Aktīvie lietotāji: 84 Šodien ievadītie novērojumi: 107 Kopējais novērojumu skaits: 618031
Tu neesi reģistrējies
Novērojuma dati
Izdrukāt

Putni -> Plēšputni ->

Lielais piekūns, Falco peregrinus

Īpaši aizsargājama suga!  LV Sarkanajā grāmatā 0. kat.
Novērojuma laiks 11-Oct-2018 plkst. 00:00
Pievienots11-Oct-2018
Administratīvā teritorijaRucavas novads
Ziņotāja saglabāts vietas nosaukumsPapes ornitoloģisko pētījumu centrs
Skaits1
StatussPārlido
NovērotājsCumulus
Pilnais saraksts
Gredzenots putns
Piezīmes

Pievienotie foto:


Pēdējie novērojumi
Myxomycetes - 2014-10-28 dziedava
Capreolus capreolus - 2019-01-23 Mo
Erithacus rubecula - 2019-01-23 Mo
Alces alces - 2019-01-23 Taimiņš
Buteo buteo - 2019-01-21 Edgars Smislovs
Buteo buteo - 2019-01-21 Edgars Smislovs
Buteo buteo - 2019-01-21 Edgars Smislovs
Lanius excubitor - 2019-01-22 Edgars Smislovs
Accipiter nisus - 2019-01-22 Edgars Smislovs
Fringilla coelebs - 2019-01-22 Edgars Smislovs
Ardea cinerea - 2019-01-23 Marianna17 1
Lutra lutra - 2019-01-07 Vv
Cinclus cinclus - 2019-01-06 Vv 1
Capreolus capreolus - 2019-01-23 rubenis roberts
Accipiter nisus - 2019-01-23 marccins
Haliaeetus albicilla - 2019-01-23 marccins
Ardea cinerea - 2019-01-23 Fuatra
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 girtsbar
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 Aigars
Pyrrhula pyrrhula - 2019-01-22 ligausis
Passer montanus - 2019-01-22 ligausis
Sciurus vulgaris - 2019-01-23 Mareks Kilups
Phellinus pini - 2019-01-23 roosaluristaja
Troglodytes troglodytes - 2019-01-23 Aigars
Troglodytes troglodytes - 2019-01-23 Aigars
Alcedo atthis - 2019-01-23 Aigars
Turdus pilaris - 2019-01-23 megere
Turdus pilaris - 2019-01-22 Vladimirs S
Erithacus rubecula - 2019-01-20 Vladimirs S
Fringilla coelebs - 2019-01-20 Vladimirs S
Capreolus capreolus - 2019-01-23 mocckba
Capreolus capreolus - 2019-01-23 roosaluristaja
Cygnus olor - 2019-01-19 Vladimirs S
Larus argentatus - 2019-01-19 Vladimirs S
Larus canus - 2019-01-19 Vladimirs S
Larus ridibundus - 2019-01-19 Vladimirs S
Dendrocopos minor - 2019-01-23 Astrantia
Buteo buteo - 2019-01-23 AinisP
Plecotus auritus - 2019-01-23 roosaluristaja
Riparia riparia - 2019-01-22 Vladimirs S
Riparia riparia - 2019-01-22 Vladimirs S
Branta canadensis - 2019-01-21 Vladimirs S
Turdus merula - 2019-01-23 Aigars
Coccothraustes coccothraustes - 2019-01-23 Aigars
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 Aigars
Phalacrocorax carbo - 2019-01-21 Vladimirs S
Mergus merganser - 2019-01-21 Vladimirs S
Anas platyrhynchos - 2019-01-21 Vladimirs S
Mergus albellus - 2019-01-21 Vladimirs S
Fulica atra - 2019-01-21 Vladimirs S
Turdus pilaris - 2019-01-21 Vladimirs S
Gallinula chloropus - 2019-01-21 Vladimirs S
Tachybaptus ruficollis - 2019-01-21 Vladimirs S
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 Ara
Coccothraustes coccothraustes - 2019-01-23 WhiteRabbit
Columba palumbus - 2019-01-23 Steeler
Dendrocopos major - 2019-01-23 mocckba
Calidris minuta - 2018-09-02 pustumsa
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 Gaidis Grandāns
Troglodytes troglodytes - 2019-01-23 Aigars
Anas platyrhynchos - 2019-01-23 Gaidis Grandāns
Pyrrhula pyrrhula - 2019-01-23 mocckba
Larix sp. - 2019-01-23 Vabale
Fulica atra - 2019-01-21 Vladimirs S
Corvus cornix - 2019-01-22 de kje
Anas platyrhynchos - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus marinus - 2019-01-21 Vladimirs S
Aythya fuligula - 2019-01-21 Vladimirs S
Phalacrocorax carbo - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus canus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus ridibundus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus argentatus - 2019-01-21 Vladimirs S
Bucephala clangula - 2019-01-21 Vladimirs S
Mergus merganser - 2019-01-21 Vladimirs S
Corvus monedula - 2019-01-22 de kje
Corvus corax - 2019-01-22 de kje
Capreolus capreolus - 2019-01-22 de kje
Corvus corax - 2019-01-20 de kje
Mergus albellus - 2019-01-21 Vladimirs S
Erithacus rubecula - 2019-01-23 de kje
Larus ridibundus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus argentatus - 2019-01-21 Vladimirs S
Anas platyrhynchos - 2019-01-21 Vladimirs S
Anas platyrhynchos - 2019-01-21 Vladimirs S
Aves sp. - 2019-01-21 Vladimirs S
Columba livia domestica - 2019-01-21 Vladimirs S
Corvus monedula - 2019-01-21 Vladimirs S
Corvus frugilegus - 2019-01-21 Vladimirs S
Chloris chloris - 2019-01-22 MaijaRe
Fringilla coelebs - 2019-01-21 Vladimirs S
Columba livia domestica - 2019-01-21 Vladimirs S
Rissa tridactyla - 2019-01-21 Vladimirs S
Podiceps cristatus - 2019-01-21 Vladimirs S
Melanitta fusca - 2019-01-21 Vladimirs S
Melanitta nigra - 2019-01-21 Vladimirs S
Gavia sp. - 2019-01-21 Vladimirs S
Anas platyrhynchos - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus ridibundus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus marinus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus canus - 2019-01-21 Vladimirs S
Larus argentatus - 2019-01-21 Vladimirs S
Phalacrocorax carbo - 2019-01-21 Vladimirs S
Bucephala clangula - 2019-01-21 Vladimirs S
Mergus merganser - 2019-01-21 Vladimirs S
Clangula hyemalis - 2019-01-21 Vladimirs S
Branta leucopsis - 2019-01-21 Vladimirs S
Pyrrhula pyrrhula - 2019-01-23 BioElīna
Lepus sp. - 2019-01-23 rubenis roberts
Accipiter gentilis - 2019-01-22 bišudzenis
Larus hyperboreus - 2019-01-22 bišudzenis 2
Anas penelope - 2019-01-22 bišudzenis
Mergus serrator - 2019-01-22 bišudzenis
Accipiter nisus - 2019-01-22 Karmena 1
Anas platyrhynchos - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Mergus merganser - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Alcedo atthis - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Anas platyrhynchos - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Aves sp. - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Cygnus cygnus - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Cygnus olor - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Mergus merganser - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Bucephala clangula - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Anas platyrhynchos - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Aves sp. - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Parus major - 2019-01-22 felsi
Pyrrhula pyrrhula - 2019-01-22 felsi
Cyanistes caeruleus - 2019-01-22 felsi
Turdus merula - 2019-01-22 felsi
Dendrocopos major - 2019-01-22 felsi
Anas platyrhynchos - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Aves sp. - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Aves sp. - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Aves sp. - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Anas platyrhynchos - 2019-01-22 Gaidis Grandāns
Alcedo atthis - 2019-01-22 Igors 4
Egretta alba - 2019-01-22 Igors
Corvus monedula - 2019-01-22 erts
Nezināms
@ Mareks Kilups
Nezināms Nezināms Nezināms Nezināms
Pēdējie komentāri novērojumiem
dziedava 23.janvāris, 18:34

Es runāju par to, ka nav vērts ziņot tieši DD. Dmitrijam ok, sapratu, bet tas jau atkarībā no laika. Mana podziņNokia nav pateicīga īsziņām. :)


forelljjanka 23.janvāris, 18:18

Nu re,Vladimirs arī ar kādu adminu sadraudzējies! :DDDD


forelljjanka 23.janvāris, 18:11

No kā Tu izsecināji,ka krāsaino gredzenu infu Latvijā nevajag un tā nav vērtīga ?:O Man personīgi ar ne īpaši interesē ziemeļu gulbji ar zilajiem gredzeniem(tātad gredzenoti Latvijā ) bet es zinu,ka Dimam tie interesē un ir svarīgi,tāpēc,ja kādu izdodas nolasīt,sūtu ziņu viņam(dažreiz pat ar īsziņu telefonā,tas aizņem kādas 20-30 sek.)Paugurknābju gulbji ar gredzeniem kuri tiek piebaroti ar baltmaizi mani neinteresē nemaz(nu tāda sakropļota Daba manā izpratnē,ar bēdīgām sekām gan putniem,gan dažreiz arī cilvēkiem),tomēr ,normālus savvaļas paugurniekus ar kakla gredzeniem ,tāpat ziņoju Dimam(gan jau viņš zinās kas,kam un kā).Jebkuri citi putni ar gredzeniem interesē,gan zosis ar kakla ,gan zilzīlīte Saldū,kas gredzenota Kaļiņingradas apgabalā(uh kas tas bija par azartu mazajam putnelim nolasīt visu numuru pie barotavas to bildējot!),nemaz nerunājot par tālākās valstīs gredzenotiem. Protams,ja Tevi tas galīgi neinteresē,nav spiesta lieta,bet ,ka informācija nav nevienam vajadzīga,tas gan nav tiesa!


dziedava 23.janvāris, 17:32

Tas prasa laiku. Ieziņošanas metodei vajag motivāciju jomās, kas nav pašai priekš sevis. :) Īpaši putniem - nenormāli daudz ziņu arī bez mana viena gulbja, - ja tas gredzens nav vērtīgs, tad mans laika zaudējums ir lielāks nekā kādam ieguvums no ziņojuma. :)


IlzeP 23.janvāris, 17:19

Julita, labāk izvēlies ieziņošanas metodi Dabasdatos!


dziedava 23.janvāris, 17:12

Problēma, ka līdz nākamajam gredzenam es būšu jau aizmirsusi, kādiem gredzeniem kur kāda info jāsūta. Ja tas ir tik diferencēti, tad labāk izvēlēšos neieziņošanas metodi. :D Nu vai, ja uznāks iedvesma un laiks, ieziņošu, bet tomēr nesapratu, kāda jēga no krāsainajiem ziņojumiem, ja tos Latvijā nevajag, vai arī ne tā sapratu. Laika iedziļināties šobrīd galīgi nav.


forelljjanka 23.janvāris, 16:27

Krāsaini gredzeni ir arī plēšputniem,kaijām,melnajiem stārķiem,dzērvēm un bridējputniem uz kājām.Vēl kaijām,plēšputniem un bridējputniem krāsainas "birkas"var būt spārnos.Domāju,ar ziņošanu DDatos pietiek,agri vai vēlu kāds pamanīs(vai Tu atgādināsi;)).Tomēr,ziemeļu un mazā gulbja gadījumā,vai tad grūti Dimam linku e-pastā iemest?;)


IlzeP 23.janvāris, 16:20

Nē, krāsainie ir arī kāju gredzeni. Un ziņot Dabasdatos ir jēga putnu ar jebkuru gredzenu!


dziedava 23.janvāris, 16:08

Paldies visiem par skaidrojumiem, nezināju, ka tas ir tik sarežģīti, un ka gredzeni ne tikai vizuāli, bet arī saturiski (kas par ko atbild un skatās) atšķiras! Tad - vai es sapratu pareizi - vai krāsainie gredzeni domāti tie un tikai tie lielie, kas ap kaklu? Un, ja tādu redz, tad pēc būtības to ieziņot DD nav jēgas, jo te interesē tikai mazie pelēkie ap kājām? Ko darīt, ja es pati gribu noskaidrot par lielo gredzenu, tagad skaidrs, vienīgi vienlaikus skaidrs, ka man tam nebūs tik liela iedvesma, lai tam tērētu laiku vairāk kā ieziņot DD. Ja ar to nepietiek, tad īsti neredzu jēgu DD ziņošanai.


IlzeP 23.janvāris, 14:43

Vai šim novērojumam fotogrāfijas nav?


IlzeP 23.janvāris, 12:32

Paldies, Roland, tas bija zibenīgi!


lichen_Ro 23.janvāris, 12:28

Ir pareizi noteikta


lichen_Ro 23.janvāris, 12:27

Ir pareizi noteikta


lichen_Ro 23.janvāris, 12:27

A. spadicea


lichen_Ro 23.janvāris, 12:27

Flavoparmelia caperata


mocckba 23.janvāris, 12:08

https://www.youtube.com/watch?v=QihlEnCTmzY video, nevaru pievienot


pustumsa 23.janvāris, 11:55

Liels paldies!


Vladimirs S 23.janvāris, 11:11

Mana kļūda!


roosaluristaja 23.janvāris, 10:36

70 meža baloži pilsētā janvārī?? Tā nav pārrakstīšanās kļūda?


cygnologs 23.janvāris, 08:17

Smuka bilde. Ziemeļu gulbis 3C34 gredzenots Udzēnu dīķos netālu no Naukšēniem 2006.gadā augustā ka nelidojošs mazulis. Šo daudzu gadu laikā putnu novēroja vairāk nekā 100 reizes dažādās valstīs - Latvijā, Igaunijā, Polijā un Vācijā. Par ziemeļu gulbjiem ar kakla gredzeniem droši var ziņot man, sūtot epastu boiko.swan(at)gmail.com vai reģistrējoties un cilvēkam pašam liekot lasījumu www.geese.org lapā (arī zosu kakla gredzenu lasījumus un mazo gulbju kakla gredzenu lasījumus). Bez dabasdati.lv es ieteiktu katram krāsaina gredzena lasītājam tomēr personīgi sazināties ar projekta koordinatoru, nosūtot epastu ar linku uz novērojumu. Tad arī privāti ar katru var vienoties vai vērotājs pats (gulbju gadījumā) ievada ziņu www.geese.org vai to dara projekta koordinators. Julita, gaidīšu Tavu epastu, lai varam sarunāt par geese.org Skatos, ka jau 2012.gadā Tevi tur esmu piereģistrējis :)


forelljjanka 22.janvāris, 21:47

Kr.malā arī trulītis,ja ir vēlēšanās var pievienot atsevišķi.


forelljjanka 22.janvāris, 21:29

Iespējams,meroga jau nav,mulsina tikai,ka spārns izskatās vienkrāsains-brūns,abiem zvirbuļiem tas tak raibs,ieskaitot izteikti gaišas līnijas segspalvās(īsti neatceros kā pareizi sauc.;)


Edgars Smislovs 22.janvāris, 21:22

Lauku zvirbulis


CerambyX 22.janvāris, 21:21

Gan jau zvirbulis :D


forelljjanka 22.janvāris, 21:16

Kas tas pie velna ir ??? Ar tādu mellu masīvu knābi,strazdiskām kājām un brūnu rumpi???Kakls jau visticamāk pliks...Nav man ticamu versiju! Bulbuls!:DD


felsi 22.janvāris, 21:14

Izcila pēda!


CerambyX 22.janvāris, 21:09

Cinara ģints laputs, varbūt C.pinea, bet tās parasti brūnākas (zīmējums gan atbilst it kā) - varbūt ar kāda cita suga.


CerambyX 22.janvāris, 21:06

Scardia boletella - lielā piepju kode laikam latviski.


forelljjanka 22.janvāris, 21:06

Varētu būt kādas blakts nimfa...


forelljjanka 22.janvāris, 20:57

Kāds no ķauķiem,lapu ķauķīšiem,precīzi nepateikt.


forelljjanka 22.janvāris, 20:48

Gan jau ka meža pīle,bet nu pēc pēdām 100% pateikt...;)


IevaM 22.janvāris, 20:38

Paldies visiem par komentāriem un pārdomām! Valdis Pilāts un igauņi (Valdis aizsūtīja bildi) apstiprināja, ka ir pogainais :) Pārāk liels tiešām nebija, Viestura minētie 1,3m varētu būt. Protams, man pašai vajadzēja vēl kādus rakursus mēģināt dabūt, jo uz vietas bija skaidrs, ka aizdomīgs, ka galīgi pēc pelēkā neizskatās. Citreiz noteikti centīšos dabūt vairāk bildes.


forelljjanka 22.janvāris, 20:36

Jā ,nu tie jaunie putni,knābis tāds pamasīvs,lakstīgala,dārza ķauķis...


Wiesturs 22.janvāris, 20:30

Pogainais ir vismazākais. Ja šitais ir ap 1,3 m, tad varētu būt pogainais. Pelēkais pieaudzis būs virs 1,80. Plankumainais ir pa vidu, bet tiešām ekstrēmi rets un, pēc bildēm skatoties, arī īsti neatbilst zīmējums. Vistuvākais būtu pogainais, bet šeit viss atkarīgs no izmēriem. Vislabāk jau PilātValdis pateiktu :)


forelljjanka 22.janvāris, 20:30

Izskatās pēc kāda no depresārijiem,it kā pat tāds diezgan zīmīgs,bet man ar tiem naktstauriņiem smagi!


Wiesturs 22.janvāris, 20:13

Cik liels?


forelljjanka 22.janvāris, 19:29

Intereses pēc ieguglēju,kā izskatās truša pēdas sniegā.Izrādās ,ka viegli atšķirt no zaķā pēdām.Trusis priekškājas skrienot tur blakus,ne vienu aiz otras kā zaķi,pēdās līdzīgas kā vaverei,lielākas tikai.;)


forelljjanka 22.janvāris, 19:20

Jā,nu mums,Dabā gājējiem (un ne tikai)kaut kā radies maldīgs priekšstats par zaķiem,mēs to uztveram par dienā aktīvu radību.;) Tā nav ,zaķis ir krēslas un nakts dzīvnieks,ja redzam to dienā,esam to iztraucējuši.Izņēmums-riesta laiks,tad puišu banda kaudamies ļekā pa M pēdām visu laiku.Gribi šo ieraudzīt,jāsēž pie loga visu nakti!;) Gan jau galvaspilsētas zaķi piešāvušies tāpat kā meža pūces,vistu vanagi un citi,kam jokodamies kabinu klāt latīnisko-domesticus,un ir tiem kaut kāds lielpilsētas dzīves ritms,atšķirīgs no ierastā.Varbūt tie barojas nakts vidū,kad klusāks?Jātaisa pētījums!:D


IlzeP 22.janvāris, 18:37

Paldies, Jāni! Man tas bija pārsteigums, jo zaķi pa logu nekad neesmu redzējusi :)


forelljjanka 22.janvāris, 17:12

Ko lai te piebilst!Izrādās,ka DDatos ir tādi novērojumu ziņotāji,kas ziņo tikai tāpēc lai tie parādītos interesantajos!!!Mjā... Uldi neņem pierē,dažiem žultspūslis darbojas nonstopā,kaut kur tas produkts ir jānovirza!!!:DD Andri,man Ilze ar solīja atrādīt kritērijus!;)


CerambyX 22.janvāris, 17:04

Edmund, paldies par skaidrojumu! Ir nianses ko tiešām tik smalki nezināju - g.k. attiecībā uz to, ka krāsu riņķi īsti neiekļaujas kopējā EURING programmā. Tas man, protams, joprojām šķiet mazliet ačgārni, bet nu tad jau tā tāda visa Eiropas kopējās sistēmas ačgārnība ne Latvijas īpatnības.


forelljjanka 22.janvāris, 16:59

Julita ,šitie maizi neēd!:DD Ja nopietni,vari sūtīt Dimam(Dmitrijam) Boiko uz Dabas muzeju e-pasts boiko.swan(at)gmail.com ,es viņam sūtu ar piebildi,ka datus man nevajag,bet viņš vienalga sūta ar visu vēsturi atbildē!;) Ja ,interesē, droši ,ka saņemsi visu iespējamo infu par konkrēto putnu.Izskatās,ka jau samērā pasen gredzenots Latvijā(tātad to visticamāk pats Dima arī darījis).Var arī sūtīt uz Edmunda piesaukto geese,man slinkums tur bakstīties,tāpēc informēju Dimu pa taisno,jo atšķirībā no paugurknābju gulbjiem, par ziemeļu gulbjiem un to migrāciju(īpaši 2cy)vēl galīgi nekas nav skaidrs.;)


forelljjanka 22.janvāris, 16:46

Normālas zaķa pēdas.Cik tad tur līdz Biķernieku meža masīvam!;) Liekas jau kaut kad rakstīju,man darbā zaķēns 2x iemaldījās pīpētavā,zaķi pa teritoriju(liela teritorija ar trokšņainiem angāriem-ražotnēm)nopēdojuši,žogā šiem kā kaķiem,zināmas spraugas.Šodien manā stāvvietā-lapsas pēdas.;)Kāpēc lai zaķi būtu sliktāki par Rīgas vistu vanagiem!;)


lolitapetkevica 22.janvāris, 15:44

Paldies!!!


lolitapetkevica 22.janvāris, 15:38

Paldies!!!


ER 22.janvāris, 14:44

Gredzenošanas centru interesē jebkurš iezīmēts putns, taču tiešā veidā centrs koordinē tikai EURING standarta valsts gredzenu (mūsu gadījumā LATVIA RIGA) pasūtīšanu, izsniegšanu un ziņu apmaiņu. Krāsu gredzenu veidus, krāsas un kodus starptautiski koordinē no EURING centriem neatkarīgs sugas krāsu gredzenošanas koordinators. Krāsu gredzenus u.c. papildu iezīmes pasūta, apmaksā un izmanto licencēti gredzenotāji bez citas ziņas uz Gredzenošanas centru, kā vien ar attiecīgu post factum ierakstu gadskārtējā gredzenošanas atskaitē, ja putnam likts arī valsts metāla gredzens. Tālāk seko neskaitāmi daudzi krāsu gredzenu nolasījumi, daudz vairāk nekā kontroļu un atradumu metāla gredzeniem, visai parasti - pa tiešo, apejot valsts Gredzenošanas centru. Liela daļa no tiem dažādu apstākļu dēļ līdz centram nenonāk. Pilnās krāsu gredzenu nolasījumu datu bāzes ir attiecīgo projektu koordinatoru rokās. Tāpat kā pienākums atbildēt uz krāsu gredzenu ziņojumiem, kā arī nodrošināt centru ar datu kopijām. Protams, ikdienā nereti atbildam, piemēram, ārzemju centriem par Latvijā likto krāsu gredzenu izcelsmi, bet prioritāte tomēr ir un paliek valsts gredzeni. Šāds dalījums ir tālu no ideālās kārtības, taču lielā mērā to nosaka arī Gredzenošanas centra veiktspēja. Hroniski zemā un pilnvērtīgam ikdienas darbam nepietiekamā finansējuma apstākļos LU Bioloģijas institūta paspārnē LGC darbojas stipri ierobežoti un lēni.


Rallus 22.janvāris, 13:33

Zināšanai: šobrīd pārskatu ornitofaunistiski retu/interesantu putnu automātiskajam novērojumu filtram veidotos kritērijus. Salāgojot tos ar Igaunijas un Lietuvas filtriem, u.c. argumentiem. Ieinteresētajiem un diskusijā aktīvākajiem nosūtīšu komentēšanai. Acīmredzami nākamajā nedēļā. ņemot vērā tehniskās iespējas un specifiku, nāksies kombinēt ar manuālu atlasi, bet tad arī tie gadījumi būs atrunāti.


CerambyX 22.janvāris, 12:30

Kāpēc Gredzenošanas centram ir tāda īpaša attieksme pret krāsu gredzeniem? Tie taču tāpat ir gredzenoti putni - vien atšķiras metode, kas ļauj ciparus uz gredzena noalasīt vieglāk un no lielāka attāluma. Bet nu uz kājas taču ir arī metāla gredzens galu galā! Līdz ar to, manuprāt, tas pilnībā ietilpst Gredzenošanas centra kompetencē - apkopot, atbildēt, noskaidrot un informēt atradēju par putna vēsturi kam ir izdevies nolasīt gredzena informāciju. Nevis ja ir nolasīts krāsainais gredzens, tad viss - Gredzenošanas centram ar to nav nekāda sakara, atradējam pašam jāmeklē informāciju (atkarībā no novērotāja pieredzes un ieinteresētības - tas var arī netikt izdarīts). Kaut kāda ačgārna loģika, manuprāt. Bet nu varbūt es kaut ko nesaprotu no šīs sistēmas.


ER 22.janvāris, 12:05

Krāsu gredzenu likšanu un ziņu apriti par to nolasījumiem Gredzenošanas centrs nekoordinē, tikai patur saņemto datu kopijas. Uzzināt par nolasītā krāsu gredzena iespējamo izcelsmes valsti, projektu un e-pasta adresi novērojuma ziņošanai (var vienkārši nosūtīt Dabasdatu novērojuma saiti) var vietnē www.cr-birding.org. Par gulbju un zosu kakla vai kāju krāsu gredzeniem vislabāk ziņot www.geese.org, kur uzreiz pēc ziņu pievienošanas ir pieejama informācija gan par putna gredzenošanas vietu un laiku, gan par pilnu līdzšinējo nolasījumu vēsturi.


IlzeP 22.janvāris, 11:45

Tā kā Edmunds pērn rakstīja: "Lai gan joprojām varēs ziņot par atrastiem vai novērotiem iezīmētiem putniem gan tieši uz Latvijas Gredzenošanas centru, gan aizpildot formu https://lubi.lu.lv/latvijasgredzenosanascentrs/ lappuses beigās, es iesaku turpmāk izvēlēties novērojumu ievietošanu Dabasdatos", pieņemu, ka Gredzenošanas centrs izskata novērojumus ar pazīmi "Gredzenots putns".


Durkts 22.janvāris, 11:44

:)


dziedava 22.janvāris, 10:56

Ruslan, man patiesībā ir līdzīga tipa jautājums tieši Tev (turpinot sarunu, kāpēc it kā attieksme pret visiem novērojumiem nav vienāda) - redzu, ka gredzenotajiem putniem regulāri ir atgriezeniskā saite, tie novērojumi tiek komentēti. Bet manējais jau trīs mēnešus kā nav izraisījis nekādu interesi. Kaut gan kā "gredzenots" putns tika atzīmēts uzreiz. Tad nu jautājums - viņš ir kaut kā īpaši neinteresantāks par citiem, ka par viņu nav nekāda komentāra? Vai atgriezeniskā saite ir tikai konkrētiem lietotājiem? Vai tie putni kaut kur citur vēl jāpiesaka, lai par tiem būtu atgriezeniskā saite?


CerambyX 22.janvāris, 10:11

Nū, vienam cilvēkam (cik skatos, tad pie interesantāko novērojumu sadaļas g.k. atzīmējas tikai Uldis - citi administratori kaut kā ļoti reti) izkontrolēt visus putnu novērojumus 'karstākos brīžos', kad ienāk lielāks skaits novērojumu (pavasara migrācija, ziemojošo putnu uzskaite u.c.) ir diezgan nereāli. T.i. par to jau es esmu rakstījis pirms ~3 gadiem un vēl citas reizes - g.k. ELPA laikā, kad arī brīžiem principā gandrīz viens 'pēros pa nātrēm' mēģinot caurskatīt katru dienu tos novērojumu simtus un bija jāuzklausa līdzīgi visādu Ruslanu komentāri, ka redz nav atzīmēts, tas nav atzīmēts šitas, bet ir atzīmēts tas un tas. Nepateicīgs darbs tas administratora darbs - dari ko darīdams, tāpat visiem nebūs labi... Vārdu sakot - mana komentāra doma ir, ka varbūt nevajag pārmest tur individuāliem administratoriem par to, ka kaut kas ir aizmirsts vai 'it kā' speciāli kādu novērotāju novērojumi tiek ignorēti, jo tie nav administratoram čomi (tas atvainojos vispār ir bullšits kaut ko tādu pateikt). Esmu pārliecināts, ka apzināti nekas tāds netiek darīts - bet nu adimistratoru kapacitāte ir tāda kāda viņa ir. Ja ko vainot un pārmest, tad drīzāk ieteiktu 'spiest' uz LDF/LOB, kas šo gadu laikā īsti nekādu progresu putnu novērojumu administrēšanā nav panākuši. Kā administratoru daudzums trūka agrāk tā trūkst tagad, kā intersantākie novērojumi kliboja uz vienas kājas agrāk, tā klibo tagad. Vai no šīm diskusijām kas mainīsies? Diez vai.


mocckba 22.janvāris, 10:01

Varbūt vālodze, bet izskatījās pēc strazdiem


Matrus 22.janvāris, 09:12

Ar ko šis novērojums ir “interesantāks” par līdzīgu šīs sugas novērojumu turpat 12.01.2019.? Manuāla ieķeksēšana izkropļo novērojumu vērtēšanu, ja administrators nespēj sekot līdzi novērojumu plūsmai, izceļot vien kādu no līdzīgajiem novērojumiem.


de kje 22.janvāris, 09:08

sorri...


felsi 21.janvāris, 22:51

Varbūt kāds trusis? Mums te tuvumā pastaigājas reizēm ar fresku, kaķi..., bet tā kā pagalmā jau ieaugusi kociņsūna, viss var būt!


LV zilzīlīte 21.janvāris, 22:18

Diez vai pēc pakaļkājām spriežot tas ir zaķis bet īsti nevaru pateikt kurš


IevaM 21.janvāris, 21:54

Diemžēl cita rakursa nav :( Bet jā, arī uz vietas pēc pelēkā pavisam neizskatījās, ļoti strupu purnu. Pelēkos esmu diezgan daudz redzējusi.


IlzeP 21.janvāris, 21:38

Vai šādi izlikties par zaķi varētu arī kāds cits dzīvnieks?


IlzeP 21.janvāris, 21:36

Laima, tas nekādā ziņā nebija par jums, tas par gadiem ilgo "cepšanos" par šo jautājumu....


Laimeslācis 21.janvāris, 21:24

Es tikai pajautāju, nevis "cepos" :)


IlzeP 21.janvāris, 21:23

Man zem loga šorīt bija zaķa pēdas... vai arī artefakts, netieku gudra. Gāju meklēt spiras, bet neatradu.


IlzeP 21.janvāris, 21:22

Ance, svarīgi ir uzzināt un pamanīt sugai raksturīgās pazīmes un tās minēt diskusijās, ar pārliecību, ka tas ir tas un tas, nepietiks - neviens neņems nopietni :)


IlzeP 21.janvāris, 21:18

Man arī pirmā doma bija (vizuāli, neiedziļinoties izmēros), ka medījums ir lielā zīlīte. Par interesantajiem putnu novērojumiem jēdzīgāka diskusija varētu sākties, kad beidzot būšu dabūjusi atpakaļ izskatītu aktuālo filtra tabulu, tad daļa strīdīgo gadījumu atkritīs. Otra daļa tomēr paliks subjektīva, taču nevis personāliju dēļ, kā daži te raksta, bet tādēļ, ka katram interesants liekas kaut kas cits, un arī tādēļ, ka daļa novērojumu vienkāršii paslīd garām administratoru acīm. Tā kā man personīgi ir pilnīgi vienalga, vai mani novērojumi parādās starp interesantajiem, vai nē, nesaprotu, par ko "jācepas".


forelljjanka 21.janvāris, 20:36

Laima,mieRRīgi,ar 2 R(par mājas strazdu mežā)!;)Esmu vairākas reizes atradis lielu meža masīvu vidusdaļā,dzeņu dobumos ligzdojošus mājas strazdus!Ne tikai mājas strazdi arī ,it kā tāds pilsētvides putns kā svīre,gadās ligzdo dobumā,mežā,nu vismaz izcirtumā,eko kokā,izcirtuma malā.Tad jau drīzāk vālodze meklējama tuvāk mežmalai.Klausīšanās neko nedod,mājas strazds abas piesauktās sugas atdarina perfekti!Svirlītis tai ierakstā labi izpildās,ar abām dziesmiņām!;)Vienvārdsakot izdzirdēji vālodzi aprīļa beigās,maija sākumā,meklē vizuālu apstiprinājumu!Var viņai ko pasvilpot pretī(nav obligāti ļoti labi),vai uzspēlēt ierakstu,atlidos-apskatīsi,ieziņosi DDatos(ar vai bez ieraksta)un komentārā-Apskatīta vizuāli.Tas pats ar mazo svilpi. Bet tie interesantie...Galvenais ka pašam(-ai)interesanti !!! Purva piekūns man personīgi interesanti vienmēr,kaut kā tā sanācis, redzu viņus Lietuvā biežāk kā Latvijā !:DD


Laimeslācis 21.janvāris, 20:08

:))) Jautra diskusija sanāca, atbildot uz maniem "kāpēc"! Ja par konkrēto vālodzi, tad viņu var paklausīties https://dabasdati.lv/lv/observation/l07pbo65hvnd7heptnuju4d4a0 ....Kas zin',varbūt tiešām mājas strazds pa mežu lidinajās. :)))


Kristers K 21.janvāris, 19:46

Paldies :)


felsi 21.janvāris, 19:20

Būs priežu cietpiepe!


felsi 21.janvāris, 19:09

Šis bija liels pārsteigums!


LV zilzīlīte 21.janvāris, 19:06

Varbūt arī pogainais diemžēl es ļoti bieži kļūdos..


forelljjanka 21.janvāris, 18:23

Ja pareizi atceros,purns un nāsis no priekšas jāredz(nebija mums te arī roņu noteicējs?)...Ieva ,nav tā teikt "sejas" frontāls skats ?


roosaluristaja 21.janvāris, 18:18

Man ar pēc purna pēc pogainā izskatās. Baigi strupais. Plankumainais ronis Latvijai pieguļošajā Baltijas jūras un Rīgas līča akvatorijā nedzīvo. Zināmi tikai 3 (ja pareizi atceros) gadījumi, kad viņš līdz Latvijas piekrastei ir nejauši aizklīdis no rajoniem, kur uzturas pastāvīgi.


forelljjanka 21.janvāris, 18:16

Ar tādām tertiālajām spalvām(krāsojums un forma) un primāro lidspalvu zem 5 cm? :) Nav man spalvu noteicēja,var jau būt...


CerambyX 21.janvāris, 18:02

Pēc purna profilā drīzāk jau kāds no Phoca ģints roņiem - pogainais (kas tad laikam biežāk LV ūdeņos) vai plankumainais. Nav ne jausmas gan kā tos šādā foto atpazīt. Ja nu vien pēc potenciālās sastopamības - plankumainais laikam baigi rets.


Edgars Smislovs 21.janvāris, 18:02

Medījums - lielā zīlīte ;)


forelljjanka 21.janvāris, 17:07

Laima,par vālodzi varētu būt arī,ka ir šaubas, vai nepieredzējis novērotājs, izdzirdot maija sākumā it kā vālodzes dziesmu ,neredzot putnu, to ieziņo kā vālodzi,bet tas mierīgi var būt mājas strazds.Tas pats attiecas uz mazo svilpi.;) Kaut kad paskatīšos tos novērojumus,imteresantumu gan pievienot nevaru,neesmu admins tikai moderis.;) Pareizi i,nav ko ar tiem "jefiņiem"(Gaidi un Andri)draudzēties!:DDD Ar mani jau ar neviens nedraudzējas,ieziņoju DDatos peļkājītei jaunu ziemošanas vietu ar nevienam neinteresē!:DDD Ja nopietni,vai nav vienalga?Datu bāzē ir un ja kam vajadzēs,atradīs!


ivars 21.janvāris, 16:52

Nu, kā! Gaidis un Andris nav te nevienam adminam draugi, kāpēc tad vēl?


sviristelj 21.janvāris, 16:31

На одной из фотографий самка лутка на переднем плане, на заднем - самец гоголя.


de kje 21.janvāris, 15:31

PS. Lai uzturetu sarunu, kapee Pelekā cielava 2019.g janvarī Daugavpili, nav interesants noverojums?


de kje 21.janvāris, 15:28

hmmm..labs sposts Ādažos! :)


LV zilzīlīte 21.janvāris, 13:41

pelēkais ronis


sandis 21.janvāris, 12:52

Uz vietas diemžēl sanāca šo putnu skatīt īsu brīdi, bet tas, kas uzreiz piesaistīja manu uzmanību, redzot putnu profilā, bija brūnganīgos toņos krāsotā galva bez sarkanā pleķa uz pieres un brūnais kakls. Joprojām šajā bildē nesaskatu parasto ķeģi. No trim iespējām - ad T, ad M un juv - pieaugušais tēviņš atkrīt pirmais, jo tam būtu ne tikai izteikts sarkans pieres pleķis, bet arī sarkanīgs tonējums uz krūtīm. Ad mātītei nebūtu sarkanā krūšu tonējuma, bet joprojām būtu jābūt sarkanajam pieres pleķim. Spēlējoties ar vienīgo kadru fotošopā, uz pieres nekādi sarkanie toņi tik un tā neparādās. Pats līdz šim neesmu redzējis parasto ķeģi bez sarkanās pieres, un arī internetā šādus piemērus neatrodu. Vienīgais izņēmums ir parastā ķeģa jaunais putns. BET arī tikai līdz spalvu maiņai rudenī. Ja arī teorētiski pieņemtu, ka šim īpatnim spalvu maiņa aizkavējusies, pārējās pazīmes tomēr to neapstiprina - jaunais putns pirms rudens spalvu maiņas ir ne tikai bez sarkanā pieres pleķa, bet arī ar tumšu knābi (bildē tas ir dzeltens) un intensīvi strīpainu vēderu (bildē balts). Arī citām zvirbuļveidīgo sugām jaunie putni šobrīd, janvāra vidū, savus juvenīlos tērpus jau ir nomainījuši (nav vairs garastīšu ar tumšajām galvām utt.). Kā rakstīja Jānis, bildē neredz arī ķeģim raksturīgo melno pazodi. No otras puses, tipiskam kalnu ķeģim prasītos viegli brūnganīgāks vēders un intensīvāks sānu un krūšu svītrojums. Skatot bildes internetā, kā jau Jānis rakstīja - netrūkst arī piemēru ar gaišiem vēderiem un salīdzinoši vāju sānu/krūšu svītrojumu. Tātad šī pazīme ir diezgan variējoša. Tas pats sakāms par zemastes strīpu.


W 21.janvāris, 02:11

Paldies!


nekovārnis 20.janvāris, 22:34

Diemžēl tikai vēl šāds, mazliet vairāk no augšas. Varbūt par kapeiku labāk var spārna dzīslojumu un dējekli novērtēt. Arī pirmā doma bija par kaut ko spindeļveidīgu, bet uz parastajām spindelēm ātri iestigu :)


Steeler 20.janvāris, 22:27

nu, nu :)


CerambyX 20.janvāris, 22:01

Šis tāds labi aizdomīgs divspārnis. Tuvākais ko varu 'izdomāt' ir ādasspindeles Hypoderma diana (Hypodermatidae) mātīte. Internetā gan švaki ar foto - t.i. ir tikai tēviņi, bet nu tiem kopējais 'formāts' un krāsojums stipri līdzīgs. Atšķiras tik galva. Citas Hypoderma ģints sugas (bovis un lineatum) it kā matainākas un tām kāpuri uz mājlopiem, tā kā tās diez vai. Šitai kāpuri dzīvo uz stirnām un briežiem - tā ka nu tur mežā ko tādu sastapt būtu kā reizi laikā. Ja varbūt ir vēl kāds rakurss - kaut štruntīgs - varbūt var palīdzēt līdz galam saprast.


dziedava 20.janvāris, 21:41

Paldies, Roland! :)


lichen_Ro 20.janvāris, 21:37

Gandrīz droši - Rhizocarpon geographicum ;), viena no manām mīļākajām sugām :) Līdzīgās - R. lecanorinum - cita apotēciju forma. Kā arī nesen atrastai R. viridiatrum, kas sāk dzīvi kā parazīts uz Asicilia vai Rhizocarpon ģints sugām ;) Starp citu - suga ir samērā reta Latvijā, un pārsvarā sastopama Kurzemē, cik es zinu, un pats esmu novērojis. Forša atradne :) Epilīti ir grūta ķērpju grupa ;D


Laimeslācis 20.janvāris, 21:32

Paldies, paldies par skaidrojumu, Uldi! Tāpēc arī jautāju.


roosaluristaja 20.janvāris, 21:00

Par vālodzes gadījumu nemāku teikt. Jāņem vērā, ka pavasarī un vasarā ķekšu licēju komandai nav laika sēdēt pie datora 24 h dienā un, ja tiek iesūtīts daudz novērojumu, kaut ko var arī nepamanīt. "Pirmie migranti" - tā ir kategorija, kurai ķekši neparādās automātiski. Par purva piekūnu es jau paskaidroju. Ja skatāmies stingri pēc kritērijiem, kas gan nav oficiāli, tad tas nekvalificējas kā interesants novērojums. Jāņem vērā, ka lielākajai daļai sugu grupu vispār nav nekādu kritēriju, pēc kā novērojumus atzīst par "interesantiem". Viss lielā mērā notiek pēc administratora izjūtām. Tāpēc novērotāja vēlme painteresēties, kāda iemesla pēc viņa novērojums ir vai nav interesants, ir tikai atbalstāma.


Laimeslācis 20.janvāris, 20:48

Šis jautājums man radās, jo redzēju, ka purva piekūna novērojumi 21.12.2018. un 14.01.2019. ir "interesanti", jo '' reti ziemā", nevis tāpēc lai novērojums tāpat vienkārši tiktu ielikts pie "interesantajiem". Es kā parasts DD lietotājs "interesanto novērojumu" kritērijus nezinu, bet redzu līdzīgus novērojumus, kam šajā ziņā statusi atšķiras. Šī nav pirmā reize, kad es pati, varētu teikt, "uzprasos" uz " interesantajiem", jo nesaprotu, kāpēc tā ir. Varbūt ir izskaidrojams kāpēc, piemēram, vālodze 06.05.2018. Saldus novadā ir "pirmie migranti", bet tajā pašā dienā Zvejniekciemā un Ādažos nav?


IlzeP 20.janvāris, 20:38

Skaisti! Pa savu logu vēl neesmu redzējusi, ceru, ka atnāks arī divas mājas tālāk :)


zemesbite 20.janvāris, 20:30

Šī taču skaitās sēne uz ķērpja?


zemesbite 20.janvāris, 20:10

Paldies, Uldi! :)


felsi 20.janvāris, 19:51

Paldies!


roosaluristaja 20.janvāris, 19:39

Pirmais ir ziemeļu, otrais garausainais, trešajā attēlā naktssikspārņi.


zemesbite 20.janvāris, 19:34

Paldies! Vajadzētu konkretizēt, lai varu sikspārņu novērojumu sadalīt.:)


Mari 20.janvāris, 19:26

Visticamāk :)


LV zilzīlīte 20.janvāris, 19:22

Varbūt āpsis vai lapsa īsti nezinu.


roosaluristaja 20.janvāris, 19:15

Mazais gan.


Blakts 20.janvāris, 18:47

Sugas konkrētais nosaukums savā ziņā interpretācija 'par tēmu' (šķetra ir galvenais sugas barības augs), bet nosaukums 'slaidvairogblakts' ņemts no BTCB, 2017. Organismu latviskie nosaukumi (3). Biosistēmu Terminoloģijas Centra Biļetens 1(2): 53–67 (pieejams tiešsaistē: http://www.rpd-science.org/BTCB/V001/BTCB_2_6.pdf), kur atzīmēta slaidvairogblakšu dzimta (Acanthosomatidae). Lai arī viegli piņķerīgs, man jau šķiet, ka gana adekvāts nosaukums šai dzimtai jeb nu nekas tāds cits diži raksturīgs, dzimtu vienojošs nenāk prātā kā vēl šīs blaktis varētu nosaukt.


sviristelj 20.janvāris, 18:38

Спасибо большое за информацию, очень интересно! Впредь буду более точна. В Дарзини у водопада записаны Минский и Польский. На запруде было очень много птиц, не выходили на берег, сыты были,видимо. Поэтому записала только EV956, ну и труп там же был. На Югле последнюю пятерку птиц подкармливаем ежедневно, это под торфяным мостом.


felsi 20.janvāris, 18:36

Lapiņsēne.


CerambyX 20.janvāris, 18:36

Ruslan - panalizē gan! Labprāt aplūkotu šādu statistiku :)


Vīksna 20.janvāris, 18:19

12 janvārī dzirdēju, ka Rundāles nov. Ozoldārzā jau dzenis rībināja.Tur gan nenobildēju, nelikšu.


Matrus 20.janvāris, 18:15

Problēma ir ar tiem putnu novērojumiem, kuriem manuāli tiek pielikts statuss “interesants”. Nereti šo ķeksi administratori ieliek "sev un saviem draugiem" (to var paanalizēt statistikā), citiem līdzīga statusa novērojumam šāds ķeksis izpaliek, tāpēc, rodas jautājumi... Vēl jautrāk skatīties uz izmantotiem “retumu” paskaidrojumiem, no sērijas - reti N Latvijā, reti Austrumlatvijā, un tml. Show must go on!


gunitak 20.janvāris, 18:11

Paldies par atbildēm.


roosaluristaja 20.janvāris, 18:08

Mātīte.


roosaluristaja 20.janvāris, 17:57

Par to, cik interesants ir purva piekūns ziemā, domas dalās. Man pieejamajā tabulā šis fakts nav atzīmēts kā interesants. Arī lapā www.putni.lv ziemojošu purva piekūnu novērojumi (atškirībā, piemēram, no lauku piekūna novērojumiem) netiek uzskaitīti. Ielikt ķeksi jau, protams, nav grūti. Parasts ziemā viņš arī nav.


Kukainis 20.janvāris, 17:44

Sugai dots jauns latviskais nosaukums, tas ir labi. Taču sarežģīts tik pat cik šaurspārnkrāšņvabole.


Matrus 20.janvāris, 17:28

Pēc teorijas - par katru gredzenota putna kontroli ir jāziņo Latvijas Gredzenošanas centram. Pēc prakses - par Rīgas paugurniekiem attiecīga gada sākumā apkopotu informāciju par iepriekšējā gada ārzemju gredzenu kontrolēm pats nosūtu uz ārzemju gredzenošanas centriem.


Laimeslācis 20.janvāris, 17:16

Man arī vienīgais, kas prātā ienāca, bija ķivulis. Es vēlāk vēl pameklēju zem koka, vai nav kas smagāks nokritis... varbūt kāja, bet nekā - bija apēdis ar visām kājām.


forelljjanka 20.janvāris, 17:10

Medījums varētu būt ķivulis.;)


Laimeslācis 20.janvāris, 17:02

Vai šis purva piekūns, kurš ir reti ziemā, vairs nav interesants, vai vienkārši paslīdējis garām un nav ielikts pie INTERESANTAJIEM NOVĒROJUMIEM?


IlzeP 20.janvāris, 16:50

Latvijas Gredzenošanas centram! Bet var arī ieziņot šeit, atķeksējot "gredzenots putns".


roosaluristaja 20.janvāris, 16:34

Varbūt sūrā pundurkamolene(Panellus stipticus). Varbūt nē.


gunitak 20.janvāris, 16:05

Ruslan, kur ir jāziņo par ārzemju gulbju gredzeniem? Vai Jūs datus nododat tālāk?


felsi 20.janvāris, 16:03

Spāre.


felsi 20.janvāris, 16:03

Skudra.


felsi 20.janvāris, 16:02

Lapiņsēne.


Matrus 20.janvāris, 15:56

Paldies par gulbju kontrolēm, papildināju datu bāzi! Šajā janvārī Rīgā ziemo ap 180-200 pauguknābja gulbjiem, no tiem ar gredzeniem - 56.


nekovārnis 20.janvāris, 14:04

Paldies!:) Sapratu tik ka nav E.minor. No sākuma vairāk uz E.interstinctus sliecos (somu grāmatā tā arī nespēju tās pazīmes nolasīt), bet pēc tam pētot bildes internetā galīgi saputrojos:D Šobrīd 160. blakšu suga man (šis tas gan jāpārbauda rūpīgāk). Būs jāmēģina šogad tikt līdz 200:)


Blakts 20.janvāris, 13:43

O, pēc vēdera gala foto nepārprotami Elasmostethus brevis (sānu 'pušķīši' novietoti tālāk uz malu no 'centrālajiem pušķīšiem' kā E.interstinctus). Pēc pašlaik man zināmās informācijas (varbūt kādi novērojumi nav vēl apzināti) šis sanāk otrais novērojums - tiesa hronoloģiski apsteidz pirmo zināmo, kas bija 2018. gada 11. jūlijā (Jaunogres apkārtnē). Super!


forelljjanka 20.janvāris, 10:35

Normāls kalnu ķeģis!Maķenīt gaišāku vēderu un mellu strīpu zemestes spalvās(abas pazīmes kalnu -regulāras,pilns nets ar bildēm lidojumā),savukārt parastais bez sarkanas "cepurītes",neesmu nekad redzējis.;) + bildē, lai cik tā izplūdusi būtu jāredz parastā ķeģa nelielā melnā parīkle. Vispār jau štrunts par bildi,galvenais ko Tu tur Sandi redzēji?Normāli apskatot Teva līmeņa putnu pazinējs sugas sajaukt nevar!:DD


Vīksna 20.janvāris, 00:20

Paldies !


LV zilzīlīte 19.janvāris, 23:26

Nezinu kā citiem bet es pēc šīm bildēm varu droši apgalvot ka tas ir meža sesks . ( :


Kristers K 19.janvāris, 23:20

Kolosāls novērojums! :)


sandis 19.janvāris, 23:17

Bez sarkanā pieres pleķa? Vai arī te kāda cita izslēdzoša pazīme?


Edgars Smislovs 19.janvāris, 23:04

Uz bildes parastais ķegis.


Wiesturs 19.janvāris, 22:24

Es teiktu arī, ka sesks. Ģīmis izskatās raibs un kažoks tā kā par gaišu un kuplu ūdelei.


Wiesturs 19.janvāris, 22:11

Piekrītu Gunāram. Naktssikspārņi - vai nu ūdeņu, vai dīķu, atkarībā no izmēra. Ja mazāki par to ziemeļu sikspārni, tad ūdeņu, ja lielāki - tad dīķu.


Wiesturs 19.janvāris, 22:08

Jep. Manas bildes tik švakas, ka nemaz nelikšu kā atsevišķu novērojumu, tikai šeit kā piebildi :) Ap plkst. 11:30 bija tieši pie Mangaļu mola sākuma. Peldēja iekšā Daugavā, pēc tam pacēlās spārnos un aizlidoja Daugavgrīvas cietokšņa virzienā. P.S. Baltās strīpas šajās bildēs ir maldinošas attiecībā uz "vieglu noteikšanu". No apm. 30 kadriem, ko uzņēmu, tikai 2 kadros tās redz skaidri, un vienā - daļēji. Lielākoties spoguļa malas bija "ierušinātas" spalvās. Tas pats arī vērojot binoklī/teleskopā - lielākoties izskatījās pēc pilnīgi brūnas pīles ar plakanu galvas virsu, un tikai lidojumā patiešām labi varēja redzēt spoguļa gaišās joslas. Nov. kopā ar Inetu Kalniņu.


Kristers K 19.janvāris, 21:33

Zem koka apakša bija beigts balodis, kauli.


Igors 19.janvāris, 20:45

Kaija (pull) apgredzenota 14/06/2012, Rīgā, Žurku salā- A. Kalvāns, I. Deņisovs


gunars 19.janvāris, 20:12

Attēlos bez ziemeļu sikspārņa ir arī brūnais garausainis un divi naktssikspārņi, visticamāk, ūdeņu naktssikspārņi. Bet par pēdējiem 100% drošs neesmu. Gunārs


roosaluristaja 19.janvāris, 20:01

Grūti pēc šīm bildēm ko pārliecinošu apgalvot. Dzīvošana šķūnī tā ka vairāk raksturīga seskam. Izmēros abas sugas ir praktiski vienādas. Seski parasti ir gaišāki nekā ūdeles ar salīdzinoši īsāku asti. Tomēr abām sugām ir dažādas krāsu variācijas.


pustumsa 19.janvāris, 19:56

Paldies


pustumsa 19.janvāris, 19:13

Pret to bērzu izskatījās lielākas par zaļžubītēm. Bet varbūt.


IevaM 19.janvāris, 18:35

Paldies, Ivar!


LV zilzīlīte 19.janvāris, 18:04

drošvien


LV zilzīlīte 19.janvāris, 18:03

1. attēā redz ja ieskatās


IevaM 19.janvāris, 18:01

Zaļžubītes?


IevaM 19.janvāris, 17:35

Domāju, ka ūdele. Seskam ir raiba seja, šim neko tādu neredz.


aina 19.janvāris, 17:31

interesanti, ka medī tikai gar dīķa malu. Pirmajā dienā bija melna taka no dīķa uz siena šķūni. Nenofotografēju. Tagad snieg, un zvēriņš vairs tik aktīvi nemedī.


LV zilzīlīte 19.janvāris, 17:27

Diez vai tā būs ūdele pēc 1. attēla noteicu ka ta ir meža sesks ( ķer arī pat vistas )


aina 19.janvāris, 17:27

Izrādās, meža sesks ir tas pats parastais sesks. Tad jau vistas jāsargā!


aina 19.janvāris, 17:21

Meža sesku nebiju dzirdējusi! Vai vistas arī ķer?


aina 19.janvāris, 17:20

vai ūdele?


LV zilzīlīte 19.janvāris, 17:19

meža sesks


Matrus 19.janvāris, 12:01

По поводу контолей в Дарзини - просьба уточнить, это на Даугаве возле водопада или в запруде? Польский лебедь - самец, родился в 2011 году или ранее. Окольцован в северной Польше (Rewa Plaža, Gdynia, Pomorskiе) 03.02.2014. Последующие пять зим провел в Дарзини и Кенгарагсе. В 2016 и 2017 годах гнездился на озере Машеню в окресностях Риги.


Matrus 19.janvāris, 11:57

Cпасибо за контоли лебедей! Все ввел в бызу данных. С Юглы во возрастам - EV968 (6,5+ лет), EP245 (7.5 лет), EP063 (8,5+ лет), EE733 (15,5+ лет). Cамый интересный был EP245, cамец, родился в 2011, зиму 2011-12 провел в Дарзини и Кенгарагсе, потом улетел; после 27.03.2012 контролей небыло 2477 дней, до 07.01.2019, когда снова отмечен на Югле. Таких долгих перерывов между контролями сравнительно мало.


Matrus 19.janvāris, 11:45

Paldies par kontrolēm! EK722 (tēviņš, 12,5+ gadus vecs) kopš 2010. gada ligzdojis Sarkandaugavā, parī ar mātīti EE462, kura pēc 2017.g. februāra nav novērota. Tad viņš atrada otru partneri (EV939, 6 gadus veca mātīte), ar kuru ligzdoja 2018. gadā. Dzīve turpinās!


Matrus 19.janvāris, 11:26

Paldies par gulbju kontrolēm! Starp tiem ir gan jauni putni (EV950 – 2,5 gadi, EP181 – 6,5 gadi), gan seniori (EK009 – 14,5 gadi, EE117 – 17,5+ gadi un vecākais EE055 – 18,5+ gadi). Vidējais paugurknābja gulbju populācijas vecums – ap 8-10 gadiem, kad ap 90% nomirst.


dekants 19.janvāris, 09:54

Paldies par komentāriem. Šis diemžēl bija vienīgais rakurss. Jā, tad sanāk, ka bez papildus rakursiem nevar savākt nepieciešamo minimālo pazīmju komplektu.


ūdensvistiņa 19.janvāris, 09:50

Dobumus pieminēju kā pagaidu patvērumu.


Vīksna 19.janvāris, 09:03

Paldies !


Vīksna 19.janvāris, 09:03

Paldies !


IevaM 19.janvāris, 00:19

O, paldies, negaidīti :)


CerambyX 18.janvāris, 23:44

Lielais madaru lapsprīžmetis (Epirrhoe rivata)


felsi 18.janvāris, 22:47

Varbūt Ceļteku joslainais lapsprīžmetis?


dziedava 18.janvāris, 21:08

Nu tad jau jābūt 2018. gadā atklātajai Dacrymyces palmatus, kas aug uz skujkokiem


IevaM 18.janvāris, 20:43

Egle, jā


dziedava 18.janvāris, 19:50

Izskatās pēc dzeltenās receklenes, bet tā jau it kā uz lapukokiem


roosaluristaja 18.janvāris, 19:48

Gan jau, ka egle. Vai lapegle.


dziedava 18.janvāris, 19:42

Kas tas par koku?


dziedava 18.janvāris, 19:27

Nu uz to gan es nepaļautos :) - koku sugām piespiedu kārtā mazliet ielauzījos, bet akmeņu ķērpji gan man ir tumša bilde. :)


zemesbite 18.janvāris, 19:15

Jācer, ka jauna suga! :)


dziedava 18.janvāris, 19:11

Diemžēl nav ne jausmas - kas :)


zemesbite 18.janvāris, 19:07

Cik interesants! :)


MJz 18.janvāris, 18:57

Es šādu kaiju par Kaspijas nesauktu. Nesanāk tur pilns atbilstošu pazīmju komplekts, pat neskaitot tās, ko šajā bildē / pozā nevar redzēt. Manuprāt kājas neatbilst. Tās ir īsas kā sudrabkaijai. Knābis arī tāds ne vairāk kā 50 / 50 - malas it kā paralēlas, bet tomēr gana masīvs. Balta galva janvāra vidū var būt arī sudrabenei.


dziedava 18.janvāris, 18:49

Nekas, gan jau kādreiz nokusīs. :)


zemesbite 18.janvāris, 18:47

Nevaru sūnas nobildēt, pa nakti sasalis, uzsnidzis sniegs, nevaru vairs atrast. :(


Kristers K 18.janvāris, 18:46

Jā visu saprotu, bet es fočēju ar telefonu un man caur telefonu nesanāk uzrādīt vietu tikai caur datoru, Bet datorā nevaru, jo nevar dabūt bildes tāpēc ļoti atvainojos ja man atkārtosies vietas vienkārši komentārā uzrakstīšu īsto vietu.


zemesbite 18.janvāris, 18:43

Sēnei nav nekādu redzamu izmaiņu.


CerambyX 18.janvāris, 17:13

Nosauktās pazīmes ir labas, lai sazīmētu aizdomīgus putnus starp sudrabkaiju gūzmu ko tad pārbaudīt un pētīt rūpīgāk. Tikai vienas pašas šīs minētās pazīmes bez cita papildus pazīmju kopuma (būtisks, piemēram, ir lidspalvu zīmējums) 100% nevar garantēt, ka konkrētais putns tiešām ir Kaspijas kaija. Aizdomīgs ir - tur es piekrītu, bet... es personīgi šo kā neakceptētu, kā neapgāžamu Kaspijas kaijas novērojumu.


LV zilzīlīte 18.janvāris, 16:20

ziemeļu gulbis (varbūt mazais gulbis)


dziedava 18.janvāris, 15:46

Attāli liekas līdzīgi, bet bez lielāka tuvplāna es neriskētu minēt.


zemesbite 18.janvāris, 15:30

Arī šīs izskatās pēc Merismodes, tikai citā vietā https://dabasdati.lv/lv/observation/6367oogk7hb2o2irevka6po3o0/


zemesbite 18.janvāris, 15:12

Atradu vēl vienu čupiņu ar Merismodes (vismaz līdzīgas ir).


roosaluristaja 18.janvāris, 15:11

Iespējams Stereum rugosum


zemesbite 18.janvāris, 15:07

Kaut kā tas tonis neatbilst, es jau arī izmeklējos, bet neko līdzīgu neatradu. Šorīt mīnusi - tonis atkal gaišs. :) Pievienošu bildi.


zemesbite 18.janvāris, 14:56

Nē, aizmirsu paskatīties, parasti pagrabā neeju, lai netraucētu sikspārņus, bet aiziešu, nav tik auksts.


CerambyX 18.janvāris, 13:25

Nevajag taču nekādu atstarpi nosaukuma laukā (ja tā būtu - tas noteikti būtu jāizlabo. Lieki un nevjadzīgi klikšķi tikai apgrūtina portāla lietošanas ērtumu) - jāatzīmē kartē punkts un vienkārši jānospiež saglabāt (būtu jau labi, ja punkts saglabātos arī tāpat, bet nu bez tā nevar - poga 'Saglabāt' gan jānospiež obligāti) bez nekāda nosaukuma ievadīšanas un viss būs Ok!


rubenis roberts 18.janvāris, 12:18

https://www.youtube.com/watch?v=yTyQ42uvvAA&feature=youtu.be


rubenis roberts 18.janvāris, 12:04

https://www.youtube.com/watch?v=RVuP9cu_lv8&feature=youtu.be


forelljjanka 18.janvāris, 10:41

Tā pilnīgi noteikti NAV līdaka! Lasis vai taimiņš,ticamāk ,ka lasis.;)Līdakai lemeškaulā vienlaidu zobu laukums vērsts uz rīkles pusi ,aukšžokļa kaulā zobu lielums stipri variē(vairāki izteikti garāki zobi).Te to visu neredz.


dziedava 18.janvāris, 10:20

Izskatīju visu krustām šķērsām, man nekas labāks kā Gyalecta flotowii nesanāk. Šajos foto pat ļoti līdzīgi: http://www.flickriver.com/photos/126598284@N05/26074351442/ http://www.flickriver.com/photos/126598284@N05/25564401223/ Tur gan vairāk dzeltenīgi, ne tik intensīvi zaļš, bet Mārītei varbūt ļoooti slapjš un tāpēc koši zaļš bija :)


IlzeP 18.janvāris, 10:04

Kad ieliek kartē punktu, vieta vai nu ir jānosauc, vai nosaukuma laukā jānospiež atstarpe un enter taustiņš (gadījumā, ja nevēlas saglabāt vietu ar nosaukumu turpmākai izmantošanai)


Kristers K 18.janvāris, 09:29

Jo nevarēju uztādīt vietu


dziedava 18.janvāris, 08:18

Vai šī sēne ir skatīta atkārtoti? Kā attīstās, mainās?


OKK 18.janvāris, 02:22

?


OKK 18.janvāris, 02:21

Kāpēc līdz šim nav noteikta suga - lĪdaka?


Vīksna 17.janvāris, 22:46

Arī lapiņas izrobotām malām un agrāk līdzīga bildēta.


Vīksna 17.janvāris, 22:39

Paldies !


roosaluristaja 17.janvāris, 22:21

Varbūt lāču sīkstenīte (Lentinellus ursinus)??


meža_meita 17.janvāris, 21:45

Liels paldies, Uldi par visiem labojumiem!


Laimeslācis 17.janvāris, 21:26

Paldies, Julita! Papētīju bildes un izlasīju aprakstu. Liekas ka varētu būt tā pati suga.


Vīksna 17.janvāris, 21:06

Paldies ! Tajā vietā arī pa kādai eglei aug un daudz visādu kritalu.


Ivars L. 17.janvāris, 20:58

Jā, man arī izskatās pēc bērza. Tāpēc jau iepriekš ieskatījos piepju "bībelē", un izrādās, ka daudz retāk, bet tomēr atrasta arī uz veselas virknes dažādu lapu koku sugu. Bet es nesaku, ka 100% ir sakņu piepe.


Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2019
© dabasdati.lv
Saglabāts