Aktīvie lietotāji: 159 Šodien ievadītie novērojumi: 139 Kopējais novērojumu skaits: 599965
Tu neesi reģistrējies
Novērojuma dati
Izdrukāt

Putni -> Čakstes ->

Brūnā čakste, Lanius collurio

Īpaši aizsargājama suga!  
Novērojuma laiks 16-Jul-2018 plkst. 19:14
Pievienots16-Jul-2018
Administratīvā teritorijaBeverīnas novads
Ziņotāja saglabāts vietas nosaukums
Skaits1
StatussTeritoriāla uzvedība (ligzdotājam) (T)
NovērotājsRallus
Pilnais saraksts
Gredzenots putns
Piezīmes

Pievienotie foto:


Pēdējie novērojumi
Troglodytes troglodytes - 2018-06-20 AlOz
Troglodytes troglodytes - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Ficedula hypoleuca - 2018-06-20 AlOz
Turdus merula - 2018-06-20 AlOz
Turdus merula - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus sibilatrix - 2018-06-20 AlOz
Dendrocopos medius - 2018-06-20 AlOz
Anthus trivialis - 2018-06-20 AlOz
Regulus regulus - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Oriolus oriolus - 2018-06-20 AlOz
Oriolus oriolus - 2018-06-20 AlOz
Parus major - 2018-06-20 AlOz
Parus major - 2018-06-20 AlOz
Parus major - 2018-06-20 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Turdus merula - 2018-06-20 AlOz
Turdus merula - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus sibilatrix - 2018-06-20 AlOz
Cuculus canorus - 2018-06-20 AlOz
Hirundo rustica - 2018-06-20 AlOz
Carpodacus erythrinus - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Turdus philomelos - 2018-06-20 AlOz
Turdus merula - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-20 AlOz
Saxicola rubetra - 2018-06-20 AlOz
Parus major - 2018-06-20 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-20 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-20 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-20 AlOz
Locustella naevia - 2018-06-20 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-20 AlOz
Vanellus vanellus - 2018-06-20 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-20 AlOz
Cygnus columbianus bewickii - 2018-10-16 Quetzalcoatl
Saxicola rubetra - 2018-06-02 AlOz
Saxicola rubetra - 2018-06-02 AlOz
Luscinia luscinia - 2018-06-02 AlOz
Corvus corax - 2018-06-02 AlOz
Sturnus vulgaris - 2018-06-02 AlOz
Sturnus vulgaris - 2018-06-02 AlOz
Sturnus vulgaris - 2018-06-02 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-02 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-02 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-02 AlOz
Ciconia ciconia - 2018-06-02 AlOz
Hippolais icterina - 2018-06-02 AlOz
Locustella naevia - 2018-06-02 AlOz
Lanius collurio - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Motacilla alba - 2018-06-02 AlOz
Vanellus vanellus - 2018-06-02 AlOz
Hirundo rustica - 2018-06-02 AlOz
Hirundo rustica - 2018-06-02 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-02 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-02 AlOz
Carpodacus erythrinus - 2018-06-02 AlOz
Chloris chloris - 2018-06-02 AlOz
Parus major - 2018-06-02 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-02 AlOz
Crex crex - 2018-06-02 AlOz
Turdus pilaris - 2018-06-02 AlOz
Hippolais icterina - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-02 AlOz
Vanellus vanellus - 2018-06-02 AlOz
Luscinia luscinia - 2018-06-18 AlOz
Chloris chloris - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Parus major - 2018-06-18 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-18 AlOz
Corvus cornix - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Ciconia ciconia - 2018-06-18 AlOz
Turdus merula - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-18 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-18 AlOz
Saxicola rubetra - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Hippolais icterina - 2018-06-18 AlOz
Hippolais icterina - 2018-06-18 AlOz
Locustella naevia - 2018-06-18 AlOz
Alauda arvensis - 2018-06-18 AlOz
Vanellus vanellus - 2018-06-18 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-18 AlOz
Troglodytes troglodytes - 2018-06-18 AlOz
Troglodytes troglodytes - 2018-06-18 AlOz
Troglodytes troglodytes - 2018-06-18 AlOz
Erithacus rubecula - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Ficedula hypoleuca - 2018-06-18 AlOz
Turdus philomelos - 2018-06-18 AlOz
Turdus merula - 2018-06-18 AlOz
Turdus merula - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus sibilatrix - 2018-06-18 AlOz
Hippolais icterina - 2018-06-18 AlOz
Grus grus - 2018-06-18 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Sitta europaea - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Turdus merula - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Grus grus - 2018-06-18 AlOz
Anthus trivialis - 2018-06-18 AlOz
Columba palumbus - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Parus major - 2018-06-18 AlOz
Turdus philomelos - 2018-06-18 AlOz
Turdus merula - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus sibilatrix - 2018-06-18 AlOz
Cuculus canorus - 2018-06-18 AlOz
Saxicola rubetra - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Fringilla coelebs - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Emberiza citrinella - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus trochilus - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus collybita - 2018-06-18 AlOz
Phylloscopus sibilatrix - 2018-06-18 AlOz
Lanius excubitor - 2018-06-18 AlOz
Certhia familiaris - 2018-10-16 DainisKR
Alauda arvensis - 2018-10-16 DainisKR
Regulus regulus - 2018-10-16 DainisKR
Parus major - 2018-10-16 DainisKR
Sturnus vulgaris - 2018-10-16 DainisKR
Turdus philomelos - 2018-10-16 DainisKR
Turdus merula - 2018-10-16 DainisKR
Accipiter nisus - 2018-10-16 DainisKR
Garrulus glandarius - 2018-10-16 DainisKR
Corvus corax - 2018-10-16 DainisKR
Corvus cornix - 2018-10-16 DainisKR
Pica pica - 2018-10-16 DainisKR
Anser sp. - 2018-10-16 DainisKR
Anser sp. - 2018-10-16 DainisKR
Anser sp. - 2018-10-16 DainisKR
Alauda arvensis - 2018-10-16 DainisKR
Corvus corax - 2018-10-16 DainisKR
Turdus merula - 2018-10-16 DainisKR
Erithacus rubecula - 2018-10-16 DainisKR
Passer domesticus - 2018-10-15 DainisKR
Phalacrocorax carbo - 2018-10-15 DainisKR
Anser sp. - 2018-10-15 DainisKR
Corvus frugilegus - 2018-10-15 DainisKR
Corvus monedula - 2018-10-15 DainisKR
Corvus cornix - 2018-10-15 DainisKR
Aegithalos caudatus - 2018-10-15 DainisKR
Parus major - 2018-10-15 DainisKR
Regulus regulus - 2018-10-15 DainisKR
Columba oenas - 2018-10-15 DainisKR
Columba livia domestica - 2018-10-15 DainisKR
Sturnus vulgaris - 2018-10-15 DainisKR
Larus ridibundus - 2018-10-15 DainisKR
Larus marinus - 2018-10-15 DainisKR
Larus argentatus - 2018-10-15 DainisKR
Perdix perdix - 2018-10-17 janispeteris
Tetrastes bonasia - 2018-10-16 janispeteris
Corvus monedula - 2018-10-15 dekants
Leucoagaricus cretaceus - 2018-10-16 Vīksna
- 2018-10-13 Pranks
Inachis io - 2018-10-16 Ilona_rasa
Aeshna mixta - 2018-10-16 Ilona_rasa
Lasiommata megera - 2018-10-16 Ilona_rasa
Lasiommata megera - 2018-10-16 Ilona_rasa
Exidia glandulosa - 2018-10-16 Laimeslācis
Anthus petrosus - 2018-10-16 Ilona_rasa 1
Erithacus rubecula - 2018-10-13 pustumsa
- 2018-10-16 birztalas
Turdus merula - 2018-10-13 pustumsa
Anser sp. - 2018-10-13 pustumsa
Anser sp. - 2018-10-13 pustumsa
Macrolepiota procera - 2018-10-16 Laimeslācis
Anser sp. - 2018-10-13 pustumsa
Cygnus cygnus - 2018-10-13 pustumsa
Erithacus rubecula - 2018-10-16 Laimeslācis
Regulus regulus - 2018-10-16 Laimeslācis
Phlebia radiata - 2018-10-16 felsi
Columba palumbus - 2018-10-16 Laimeslācis
Mucilago crustacea - 2018-10-16 felsi 1
Tubifera ferruginosa - 2018-10-16 felsi 1
Fuligo septica - 2018-10-16 felsi
Motacilla alba - 2018-10-16 Laimeslācis
Dryocopus martius - 2018-10-16 Laimeslācis
Buteo buteo - 2018-10-16 Laimeslācis
Helvella elastica - 2018-10-14 Mari
Nucifraga caryocatactes - 2018-10-16 Igors 2
Regulus regulus - 2018-10-16 Igors
Sciurus vulgaris - 2018-10-14 Martins
Tetrao tetrix - 2018-10-16 Igors
Sciurus vulgaris - 2018-10-15 Martins
Haliaeetus albicilla - 2018-10-15 Martins
Sciurus vulgaris - 2018-10-15 Martins
Aythya marila - 2018-10-16 Igors
Helvella crispa - 2018-10-16 kapso
Aythya ferina - 2018-10-16 Igors
- 2018-10-13 Mari
Sitta europaea - 2018-10-16 Aceralba
Halichoerus grypus - 2018-10-06 Aceralba
Lasiommata megera - 2018-10-16 erts
Anser sp. - 2018-10-07 Rolis
- 2018-10-07 Rolis
- 2018-10-07 Rolis
Polygonia c-album - 2018-10-16 Fuatra
- 2018-10-07 Rolis
Panurus biarmicus - 2018-10-16 Fuatra
Fuligo muscorum - 2018-10-16 Ansis
Regulus regulus - 2018-10-16 RedFox
Accipiter gentilis - 2018-10-16 RedFox
Passer montanus - 2018-10-13 RedFox
Certhia familiaris - 2018-10-13 RedFox
Dendrocopos medius - 2018-10-15 RedFox
Accipiter nisus - 2018-10-14 RedFox
Lunaria rediviva - 2018-10-16 Ansis
Parus major - 2018-10-16 Ara
Certhia familiaris - 2018-10-16 Ilona_rasa
Acer platanoides - 2018-10-16 E L Jenots
Cyanistes caeruleus - 2018-10-16 Ilona_rasa
Columba palumbus - 2018-10-13 IlzeP
Calidris alpina - 2018-10-13 IlzeP
Inachis io - 2018-10-16 Ilona_rasa
Cervus elaphus - 2018-10-16 emils.ko
Polydesmus complanatus - 2018-10-16 meža_meita
Troglodytes troglodytes - 2018-10-16 Ilona_rasa
Acanthis flammea - 2018-10-16 Edgars Smislovs
Bombycilla garrulus - 2018-10-16 Edgars Smislovs
Cygnus olor - 2018-10-16 Ilona_rasa
Mergus merganser - 2018-10-16 Ilona_rasa
Branta bernicla - 2018-10-16 Ilona_rasa
Leucobryum glaucum - 2018-09-19 emils.ko 1
Erithacus rubecula - 2018-10-16 goba
Capreolus capreolus - 2018-10-16 kimkim
Lepiota sp. - 2018-10-14 kimkim
- 2018-10-14 kimkim
- 2018-10-14 kimkim
- 2018-10-14 kimkim
Gyromitra infula - 2018-10-14 kimkim
- 2018-10-14 kimkim
Phallus impudicus - 2018-10-14 kimkim
Scleroderma citrinum - 2018-10-14 kimkim
Aegithalos caudatus - 2018-10-16 Ilona_rasa
- 2018-10-14 kimkim
- 2018-10-14 kimkim
Troglodytes troglodytes - 2018-10-16 Ilona_rasa
Certhia familiaris - 2018-10-16 Ilona_rasa
Orthotrichum lyellii - 2018-10-16 Ansis
- 2018-10-14 kimkim
Podiceps cristatus - 2018-10-12 kimkim
Autographa gamma - 2018-10-14 kimkim
Dendrocopos major - 2018-10-14 kimkim 1
Accipiter gentilis - 2018-10-16 IevaM
Anser sp. - 2018-10-14 kimkim
Lobaria pulmonaria - 2018-10-16 Ansis
Capreolus capreolus - 2018-10-16 Vabale
- 2018-10-13 fotonieks
- 2018-10-16 Grislis
Corvus cornix - 2018-10-13 fotonieks
Cygnus olor - 2018-10-13 fotonieks
Calidris maritima - 2018-10-13 fotonieks
Limosa lapponica - 2018-10-13 fotonieks
Phlebia radiata - 2018-10-16 Grislis
Leucobryum glaucum - 2018-10-16 emils.ko 1
Buteo buteo - 2018-10-15 Irbe
Circus cyaneus - 2018-10-15 Irbe
Vanellus vanellus - 2018-10-12 Irbe
Buteo buteo - 2018-10-16 IevaM
Buteo lagopus - 2018-10-16 IevaM
Buteo buteo - 2018-10-16 IevaM
Grus grus - 2018-10-16 IevaM
Phoenicurus ochruros - 2018-10-16 IevaM
Buteo buteo - 2018-10-16 IevaM
Buteo buteo - 2018-10-16 IevaM
Dendrocopos major - 2018-10-16 IevaM
Fringilla montifringilla - 2018-10-16 IevaM
Anser albifrons - 2018-10-14 de kje
Branta leucopsis - 2018-10-14 de kje
Antitrichia curtipendula - 2018-10-16 Ansis
Nezināms
@ felsi
Nezināms Nezināms Nezināms Nezināms
Pēdējie komentāri novērojumiem
kapso 17.oktobris, 09:24

Paldies!


Kukainis 17.oktobris, 06:31

Tas būs izmucis no Siguldas tauriņu mājas.


OKK 16.oktobris, 23:52

"tas no dabasdati.lv" >>>> no https://www.latvijasdaba.lv/augi/euphorbia-exigua-l/


OKK 16.oktobris, 23:50

Un 1. novērojums DD


OKK 16.oktobris, 23:48

"Latvijā ļoti reti, adventīvs augs. Tikai seni atradņu dati." <<< tas no dabasdati.lv !!!


IevaM 16.oktobris, 22:11

Nez vai būs rubenis. Varbūt zoss?


Mari 16.oktobris, 21:56

Paldies, Inguna! Jāgaida Julitas viedoklis ... :)


felsi 16.oktobris, 21:50

Izskatās pēc ēkusēnes.


felsi 16.oktobris, 21:45

Var teikt , pārliecinošs attēls!


felsi 16.oktobris, 21:36

Paldies Ance!


felsi 16.oktobris, 21:34

Paldies Voldemār par superīgo informāciju!


Vladimirs S 16.oktobris, 21:19

Rubenis (?).


Aceralba 16.oktobris, 19:52

Turpat arī 16.10.2018. - 3.-5.foto.


Mari 16.oktobris, 18:32

Es tā ļoti smalki nepētīju, bet šķiet ka auga uz koksnes, vismaz acīm redzamas uzkrītošas citas piepes paliekas tur nebija,


fotonieks 16.oktobris, 17:58

Tā jau ir. Es jau to putnu pirmo reizi mūžā redzēju. Pie dabas esmu reti.


gunitak 16.oktobris, 17:53

Linu krāšņpūcīte.


forelljjanka 16.oktobris, 17:05

Pirmajā bildē mazie ir pamatīgā pārsvarā,kādi padsmit putni,ziemeļu tikai kādi 4!;)


IlzeP 16.oktobris, 15:35

Viss nāk ar treniņu :) Tilbītēm nav tik garš un ieliekts knābis. Knābja garumu ērti vērtēt attiecībā pret galvas garumu.


fotonieks 16.oktobris, 15:14

Paldies. Grūti jau man, nespeciālistam. Pēc grāmatām noteikt.


emils.ko 16.oktobris, 15:05

Acumērs dažreiz (man - diezgan bieži) mēdz būt mānīgs. :)


dziedava 16.oktobris, 14:48

Tajā 1. foto izskatās krietni lielāks un arī dikti augsts :).


emils.ko 16.oktobris, 14:39

Netika gan. Pēc atmiņas un attēliem spriežu, ka lielakā “bumba” varēja būt ap 70cm diametrā.


dziedava 16.oktobris, 14:24

Vai augstākā baltsamtītes ciņa augstums netika izmērīts? :)


dziedava 16.oktobris, 13:52

Paldies, Ilze!


IlzeP 16.oktobris, 13:00

Tā kā šeit nav publiskas atbildes, nododu no Anša, ka suga pareiza :)


IlzeP 16.oktobris, 12:58

Ansis Opmanis akceptēja, ka ir īstā.


fotonieks 16.oktobris, 12:17

Neievēroju, ka jānomaina datums - protams, 13. oktobrī to redzēju.


Fuatra 16.oktobris, 12:15

mazie arī tur diezgan


fotonieks 16.oktobris, 12:14

Paldies!


LV zilzīlīte 16.oktobris, 08:08

amerikas ūdele 100 %


Mari 16.oktobris, 07:35

Ļoti jau līdzīga Arcyria ferruginea. Te vēl atradu bildes http://www.alansblog.org.uk/?p=465


Kukainis 16.oktobris, 06:39

Dažu zeltactiņu sugu kāpuri izsūkto kukaiņu ādas sakrauj uz muguras un staigā kā mistkastnieki.


Vīksna 15.oktobris, 23:13

Tad rakstu gļotsēne, bet paberžot pat nesapratu, pārāk sīkas, uz pirksta tādi krikumi palika.


Ivars L. 15.oktobris, 23:12

Vai auga tieši uz koksnes/mizas vai uz vecām egļu violetpiepēm?


felsi 15.oktobris, 22:25

Varbūt gļotsēne Trichia favoginae?


felsi 15.oktobris, 22:22

Izskatās pēc gļotsēnēm.


felsi 15.oktobris, 21:59

Julita, pēc tās bildes, tā kā arcīrijai līdzīgāka, pilnībā piekrītu, mulsinoši!


OKK 15.oktobris, 21:42

Kā man pašam neienāca prātā :D, ieciklējos uz kādu gandreni...


dziedava 15.oktobris, 21:29

Šitādas man ir no mulsinošo sadaļas - vai nu tiešām maldinošā trihija, vai arī Arcyria ferruginea, kam arī zināma līdzība, piem., te: https://macroid.ru/showphoto.php?photo=173336&cat=76990 Kādreiz par šīm vairāk jāpalasa un jātiek skaidrībā. Kātiņa garums un piliena forma svarīga, bet sažuvušām šādām to grūtāk pateikt. Šobrīd nejūtos droša par tādām, bet man šķiet, ka vajadzētu būt nosakāmām.


Vīksna 15.oktobris, 21:26

Lielais ozolu sprīžmetis.


Vīksna 15.oktobris, 21:21

Paldies, bet pati gļotsēnes nepārzinu !


Vīksna 15.oktobris, 21:16

Ne man tās sliktākās vai miglainākās bildes, makro mazliet mazāks..Ko nevar noteikt, lai paliek.Un telefons divreiz dārgāks kā OKK fotoaparāts. Man ir Nikon COOLPIX P 900, bet nav tik ērts un izturīgs, lai darbā vazātu, un bildēt tikai pārtraukumā varu.


felsi 15.oktobris, 21:03

Varbūt blīvā badhamija?


Vīksna 15.oktobris, 20:56

OKK uzmanības deficīts,bezdarbība vai paģiras moca, ka citiem tā uzmācās.Pārcenties, 8 komentārus man vai tām nesaprotamajām sēnēm rakstījis.


felsi 15.oktobris, 20:56

Varbūt maldinošā trihija, sažuvusi?


dziedava 15.oktobris, 19:02

Vai nevar būt Trichaptum biforme?


lolitapetkevica 15.oktobris, 18:36

Paldies!!!:)


dziedava 15.oktobris, 15:56

Roland - DD jau ir izveidota atsevišķa sadaļa, ko novērojumu atlasē jau var atlasīt: Grupa - sēnes Apakšgrupa - sēnes uz ķērpjiem


lichen_Ro 15.oktobris, 15:39

Pašlaik ir iesniegts manuskrips ar Latvijā zināmām lihenofīlām sēnēm, kad būs akceptēts, varēšu atsūtīt pilnu sarakstu - iespējams kādreiz būtu labi izveidot kādu sadaļu vai apakšsadaļu tādai grupai... Būs jādomā.. Jo ļoti svarīgi norādīt arī ķērpja sugu uz kura aug parazīts/parasimbionts


OKK 15.oktobris, 12:22

"Vēl putnus varu bildēt ar fotoaparātu" Ar kādu fotoaparārtu Tu vari bildēt putnus?


OKK 15.oktobris, 11:49

Paldies par noteikšanu!


dziedava 15.oktobris, 11:28

Ir sugas, kuras var mierīgi bildēt ar telefonu. Bet Valdas telefons ir tik dīvains - nevienam citam DD neesmu ievērojusi tādas fotogrāfijas, kam aparāts tik ļoti traucētu gļotsēņu un sīko sēņu noteikšanai - kaut kā izstiepj vai pārveido, nezinu, bet pat parastas sugas izskatās neparasti un apšaubāmi. Lielākus objektus gan jau var bildēt arī ar tādu aparātu. Es saprotu, ka ar tādu ir daudz ērtāk, bet atliek rēķināties, ka gļotsēnēm un sīkajām sēnēm no tādiem foto nebūs droši nosakāms.


OKK 15.oktobris, 11:24

Arī ļoti labi noder makro, kad ieraugi tauriņu kādus 5 m tālumā, piemēram kārklu zigraibeni, kurš tevi nepielaidīs tuvāk un aizlidos. Tad to var "pievilk" ar šo fotoaparātu un nofotografēt "pilnā ēkrānā ļoti asi"


OKK 15.oktobris, 11:08

Julita Kluša , kaut gan - jā pret likteni neko nevari darīt :D


OKK 15.oktobris, 11:05

Protams, ka ir nopērkams, kādas problēmas?


dziedava 15.oktobris, 10:55

Hmm, Agri, tas NIKON COOLPIX B700 Black šobrīd Latvijā vispār ir nopērkams? Biju noskatījusi tieši šo modeli, vasarā bija vesela epopeja ar mēģinājumiem nopirkt, visu laiku pasūtījums tika atcelts, līdz beigās atmetu ar roku un padevos, jo laika arī vairs nebija. Kad būs atkal laiks (:D), domāju, vai tas nebija mājiens, ka tomēr man vajag ko citu, vai mēģināt tomēr dabūt to pašu... Vēl nezinu.


OKK 15.oktobris, 10:47

Iesaku visiem viedtālruņa lietotājiem NIKON COOLPIX B700 Black - lēts (par tādām iespējām) un ļoti labs (nav reklāma, vienkārši esmu sajūsmā), pirku 2018. gada sākumā par 444 eiro (jāpiepērk klāt vēl atmiņas karte) - īsta spoguļkamera, RAW (ko gan neizmantoju). Būtība - ja gribi fotografēt ar teleobjektīvu - ir 60 x optical zoom (vajadzēs ideālā gadījumā trijkāji) un ir macro, kura visas iespējas pat neesmu ne tuvu izmantojis. Būtība - ieraugu interantu putnu 100 m attālumā - uzliec "MENU" paris sekundēs "Putnu fotografēšana" un vari fotografēt putnus ar 60 x optical zoom, ieraugi vaboli, pāris sekundēs uzliec "Macro" funkciju un fotografē makro. Tur ir arī vēl kāds īpašs makro, ko vēl neesmu uzmantojis


dziedava 15.oktobris, 10:38

Nav gļotsēne, ir sēne - pataustot stingra, neizjūk.


OKK 15.oktobris, 10:14

Paldies par noteikšanu!


Vīksna 15.oktobris, 01:24

Paldies !


Vīksna 15.oktobris, 01:06

Atkal laikam nepārbaudīju, klausījos kā visu laiku šaudījās pierobežā mednieki, jau tā pa upes gultni gāju.Bet šādi 4 vietās upes gultnē uz kritalām bija, tikai nav tuvu un rīt jau uz darbu jābrauc.Vieta tur interesanta, kamēr nav pārāk izzāģēts.


Vīksna 15.oktobris, 00:52

Vēl putnus varu bildēt ar fotoaparātu, bet makro švaks.Telefonam tas bija lielākais palielinājums.Jau tā daudz sabildēju, tad atlasu jēdzīgāko.


dziedava 15.oktobris, 00:13

Varbūt Arcyria ferruginea, bet varbūt ir vēl kāds variants


dziedava 15.oktobris, 00:07

Izskatās interesanti, bet vai ar normālu fotoaparātu to nobildēt nav iespējams? Pēc šiem foto nav iespējams neko apgalvot kaut cik droši, pat ja ir hipotēze..


dziedava 15.oktobris, 00:03

Izskatās pēc gļotsēnes, ne sēnes, bet prasītos normāls fotoaparāts.. Bet, pataustot, taču bija pašķidrs, ne ciets?


mazais_ezis 14.oktobris, 23:16

Redzējām kopā ar Andri, uz vietas noteicām kā Purva tilbe, bet tā kā purva tilbe nelikās kas īpašs īpaši tai uzmanību es nepievērsu.


dekants 14.oktobris, 22:57

Ieraudzījām teleskopā. It kā viss atbilda purva tilbei (siluets, maza galva, slaida, diezgan aktīva, meža tilbes kontrassvītra uz vēdera nebija), bet pretgaisma un krāsas grūti saskatīt. Ieziņoju kā purva, domājot ka moš vēls, un uzreiz paskatījos vai DD ieceļ kā interesantu - skatos, ka nē, nu tad nekas īpašs, maucam tālāk. Tagad vakarā tomēr skatos, ka interesants novērojums un vēlākais.... Nu nez, tad būtu kārtīgāk nopētījis un guvis 100% pārliecību, lai pretendētu uz vēlāko :)


Mari 14.oktobris, 22:31

Paldies! Kaut kā necerēti paveicās :)


bišudzenis 14.oktobris, 22:12

Apsveicu, labs novērojums un svītrpūces sezonas atklājums.


Aleksandra 14.oktobris, 21:52

Paldies, Laima un Ilze!


W 14.oktobris, 21:29

Ivar, paldies!


W 14.oktobris, 21:24

Paldies, Julita!


Vīksna 14.oktobris, 21:05

Paldies ! Lielāks palielinājums nav.Tā kā savāda izskatījās nekā vilkpiene, tāpēc blakus pieliku.


dziedava 14.oktobris, 21:01

Man izskatās pēc purpurlāsenes, krāsa raksturīga


Aceralba 14.oktobris, 20:48

Paldies!


dziedava 14.oktobris, 20:36

Kāpēc doma, ka sēne, ne gļotsēne? Izskatās pēc gana retās gļotsēnes Dictydiaethalium plumbeum, bet foto kvalitāte neļauj saskatīt, vai virspusē ir tīklots raksts


dziedava 14.oktobris, 20:26

Nav gļotsēne, ir sēne


forelljjanka 14.oktobris, 20:24

Pārdomāji pretendēt uz vēlāko novērojumu?Kāpēc?Lietuvā vakar baltkrievu komanda arī vienu piefiksēja!Tāds gads,silts rudens.


CerambyX 14.oktobris, 20:22

Pēc viena foto jau te grūti būs droši ko pierādīt (nu, piemēram, ka tas ir vidējais ērglis) - ja ir sērijā vēl kādi kadri, tad būtu labi tos visus te salikt, pat lai arī cik labi/slikti tie nebūtu.


Vīksna 14.oktobris, 20:20

Cirtainais dzelksnis.


forelljjanka 14.oktobris, 20:20

Vakar Lietuvā tradicionālajā Putnu rallijā viena komanda novēroja vidējo ērgli(ar samērā labām bildēm un to apstiprināja Liet.OB retumu komisija),tā kā,kāpēc ne?;) Pabildēt gan vajadzēja vairāk,tādos brīžos nav ko žēlot ,jāber "burstā"(nepārtrauktā fotografēšana piespiežot pogu) un jācer ,ka trāpīsies kāds labāks rakurss.


Vīksna 14.oktobris, 20:18

Plūškoku sprīžmetis.


Vīksna 14.oktobris, 20:14

Paldies !


Laimeslācis 14.oktobris, 19:26

Sarkanā klajumspāre - kājas vienkrāsainas melnas, uz pakaļspārnu pamatnes mazs izteikts dzeltens laukums.


W 14.oktobris, 19:17

Paldies, Inguna:)


felsi 14.oktobris, 19:07

Izskatās pēc daudzveidīgās trihijas.


felsi 14.oktobris, 19:04

Tā nav gļotsēne, bet kāda sēne.


Kukainis 14.oktobris, 17:43

Te olu dējums nokritis no lapas.


Kukainis 14.oktobris, 17:40

Dažas maksteņu sugas olas dēj uz koku lapām, kokiem vajadzētu ar zariem karāties virs ūdens. Šai gadījumā ūdens nav vai arī ir pavisam maz.


Aleksandra 14.oktobris, 12:15

Paldies, Ivar!


Mari 13.oktobris, 20:53

Paldies! :)


dziedava 13.oktobris, 20:40

Jā! :)


IlzeP 13.oktobris, 20:38

Paldies! :)


Mari 13.oktobris, 20:28

Varbūt kara milnene (Cordyceps militaris)?


benito 13.oktobris, 19:35

Tā jau laikam arī būs! Paldies!


Vīksna 13.oktobris, 18:54

Paldies !


dziedava 13.oktobris, 15:17

Alkšņu spulgpiepe Inonotus radiatus? (Tā pati, kas bija vakar, tikai te bez pilieniem)


dziedava 13.oktobris, 15:15

Izskatās pēc jaunas tīģerkrāsas gļotsēnes Lepidoderma tigrinum - nav nemaz tik bieža! :)


gunitak 13.oktobris, 15:02

Parastais zeltainītis.


dziedava 13.oktobris, 14:30

Izskatās pēc gļotsēnes, jauna neīstā pūpēža Reticularia lycoperdon


And_ra 13.oktobris, 14:01

Kartē punkts, kur sēni atradu 7. oktobrī. Iepriekšējo novērojumu ar neprecīzo vietu, izdzēsu.


Mari 13.oktobris, 07:53

Ai, paldies, Valda!


Vīksna 13.oktobris, 07:30

Varbūt dižskabāržu fleogena.


Ievucis 12.oktobris, 22:49

Paldies!


Laimeslācis 12.oktobris, 22:16

Paldies par purvraibeņu labojumu. Es joprojām neprotu viņus atšķirt.


Edgars Smislovs 12.oktobris, 21:54

Sudrabkaija (?).


Laimeslācis 12.oktobris, 21:45

Paldies, Uldi, par sugas noteikšanu! Pirms ieliku DD pameklēju un papētīju un man arī likās ka košā zeltpore, bet tā kā tā ir reta, tad pieļāvu varbūtību arī par citu sugu.


dziedava 12.oktobris, 21:42

Tiešām nav gļotsēne, ir sēne, bet glaimo viedoklis, ka - ja skaista, tad jābūt gļotsēnei. :))


dziedava 12.oktobris, 20:53

:D


meža_meita 12.oktobris, 20:17

Julita - dabasdatu asinsrite! Vajadzētu ieviest "madara (nenoteikta)".


meža_meita 12.oktobris, 19:58

Paldies par komentāru. Man arī bija tāda doma, bet tagad lasot pazīmes, nesaskatu, ka ievāktajam eksemplāram izpildītos sekojošais: lapas vidusdzīsla plātnes apakšpusē ar lieliem, āķveidīgi lejupvērstiem dzeloņiem. Cerēju gan.


Karmena 12.oktobris, 19:38

Diemžēl citu attēlu nav.


nekovārnis 12.oktobris, 18:10

Bija vēl viens čemurs blakus. Mazāks.


dziedava 12.oktobris, 18:05

Jā, interesanti, varbūt aug arī lielāka un mainās. Vērts arī paspaidīt - vai nemaina krāsu. Un paskatīt, kāds tad tur ir sazarojums apakšā - vai zarojas jau no pašas apakšas? Kāda krāsa stumbriem (vai nu kā tos nosaukt zem galiem:))? Bija tāda tikai viena?


nekovārnis 12.oktobris, 17:57

Nez, drīzāk brokoļveidīga:D Lauzās ārā no smiltīm. Varbūt rīt būs jāaizstaigā apskatīt un nobildēt ar makro.


dziedava 12.oktobris, 17:44

Bija taču koraļļveidīga? Man velk uz Ramaria flavobrunnescens, bet pati neko tādu neesmu redzējusi.


roosaluristaja 12.oktobris, 16:57

Manuprāt gobu kokpūkaine (Čemurpūkaine) Hypsizigus ulmaris


roosaluristaja 12.oktobris, 16:48

Neuzmanīgi skatījos caur telefonu. Būs viena no brūnzobēm (Hydnellum sp.)


IlzeP 12.oktobris, 15:31

Sēni uz ķērpja komplektā ar 1. foto būtu labi izdalīt atsevišķā novērojumā


he* 12.oktobris, 14:06

jā, visas bildes ir no viena objekta.


roosaluristaja 12.oktobris, 13:40

Šo jau arī būtu jāliek pie interesantajiem. Ja tikai mana versija par sugu ir pareiza.


dziedava 12.oktobris, 13:40

Tās visas tiešām tika saskaitītas? :O


OKK 12.oktobris, 13:10

Bet manu atradi Slokā (40 augi) neieliki pie interesantajiem novērojumiem! Kāpēc?


IlzeP 12.oktobris, 12:16

Vai šim novērojumam nav citu attēlu - citā rakursā?


kamene 12.oktobris, 10:37

Paldies par tik daudziem tauriņiem!


Ansis 12.oktobris, 10:28

Varētu būt Galium triflorum.


Diniņa 12.oktobris, 09:56

Paldies, Edgar ! "Latvijā Melngalvas zoss Latvijā sastopama galvenokārt jūras piekrastē ceļošanas laikā, gan pavasarī, gan rudenī. Lielākā skaitā tā novērojama pavasarī rietumu piekrastē, retāk Rīgas jūras līča piekrastē, bet iekšzemē novērojumi ir ļoti reti. Latviju caurceļo nominālpasuga — Branta bernicla bernicla."


LV zilzīlīte 12.oktobris, 08:19

nu nez nez man takā nedaudz pēc sarkanās klijas izskatās 2. attēlā bet varbūt arī melnā klija


roosaluristaja 12.oktobris, 07:44

Manuprāt vajadzētu būt.


Aleksandra 12.oktobris, 00:16

Paldies!


Tauriņu Vērošana 12.oktobris, 00:14

Augšējā attēlā rāceņu baltenis


Tauriņu Vērošana 12.oktobris, 00:07

Te atturēšos no komentāra - ne pirmā svaiguma tauriņš. Man vairāk tā kā pēc lielā viršu zilenīša, bet var viegli kļūdīties.


Tauriņu Vērošana 11.oktobris, 23:49

Pēdējā attēlā - mazais vijolīšu purvraibenis


Tauriņu Vērošana 11.oktobris, 23:46

Ir gan parastais perlamutra raibenis (otrais attēls no apakšas), gan lielais atraitnīšu raibenis (pēdējais attēls)


Tauriņu Vērošana 11.oktobris, 23:34

Otrajā attēlā - lielais atraitnīšu raibenis


Tauriņu Vērošana 11.oktobris, 23:21

Atzīmēju tomēr kā 'agestis', jo nu potenciāli pēc tāda izskatās - lai nepazūd citu novērojumu gūzmā.


W 11.oktobris, 19:52

Paldies, Marek!


dziedava 11.oktobris, 18:40

Paldies, Roland, par visiem komentāriem! Kas nepieciešams, lai varētu noteikt?


lichen_Ro 11.oktobris, 18:36

Sclerophora coniophaea


lichen_Ro 11.oktobris, 18:34

Pēc attēliem nav precīzi nosakāma


lichen_Ro 11.oktobris, 18:34

Sclerophora pallida :)


lichen_Ro 11.oktobris, 18:33

Ķērpja sugu pateikt būs pagrūti, bet ja visas fotogrāfijas ir no viena objekta - tad atļaušos minēt ka Cladonia macilenta :)


lichen_Ro 11.oktobris, 18:31

Chaenotheca phaeocephala :)


Wiesturs 11.oktobris, 17:48

Var jau būt, ka šie tiek iekšā ne tikai pa ventilācijas trubām, bet arī pa kādām citām spraugām. Pietiek jau, ja kaut kur gar durvju malu var iebāzt pirkstu - sikspārnis tad tiek iekšā/ārā. Otrs variants, ja truba pietiekami plata, viņš var mēģināt pa to izlidot; tādā gadījumā tā palīgierīce viņiem tikai traucē. Un tikpat labi šie varbūt vienkārši izdomāja vienu ziemu tur neapmesties. Bet tas jau ir manā ikgadējo pagrabu uzskaišu 5x5 km parauglaukumā! Februāra beigās vai marta sākumā atkal braukšu uzskaitē, tad iebraukšu apciemot, varbūt kādu tomēr atradīsim! :)


nekovārnis 11.oktobris, 14:16

Paldies!:)


CerambyX 11.oktobris, 14:14

Euthystira brachyptera


Laimeslācis 11.oktobris, 13:01

Forša bilde! : )


dziedava 11.oktobris, 12:27

Re, Edgaram laba ideja. :) Paskatīju, ka līdzīga ir Xylaria crozonensis, bet īsti nepārliecina. Labi, ka ir paraudziņš. Ja būs jauna suga LV, būs gan herbārijam, gan pazīmju precizēšanai! :)


Bekuvecis 11.oktobris, 11:52

Koki gar šo Jēkaba ielas posmu un Torņa ielas posmu līdz pat Latvijas Bankas ieejai ir viena liela sērpiepju atradne, kurā tās aug uz daudziem kokiem jau gadu desmitiem.


Bekuvecis 11.oktobris, 11:46

Pēc tā, kas šeit izlobāms par ārieni, šķērsgriezumu, konsistenci un augteni, stipri atgādina Xylaria polymorpha - izņemot, protams, pavisam citādo apveidu. Tā ka acīmredzot jāmeklē tās tuvākos vai attālākos rados (kuru ir ļoti daudz). Es to neparedzu darīt, man vairāk rūp citas sēnes.


IlzeP 11.oktobris, 11:10

Un kas ir pats ķērpis (jādomā, ka ziņotāja domāja ķērpi?). Tad šo varētu dalīt 2 novērojumos.


lichen_Ro 11.oktobris, 11:00

Jā :)


puke 11.oktobris, 10:20

Oi, nepaskatījos datumu. Viņas tur kaut kur ligzdo, tā ka nav brīnums. Novērojums labs vienlaga. ;-)


pustumsa 11.oktobris, 10:05

O!!!! Man pārsteigums! Likās jocīgs lidojums, bet nevarēju saskatīt. Blakus kokā sēdēja strazdi, tāpēc tā domāju. Paldies, tūlīt izlabošu!


ievakiri 11.oktobris, 10:01

Paldies, izlaboju! Vēlākais nebūs - novērota jūnijā. Bildes bija tik švakas, ka uzreiz nenoteicu sugu. Tā tas palika. Tagad, pētot datorā vasarā safotogrāfēto, atcerējos par šo klijas novērojumu!


puke 11.oktobris, 09:25

Šī būs tomēr melnā klija. Vēlākais spriežot pēc putni.lv lapas un ļoti interesants novērojums vēljoprojām.


OKK 11.oktobris, 01:21

Tiešām neviens neatceras Kastaņedas grāmatu nodaļu "Vadāmā muļķība"???


OKK 11.oktobris, 01:14

Edgars Mūkins 10-Oct-2018, plkst. 19:37 Pardon, DD diskusijas par interesantuma statusu nemaz nebiju lagā pamanījis. Turpmāk tādās vairs nejaukšos. Ne mana cūka, ne mana druva! :) <<<<<< Man arī šis jautājums ir vienaldzīgs, bet, ja sevi noskaņo uz to, ka tas ir ļoti interesanti, tad tas reizēm aizrauj, sevišķi, baudot alu. Un var uzskrūvēt sevi tā, ka tas ir pats svarīgākais jautājums Tavā dzīvē un tvert fantastiskas emocijas.


CerambyX 10.oktobris, 23:15

Pirmajās divās bildēs (lidojumā) - riekstrozis


Aleksandra 10.oktobris, 22:49

Paldies, Ivar!


dziedava 10.oktobris, 22:38

Nu uz šādām jau kā sagadās, kurš kādai info uziet, tiklab varbūt rodas vai ir kāda ideja Ivaram vai Edgaram. Es šobrīd mulstu un īsti nesaprotu, kur meklēt. Galvenais, kas mulsina - izskatās kā receklene, bet Tu saki, ka cieta..


nekovārnis 10.oktobris, 21:53

Varētu būt Eumenes ģints lapsene.


Edgars Smislovs 10.oktobris, 21:28

Interesants novērojums!


meža_meita 10.oktobris, 21:03

Tas baltums ir šķērsgriezumā. Ja nu kas ir paraudziņš (arī Tava skola) :D Nē tik cieta noteikti nē. Ar adatu mierīgi cauri var izdurt. Vienīgā cerība uz Tevi :)


kapso 10.oktobris, 20:29

Paldies, Julita!


dziedava 10.oktobris, 20:11

Ja cieta, tad ir pavisam neparasti.. Tik cieta, ka pagaršot nevarētu, zobus nenolaužot? Apakšpuse izskatās balta?


felsi 10.oktobris, 20:10

Piekrītu Julitai par 1. novērojumu DD listē, par adventīvajām sugā, zem jautājuma, var būt interesanti dziļa meža vidū, vai kaut kā tā. Būtu labi, ja profesionāļi piemestu savu komentāru un idejas.


dziedava 10.oktobris, 20:08

Tad jau pie Tevis vēl lielāki sausumi nekā Kurzemē - tur slapju bebraiņu pietiek, vienā pat izpeldējos. :D Tad sanāk, ka sēne var augt arī sausos gados, - pagājušo gadu jau bija hipotēze, ka slapjā gada īpatnība. Bet varbūt vairāk pašas Latgales biotopu īpatnība. Baigi priecājos, ka Tu viņas apseko. :) Uz manu prombraukšanu jau vēl nevienu nebiji atradusi, tomēr atkodi, kā tai jāizskatās. :)


meža_meita 10.oktobris, 19:59

Cieta. Uz melnalkšņa kritalas mitrā vietā. Apakšpuse tāda matēta. 1. attēlā 1 eksemplārs ir apakšpuse. Smaržo pēc garšīgas sēnes.


meža_meita 10.oktobris, 19:55

Bez Tevis jau par tādu sēni nebūtu zinājusi. :) Pa kādai arī neziņoju. Šogad kopš lielā sausuma visi slapjie biotopi pilnīgi sausi. Ūdeni tik vienā bebrainē redzēju. Arī tagad pilnīgs sausums. Forši - visu var izskraidīt :D Sēnei galvenais lai ir gana mitrs. :)


dziedava 10.oktobris, 19:44

Nu bet tieši vajag jaukties! Jo vairāk viedokļu, jo tuvāk patiesībai! Es arī negribu uzņemties vienpersonīgu lēmēja lomu, tāpat mani jau apmētā ar tomātiem.


Bekuvecis 10.oktobris, 19:37

Pardon, DD diskusijas par interesantuma statusu nemaz nebiju lagā pamanījis. Turpmāk tādās vairs nejaukšos. Ne mana cūka, ne mana druva! :)


felsi 10.oktobris, 19:31

Tas tiešām ir interesanti!


dziedava 10.oktobris, 19:30

Varu 10001. reizi atkārtot, ka par interesantajiem novērojumiem būtu JĀDISKUTĒ, bet to var noorganizēt tikai Ilze, šite komentāros tas nenotiek, vai arī Ilzei nosacījumi jāpieņem autoritatīvi un visiem jāizsūta, lai ir skaidrība. Konkrēti par 1. novērojumiem DD - subjektīvi no savas puses ļoti atbalstu. Ar vislielāko interesi apskatīju šīs jaunievadītās sēnes. Ja jau nav DD datubāzē, tātad nemētājas visās malās, varu iepazīt vienu jaunu sugu. Nevis kā objektīvi interesantu Latvijas mērogā, bet kā interesantu DD ietvaros, jo tāda te nav bijusi un te nav bijusi iespēja tādu iepazīt. Tā teikt - mācāmies ko jaunu! Kad jau ir DD datubāzē, tad, ja nav retums, vairs tik interesanta šī suga nebūs, bet kā pirmais novērojums - gan. Bet tas ir tikai mans subjektīvais viedoklis. Tas spēkā arī adventīvajām u.c. sugām, kuras Ilzei tik ļoti nepatīk. :) Bet - tas ir interesanti subjektīvi man un labprāt piedalītos diskusijā ar vairāk dalībniekiem nekā te DD publiski notiek.


Bekuvecis 10.oktobris, 19:08

Šeit man sakāms tāds pats komentārs interesantuma sakarā, kā nupat par gleznās tīmeklenes novērojumu. Neatkārtošu.


Bekuvecis 10.oktobris, 19:04

Nez, vai nupat netiek šauts pār strīpu ar to novērojuma interesantumu? Lai gan suga ir daudzo tīmekleņu starpā salīdzinoši reta, tā tomēr ir gana triviāla, sen jo sen Latvijā zināma. Un vai tas, ka šis ir pirmais sugas ziņojums DD, tā "uzpumpē" šo interesantumu? DabasDatos joprojām nav ziņojumu par lielāko daļu no Latvijā sastopamajiem sēņu sugu tūkstošiem. Vai tāpēc turpmāk katrs pirmais tiks automātiski pasludināts par interesantu? Neatkarīgi no pašas sugas nozīmīguma un interesantuma? Tas nav mans kategorisks iebildums pret interesantuma statusa piešķiršanu šim novērojumam un vēl dažam. Galu galā, kā DabasDatu pārvaldītāji lems, tā arī būs. Tomēr es aicinu rūpīgāk izsvērt: vai tā ir pamatoti un pareizi?


dziedava 10.oktobris, 13:09

Tu nu gan esi atspērusies! :) Es šogad nevienu neesmu redzējusi. Tā ka šī tiešām Latgales īpatnība. Šogad arī slapji tie biotopi vai aug arī sausā laikā?


dziedava 10.oktobris, 12:04

Kādas sugas kritala un kā īsti izskatās apakšpuse? Grūti saprast. Mīkstas? Recekļainas?


dziedava 10.oktobris, 11:25

Paldies! Jā, šī ir suga, kurai uz vietas viss šķiet daudz skaidrāks, nekā skatot citu novērojumos tikai foto. Galvenais - ir kātiņš un ir mazi "radziņi". Un pareizā krāsa.


Bekuvecis 10.oktobris, 11:21

Julita, neredzu iemeslu apstrīdēt. Kvalificētam novērotājam uz vietas vislabāk redzams. Papildu drošību vēl varētu dot a/ķ attīstības novērojumi, taču saprotams, ka to izdarīt var būt nereāli. Nupat iekļāvu sugas novērojumu koptabulā.


kamene 10.oktobris, 11:02

Kāda no ežlapēm (visdrīzāk - līdzīgā vai smalkzaru) kopā ar ciprešu hipnu.


kamene 10.oktobris, 10:55

J a nevar, tad nevajag. Gan izaugs jauna.


Bekuvecis 10.oktobris, 10:53

Reali rets gadījums: dabiskā mežā! Parasti šī sēne atrodama vairāk vai mazāk antropogenā vidē (pat 120m no Rīgas centr. dz. stacijas).


Bekuvecis 10.oktobris, 10:46

Ja kāts bija tumšbrūni samtains (kaut kas uz to pusi bildē izskatās), tad būtu samtainā mietene. Bet vispār noteikt sugu tādai vecai pļekai... :(


dziedava 10.oktobris, 10:43

Ilze - pirmajiem ķērpjiem un sēnēm noteikti vajag atzīmēt - tieši labi, ja kādam jau tāds arī būs bijis, ievēros interesantajos, un par savu arī ziņos, sak, - man arī tāds bija! - un tā tiks noteikti arī senāki - senākos pirmos tad arī varētu atzīmēt kā interesantus - ja reiz īpašnieks veiksmīgi atkoda īsto sugu. Sēnes uz ķērpjiem manās acīs teju visas ir interesantas - gan tās, kas retas, gan tās, kas vnk parasti tiek neievērotas. Nu ja nu kāda sēne uz ķērpja sāk baigi tikt ziņota, tad jau vairs nē, jo izrādās bieža un ievērojama, bet citādi tie man tādi kā brīnumi šķiet. :) Bet to visu vajadzētu noteikti izdiskutēt plašākā lokā vai arī autoritatīvi Tev ko pieņemt un visiem izziņot kā likumu, ko būs ievērot. Jo šobrīd notiek tāda ņurkāšanās šajā jomā, ka zūd prieks ziņot gan man, gan, šķiet, arī citiem. :(


kamene 10.oktobris, 10:25

Labi, mēģināšu. Bet diez vai tik ātri gadīsies - tādu līdz šim nebiju manījusi.


IlzeP 10.oktobris, 10:24

Jā, es arī bieži nezinu, kā rīkoties. Piemēram, pirmo reizi novērotiem dārzbēgļiem augiem es nelabprāt atzīmēju, ka interesants (bet, tā kā vienojāmies, ka pirmajam katras sugas novērojumam DD atzīmējam, tad cenšos to darīt), kā arī sēnēm un ķērpjiem, kas nav bijuši sugu sarakstā, un tagad eksperts nosaka, arī nezinu, kā darīt, jo varbūt, ka DD dzīlēs tādi jau ir jau bijuši citi, tikai nav līdz šim noteikti... Šo vajadzētu administratoriem izspriest. Tomēr vienmēr būs arī nestandarta gadījumi.


IlzeP 10.oktobris, 10:19

Tie melnie punktiņi pirmajā attēlā?


dziedava 10.oktobris, 10:17

Tas interesanti, jo šitām sēnēm atkarībā no sugas it kā ir priekšroka vienai vai otrai grupai, tā ka būtu nopietnāk pētāmas, kā tur patiesībā ir. Un viena no pazīmēm sugu atšķiršanai ir cepurītes apakšpusē lapiņas izteiktas vai ne tik izteiktas. Bet šāda izmēra sēnēm to grūti arī nobildēt. Ja sanāk ko tādu vēl redzēt - tiešām vērts pavērot, kādas sūnas dominē, un nobildēt cepurītes apakšpusi, cik iespējams. :)


kamene 10.oktobris, 10:08

Jā, sēne nebija šķirojusi. Bija tur smailzarītes,škeltcepurenes, hedvīgijas, varbūt vēl kādas sugas.


Aleksandra 10.oktobris, 09:51

Paldies, Julita!


dziedava 10.oktobris, 09:03

Paldies, Marek! Agri - šis ir 6. novērojums LV, nevis tikai DD, kur ne tuvu nenonāk visi LV novērojumi. Daži no maniem >5000 novērojumiem tiešām nav atzīmēti kā interesanti. :D Sugas, kurās neorientējos, tiešām neatzīmēju kā interesantas ne sev, ne citiem. Ja man ir laiks un es ievēroju ko interesantu citiem - atzīmēju. Bet par to, ka interesantajiem vajag vadlīnijas - par to es arī jau sen runāju un atbalstu, un bieži nezinu, kā pareizi jārīkojas, lai nedabūtu pa nagiem no vieniem vai otriem. Vairāk neko no savas puses es nevaru darīt. Ja nu vienīgi savējos novērojumus ignorēt. Vai tas būs labāks risinājums?


dziedava 10.oktobris, 08:52

Paldies, Ivar!


lichen_Ro 10.oktobris, 08:39

Ļoti iespējams ka Phaeopyxis punctum - lihenofīla sēne ;)


lichen_Ro 10.oktobris, 08:37

A.vinosa


galochkin 10.oktobris, 07:54

Ещё зимой один любитель природы Сергей Никитин рассказал, что живёт в этом лесочке пара очень смелых поползней. Проверил - точно, едят с руки. Больше полугода меня там не было. В понедельник прихожу, а они в глаза заглядывают - "Семечки принёс?" :) Девочка с руки не берёт пока, собирает семечки упавшие под ноги или те, которые пацан прячет под кору дерева.


nekovārnis 10.oktobris, 07:33

Agri, Julita nevis "dāsni pati saviem novērojumiem piešķir statusu "Interesants novērojums"", bet gan dāsni Dabasdatu datubāzi papildina ar retiem novērojumiem, kurus dabā jāprot atrast un atpazīt. Kas attiecas uz ogu ābeli un liekto amarantu, tad tās ir adventīvas (ievazātas) sugas.


OKK 10.oktobris, 01:19

Pamatoju, manis novērotie: augs Liektais amarants Amaranthus retroflexus, 2. novērojums DD, Kokvilnas dienpūcīte Helicoverpa armigera - 2. novērojums DD, Ogu ābele Malus baccata - 1. novērojums DD utt. manuprāt, ir interesantāki par 6. novērojumu, pie tam, es nebradāju kā tērēts "dienām pa purviem ar gumijas zābakiem", vienkārši - ejot uz viesībām, ievēroju kaut ko neparastu


OKK 10.oktobris, 01:03

Prieks skatīties, kā Julita dāsni pati saviem novērojumiem piešķir statusu "Interesants novērojums". Vai ir kāds Julitas novērojums, kurš NAV ievietots DD sadaļā kā "Interesants novērojums"? Gibētos apskatīties...


OKK 09.oktobris, 23:26

Jā, es arī sajūsminājos. Atceros Tarkovska filmu "Spogulis", tur Tarkovskim vaicāja, ko nozīmē aina, kurā putns nolaižas uz galvas. Tarkovskis esot atbildējis, ka tas nozīmējot (bet te es vairāk nerakstīšu, meklējiet paši :D).


Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2018
© dabasdati.lv
Saglabāts