusts, 11:52

Ļoti labi perīdija foto :)


Bekuvecis 12.augusts, 10:44

Jā! Neizlasot novērotajas piezīmi, biju "iekritis" uz bildēs atainoto gandrīz sniegbalto krāsu (kāda L.birnbaumii nav ne sitama) un uz pāris atkāpītēm no sugas "artitmetiskā vidējā".


CerambyX 12.augusts, 10:10

Gillmeria sp., pakaļkāju stilbu krāsa var palīzdēt noteikšanā.


IlzeP 12.augusts, 09:38

Valdis Pilāts komentēja, ka, visticamāk, baltkrūtainais, bet drošai atšķiršanai vajagot mērījumus vai ģenētiskas analīzes (https://www.inaturalist.org/posts/44841-identifications-of-hedgehogs-erinaceus-in-europe). Dabasdatos gan tradicionāli ežu sugas noteiktas pēc izskata, riskēšu mainīt uz baltkrūtaino.


dziedava 11.augusts, 23:18

Ir žirafe, jā :)


Mo 11.augusts, 21:41

Vispār nebiju piefiksējis, bet, katrā vietā savādāk: a) Latvijasdaba.lv: zelta karūsa ir Carassius carassius; sudrabkarūsa - Carassius auratus; b) Inaturalist: zelta karūsa ir Carassius carassius; sudrabkarūsa - Carassius gibelio; c) Wikipedia (pie zelta karūsas, atsauce uz RigaZoo, taču, lapai 404 kļūda, wikipedia kā avots gan pusnopietns): zelta karūsa - Carassius auratus; sudrabkarūsa - Carassius gibelio; d) No enciklopēdiju sērijas "Latvijas Daba" 5. un 6. sējuma: zelta karūsa - Carassius carassius; sudrabkarūsa - Carassius auratus; e) No Latvijas PSR mazās enciklopēdijas izveido putru - parastā karūsa - Carassius carassius; zelta karūsa - Carassius auratus auratus; sudrabkarūsa - Carassius auratus gibelio; f) LLKC izdotais plakāts "Latvijas zivis": Carassius carassius; sudrabkarūsa - Carassius gibelio; Kaut kā tā.


BI 11.augusts, 21:39

Šie un arī smilšu tārtiņš tur pat pa nakti gredzenoti.


Mari 11.augusts, 21:16

Pievienoju divus perīdija foto, ceru, ka tur redzama tā "žirafes āda" :)


IlzeP 11.augusts, 20:22

Carassius auratus ir latīniskais nosaukums sudrabkarūsai - vai domāta tā?


IlzeP 11.augusts, 19:54

Hmm, pie kuras sugas pagaidām paliekam - L. birnbaumii?


Mo 11.augusts, 19:16

Te prasās pievienot zelta karūsu (Carassius auratus).


dziedava 11.augusts, 19:09

Diderma cinereum teorētiski Latvijā skaitās zināma suga, bet tā ir noteikta pagājušā gadsimtā un paraugs nav saglabājies. Pēc apraksta spriežot, ir aizdomas, ka tā noteikta nepareizi. Šis un Marinas novērojumus katrā ziņā šķiet tuvāk sugas aprakstam, turklāt dažādos noteicējos apraksti atšķiras, un, kopāņemtiem, šiem aprakstiem abi novērojumi atbilst. Nebūtu brīnums, ka zem "Diderma cinereum" patiesībā slēpjas sugu grupa, kas vēl zinātnē nav izpētīta, jo šī suga pasaulē skaitās reta un attiecīgi vispār nav daudz pētīta. Līdz ar to abiem novērojumiem šobrīd piešķiru šīs sugas nosaukumu. Ja zinātnē kkas būs vairāk izpētīts un būs lielāka skaidrība, tad jau varēs nosaukumu mainīt. Paraugs tiks saglabāts.


dziedava 11.augusts, 18:53

Diderma cinereum šobrīd ir ticamākā versija no zināmā. Ne mazāk ticami, ka šī parauga suga zinātnē vēl nav aprakstīta, tāpēc paraugu vajadzētu saglabāt.


Bekuvecis 11.augusts, 17:21

P.S. Nupat tikai pamanīju, ka novērojuma piezīmēs teikts "īstā krāsa bija maigi citrondzeltena". Nu tad varbūt ir ar' Leucocoprinus birnbaumii... Centīšos būt uzmanīgāks!


Bekuvecis 11.augusts, 17:17

Protams, uz vietas krāsa, kātiņa detaļas u.c. redzamas labāk nekā fotogrāfijās. Taču, skatoties uz šīm bildēm, man kaut kā "nevelk" uz Leucocoprinus birnbaumii (kura Latvijā ir atrasta nu jau nezcik reizes). Tā ka tiešām derētu aizgādāt uz Dabas muzeju. Vai var uzskatīt par sugu Latvijā? Leucocoprinus birnbaumii figurē pērnajā Latvijas bazīdijsēņu konspektā (14.lpp.)...


mufunja 11.augusts, 13:33

Paldies Arturs


mufunja 11.augusts, 13:32

Paldies Baiba


dziedava 11.augusts, 10:27

No zināmajām pēc sporu izmēra tiešām visdrīzāk sūnu, kaut priekš tās arī par lielu. Drošībai vajadzētu galviņas perīdija mikroskopiju, jāredz, ka tas ir plankumains kā žirafes āda.


dziedava 11.augusts, 10:22

Varbūt izskatās pelēcīgs, jo cauri baltajam apvalkam arvien vairāk caurredzās tumšā, nobriedusī sporu masa, bet ar nosaukumu "pelēcīgais" ragansviests neaugs mežā, tas aug uz komposta, kūtsmēsliem utml., drīzāk cilvēku māju tuvumā.


Mari 11.augusts, 09:48

Melno kājiņu neatradu, augļķermeņi izveidojušies sūnas lapu galos. Sporas 13-14 mkm, dažas arī 15 mkm.


kamene 11.augusts, 09:29

Apskatīju internetā pieejamās bildes. Pēc krāsas krietni līdzīgākas ir Leucocoprinus birnbaumii, kas jau vairākas reizes ir atrasta puķupodos Latvijā.


kamene 11.augusts, 09:01

Sēnītes ieraudzījām kāpņu telpas puķu podā ar juku. Augsne nākusi no nezin kurienes. Vai tad to var uzskatīt par sugu Latvijā, ja ir tikai telpās un puķupodā? Sēnītes izskatījās kā mākslīgas, dabā tādā krāsā neesmu redzējusi, tāpēc pārbaudīju, vai īsta un nobildēju.


StarFlare 11.augusts, 01:16

Tītiņš jeb grozgalvis (Jynx torquilla


ekologs 10.augusts, 23:06

Ou, jā! Segspārni!!! Paldies, Uģi! :)


VijaS 10.augusts, 21:32

Paldies, Uģi!


Ziemelmeita 10.augusts, 21:28

Paldies,Marek!


adata 10.augusts, 20:25

Tikai attīstībā līdz sporām nav tikusi. Mēdz apkaltst un apstāties attīstībā.


VijaS 10.augusts, 20:24

Visticamāk jā, taču ceru tuvākajās dienās pārbaudīt attīstībā.


VijaS 10.augusts, 20:22

Šis manuprāt ir viens no tiem pagaidām nesaprotamajiem ragansviestiem, kas visādi citādi izskatās kā baltais, bet kam apakšslānī parādās dzeltenais tonis. Un kurus mēs vēl pagaidām neesam izdomājuši, zem kā "pabāzt".. Jā, otrajā bildē var redzēt to dzelteno apakšējo plēvi, kuru izķidāju, skatoties, kādā krāsā ir iekšas.


adata 10.augusts, 20:15

Minu, ka rūsganais. Ir manāmi rūsgani pleķi.


adata 10.augusts, 20:10

Vija, vai tik nebūs rūsganais, jo dzeltenais tonis ir klāt. Otrajā bildē kreisajā lejas stūrī var labi redzēt.


dziedava 10.augusts, 18:28

Bez mikroskopēšanas līdz sugai grūti. Sūnu cukurītei ir melna kājiņa. Te ir?


Divpēdis 10.augusts, 15:04

Paldies pat noteikšanu, Uģi!


Karliina 10.augusts, 14:53

novērošanas kameras video: https://youtu.be/x34fJhrGXuo


megemege 10.augusts, 12:54

Paldies, Ansi!:)


dziedava 10.augusts, 12:01

Tādu vajadzētu ievākt, nobriedināt un mikroskopēt. Vēl par jaunu, lai noteiktu.


W 10.augusts, 09:21

Paldies, Uģi!


Siona 10.augusts, 08:19

Oki, paldies! :)


ekologs 09.augusts, 23:57

Liepājas pludmale pilna ar izskalotām aļģēm (Slidenā furcelārija Furcellaria lumbricalis) u.c. Līdzās aļģēm var novērot izskalotus dubļu krabjus (Rhithropanopeus harrisii), ar kuriem barojas dažādi putni :)


dziedava 09.augusts, 23:07

Nu ar to jau var mēģināt ko iesākt. :) Vari skatīt Ļeontjeva publikācijas un skatīt, vai ir kas līdzīgs. :)) Man pašai šobrīd nebūs tam laika, vilkpienaines atliktas tālākā plauktiņām, lai arī dažām ir virsma sabildēta. Tās tad vēlāk kopā visas skatīšu. Šobrīd mežonīgi daudz svaigu vākumu, ar tiem vispirms jātiek galā, lai var kaut mazliet atbrīvot uz galda kaut stūrīti brīvas vietas :/


ekologs 09.augusts, 22:53

Paldies, Uģi! Skatījos tā ar aizdomām:)


Siona 09.augusts, 21:18

Es ļoti centos, bet es īsti nezinu, vai tas ir tas, ko Tu gribēji redzēt :D


Siona 09.augusts, 20:51

Tuvplāna bildi pievienoju, mazākās bija maziņas - līdz 0,5cm diametrā, bet bija arī mazliet lielāki eksemplāri. :) Jaunu neredzēju, tikai šādā paskatā.. Tagad pamēģināšu to virsmu pamikroskopēt.


ekologs 09.augusts, 17:48

Uģi, Marek, jūsuprāt, kurš?


dziedava 09.augusts, 16:02

Sporas visām vienādas. Mikroskopā pirmkārt jāskata virsmas raksts - apkārtējo perīdiju vajag mikroskopēt un arī vnk tuvplānā nobildēt. Virsma ir pati svarīgākā plus gļotsēnes diametrs un krāsa jaunai un nobriedušai. Un tad vēl sporu izmērs var noderēt, ja to ļoti precīzi samēra, jo izmēri ir tuvi, nianses svarīgas. Sporu raksts visām vienāds, tam noteikšanā nav nozīmes.


Siona 09.augusts, 15:34

Pievienoju vilkpienaines sporu bildes, varbūt tās kaut kā līdz :)


ekologs 09.augusts, 11:39

Apsveicu, Marek! :)


IlzeP 09.augusts, 11:36

Pazīme "D" izmantojma ligzdošanas sezonā.


nekovārnis 09.augusts, 08:54

O, paldies Dagmāra! :)


Bekuvecis 08.augusts, 21:55

Leucocoprinus cretaceus, eksotiska svešzemniece. Šķiet, pirmo reizi Latvijā. Tāpēc nebūtu par skādi piespēlēt paraudziņu Dabas muzejam, resp., Initai D.


Ziemelmeita 08.augusts, 21:08

Paldies par labojumiem!


Siona 08.augusts, 20:56

Paldies! :)


Eggy 08.augusts, 18:26

Šeit mēģināšu atbraukt vēl kādu dienu. Skaits varētu būt arī lielāks. Lēkāja pa zariem.


Eggy 08.augusts, 18:23

Ātrumā nepareizo uzspiedu,kad reģistrēju.


meža_meita 08.augusts, 16:54

Super, apsveicu! Paldies, ka uzreiz piedomā par nosaukumu latviešu valodā, tas ir ļoti svarīgi.


adata 08.augusts, 16:09

Jā! Tieši tik zaļgana ir zaļganā pumpurīte!


Siona 08.augusts, 15:27

Pievienoju, kā gļotsēne izskatās šodien! :) Gana zaļgana, ne?


IlzeP 08.augusts, 14:58

Ķeksīša nebija. Man sanāca!


IlzeP 08.augusts, 14:55

Griezēm ir arī visādi atkārtotie perējumi, piemēram, ja kaut kur sapļauj ligzdu, pārceļas un mēģina atkal.


Ziemelmeita 08.augusts, 11:33

Paldies,Amanda!


Ragaste 08.augusts, 11:28

Somu kolēgi/eksperti apstiprināja, ka tā ir Merodon moenium. Zo, tā skaitās jauna suga Latvijas sarakstā. =]


Mežirbe777 08.augusts, 11:24

Ilzei - šis novērojums ticis atzīmēts kā "interesants", tomēr galvenās lapas kreisajā stūrī neparādās un paša novērojuma aprakstā arī nē.


Ragaste 08.augusts, 11:15

Paldies! Es jebkurā gadījumā esmu loti priecīga uzzināt, kas ir tas, ko atradu.


Toms Čakars 08.augusts, 11:00

Paldies!


ekologs 08.augusts, 10:09

Melnais priežu celmu koksngrauzis (Spondylis buprestoides).


Amanda 08.augusts, 10:04

Peļu klijāns


Ziemelmeita 08.augusts, 07:49

Paldies,Uģi!


Ziemelmeita 08.augusts, 07:48

Paldies,Ansi!


Bekuvecis 08.augusts, 06:41

Jā!


Bekuvecis 08.augusts, 06:41

Augļķermeni pārgriezušas un apskatījušas arī iekšieni, lietuviešu mikoloģe Reda Iršenaite kopā mūsu Diānu Meieri secinājušas, ka tā tomēr ir cita baltzobju suga - melnā. (Tas nekas, ka bildē tāda neizskatās: jaunībā šīs sugas sēnes mēdz būs stipri gaišas, ne tuvu ne melnas.)


VijaS 08.augusts, 00:15

Recekļainā hipokreja?


angel 07.augusts, 23:02

Liels paldies par visiem dienastauriņu precizējumiem un ka neapnīk labot!


marsancija 07.augusts, 22:57

Maskēšanās eksperte :)


zane_ernstreite 07.augusts, 21:06

Jā, Iveta, priedes celms. Svaiga cirsma.


adata 07.augusts, 20:55

Varētu būt saplacinātā kūlīte, ja aug uz priedes celma, pavisam ticami.


zane_ernstreite 07.augusts, 20:20

Interesēja, kas no vakardien ieraudzītās plazmodija čupiņas attīstīsies. Pievienoju šodiena bildi.


CerambyX 07.augusts, 12:41

Paldies par papildus foto - jā, var apstiprināt, ka ir parastais zilenītis :)


NikaMeduza 07.augusts, 11:43

Paldies par labojumu! Pievienoju arī attēlu ar spārnu apakšpusi :)


Eggy 07.augusts, 11:40

Pievienoju 2 papildus attēlus. Ģimenīte turpina uzturēties migas tuvumā un pārvietojas pa teritoriju, regulāri tiek izdzerts piedāvātais ūdens.


Lemmus 07.augusts, 11:18

Paldies,Vija! :)


zane_ernstreite 07.augusts, 10:46

Stulba paviršības kļūda... Paldies par labojumu!


zane_ernstreite 07.augusts, 10:45

Ar tiem sienāžiem un siseņiem vispār grūti. Paldies par ieteikumu!


CerambyX 07.augusts, 09:57

Varbūt labāk kā Chorthippus sp., tur arī citas līdzīgas sugas. Pēc foto var būt grūti ar kaut cik vērā ņemamu pārliecību noteikt.


zane_ernstreite 07.augusts, 07:33

Jā, segspārnu gludums... Paldies!


zane_ernstreite 07.augusts, 07:32

Paldies, Uģi, par detalizēto skaidrojumu! Paskatījos taurini.lv bildes un salīdzinājumā šķietami esmu uztvērusi pazīmi.


Vīksna 07.augusts, 00:46

Paldies !


CerambyX 07.augusts, 00:19

Otrajā attēlā - Pheosia tremula


CerambyX 07.augusts, 00:09

Drīzāk Lygus gemellatus. Tāda gluda izskatās


CerambyX 07.augusts, 00:07

Krāsa mainīga - gludi segspārni :)


CerambyX 07.augusts, 00:04

Šajā rakursā ūsu krāsu nevar redzēt, bet ir saskatāmas tumšā svītriņa priekšspārna pamatnē (tādas tikai tēviņiem), kas melnūsainajam sadalīta divās daļās (viena garāka strīpiņa, otra īsāka), bet brūndzeltenajam ir viena gara mazliet izlocīta svītriņa.


CerambyX 07.augusts, 00:01

Otrajā foto Choerades sp.


CerambyX 06.augusts, 23:54

Noteikti ne drudzeņu zilenītis - visticamāk parastais zilenītis (Polyommatus icarus). Drošai noteikšanai jāredz spārnu apakšpuse.


Ziemelmeita 06.augusts, 23:17

Paldies,Uģi, par labojumiem!


zane_ernstreite 06.augusts, 22:22

Beidzot viens melnūsainais, kaut noteikšanas pazīmes tā arī īsti nesaprotu... Paldies, Uģi!


zane_ernstreite 06.augusts, 22:21

Nešķita tik zils... Paldies, Uģi!


zane_ernstreite 06.augusts, 22:20

Paldies par paskaidrojumu!


zane_ernstreite 06.augusts, 22:19

Skaidrs! Paldies, ir bijusi maza saskarsme ar šīm


guta7 06.augusts, 21:33

Paldies, Uģi, par kļūdas labojumu!


CerambyX 06.augusts, 21:03

Zilgani laukumiņi uz pakaļspārna, kāda cita suga.


Mo 06.augusts, 20:59

cerams, ka pareizi


adata 06.augusts, 20:07

Šis plazmodijs vēl diezgan jauns, būtu jāvēro kā formēsies, vairāk izskatās pēc zaļganās pumpurītes, varbūt ragansviests, kas saplūstu lielākā pikā un būtu pārslaināks pēc skata.


adata 06.augusts, 19:59

Šī noteikti ir gļotsēne, tik nezinu, varbūt kāds ragansviestiņš vai kas cits.


Ziemelmeita 06.augusts, 18:55

Paldies,Vija,iespējams ka padzīvojis baltais. Tādi tur bija vairākās vietās.


VijaS 06.augusts, 18:46

Varētu būt padilis baltais, man liekas, pelēcīgajam vajadzētāku grubuļaināku virsmu.


zane_ernstreite 06.augusts, 18:42

Paldies, Vija, par domu gājiena apstiprinājumu!


VijaS 06.augusts, 18:37

Tā vajadzētu būt :)


VijaS 06.augusts, 18:36

Krusta zirneklis Araneus diadematus.


Mežirbe777 06.augusts, 16:48

Paldies, Ilze! Apakšgrupa priekš ģints Lecidea pašlaik nepastāv. Visi Igaunijas novērojumi noteikti nonāks arī PlutoF un Elurikkus, par to nav šaubu.


Mežirbe777 06.augusts, 16:44

Paldies, Ilze!


ivars 06.augusts, 14:59

Jā, zivjērglis.


IlzeP 06.augusts, 13:37

Sugu sarakstā varētu ielikt (zem kuras apakšgrupas?), taču jaunajā portālā dabasdati.ornitho.lv novērojumi ārpus Latvijas neparādīsies. Jāpadomā, vai ir kāda iespēja ieziņot kaut kur citur.


IlzeP 06.augusts, 13:30

Ieliku sarakstā, vismaz pagaidām ierakstīju arī Raivo ierosināto latvisko nosaukumu. Komentāra tekstu pārkopēšu uz piezīmēm, lai parādās datu atlasēs.


ekologs 06.augusts, 13:03

Iespējams Allacma fusca.


W 06.augusts, 12:25

Paldies, Uldi!


Mežirbe777 05.augusts, 22:53

Suga noteikta kā Lecidea tesselata pēc nogādātā parauga (det. A.Suija). Nav DD sugu sarakstā. Pēc Elurikkus datiem EE ir 17 atradnes un pēc IUCN kritērijiem novērtēta kā NT. Pēc pieejamās info, pie mums LV nemaz nav atrasta.


dziedava 05.augusts, 21:57

Pirmais dzīvais pilsētas [Rīgas] koks ar gļotsēnēm šajā sezonā. Pēc kopskata cerēju uz B.versicolor, ko fiksi mikroskopijā apstiprināšu, bet sporas rāda galīgi nepazīstamu ainu. Nāksies pievērsties vēlāk pēc kārtējās ekspedīcijas..


pustumsa 05.augusts, 20:11

Noteicējs arī tā saka


Mežirbe777 05.augusts, 20:00

Mana izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies :) Šī ir Abrothallus peyritschii (Stein) I. Kotte. Apstiprināja Ave Suija mikroskopējot nogādāto paraugu, un tas tika deponēts TU herbārijā. Pēc R.Kaupužas dotās informācijas - Jauna, iepriekš nereģistrēta lihenofīlo sēņu suga Latvijai :) DD sugu sarakstā nav. Sugas zinātniskais nosaukums veltīts par godu Austriešu Botāniķim, Mikologam un ārstam Johann Joseph Peyritsch (1835–1889) , tādēļ sugas latviskais nosaukums, fonētiski pareizi pārveidojot uzvārdu varētu skanēt kā Peiriča melnpunktīte, jo Abrothallus ģintij jau ir ticis dots nosaukums - Melnpunktītes.


a.b 05.augusts, 19:47

Gredzenošanas datums: 22.05.2025, Bišumuiža (Latvijas Gredzenošanas centra info.).


a.b 05.augusts, 19:34

Uz vietas likās, ka niedru lija lidinās. Peļu klijāns ? Bet seja savādākā nedaudz it kā.


dziedava 05.augusts, 08:53

Tai dobē arī kāds mitrinātājs papildus tika pielikts? Jo dobe pati par sevi var arī nebūt gana mitra. Marinai gan arī no plazmodija neko sagaidīt neizdevās. Tas, ko izdevās noteikt, bija pats jau izaudzis.


adata 05.augusts, 07:42

Būs nokarenā pumpursmilga.


VijaS 04.augusts, 22:16

Jā, tieši par to iedomājos. Plazmodijam gan laikam nepatika, ka es pusdienu to zara gabalu staipu līdzi, stīdziņas palika tumšas un maliņas sarāvās un aizrāpoja, pēdējā bildē redzamā daļa laikam palīda kaut kur zem mizas - svētdien zars līdz mājupbraukšanai nostāvēja zālē dobē, lai būtu mitrums, bet varbūt ar to bija par maz. Šovakar apskatīju - nekas svaigs vēl nerāpo.


dziedava 04.augusts, 22:05

Šis izskatās pēc tā Marinas brīnuma - vilkomlangejas plazmodija..


dziedava 04.augusts, 21:29

Šobrīd šī sugu grupa zinātnē vēl nav sadalīta atsevišķās sugās, tāpēc noteikšanai pietiek ar to, kas ir. Bet vispār mikroskopijā būtu jāskatās ne tik daudz sporas, bet kapilīcija pavedienus, to rakstu, kā arī kausiņa rakstu mikroskopijā - to, ko jau tagad jāskatās sarkanajām un dzeltenajām sprodzītēm.


dziedava 04.augusts, 21:25

Mainīs krāsu uz zaļganu, tātad zaļganā pumpurīte. Un tāpēc drīkst arī nemikroskopēt ;))


Siona 04.augusts, 20:26

Šo es mazlietiņ paņēmu uz mājām līdzi, tagad jāgaida, kad mainīs krāsu un tad jāmikroskopē, ja? :)


Vīksna 04.augusts, 19:34

Kastaņbrūnā kātiņpiepe, Polyporus badius.


angel 04.augusts, 18:55

paldies!


VijaS 04.augusts, 18:49

Krusta zirneklis Araneus diadematus.


čūskis 04.augusts, 18:26

Izskatās pēc Ķīnas cimdiņkrabja (Eriocheir sinensis).


VitaP. 04.augusts, 12:00

Labiņi, paldies!


Bekuvecis 04.augusts, 10:51

Ineta, tā nebūs taksonomiski korekti: receklenes jeb Tremella ir bazīdijsēnes, bet Ascotremella - askusēnes. Askureceklene? Neizklausās īsti daiļskanīgi... Vēl jādomā!


kamene 04.augusts, 10:49

Paldies, Uģi!


kamene 04.augusts, 10:48

Paldies, Vija un Iveta!


guta7 04.augusts, 09:15

Man arī likās, ka ir kas cits, bet arī otrs foto ir ne visai, jo fotografēts pa gabalu un tumšos apstākļos. Tumšais zīmējums šķita atšķirīgs no četrjoslu koksngrauža.


guta7 04.augusts, 09:11

Paldies, Edgar, par skaidrojamu! Ļoti noderīgi!


nekovārnis 04.augusts, 08:27

Šis man vairāk pēc Rutpela maculata izskatās. Derētu kādu tuvāku foto, te īsti krāsas/toņus neredz.


Bekuvecis 04.augusts, 08:16

Šī ir neīstās bērzubekas gaišā forma. Sastopama daudz retāk neka parastā (tumšākā) un vairākumā aprakstu ignorēta. Ir novērota arī Latvijā, turklāt atkārtoti un vienā atradnē ar parastajām (sk. http://www.senes.lv/species/leccinum_pseudoscabrum.htm).


guta7 04.augusts, 07:50

Turpat auga arī neīstā bērzubeka Leccinum pseudoscabrum, taču šai pilnīgi cita krāsa. Leccinum pseudoscabrum nevarēju pietiekoši labi nofotografēt, jo bija ļoti tumšs.


guta7 04.augusts, 07:46

Paldies, Edgar, par labojumu!


Amanda 04.augusts, 07:14

Vidējais dzenis


Amanda 04.augusts, 07:12

Varbūt dārza ķauķis


VitaS 04.augusts, 01:08

Sīkziedu sprigane


marsancija 04.augusts, 00:48

Paldies, Julita, par komentāru! Es arī nebiju līdz galam pārliecināta, vai tā vispār ir gļotsēne, bet par sēni nosaukt šos veidojumu arī kaut kā nespēju :)


dziedava 04.augusts, 00:17

Tā ir sēne. Uz tausti gumijaina, neizšķīst, neizjūk taustot.


InŠu 03.augusts, 23:47

Dižskābaržu receklene


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2025
© dabasdati.lv
Saglabāts