Currently active users: 309 Observations added today: 1340 Total number of observations: 1985600
You have a guest status
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Observation photo
Comments
Komentāri tagad tikai pie novērojuma
Recent reports
Upupa epops - 2024-07-04 djsanchezzz
Spatula clypeata - 2024-06-29 Edgars Smislovs
Hallomenus binotatus - 2024-07-02 anthicus
Ignotus - 2024-07-02 Kažmers
Ciconia nigra - 2024-07-02 Kažmers
Pernis apivorus - 2024-07-02 Kažmers
Milvus migrans - 2024-06-29 Edgars Smislovs
Unknown
Ignotus
@ Vīksna
Recent comments on observations
VijaS 04.jūlijs, 20:38

Paldies, Marek!


nekovārnis 04.jūlijs, 20:29

Augšējā foto (neņemot vērā to kas zem zieda kājām gaisā) no kreisās uz labo: brūnvālīšu raibenis, lielais atraitnīšu raibenis un noras samtenis. Otrajā foto augšā gan jau ka lielais atraitnīšu raibenis, apakšā brūnvālīšu. Trešajā foto brūnvālīšu raibenis un lielgalvmuša Sicus ferrugineus.


nekovārnis 04.jūlijs, 20:20

Otrajā foto brūnvālīšu raibenis


nekovārnis 04.jūlijs, 20:18

1. un 3. foto dzelzeņu pļavraibenis, pārējās brūnvālīšu raibenis. Koksngrauži Stenurella melanura 2 pārīši un pirmajā foto viens nenosakāms Anastrangalia sp. tēviņš.


meiravietis 04.jūlijs, 19:59

Paldies par labojumu!


nekovārnis 04.jūlijs, 19:49

Šis jau tā kā ar man vairāk pēc violetā izskatās, bet tādā leņķī un apgaismojumā neesmu drošs.


megemege 04.jūlijs, 19:44

Liels paldies par labojumu!:)


Ziemelmeita 04.jūlijs, 12:52

Paldies,Ansi!


picapica 04.jūlijs, 12:25

Redzēti 2 cāļi un mamma


Ziemelmeita 04.jūlijs, 12:12

Paldies,Edgar! Gabalińu uz priekšu bija vēl viena tāda pati čaumala.


Ivars Leimanis 04.jūlijs, 11:38

Patiesībā, to mežaudzi tieši ar tādu mērķi apmeklēju. ;)


Ilze Ķuze 04.jūlijs, 11:27

100% atbalstu Renātes priekšlikumu


Osis 04.jūlijs, 11:24

Paldies Marek


dziedava 04.jūlijs, 11:01

Vija, Tev ir visas iespējas mikroskopēt pašai - lai redzētu eļļas ķermenīšus, vajag tikai svaigas (neizžuvušas) aknusūnas. :)


VijaS 04.jūlijs, 10:32

Kā man patīk Tavi mikroskopijas foto - tās šūnas ar eļļas ķermenīšiem izskatās tik dekoratīvi! Skaista faktūra! :)


meža_meita 04.jūlijs, 09:21

Cliostomum corrugatum raksturīgas ir melnas punktveida piknīdijas, bet šie attēlā izskatās nevis punktveida, bet tādi lieli, izplūduši, daži līnijās. Domāju, ka kāda cita suga.


ekologs 04.jūlijs, 07:33

Smecernieks (Hylobius sp.) :)


Kiwi 04.jūlijs, 05:57

Paldies, Lilita!


ilzuks 04.jūlijs, 01:13

Divi dažādi raibeņi. Tā vaboles gan izskatās vienas un tās pašas. Bet fočēts pēc kārtas :)


ilzuks 04.jūlijs, 00:18

No Kristapa mācību resursa šis izskatījās vistuvāk patiesībai :))


ilzuks 03.jūlijs, 23:45

Pārītis lidojumā


ilzuks 03.jūlijs, 23:34

...un arī ... resngalvītis.


ilzuks 03.jūlijs, 23:26

Diemžēl šajā vietā tikai šādi izdevās noķert. Pārāk ātri lido un "pazūd" :))


ilzuks 03.jūlijs, 23:23

Papildus raibeņiem... fonā ? samtenis vienā bildē un vēl vienā - izskatās, ka ? divspārnis.


Mo 03.jūlijs, 22:23

Pēc: https://www.discoverwildlife.com/animal-facts/insects-invertebrates/fly-of-the-month-clubbed-general-soldierfly var saprast, ka Stratiomys chamaeleon dzeltenais marķējums nesavienojās, taču Stratiomys potamida savienojās. Pievienoju papildinājumu. Vajadzētu būt Potamida tad.


nekovārnis 03.jūlijs, 21:55

Dzelkņmuša S.potamida vai S.chamaeleon.


Priede 03.jūlijs, 20:13

Paldies, par labojumu. Bija jau arī aizdomas, pēc zieda, ka tā ir vienkārši Baltijas dzegužpirkstīte.


dziedava 03.jūlijs, 19:39

Aveņgļotsēne - varbūt, mazliet īpatnēji izskatās. Bet noteikti ne oranžā. Tai būtu sākumā jābūt ļoti piesātināti koši oranžai.


Ziemelmeita 03.jūlijs, 19:13

Paldies,Margarita, paldies,Edgar!


Vita Ju 03.jūlijs, 17:43

Haha, neticama tikšanās tas gan. Nākamgad uz šo laiku atkal iešu viņu meklēt :)


ekologs 03.jūlijs, 16:59

Skujkoku sarkanais koksngrauzis (Stictoleptura rubra) :)


ekologs 03.jūlijs, 16:57

Zaļais vītolu koksngrauzis (Aromia moschata) :)


Ivetta 03.jūlijs, 16:15

Diemžēl citu foto nav, gaidīšu, kad vēl atlidos:)


Ilgonis 03.jūlijs, 15:52

Paldies, par to biju piemirsis.


pētniece 03.jūlijs, 15:34

Gaiļbiksīte


Irbe 03.jūlijs, 15:22

Izklausās pēc brūnspārnu


ilzuks 03.jūlijs, 13:32

Jā, paldies, to vietni arī nedaudz papētīju. Tur arī forši skatīt. Kaut ko jau būšu iemācījusies no visa šitā .. maz gan tajā galvā paliek, bet drusku ir un patīkami :D


ilzuks 03.jūlijs, 13:25

Nu re! Paldies! Zināju, ka šitos brīnumus neatpazīšu precīzi Nu vismaz man doma bija, ka nav gluži viena sugas visās 4 bildēs :))


Miksrieksts 03.jūlijs, 13:18

melnā spulgpiepe


dziedava 03.jūlijs, 10:49

Apsveicu, Renāte, vareni esi pastrādājusi!


nekovārnis 03.jūlijs, 10:12

Diezgan dziļi iekšzemē. Parasti gar piekrasti. Izskatās jau pēc S.nigra, bet diezgan neerts leņķis un kopskats tādai 100% pārliecībai. Pēc kādām pazīmēm noteikts, lai var droši izslēgt Etorofus pubescens un Leptura aetiops?


Mari 03.jūlijs, 09:58

Paldies, Marek!! :)


nekovārnis 03.jūlijs, 09:51

Uz foto gan tikai Oxythyrea funesta. Aizlidoja?


nekovārnis 03.jūlijs, 09:44

Kāds no pļavas resngalvīšiem, tādiem šaubīgiem vajadzētu ūsu vālītes no priekšpuses redzēt vai galos neslēpjas kādi brūni pleķi :)


nekovārnis 03.jūlijs, 09:39

Foršs atradums! Šis man vēl nav trāpījies :)


nekovārnis 03.jūlijs, 09:32

Kaut kāda lapsene


nekovārnis 03.jūlijs, 09:30

Īsti nevaru saprast - augļkoku vai kārklu.


nekovārnis 03.jūlijs, 09:15

Agro purvraibeni vislabāk meklēt iebrienot kādā augstajā purvā vai tā malā, turpat var atrast arī purva sīksamteni. Vienīgi labākais laiks meklēšanai ir no jūnija sākuma līdz Jāņiem, pēc tam jau tik pa kādam nodilušam. Forša vietne Latvijas dienastauriņu apgūšanai ir Sintijas Elfertes https://taurini.lv/, pats sākumā pēc tās vadījos :)


nekovārnis 03.jūlijs, 09:07

Pirmajos 2 foto dzelzeņu pļavraibenis, pēdējās 2 parastais pļavraibenis - tam priekšspārna virspusē šūnu izkārtojums pie ārmalas vienmērīgās joslās, dzelzeņu pļavraibenim vidusdaļā viena šūna ar nobīdi.


nekovārnis 03.jūlijs, 09:01

Lielais meža resngalvītis - spārni raibi. Par divspārni nezinu, bet blakts ir svītrainā vairogblakts.


BI 03.jūlijs, 07:51

Gredzenots 03.06.2014. mazulis Kaņierī


ilzuks 03.jūlijs, 00:39

Tur vēl divspārnis nejauši ietrāpījies kadrā un blakts.- sarkanā vai cita.


ilzuks 03.jūlijs, 00:22

Pirmās divas bildes pret otrām divām - viens un tas pats? Tam vienam izskatās, ka pakaļspārni drusku "nograuzti".


ekologs 02.jūlijs, 23:39

Četrjoslu koksngrauzis (Leptura quadrifasciata) :)


Ivars Leimanis 02.jūlijs, 23:33

Oki, rosināšu! Jau iestigots ciršanai.


ilzuks 02.jūlijs, 23:26

A1. Pakaļspārniem sarkanīgs krāsojums A2. Pakaļspārnu apakšpusē pamatnes daļā balts plankums A3. Pakaļspārniem raksturīga ārējā forma, izteikts priekšējais stūris Priekšspārniem to aizmugurējā daļā divu pretēji vērstu bultiņu zīmējums. Tas no mācībām. Nu jā, šim ir balts punkts, tam agrajam - melns punkts/plankums. Jā, ir ko vērot :)


ilzuks 02.jūlijs, 23:20

Atkal nošāvu garām! :D Paldies, Marek! Cik interesanti! Laikam jāliek visi iekšā. Ir tik interesanti uzzināt, ka tas nav tas, kas man "rādījās", pētot pagājušā gada mācību resursus un arī Mareka foto iekš dabasfoto.lv Tik skaisti tur!!! Laikam šobrīd visvairāk iemācos, kad fočēju kaut ko pati un mēģinu atpazīt kaut ko. Nu tie raibeņi... OMG! Tik dažādi.


KM 02.jūlijs, 23:10

Paldies par komentāru! Tas visu izskaidro. Dabā izskatījās tiešām dīvaini.


Mimi Serada 02.jūlijs, 22:21

Paldies, Marek!


Mežirbe777 02.jūlijs, 22:04

Šķiet, ka šie ir vienīgie foto. Konkrēto sugu tajā dienā redzēju 3x uz ēkām un stipri līdzinājās. Kad būšu tur atkal tuvumā, tiks sabildēts ar 40x lupu.


meža_meita 02.jūlijs, 17:48

Vai kāds apotēcijs arī bija?


meža_meita 02.jūlijs, 17:46

Jātaisa ML, apvidū liels VES spiediens.


Irbe 02.jūlijs, 17:44

Foto nav zvirbuļvanags http://www.putni.lv/accnis.htm http://www.putni.lv/butbut.htm


meža_meita 02.jūlijs, 17:40

Malacis, tā turpināt! Izskatās pēc superēkas!


Irbe 02.jūlijs, 17:05

Jā, dižraibais juv.


Ziemelmeita 02.jūlijs, 16:26

Paldies,Marek,par sugas noteikšanu.


nekovārnis 02.jūlijs, 14:37

Tā kā vairāk pēc Anastrangalia sanguinolenta, bet šobrīd neesmu drošs.


Amanda 02.jūlijs, 13:04

spalva izskatās pēc melnā stārķa spalvas


nekovārnis 02.jūlijs, 12:44

Neatradu nekādu informāciju par dzimtas nosaukumu/klātbūtni Latvijā. Dzimtas nosaukumu pārtulkoju no angļu valodas kā pagaidu variantu. Iespējamsjau ir latviskais, kuru esmu palaidis garām.


nekovārnis 02.jūlijs, 12:12

Dzērveņu raibenis :)


nekovārnis 02.jūlijs, 12:03

Mazajam ir ļoti izteikti gaišie plankumi spārnu apakšā.


Vīksna 02.jūlijs, 09:40

Paldies !


BI 02.jūlijs, 09:19

Gredzenots 18.01.2023. Māstrihtā, Holandē, 09.04.2023 viesojies Rīgā, 06.01.2024. ziemojis Māstrihtā


Ilgonis 02.jūlijs, 08:16

Es domāju ka lielajam vajadzeja būt tumšakiem priekšspārniem


guta7 02.jūlijs, 07:49

Paldies, Marek, par noteikšanu!


zane_ernstreite 02.jūlijs, 07:26

Re kā sajaucu... Paldies, Marek!


Mareks Kilups 02.jūlijs, 06:26

paldies!


ilzuks 02.jūlijs, 00:19

Interesanti - trāpīju vai nē? :))


ilzuks 01.jūlijs, 23:49

Diemžēl spārnu apakšu neizdevās "noķert".


ilzuks 01.jūlijs, 23:27

Tas pats laikam visu laiku lidinājās apkārt - spārnā robs.


Karmena 01.jūlijs, 23:12

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


CerambyX 01.jūlijs, 23:01

Liels paldies Marekam par daudzajiem labojumiem šo dienu laikā!


dziedava 01.jūlijs, 22:52

Paldies, Ansi!


dziedava 01.jūlijs, 22:51

Paldies, Uģi!


nekovārnis 01.jūlijs, 22:42

Pirmajā foto brūnvālīšu raibenis, otrajā - lielais meža raibenis.


nekovārnis 01.jūlijs, 22:38

Mazais meža resngalvītis nebūs, manuprāt stipri nodilis lielais.


Ilgonis 01.jūlijs, 22:23

Paldies par labojumu!


ekologs 01.jūlijs, 22:21

Pelēkā dakšastes (Cerura vinula) kāpurs :)


Ansis 01.jūlijs, 22:18

Paldies, Marek!


ilzuks 01.jūlijs, 22:16

Vakar bija tāda doma, ka Lielais vai mazais...tas brūnums antenās vienā foto mani noveda no ceļa :)


nekovārnis 01.jūlijs, 22:12

Ziedmušas Eristalis nemorum. Apakšā mātīte virs viņas gaisā "sastinguši" divi tēviņi. Šai sugai raksturīga uzvedība.


Ziemelmeita 01.jūlijs, 22:08

Paldies,Marek!


nekovārnis 01.jūlijs, 22:08

Ūsu vēlīšu galos āķīši - lielais meža resngalvītis


ilzuks 01.jūlijs, 21:55

Paldies par ātru skaidrības ieviešanu! Tad jau būs jāieliek "citā plauktiņā". Man jau pašai ar tā šķita, ka atšķiras, kad saliek visas bildes blakus.


Ziemelmeita 01.jūlijs, 21:50

Paldies,Marek!


nekovārnis 01.jūlijs, 21:46

Pirmajā foto brūnvālīšu raibenis


nekovārnis 01.jūlijs, 21:42

Pirmajā foto pļavas vēršacītis, otrajā un trešajā parastais samtenis, ceturtajā šķiet ka noras samtenis.


ilzuks 01.jūlijs, 21:32

Diemžēl otras divas bildes ir tādas, kā ir. Bet var būt, ka šīs nav gluži tas pats, kas 1.bildē. Gribās, bet nav īsti laika pētīt. Bet pašai jau tas būtu noderīgāk :))


CerambyX 01.jūlijs, 21:05

Forši jā, bet, ja veic kaut kādu manuālu Latvijas datu/novērojumu apstrādi, tad tie ārzemju novērojumi mēdz nedaudz mēdz pabojāt prātu. Nu vismaz man, kaut ticu, ka tas atkarīgs no tā kā apstrādā datus utt. - ģeodatu apstrādes lietās gruntīgākiem cilvēkiem droši vien jau startā atfiltrēt ne-latvijas novērojumus droši vien ir 2 sekunžu jautājums (ja vien zin, ak tādi ir jāatfiltrē, kas DD gadījumā ar var būt 'pārsteogums', ka ir ne tikai LV dati) :D


VijaS 01.jūlijs, 19:05

Tumšsarkanā dzeguzene.


Mareks Kilups 01.jūlijs, 16:31

forši taču, ka Dabasdati strādā arī ārpus Latvijas! :)


CerambyX 01.jūlijs, 13:40

Man jau sirdsdarbība paātrinājās... :D Lietuvā vietām dienvidu reģionos nav reta suga.


nekovārnis 01.jūlijs, 13:40

O, šis samtenis pagājušogad bija jau piezadzies pavisam tuvu Latvijai - Mažeiķu apkārtnē, netālu no Latvijas robežas. Pēdējā laikā Lietuvā jau diezgan izplatījusies suga. Gan jau ka pavisam drīz būs arī Latvijā.


Ziemelmeita 01.jūlijs, 13:23

Paldies,Julita!


Orvilks 01.jūlijs, 13:13

bet, ja tā padomā, sorry, tiešām pelēkā!!


Orvilks 01.jūlijs, 13:12

Gaidi, šoreiz nebija pelēkā. Pērn jau redzēju šajā pašā vietā no tilta pāri Rudupei.


Karmena 01.jūlijs, 13:07

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


megemege 01.jūlijs, 13:02

Paldies par labojumu!


zane_ernstreite 01.jūlijs, 12:13

Paldies, Julita! Man jau tā likās, ka esmu salikusi divus vienā


Lemmus 01.jūlijs, 11:09

Paldies,Marek!


dziedava 01.jūlijs, 10:15

Par šo būs jāpārdomā vēlreiz. Viss it kā atbilst, bet KOH granulas ir koši violetas, citreiz - bāli brūnas. Kkas tur neiet kopā..


dziedava 01.jūlijs, 09:23

1. foto ir vilkpienaine, bet 2, un 3. foto ir kas interesantāks, ko būtu jānodala atsevišķā novērojumā. Laikam aveņgļotsēne Tubifera sp.


dziedava 01.jūlijs, 09:21

Parastajai aveņgļotsēnei var skaidri nodalīt atsevišķus "stabiņus". Te man izskatās kā vienota masa, kur atsevišķie stabiņi skaidri nenodalās, tad drīzāk kāda cita suga.


nekovārnis 01.jūlijs, 00:42

Varbūt domāji parasto nātru raibeni (mazais jau nu ļoti atšķirīgs)? Parastajam nātru raibenim līdzenāka priekšspārna ārmala. Pie augšējās priekšspārna malas trīs lieli melni plankumi, te plankums kurš tuvāk galvai mazāks un sadalīts divās daļās. Laukumi starp melnajiem plankumiem parastajam pilnībā aizpildīti ar gaišiem plankumiem, te nelieli gaiši plankumi tuvāk ārmalai. Kājas parastajam tumšas, te gaišas. Līdzīgs ir arī augļukoku raibenis, bet tam arī kājas tumšas.


VijaS 01.jūlijs, 00:17

Paldies, Ligita!


ilzuks 01.jūlijs, 00:14

Paldies. Marek! Būs cītīgāk jāpapēta K.Vilka mācību resursos. Skatījos, bet nezinu, kur kļūdījos.


Carum carvi 01.jūlijs, 00:11

Zeltgalvīšu zeltainītis


Kiwi 30.jūnijs, 23:31

Paldies, Marek, par tauriņu sugu noteikšanu!


Kiwi 30.jūnijs, 23:30

Paldies, Edgar!


pustumsa 30.jūnijs, 22:37

Paldies. Jauki!


Amanda 30.jūnijs, 22:37

Izskatās pēc Pelēkā strazda


nekovārnis 30.jūnijs, 19:43

Man jau tas pats, tāpēc nepatīk šos noteikt :D Te var paskatīties P.idas Lielais viršu zilenītis - https://lepidoptera.eu/species/144 . Pie "similar species" var pārslēgt uz P.argus - mazais v.z.


Mo 30.jūnijs, 19:34

Bāc. Brīdī, kad liekas, ka saprotu kā abus atšķirt, pārliecība sašķobās.


Ziemelmeita 30.jūnijs, 19:30

Paldies,Edgar!


nekovārnis 30.jūnijs, 19:24

Šis varētu būt mazais.


nekovārnis 30.jūnijs, 19:23

Šis tāds uz robežas - vairāk pat uz lielā pusi.


Mo 30.jūnijs, 19:09

Mazais?


Mo 30.jūnijs, 19:09

Mazais?


Mo 30.jūnijs, 19:09

Lielais?


dziedava 30.jūnijs, 18:27

Jā, Iveta, ar tīklotajām ir tā, ka pat tad, kad tam nav laika, nav iespējams atteikties no kaut nelielas fotosesijas ;)


adata 30.jūnijs, 18:19

Nu, skaisti tie "meridiāni"!


Mimi Serada 30.jūnijs, 17:59

Paldies, Marek!


dziedava 30.jūnijs, 17:53

Te izskatās, ka divas sugas. Centrā lielā ir aveņgļotsēne, bet uz tā slīpā koksnes gabaliņa augšā pa kreisi izskatās rindiņa ar sprodzītēm Arcyria sp.


zane_ernstreite 30.jūnijs, 17:35

Paldies, Marek! Putrojos er šiem raibeņiem, tur nu neko darīt...


Ivetta 30.jūnijs, 17:25

Paldies, Marek!


Fuatra 30.jūnijs, 16:09

Diez vai zilenītis. Lielāks bija. Un apkāt neviena zilenīša. Pagaismojot bildi aplītis uz pakaļspārna it kā iezīmējas.


nekovārnis 30.jūnijs, 14:05

Kaut kādas aizdomas ka daudziem Ausmas 24.jūnija tauriņu novērojumiem ir nolecis datums.


IlzeP 30.jūnijs, 13:57

Paldies par noteikšanu!


nekovārnis 30.jūnijs, 13:54

Novērots 27. vai 24. jūnijā?


nekovārnis 30.jūnijs, 13:50

Tas pa kreisi izskatās pēc rāceņu balteņa


Meinards D. 30.jūnijs, 13:39

Plaudis(breksis)


dziedava 30.jūnijs, 12:18

Diskusija un vairāk foto: https://www.facebook.com/groups/SlimeMold/permalink/3698662367060261/


nekovārnis 30.jūnijs, 12:03

Īsti nevaru saprast vai tumšs parastais pļavraibenis vai arī gaišs baldriāna pļavraibenis.


nekovārnis 30.jūnijs, 11:48

Tas pirmais vairāk pēc kāda zilenīša izskatās - tumšbrūnā vai gandreņu.


ekologs 30.jūnijs, 10:37

Es arī šoreiz sēdēju un zīlēju. Paldiez, Marek!


nekovārnis 30.jūnijs, 10:12

Pievienoju sugu dabasdatos, pašam gan trūkst zināšanu par divspārņiem.


Ilgonis 30.jūnijs, 10:02

Paldies, man nebija pārliecības.


nekovārnis 30.jūnijs, 09:12

Jā, pirmajā foto parastais samtenis


nekovārnis 30.jūnijs, 09:01

Manuprāt S.obscura. S.tristis tās ribas uz segspārniem daudz izteiktākas.


dziedava 30.jūnijs, 08:27

Purpura sākumā ir melnas vai gandrīz melnas. Tā ka 2. foto nebūs purpura.


Edgars Smislovs 30.jūnijs, 08:05

Ūdensvistiņa http://www.putni.lv/galchl.htm


Bekuvecis 30.jūnijs, 07:12

Ja izkoriģētu attēla krāsas, droši vien sāktu izskatīties pēc plankumainās (R. vesca).


Bekuvecis 30.jūnijs, 07:09

Vismaz bildēs neizskatās pēc asinssarkanās...


Bekuvecis 30.jūnijs, 07:07

Visticamāk rievotā sānause (Pleurotus cornucopiae), bet 100%-īgi apgalvot neņemos.


Bekuvecis 30.jūnijs, 06:56

Tik balta - sausuma dēļ.


Bekuvecis 30.jūnijs, 06:51

Netipiski vienpata. Un varen žigla - jau paspējusi tikt līdz asku stadijai.


gunitak 30.jūnijs, 06:33

Mazais nātru raibenis


gunitak 30.jūnijs, 06:31

Rāceņu baltenis


gunitak 30.jūnijs, 06:30

2 kāļu balteņi, 1 iespējams rāceņu baltenis


gunitak 30.jūnijs, 06:29

Parastais samtenis


gunitak 30.jūnijs, 06:28

Lauka sīksamtenis


gunitak 30.jūnijs, 06:27

Rāceņu balteņi


gunitak 30.jūnijs, 06:27

Melnais sprīžmetis


imis23 30.jūnijs, 01:21

Nav skaidrs, kāpēc ne visiem iesniegtajiem (reģistrētajiem) ziņojumiem, kam kartē iezīmēts vietas punkts, netiek atainots vietas novada nosaukums. Es personīgi savos ziņojumos bieži neredzu novada nosaukumu, kaut punktus iezīmēju vienmēr. Kā tas iespaido kopējo datu apkopojumu?


Kiwi 29.jūnijs, 22:32

Paldies, Gunita un Marek!


CerambyX 29.jūnijs, 22:11

Jā, laupītājmušas bez foto pat 'speciem' grūti noteikt. Neoitamus ģins sugas, piemēram, labi nosakās pēc tēviņu ģenitāliju formas vēdera galā, kuras gan ir ārēji samērā labi redzamas - bet to tad labi pierakstīt novērojuma piezīmēs, piemēram, ka: "Foto nav, taču labi apskatīta tēviņu ģenitāliju forma - noteikti nebija cothurnatus, socius, arī stilbu krāsa labi redzēta (stilbi sarkani ar melnu galu)." vai tamlīdzīgu aprakstu. Tad nevienam nebūs šaubu (vai šaubas būs minimālas), ka redzētā suba bija Neoitamus cyanurus nevis kāda cita (Valda pareizi saka, ka tādas tumšas līdzīgas patiesībā ir vesels lērums sugu, nepiešaujot aci - visas viņas ir līdzīgas).


VijaS 29.jūnijs, 21:41

Iveta, absolūti nav par ko atvainoties:)! Paldies par vērību, nekad jau nevar zināt, kurā mirklī var arī kāda kļūda gadīties. Labāk ir pārbaudīt :)


dziedava 29.jūnijs, 21:38

Jauki, tad ir cerība pārbaudīt. Tikai šī ir garšīgā ģints, tāpēc paraudziņu jāpārbauda, vai nav saviesušies ēdāji, kas nebūtu tur vēlami.


Ziemelmeita 29.jūnijs, 21:33

Vieta tur laba,Gaujas ieleja. Jāatceras vēlāk uz rudens pusi paskatīties,kas tur aug šogad. Paraudziņš arī ir.


dziedava 29.jūnijs, 21:27

Labā vietā nereti aug daudzas sugas uzreiz, tāpēc pēc vienas sugas viena gada vērojumiem vien nevar secināt, ko citos gados izdosies atrast. Varbūt pagājušo gadu šo nepamanīja vai citā laikā bija. Pēc brūnā toņa un tumšo mezglu izvietojuma varētu būt bumbierveida C.piriformis.


Amazone 29.jūnijs, 21:11

Paldies par precizējumu! Fifīgs kukainis


ekologs 29.jūnijs, 19:21

Zaļais vītolu koksngrauzis (Aromia moschata) :)


Ilgonis 29.jūnijs, 18:05

Paldies!


adata 29.jūnijs, 18:04

Parastā raudene.


adata 29.jūnijs, 17:42

Ups, atvainojos, domāju, ka kāda kļūda.


VijaS 29.jūnijs, 17:09

Tāpēc ka ir arī Lietuvā :D Viss pareizi :)


gunitak 29.jūnijs, 16:28

Paldies par visiem!


ekologs 29.jūnijs, 16:24

Sprakšķis (Agrypnus murinus) :)


ekologs 29.jūnijs, 16:23

Koksngrauzis (Stenurella melanura) :)


ekologs 29.jūnijs, 16:21

Jūlijvabole (Anomala dubia) :)


gunitak 29.jūnijs, 16:08

Lielais meža raibenis


Igors 29.jūnijs, 15:55

Jūnijā šai sugai tikai trīs novērojumi!


adata 29.jūnijs, 14:33

Vija, Jūsu novērojumi Lietuvā rādās!


IlzeP 29.jūnijs, 14:13

Marek, ielabo, lūdzu, labāk piezīmēs. Tās vismaz parādās datu atlasē.


IlzeP 29.jūnijs, 14:12

Tā kā komentāri datu atlasē neparādās, vajadzētu ziņot no jauna novērojumu ar mazuļiem.


BI 29.jūnijs, 13:14

Gredzenots 19.05.2023. tēviņš, pull, Pļavnieki, ~ 2 km attālumā no novērošanas vietas


Ziemelmeita 29.jūnijs, 12:56

Iekšpuse vēl mīksta.


Ziemelmeita 29.jūnijs, 12:55

Nebija purpura tońa, visas bumbińas brūnas.


Ziemelmeita 29.jūnijs, 12:54

Vieta ir purvs. Neatradīšu vairs lai pavērotu.


dziedava 29.jūnijs, 12:18

Šādā kondīcijā bez mikroskopēšanas sugu nevar droši noteikt.


Ivetta 29.jūnijs, 10:57

Paldies, Marek!


dziedava 29.jūnijs, 09:54

Būtu interesanti tādam krāsainam uztaisīt šķērsgriezumu - vai iekšpusē būtu dzeltenas vai rūsganas šķērssienas.


dziedava 29.jūnijs, 09:41

Purpura toni gan nemana, tas neizbalē ar laiku


dziedava 29.jūnijs, 09:40

Drosi vien domāta zaļganā, P.virescens? Tā vieta nav purvaina? P.virescens, šķiet, vairāk sausākas vietas izvēlas. Līdzīga jau ir, bet, ja būtu iespējas, ieteiktu pavērot.


Karmena 29.jūnijs, 08:58

Paldies par sugas noteikšanu, Marek!


gunitak 29.jūnijs, 08:49

Kāļu baltenis


Mareks Kilups 29.jūnijs, 07:51

Tomēr divi ligzdojoši pāri


Bekuvecis 28.jūnijs, 19:24

Atradne eksistē vismaz kopš 2011. gada un pamazām iet plašumā, lai gan garāmgājēji lielāko daļu eksemplāru cītīgi izspārda vēl pavisam jaunus, pirms sporas ir paspējušas nobriest.


andrisb 28.jūnijs, 18:24

3.foto - vieta kurā vālodzei patīk pucēties vakara saulītē.


aijach 28.jūnijs, 18:13

paldies :)


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2024
This site is supported by the European Union through European Social Fund within the project “Advocacy of public interests for conservation of biological diversity” implemented by the Latvian Fund for Nature. The subactivity is administered by the State Chancellery in cooperation with the Society Integration Fund.
Saved