Currently active users: 170 Observations added today: 4 Total number of observations: 2035730
You have a guest status
language choice: lv language choice: en language choice: ru language choice: lt
Observation photo
Plankumgaišā lampīte
Plankumgaišā lampīte, Lamproderma pseudomaculatum
Photo: mufunja
2023-05-03 00:00:00, Гайдули
Comments
Komentāri tagad tikai pie novērojuma
Recent reports
Phylloscopus sp. - 2024-09-14 Guna
Grus grus - 2024-09-09 Guna
Aquila sp. - 2024-09-26 Guna
Aquila sp. - 2024-09-27 Guna
Anemone sylvestris - 2024-05-28 Linitis
Anas platyrhynchos - 2024-09-26 imis23
Nymphalis xanthomelas - 2024-09-22 imis23
Unknown
Ignotus
@ dziedava
Recent comments on observations
dziedava 26.septembris, 23:09

Cik skaista! :)


meža_meita 26.septembris, 23:03

Paldies par skaidrojumu :)


meža_meita 26.septembris, 22:59

P.s. skaistas bildes!


meža_meita 26.septembris, 22:59

Nav lihenofīlā sēne. Tie melnie punktiņi uz lapoņa ir šīs sugas piknīdijas. :)


Ilgonis 26.septembris, 19:01

Paldies Uldi, šo vēl nebija gadījies sastapt.


Ziemelmeita 26.septembris, 18:59

Paldies,Uldi un Edgar!


Ziemelmeita 26.septembris, 18:58

Paldies,Uldi, par Tavu ieguldījumu sugu noteikšanā.


adata 26.septembris, 17:03

Paldies, Uldi!


roosaluristaja 26.septembris, 15:55

Izskatās pēc lapu koka. Domāju, ka Perenniporia subacida, ja apse. Ja kaut kas cits, tad nezinu


roosaluristaja 26.septembris, 15:40

Tīrumene nebūs.Ģints tāda interesanta šai sugai. latvijasdaba.lv un elurikkus.ee ir Stropharia coronilla. Droši vien tā pati suga. Bet Stropharia ir ļoti nevainīgi, kamēr Psilocybe ir pavisam cits stāsts


roosaluristaja 26.septembris, 15:29

O.K. Galvenais, ka latviskais viens un tas pats


IlzeP 26.septembris, 15:27

Initas sarakstā ir Cuphophyllus virgineus (syn. Hygrocybe virginea var. virginea).


roosaluristaja 26.septembris, 15:20

To man ieteica, protams, PictureThis. Vizuāli atbilst. Bet!! Pēc vienas versijas ir Cuphophyllus virgineus, pēc www.latvijasbada.lv - Camarophyllus virgineus. Kurš tad tagad ir aktuālais??


Bekuvecis 26.septembris, 14:58

Drīzāk olīvpelēkā makstsēne (Amanita olivaceogrisea). Kamēr vēl tik jauna kā šeit, ir visai tumša (bet vēlāk balē). Taču Latvijā ir vēl vismaz divas ļoti līdzīgas makstsēņu sugas, tā ka...


Bekuvecis 26.septembris, 14:47

Tik tiesām samtainā spīgulīte - par to skaidri liecina 3. foto (kur pekām gaisā).


IlzeP 26.septembris, 14:44

Nomainīju. Uldi, Tu arī vari - administratora panelī izvēloties "Tulkošana", tad "meklēt tulkojumā".


roosaluristaja 26.septembris, 14:22

Pēc PictureThis domām šī vispār nav atmatene, bet samtainā spīgulīte (Lacrymaria lacrimabunda ). Nezinu, kam te ticēt. Sēne nav pirmā svaiguma. Bet var būt tiešām spīgulīte


roosaluristaja 26.septembris, 14:06

Amanita vaginata varbūt. Jaunas it kā apmēram tā var izskatīties


roosaluristaja 26.septembris, 13:05

Izrādās te ir latviskais nosaukums - smaržīgā aplocene. Ilze gan jau var nomainīt. Es par vēlu pamanīju


Mierss 26.septembris, 10:38

Pašā pilsētas centrā, strūklakā.


CerambyX 25.septembris, 21:47

Šīs sugas izplatības kartes ir skatītas jau kādu laiku iepriekš - jeb šo sugu es personīgi tiešām esmu gaidījis/cerējis, ka Latvijā beidzot būtu 'jābūt' vismaz pēdējos pāris gadus, nu un ar domu, ka Daugavpils apkārtne varētu būt pirmā vieta, kur suga parādīsies. Redz, ka ir jau pat tālāk tikusi, kaut nebrīnītos, ka Daugavpils apkārtnē ar jau ir, tik nu nav sanācis atrast. Maz jau cilvēku mums, kas pievērš uzmanību plēvspārņiem, kas nav bites/kamenes. Tiesa suga visai kolorīta un iespaidīga izmēra - var pievērst uzmanību arī nejauši citiem cilvēkiem (ne-kukaiņu pētniekiem). Starp citu tieši tāpat kā šo sugu, tagad ir jāgaida/jāmeklē arī otra ģints suga - Sceliphron curvatum, kas ir jau Lietuvā/Baltkrievijā. Gandrīz droši, ka ja nav jau tagad, tad tuvāko 1-3 gadu laikā šo arī atradīsim Latvijā.


Martins 25.septembris, 18:58

Šis ir labs piemērs (bet ne tuvu vienīgais), kad viens "pirmais" atradums rada pastiprinātu interesi un uzrodas vēl citi novērojumi un/vai datu avoti. (Līdzīgi bija arī ar Eiropas dievlūdzēju.) Bet "pirmais" novērojums no tā tikai iegūst - veidojas stāsts! :) Starp citu ir vērts uz šīs sugas izplatības karti paskatīties iNaturalist - diezgan kontinentāla suga (ja neskaita Spāniju un Portugāli).


CerambyX 25.septembris, 18:41

Jā, tas ar man tapa zināms, attiecīgi - piezīme par pirmo novērojums Dabasdati.lv, protams, paliek nemainīga, bet tad sanāk 2. zināmais atradums Latvijā. Bet nu tad jau jādomā, ka suga Latvijas A-DA daļā jau sastopama daudz plašāk? Jāmeklē nākamgad! :)


Vīksna 25.septembris, 11:44

Paldies !


Ivars Leimanis 25.septembris, 10:36

Ja himenofora rozīgais tonis fotogrāfijā reāli attēlo dabā esošo, tad šī varētu būt izstieptā sierpiepe Pappia fissilis.


Ivars Leimanis 25.septembris, 10:27

Tumšbrūnā cietpiepe


Kristers K 25.septembris, 08:51

Tad, kad biju pagājušajā gadā netālu no Strenčiem arī dzirdēju tādu pašu saucienu, tur toreiz bija 2 dārza stērstes, tādēļ izklausījās jau dzirdēts.


Kristers K 25.septembris, 08:48

Mana viena versija bija dārza stērste, jo knābis rozā krāsa un pēc balss saucieni tā šķita, bet mani mulsināja tas, ka novēroju pie jūras kāpās. Diemžēl citu bilžu nav.


Paula.Kļaviņa 25.septembris, 07:18

Iespējams, Jūras ērglis


Edgars Smislovs 24.septembris, 22:18

Neiedziļinoties sonogrammā izklausās pēc dārza stērstes, vizuāli arī. Kā ir ar līdzīgajām stērstu sugām? Citu bilžu, vēlams no mugupuses, nav?


Mežirbe777 24.septembris, 19:14

Himenofors neatbilst T.gibbosa. Iespējams, kautkas no Postia sp.


Kristers K 24.septembris, 18:49

Sākumā dzirdama dzeltenā stērste, pēc tam kāda cita putna sauciens, kas neizklausās kā dzeltena stērste.


Ziemelmeita 24.septembris, 16:42

Paldies,Ansi!


mufunja 24.septembris, 14:12

Iespējams, nav nogatavojies Lignydium muscorum ?


mufunja 24.septembris, 13:23

Julita, pievienoju fotogrāfiju.


Bekuvecis 24.septembris, 11:45

Papildu info par atradni: 2023.g. atkal ražoja (16.11 foto ir senes.lv), šogad divos pirmajos apmeklējumos (04.08 un 05.09) nebija.


mufunja 24.septembris, 11:41

Mēģināšu paskatīties vēlreiz.:)


mufunja 24.septembris, 11:38

6mm


roosaluristaja 24.septembris, 11:30

Es to nezināju, ka tā ir pirmā atradne Baltijā


Bekuvecis 24.septembris, 11:29

Admini, būtu jāievieš sugu sarakstā.


Bekuvecis 24.septembris, 11:28

Admini, jāievieš sugu sarakstā! Otrais reģistrētais atradums Latvijā (par pirmo ziņa esot bijusi Facebook grupā Mikologi&draugi, laikam pērn).


Bekuvecis 24.septembris, 11:11

Biju klāt, apliecinu: dzeltenbrūnā negailene (Hygrophoropsis rufa). Otrais reģistrētais atradums Latvijā (pirmais bija 2013.g., info sk. senes.lv).


anthicus 24.septembris, 09:29

Atļaušos komentēt: šis nav pirmais šis sugas novērojums Latvijā, jo pirmais (no 2022.g.) ir publicēts rakstā "First record of Sceliphron destillatorium ... and additional remarkable findings of Hymenoptera from Latvia". 2022.g. suga atrasta Madonas apkārtnē.


dziedava 24.septembris, 09:07

Te sporas izskatās līdzīgas: https://www.gbif.org/occurrence/3380798409


dziedava 24.septembris, 09:01

B.affinis arī raksturīgi augt uz koku mizas, un te tā tieši ir.


dziedava 24.septembris, 08:57

Vēl var būt Badhamia affinis, kam sporām ir gaiša josla pāri. Man šķiet, es te tādu redzu. Vēl būtu labi, ja mikroskops sporām būtu uzlikts uz visgaišāko, jo šādu tumšu mikroskopiju grūti salīdzināt ar citām. B.affinis it kā nebūtu jābūt tik ļoti tumšām sporām.


dziedava 24.septembris, 08:49

Cik garas?


dziedava 24.septembris, 08:47

Interesanti būtu redzēt mikroskopiju


dziedava 24.septembris, 07:50

Es minētu, ka paciņu ragansviests


BI 23.septembris, 23:22

Gredz., 21.05.2024. Mātīte pull, Bābelītis


guta7 23.septembris, 23:20

Paldies par skaidrojumu! Skatīšu, kas būs mainījies.


VijaS 23.septembris, 23:07

Tās baltās bumbiņas ir kaut kas vēl nenobriedis - tiešām būtu labi rīt vēlreiz apskatīt. :) Otrā bildē, man ir aizdomas, ir kāda cita gļotsēņu suga, kura jau paspējusi apaugt ar sēni (tā baltā spurainā ir sēne), bet no šīs bildes sugu nevarēs noteikt.


ekologs 23.septembris, 21:53

Skrejvabole (Carabus granulatus).


pustumsa 23.septembris, 20:42

Paldies, Marek! Tā arī domāju.


Igors 23.septembris, 17:26

Uz roņa ir uzstādīts amerikāņu radio raidītājs


Ilgonis 23.septembris, 16:58

Paldies, tāds arī ir?


dziedava 23.septembris, 16:14

Interesanti! Bet pietrūkst tuvāka attēla, lai saprastu - kaut kas no pilienīšu dzimtas vai sprodzītēm.


dziedava 23.septembris, 16:12

Šī būtu jāvāc mikroskopēšanai. Nevar labi redzēt galviņas virsmu, vajadzētu būt cukurītei Didymium sp. vai pumpurītei Physarum sp.


zemesbite 23.septembris, 13:52

Paldies, Uģi :)


Osis 23.septembris, 11:34

Paldies Renāte!!


Ziemelmeita 23.septembris, 10:16

Paldies,Renāte!


dziedava 23.septembris, 08:06

Renāt, tā ir gandrīz tāda pati kā kārpainā peltīgera, tikai aug uz smilšakmens atsegumiem. Atsegumu kartēšanā Rolands aizrādīja, ka uz atsegumiem drīzāk esot šī suga, tāpēc citās pazīmēs arī īpaši neesmu iedziļinājusies.


Bekuvecis 23.septembris, 08:02

P.S. Un man pašam komenti turpmāk jāraksta bez drukas kļūdām! :)


Bekuvecis 23.septembris, 08:00

Adimini, jaizlabo kļūda sugu sarakstā: zin. nosaukuma epitetā ir lieks "n".


meža_meita 23.septembris, 00:16

Man tumša bilde un nulle pieredzes par šo sugu. Kas viņai raksturīgs?


Irbe 22.septembris, 23:17

Žubīte


VijaS 22.septembris, 22:42

Paldies, Julita, par palīdzību :) ! Jā, noliektā sīksporu cilindrīte nebūs - tai ir cits kopskats un arī ārējais tīkliņš Dziedavā izskatās krietni savādāks, zigzagaināks. Flavogenita arī nebūs - neko līdzīgu paplatinājumiem kolumellu galos neatradu. Papētīju bildes Neubertā - gan sporas, gan arī pie sugas apraksta. 290.lpp kopskata foto kreisajā pusē ļoti atgādina manējās, arī kapilīcijs zīmēts ar tādiem pašiem paplatinājumiem, kā es redzēju savā mikroskopijā. Domāju, ka nekas cits kā Smita vālenīte te nevar sanākt (vismaz pēc šobrīd pieejamās informācijas), tāpēc nomainu sugu.


Edgars Smislovs 22.septembris, 19:16

Otrais putns - jaunā lukstu čakstīte.


Amanda 22.septembris, 14:29

Paldies par informāciju.


VijaS 22.septembris, 14:27

Evita, Tev ir divi novērojumi ar minūtes starpību, bet apmēram piecu kilometru attālumā viens no otra, kuros redzama viena un tā pati vālenīte, tikai katrā novērojumā foto ir mazliet no cita rakursa. Kurš ir īstais novērojums - šis vai https://dabasdati.lv/lv/observation/6ba3ba30030d2153a11f35a472d73846/ ?


BI 22.septembris, 12:22

Gredz. 25.07.2016. tēviņš, pull Kazukalnu dīķī, Zantē.


dziedava 22.septembris, 07:36

Franču atslēgā tik sīkas sporas (neatkarīgi no sporu raksta) Stemonitis ir tikai S.smithii. Vēl sīkas ir noliektajai cilindrītei sīksporu varietātei, bet pēc tādas te neizskatās. Neubertam 3. daļā apakšā var paskrollēt sporu foto. 341.lpp. gludas un sīkas ir zīmētas S.axifera un S.smithii. Vēl uz sīko pusi ir S.hyperopta, bet tām tomēr ir 5-7 mkm. Pie Stemonitis sadalījumā pa sporu izmēriem pie 4-5 mkm ir axifera, smithii un teorētiski (iekavās) flavogenita. Vālītes galu nepētīji?


CerambyX 22.septembris, 00:05

Gan jau krauķi arī bija, bet fotoattēlā pelēkā vārna.


CerambyX 21.septembris, 23:59

Jā, rudens sfings


VijaS 21.septembris, 22:41

Jā, līdz 16. punktam pēc atslēgas nonācu, un tas cf mazajā drukā atbilst labāk. Tev ne pēc kā cita pazīstamāka neizskatās?


dziedava 21.septembris, 21:43

Paskaties Nannengu 515.lpp. augšā zem S.smithii aiz strīpas ir cf. S.smithii apraksts - vai neatbilst tas?


VijaS 21.septembris, 20:26

Vairākkārtīgās mikroskopijās sporas sanāca ļoti mazas - tāds zmērs laikam atbilst tikai Smita vālenītei. Kārpas gan es neparko nevarēju saskatīt. Neatbilst gan kopējais garums - tas man ir par lielu.


IlzeP 21.septembris, 18:59

Rudens sfings vai kāds līdzīgs


IlzeP 21.septembris, 18:58

Tas ir sfings!


dziedava 21.septembris, 17:38

Nu gļotsēne būtu interesantāk, jo tādu vēl nav. Vai pati beka ir, nu jā, grūti pateikt, mikroskopijā tikai tās sporas bija. Ieslīdējums “pa jumtu”


VijaS 21.septembris, 17:05

Cik interesanti! :) Jau vienai gļotsēnei ala liktos neparasta vieta, bet te sanāk, veselas divas sēnes ielīdušas, viena uz otras.


VijaS 21.septembris, 15:51

Jā, kājiņas īsas, lāgā nevar izmērīt, bet šķiet ka nepārsniegs 1mm. Vālītes 3,5-4,5mm garas. Uz A. major kā versiju es arī ilgi skatījos, bet beigās atmetu tieši tāpēc, ka tādus smukus vienmērīgus riņķus uz kapilīcija neredzēju, tikai kaut ko nesakarīgu, ko vispār nekā nevar noraksturot. Sporu izmērs 7,5-8mkm (nosacīti tipiskākais, vispār sporas diezgan lielā izmēru dažādībā) arī īsti nepalīdz - tieši tas intervāls abām sugām pārklājas. Pamēģināšu vēl pamikroskopēt, lai gan īsti neceru, ka izdosies dabūt kaut ko skaidrāku...


Alvis 21.septembris, 15:00

Iespējams lielā pūkmuša


Alvis 21.septembris, 14:59

Iespējams Lielā pūkmuša


VijaS 21.septembris, 14:43

Da neko es tur nespēju saredzēt - ne datorā, ne mikroskopā... :(


dziedava 21.septembris, 13:34

Pats kopskats netipisks, denudata aug katra par sevi, nečupojas.


dziedava 21.septembris, 13:33

Kājiņa proporcionāli īsa (cik gara ir?), galviņas ļoti garas, sporokarpi cieši, man pēc A.major izskatās. Un kapilīcijs jāskatās, jo major tikai riņķi, pusriņķi, bet denudata ir daudzveidīgs raksts. Mikroskopijā es to daudzveidību netedzu, - vrb Tu redzēji datorā?


Ziemelmeita 21.septembris, 09:08

Paldies,Ivar, mainu uz nenoteiktu sūnu. Tagad vismaz zināšu,ka šie “mati” ir sūnu sporogoni un pievērsīšu uzmanību pašai sūnai.


Ziemelmeita 21.septembris, 09:05

Paldies,Ivar!


dziedava 21.septembris, 08:46

Nene, Ivar, krietni lielāka, pieliku sakarīgāku foto. Droši vien somenīte, kaut likās pārāk liela priekš tādas


Ivars Leimanis 20.septembris, 23:52

Doblapu leženeja?


Ivars Leimanis 20.septembris, 23:50

Pēc šādiem sprogoniem vien sugu noteikt nevar - tādi ir virknei aknu sūnu. :)


Ivars Leimanis 20.septembris, 23:44

Pilienu mīkstpiepe Calcipostia guttulata


Ivars Leimanis 20.septembris, 20:29

Izstieptā sierpiepe Pappia fissilis


dziedava 20.septembris, 19:41

Nu es par internetu arī jautāju, kurā vietā (kādā veidā) atradi, jo noteicējā man tāda nav. Varbūt tur, kur Tu atradi, ir vēl kas līdzīgs.


mufunja 20.septembris, 19:36

Diemžēl es to neatradu. Internetā redzēju aprakstu.


angel 20.septembris, 19:32

Paldies!


dziedava 20.septembris, 18:38

Marina, kā Tu atradi tādu Stemonitopsis peretricha? Ir par lielu, bet ir līdzīga. Šobrīd man nesanāk nekāda suga ;)


mufunja 20.septembris, 17:28

Super. Apsveicu :)


Karmena 20.septembris, 16:50

Paldies par labojumu, Uģi!


VijaS 20.septembris, 16:17

Labs atradums! Apsveicu! :)


dziedava 20.septembris, 15:36

Interesanti, ka te pirmā asociācija bija pareizākā. Vispirms man šķita noliektā cilindrīte, bet tad es apskatījos rūpīgāk - nebija tāda, kādu esmu jau redzējusi (un tiesa, es līdz šim redzēju tikai tās sīksporu varietāti!), tāpēc pārdomāju, ka būs izlocītā ērkulīte, izrādās, tā arī līdzīga skata. Bet mikroskopija to neapstiprināja, jo ārējais tīkliņš ir smalks. Bet sporas vairs nav sīksporu varietātei, bet beidzot atrasta pamatsuga Stemonitopsis aequalis var. aequalis!


mufunja 20.septembris, 15:20

To es uzzināšu nākamreiz :) :)


mufunja 20.septembris, 15:18

Pagājušajā gadā šeit auga mizaine. Es domāju, ka tā ir viņa.


VijaS 20.septembris, 13:05

Man Slīterē bija ļoti līdzīgas, kuras ar vieglu roku nosaucu par nelīdzenajām pilienītēm, bet mikroskopējot izrādījās, ka kārpainā mizaine. :)


VijaS 20.septembris, 12:57

Te izskatās pēc divām sugām - dzeltenās visticamāk daudzveidīgās pilienītes, bet oranžās, ciešāk kopā augošās - nelīdzenā pilienīte vai nolīdzinātā bumbulīte.


dziedava 20.septembris, 08:56

Jā, šis ir arī mans miļākais atradums, ar nepacietību gaidu, kad nonākšu mājās un tikšu pie noteikšanas :)


a.b 19.septembris, 23:42

ok


CerambyX 19.septembris, 23:41

Šajā ierakstā starp citu dzirdama meža stērste... :) Divi ~ vienā vietā rudenī skaļi dziedoši retumi (zilastīte un meža stērste) kaut kur krūmā Latvijā būs 100% balss no atskaņotāja, kur kāds ornitologs darbojas (nu un te zināms rajons, kur viens cilvēks darbojas). Tāpēc varbūt, lai vieta nebūtu 'publiska' un nepiesaistītu lieku uzmanību, šos novērojumus tā kā paslēpu, lai nav redzami.


a.b 19.septembris, 23:33

Paldies.


a.b 19.septembris, 23:33

Tas jāpagaida apstiprinājums vai kāds to tiešam darīja, Jo skaņa gāja no niedru dziļumiem, divās vietās vienlaicīgi, un vēlāk bija dzirdama tuvāk ziemeļiem, tiklus neredzēju )


CerambyX 19.septembris, 23:28

Jā, šajā apkārtnē tā var gadīties.


a.b 19.septembris, 23:26

Atskaņojums putna pievilināšanai tiklam vai kaut tā tā?


CerambyX 19.septembris, 23:26

Otrajā attēlā - sarkanā puskuitala


CerambyX 19.septembris, 23:18

Arī šī būs balss no ieraksta.


CerambyX 19.septembris, 23:18

Tā būs balss no ieraksta.


Martins 19.septembris, 21:51

Vai šim novērojumam ir kāds foto vai vari, lūdzu aprakstīt pazīmes un/vai pieredzi ar šo sugu?!


Mimi Serada 19.septembris, 18:45

Paldies par noteikšanu!


VijaS 19.septembris, 17:38

Tik bagātīgi saaudzis - fantastiski! Un tas izkārtojums ir super - kā tādas skujas :D


VijaS 19.septembris, 17:23

Ir kaut kas tāds, nedaudz pūkains, ik pa laikam uz zemes redzēts. Droši vien kāda pelējuma sēne.


nekovārnis 19.septembris, 17:08

Kas tieši redzēts? Peldēja pa ūdens virsmu vai zem ūdens?


nekovārnis 19.septembris, 17:01

Paldies, Uģi! :)


IlzeP 19.septembris, 16:38

Pie tam izskatās, ka novērojums ievadīts divreiz.


IlzeP 19.septembris, 16:34

Pievienoju datu bāzei nenoteiktu purpurlāseni.


mufunja 19.septembris, 14:16

Ārēji līdzīgs Stemonitopsis peretricha.


mufunja 19.septembris, 14:00

Oho!!!!!!


Codex Seraphinianus 19.septembris, 11:17

Paldies!


VijaS 19.septembris, 10:03

Paldies, Uģi!


Paula.Kļaviņa 19.septembris, 07:18

Iespējams Smilšu tārtiņa jaunais putns: http://www.putni.lv/img/lvp_chahia02.jpg


dziedava 19.septembris, 07:01

Šķita kkas mulsinošs


dziedava 19.septembris, 06:58

Ivar, gan jau ir :)


Mežirbe777 19.septembris, 00:36

Galleria mellonella?


angel 18.septembris, 22:17

Paldies! Kam negadās! Nesen pareizi ieziņoju, bet te saputroju.


mufunja 18.septembris, 20:49

man šķiet, ka šis Badhamia macrocarpa


Ilgonis 18.septembris, 20:44

Paldies Raivo.


Ziemelmeita 18.septembris, 20:42

Paldies,Iveta, ļoti iespējams. Varbūt kārtējais dārzbēglis,pateicoties tam,ka cilvēki ved savus dārza atkritumus uz mežu. Nebiju zemeņaveni redzējusi, viņa tur tā skaisti pie priedēm auga.


adata 18.septembris, 20:36

Man atgādina zemeņaveni, ko audzē dārzos.


Ivars Leimanis 18.septembris, 20:32

Nav peldošā ričija (sauszemes forma)?


Ivars Leimanis 18.septembris, 20:26

Divdakšu - diezin vai. Tad drīzāk zilganā, jo rieva īsa un šaura, nevis gara un plata, bet lapoņa malas plānas, uz leju noliektas, nevis uzbiezinātas. Šķiet arī par lielu divdakšu ričijai.


Kiwi 18.septembris, 15:41

Paldies, Ivar!


mufunja 18.septembris, 15:15

Paldies Vija. Tikai tagad gribēju to mainīt, sapratu, ka kļūdījos.:)


CerambyX 18.septembris, 13:18

E.indecorana is/should be associated with Betula nana (which is a rare species with restricted distribution in some raised bogs here in Latvia). So it's almost guaranteed that all specimens in 'normal' habitats should be trigonella.


Justs K 18.septembris, 13:03

Kaijas labi nepārzinu, pats šaubījos starp Melnspārnu un Reņģu, bet spriežot pēc baltajiem punktiem uz astes, kā arī tā, ka kaija bija salīdzināi izmērā lielāka par sudrabkaijām, visticamāk būs Melnspārnu. Arī baltā josla uz spārniem bija diezgan 'trekna'


sprinter 18.septembris, 11:52

Odze kustējās no dzelzceļa puses pāri veloceliņam uz pļavas pusi. Pa asfaltu kustējās izteikti lēnāk nekā kad tika pāri zālē. Kad pietuvojos ap 1,5m attālumā, lai bildētu, manāmi satraucās.


Mežirbe777 18.septembris, 11:47

Daedaleopsis confragosa.


Amanda 18.septembris, 11:40

Varbūt Akmeņčakstīte.


Irbe 18.septembris, 10:50

Kā pašam liekas? Varbūt šī? http://www.putni.lv/larmar.htm


pilt 18.septembris, 10:34

Konkursam - Stārķa dienasgrāmata


pilt 18.septembris, 10:32

Konkursam - Stārķa dienasgrāmata


Ilgonis 18.septembris, 10:17

paldies par komentāru, man arī likās šaubīgi


pilt 18.septembris, 10:14

Konkursam- Stārķa dienasgrāmata


VijaS 18.septembris, 10:08

Ceturtā bilde - nākamajā rītā, kastītē.


IlzeP 18.septembris, 09:25

Diemžēl vietu izlabot nevar - novērojums jādzēš un jāpievieno no jauna pareizā vietā.


Gaidis Grandāns 18.septembris, 06:52

Novērojuma vietā krievijā gan neizskatās, ka varētu būt palodze, kur apmesties. Droši vien kļūdaina novērojuma vieta.


IlzeP 17.septembris, 23:48

Uldi, vai ir iemesls, kāpēc nerakstīji, ka pirmā zināmā atradne Baltijā?


VijaS 17.septembris, 23:23

Dūmaine gan tā nav...


VijaS 17.septembris, 23:18

Kāda no purpurlāsenēm.


VijaS 17.septembris, 23:16

Plaispika būtu melna... Šī pārāk gluda, vairāk milzu vilkpienaini atgādina... Paraudziņš nav ievākts?


VijaS 17.septembris, 22:40

6.-7. bildes - nepilnas sešas stundas vēlāk. Plazmodiji šķiet sarāvušies, neattīstās.


VijaS 17.septembris, 22:24

Trešā bilde - pēc nedaudz vairāk kā septiņām stundām.


Mežirbe777 17.septembris, 21:23

16.09 Atradne apmeklēta ar mērķi ievākt paraugu Dabas muzejam. Svaigi augļķermeņi nav izveidojušies un iepriekšējie ir noārdījušies. Jāmēģina citreiz. Pievienoti 2 substrāta foto. Precīzas koordinātas (X 550274 Y 6336439) .


KM 17.septembris, 20:57

Paldies Marek! Jā, par šo pazīmi nebiju iedomājies, turpmāk ļoti noderēs.


nekovārnis 17.septembris, 18:55

Staphylinus caesareus uz galvas aiz acīm dzelteni matiņi.


nekovārnis 17.septembris, 17:50

A.agestis tāpat kā A.artaxerxes uz priekšspārna zem "ķepiņas" nav vēl viena punkta, tā kā jā, manuprāt parastais.


megemege 17.septembris, 16:37

Sikspārnītis atrasts uz balkona naktī plkst. 2:36. Kā reizi bijām ieradušies pie vecvecākiem. Vīrs devās uz balkonu uzpīpēt un burkā, kura jau kādu laiku bija stāvējusi ārā balkonā uz betona grīdas, tur atrada ielīdušu šo dzīvību. Burkas apakšā bija iekritis begonijas zieds. Sikspārnis tika izņemts no burkas un nolikts puķēs uz balkona. Pēc maza brīža pārbaudījām un sikspārnis jau bija aizlidojis.


a.b 17.septembris, 16:10

Paldies par izsmeļošo komentāru. It kā tiešam jau nav sezona, bet sākotnēji ta baltā svītra likas ļoti gara...


KM 17.septembris, 00:12

Punks uz pakaļspārna tāds diezgan nobīdīts, bet laikam nepietiekami priekš Aricia agestis.


KM 16.septembris, 23:57

Divi pēdējie foto (uz baltā zieda) ir otrs īpatnis. Par pirmo īpatni man nav šaubu, bet otrajam melnais plankums tāds daļēji nobīdīts un oranžie iekšpusē vāji izteikti. Vispār, šajās dienās vēroju masīvu šīs sugas uzplaiksnījumu apvidū ap dzelzceļa līniju (Torņakalns - Zasulauks - Dzirciems/Imanta). Pirms 3 dienām 1-2 īpatņi Torņakalnā, šodien 2 Imantā un vēl vienu atradu pie Zasulauka stacijas (skat. nākamos novērojumus).


Wiesturs 16.septembris, 23:48

Kažoks ļoti gluds un ar pelēcīgu (tā kā sirmu) nokrāsu, ausis platas un zemas; arī stipri gaiša vēderpuse => divkrāsainais. Pēc muguras spriežot, varētu būt šā gada jaunais dzīvnieks, bet tas gan vairāk kā minējums.


Wiesturs 16.septembris, 23:43

Vai ir pieejami kādi sīkāki komentāri par atrašanas apstākļiem? Kur atradās tā burka?


Wiesturs 16.septembris, 23:41

Šis ir ļoti interesants. Ja nemaldos, pirmais šīs sugas novērojums Dabasdatos. Un izcili reta suga LV.


Wiesturs 16.septembris, 23:38

Domāju, ka gandrīz droši ziemeļu sikspārnis (95%). Matu gali uz muguras zeltaini, kažoks diezgan "pinkains", atbilst arī ādas krāsa un ausu forma.


Ilgonis 16.septembris, 21:07

Paldies Vija, līdz šim nebija gadījies sastapt.


Ilgonis 16.septembris, 20:43

Paldies Amanda.


Ivars Leimanis 16.septembris, 20:40

Parastā apmalpiepe Fomitopsis pinicola.


Ivars Leimanis 16.septembris, 20:38

Kāda no aitupiepēm.


Amanda 16.septembris, 20:37

Sarkanrīklīte


mufunja 16.septembris, 20:34

Julita, es atradu divas kājas:). Paraugs ir slikts.


dziedava 16.septembris, 18:34

Vai kājiņai tuvplāna foto nav? P.globuliferum vēl raksturīgi, ka pašā apakšā kājiņai ir straujš sašaurinājums, bet P.murinum tāda nav. Šajos foto es tā pārliecinoši neredzu dzelteno toni, tāpēc būtu interesanti redzēt kājiņu.


a.b 16.septembris, 16:41

It kā tumšajai blakus uzturējas cīts putns, bet grūti saskatams; pedējās divas bildēs, iespējams ir viņš; ja tā ir lukstu čakstīte - tād izdzesīšu.


Ziemelmeita 16.septembris, 11:10

Paldies,Uģi!


Ziemelmeita 16.septembris, 10:37

Paldies,Ansi,par labojumiem.


dziedava 16.septembris, 10:23

Izskatās, ka vālītes ir nodalāmas viena no otras, un mikroskopija arī atbilst parastajai.


Vīksna 16.septembris, 10:01

Zīdainā makstaine nākošā dienā 3 bildes.


Eva Eihmane 16.septembris, 09:48

Liels paldies par burvīgā naktstauriņa identificēšanu!


Bekuvecis 16.septembris, 08:16

Kaut kāda purpurlāsene (Ascocoryne sp.). Admini, derētu ieviest sarakstā arī šādu opciju, jo visai bieži pēc izskata vien nevar droši pateikt, kura no divām pie mums sastopamajām sugām.


Ziemelmeita 16.septembris, 08:11

Paldies,Edgar!


Bekuvecis 16.septembris, 08:10

Lai gan nekur neredz zilēšanu, pēc visā parējā sanāk šī smilšbeka (t.sk. pēc stobriņu atverēm, kuras pēc attēla pamanipulēšanas ir pusllīdz saskatāmas).


Bekuvecis 16.septembris, 08:01

Skaidrs, pēc papildus pievienotajiem foto neapšaubāma melastiza! Bet, kamēr bija tikai un vienīgi apakšpuses supertuvplāns bez jēdzīga mēroga, stipri atgādinaja jauniņu pagaišu akneni no augšpuses.


SashaO 16.septembris, 07:55

Cekuldūkura pusaudzis


CerambyX 16.septembris, 00:05

Izskatās, ka šis ir tēviņš (tievs vēderiņš), tad nu es teiktu, ka šim vajadzētu būt arī agestis, jo artaxerxes tēviņiem spārnu virspusē parasti nav oranžie laukumiņi vai tie ir ļoti neizteikti tikai pakaļspārnam. Protams, droši vien tipiski agestis būtu arī labi, ja tie laukumiņi būtu vairāk izteikti, bet nu kaut kāda variācija jau pastāv. Tā kā blakus bija tomēr agestis mātīte (tā kas citā novērojumā), tad nu tas jau arī par labu agestis. Nu un septembrī artaxerxes nevajadzētu vispār lidot.


Amanda 15.septembris, 22:16

Lauku baloža spalvas.


Rallus 15.septembris, 21:26

Pēc IOC 14.2 versijas būtu Saxicola maurus hemprichii https://www.worldbirdnames.org/new/ioc-lists/master-list-2/ Atsauce IOC sarakstā: Saxicola maurus is split from S. torquatus (Wittmann et al. 1995; Wink et al. 2002); BOU does not recognize pending resolution of status of Chinese subspecies przewalskii. Nomenklatūra balstās uz šo rakstu: Taxonomy and nomenclature of the Stonechat complex Saxicola torquatus sensu lato in the Caspian region: https://www.researchgate.net/publication/289695682_Taxonomy_and_nomenclature_of_the_Stonechat_complex_Saxicola_torquatus_sensu_lato_in_the_Caspian_region Te gan ir cita pieeja, saprotu.


cielava 15.septembris, 21:06

Paldies!


Ziemelmeita 15.septembris, 20:25

Mūru samtenis


Kiwi 15.septembris, 20:17

Paldies, Mārtiņ, par spāru sugu noteikšanu!


Kiwi 15.septembris, 20:15

Uldi, paldies par palīdzību! Steigas dēļ pievienoju tikai beku.


Kiwi 15.septembris, 20:12

Edgar, tika noteikta izstādē, līdz aknenei tālu...


Kiwi 15.septembris, 20:09

Paldies, Edgar, par sēņu sugu noteikšanu!


Amanda 15.septembris, 19:36

Izskatās pēc lauku baloža jaunā putna.


Portālu atbalsta LVAF projekta "Dabas novērojumu portāla Dabasdati.lv uzturēšana un attīstība" ietvaros
Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2024
This site is supported by the European Union through European Social Fund within the project “Advocacy of public interests for conservation of biological diversity” implemented by the Latvian Fund for Nature. The subactivity is administered by the State Chancellery in cooperation with the Society Integration Fund.
Saved